Scudo Sports

Kilitli ayakkabı yapmak

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Bugun aldigim kilitli pedallara piyasada cok pahali olan kilitli ayakkabi yapmayi denemek istedim.denemelerim başarıli oldu. Ve gözden çıkardigim hummel marka fazla kullanmadigim spor ayakkabimin başını yedim.3 4 saatlik bi atölye işi ile bitirdim.
 
Scudo
Kaller her yöne oynayabiliyor.hassas ayar derken ayar yapamiyorummu zannettiniz.
 
@Jeoid
Yüklediğiniz fotoğraflarda ileri geri ve açı verme şansı yok gibi duruyor ama umarım dediğiniz gibidir... Aksi durumda ciddi sakatlık çıkaracaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
MTB Kallerinin yere basinca asfalta vs. temas etmemesi gerekiyor, bu bir nevi yol ayakkabisi gibi olmus. Malesef pek basarili olmamais, Bu isler @BerkEvren arkadasimizin da dedigi gibi sagliginiza zarali olabilir ve öyle iki sac parcasi ile vidalamak degildir. MTB, sehir tur bisikletlerinde kullanilan ayakkabilarin bir amaci var üzerinde rahat yürüye bilmek ve dagda ayaginizin kaymamasi. Arti bu sekilde bir kenariya cok kal parasi ayirmaniz gerekiyor cünkü bir kac defa asfalta sürtügünde kaller formunu kayip edip pedallara oturmayacaktir.
Böyle kolay olsa kimse orjinallarine para vermez kendi yapardi.
 
@Jeoid ilk deneme için gayet başarılı bence. Sağ sol ayarl zaten kalin üstünde var ama ileri geri ayarı var mı resimlerden belli değil. Takarken size göre hassas bi şekilde ayarlayıp taktıysanız çok sorun olmaz zaten mtb kalleri belli bir oynaklığa sahip dizinize bir zarar vereceğini düşünmüyorum. Ama ayakkabı seçiminizi daha sert tabanlı (gerçi taban sertliği alu levha ile sağlanmış) ve ayağı sıkabilen esnemesi az üst yapıya sahip bir ayakkabı seçseydiniz (krampon halı saha veya rigit olan başka bir ayakkabı) daha iyi bir sürüş elde ederdiniz. Yürürken kallerin yere değmesi konusunda evet mtb ayakkabı ve pedal tercihinin en birinci sebebi yürüyüşe müsade etmesidir. Aynı çalışma yol için yapılsa daha mantıklı olur ama bu kezde kal oynaması minimum olacağı için ayara müsaade etmesi ve verimli olabilmesi için rigit bir yapıda olması elzem olacaktır.
Alodinli alu ve perçin kullanmanız bana havacılıkla bir ilginiz olduğunu düşündürdü.
 
Elinize sağlık, güzel bir çalışma olmuş. Ayakkabının altının sert olması önemli.
 
Hocam çalışma fikir olarak güzel ama ben beğenemedim gereksiz :D
 
İyi hoş olmuşta spd ayakkabılarında en önemli husus taban sertliğidir. Taban ayağınızı desteklemezse hem performans alamazsınız hem de ayağın orta kısmında zorlanma artar, bu da uzun sürüşlerde ağrıya sebep olur. Şöyle ki yol bisikleti ayakkabımın taban sertlik numarası 10 mtb ayakkabımın ki 6. Uzun sürüşlerde bu fark bende kendini oldukça net fark ettiriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: BurakMehmet
@JeoidHocam ic tarafta direk bagladiginiz parca uzerinden guc uygulayacaginiz icin rahatsizlik verebilir , ayakkabinin tasarim amaci hep basma uzerine oldugu ici sprint gibi cekme gucune yuklendiginiz durumlarda ayakkabi cok fazla dayanmayacaktir, eger ugrasiri derseniz ayak tabanligi ile olcu alarak bir pleksi glass parcasi geserekhem parcanin ona baglanmasini hem de ayakkabinin daha az esnemesini saglayabilirsiniz.@Ziya On RoadHocam ben de yol bisikletime shimano mt7(veya mt5) model mtb ayakkabisini almayi dusunuyorum performans anlaminda yol ayakkabilariyla cok fazla fark eder mi ne dersiniz?
 
@furkanbr

Ben gravelimi mtb spd ile yolu yol bisikletimi yol spd ile kullanıyorum. Kendi fark ettiğim yol spd özellikle sprinte kalkığımda çok fark ettiriyor. Bir de yüksek kadansta dairesel çekimi (saat 5 ile 9 arasındaki hareket) daha stabil oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: furkanbr
merhaba,
Yaptığınız uygulama güzel verimini siz kullandıkça anlarsınız. Fakat en azından halısaha ayakkabısı gibi tabanı sert bir ayakkabı tercih ederseniz eğer optimum ayak hareketi aktarmış olursunuz pedala...
 
Yaptığınız çok yanlış bir şey.
 
@Jeoid ayakkabı fiyatları 300 tl den başlıyor sanırım 2000 kusura kadar var. Ama sahip olduğunuz tecrübenin - ki özellikle yaptığınız yada yapacağınız yanlışlar daha fazla değer katar - değeri paha biçilemez. V1.0 in sonuçları iyi yada kötü olmuş bilemem. Ama bu konu üzerine giderseniz hem ayakkabı materyali üzerine hem de kal ayarı konusu üzerine hâkimiyetiniz artacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: BurakMehmet
Hocam bence onlarla uğraşmaya değmez. Hem sağlık, hem güvenlik açısından emniyetsiz görünüyor. Altta 30 tl ye aldığım kalpiyeler ondan daha emniyetli olacağını tahmin ediyorum açıkçası.
IMG_20181027_155531.jpg IMG_20181027_155511.jpg
 
@karanbatu 12 yildir benzin motorlu model ucaklar yaptim.100 yakin uçagim oldu.hertürlu model uçaği yaptim.valla sizi tebrik ederim hafiye gibisiniz. Bu ayakkabidan daha iyisinide yaparim sıkınti yok.benim ilk kilitli ayakkabi deneyimim.nasıl bir duygu olduğunu merak ettigim için yapayim istedim.inanin beni sıktı ayaklarin bi yere bağli kalmasi bisikletteki özgürluk ruhunu aldı gitti.içime sıkınti bastı.sanki ayağımdan pırangalanmış bir mahkum gibi hissettirdi.%10 luk performansı olmaz olsun.yaşım 43 ben bu saatten sonra yarışacammi yada dakikalarlami yarışacam.valla ne diyeyim eski özgur pedallarima dönecegim.saygılar tüm yorumlara sağlıcakla kalın....
 
%10'luk performans artışı yok. Amatör seviyede hiç yok. Hatta daha verimsiz olabiliyor.@Jeoid
 
@Jeoid Elinize sağlık. Çalışmanızdan ilham aldım diyebilirim. SPD Pedal ve ayakkabıya ayıracak bütçe oluşturamadığım için ben de bir süredir araştırma halindeydim. Hali hazırda bisiklet sürerken eski halı sahalarımdan birisini kullanıyordum. Halı saha maçlarında ise krampon giyiyordum. Son zamanlarda kramponlar küçük gelmeye başladığı için yeni krampon bakıyorum. Tabi kramponların tabanları sert olduğu için (halı sahalara göre çok daha sert) SPD için çok daha ideal gözükmeye başladı gözüme. Sizin çalışmanızı da göz önünde bulundururak bir proje düşünmeye devam edeceğim. Bakalım ne çıkacak... Kendi adıma teşekkür ederim.
 
Geri