Kilitli ayakkabı yapmak

emr-e

Üye
Kayıt
18 Haziran 2016
Mesaj
59
Tepki
42
Yaş
33
Şehir
İstanbul
İsim
Emr-e
Bisiklet
Diğer
Hacım bu hareketlerin hastasıyız elinize sağlık olumsuz yorumlara bakma onlar bayağı gereksiz yorumlar. Siz merakınızdan yapmışsınız son yaptığınız yorumda çok olumlu gerçekten bisiklet bir özgürlüktür benzine mazota doğayı kirletmeye isyandır yarışmak ayrı konudur tabi ama neticede bu bısiklettir deli paralar harcamak luzumsuz aç karnımızı zor doyuruyoruz hele şu devirde bu bisikletse neden her parçasına ayrı para veriyoruz ve az para değil bence sen haklısın ve seni takdir ettim hem el becerinden dolayı hemde yorumlamandan dolayı
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bugün ilk denememi yaptim 70 km gittik inanin mükemmel olmuş.şunu anladim kilitli pedal bi harikaymış.bacağim arkasinda hiç çalişmayan kaslar çalişmaya başladi.ve dün yazdığım yorumu neden yazdım diyorum şimdi.tövbe tövbe tövbe diyorum.bundan sonra.özgürluk mözgürluk yalanmış.yokuş bi yerde oturuyorum.4 saat pedal çevirmisiz 17 km ortalamayla 68 km yolda yokuşlarda ayaga kalktigim yerlerde oturdugum yerden kalkmayarak çıktim.kilitli pedala önyargilarimi hepsini çöpe attim.herkese tavsiye ederim saygilar.

Bugunku deneyimimi söyliyim furkanin dedigi gibi içe koydugum parçayi 3 kat daha buyutup ayakkabinin esnemesini engelleyecegim iç ve dış parcayi buyutmem gerekiyo.tekrar yapacam fotolari paylaşırim
 

karanbatu

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Kasım 2017
Mesaj
424
Tepki
993
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Batu
Bisiklet
Fuji
@Jeoid Ben de bugün trainer harici ilk denememi yaptım. Tövbe edip yenilediğiniz düşüncelerinizi aynen paylaşıyorum :) Performanstan ziyade pedaldan kayma korkusu olmadan gönül rahatlığıyla ayağa kalkıp pedala abanabiliyorum. Eminönü kalabalığında bile dolaştım çıkarma konusunda bi sorun yaşamadım ama yaşamayacağım anlamına gelmez tabi.

Sizin elinize su dökemesem de benim de hint yağı koklamışlığım, model yapıp uçurmuşluğum vardır ama uzun yıllar oldu bırakalı.
 

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.978
Tepki
34.471
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Ben tahta takunyalari ( ricitlik icin ) pedallara koli bandiyla sabitledim mis gibi.oldu ama yurumem gerektiginde ciplak ayak zor oluyor :(
 

seko35.50

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2018
Mesaj
2.799
Tepki
17.156
Şehir
izmir/karşıyaka
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
öncelikle çabanız ve bukadar olumsuz eleştirilere sakinlikle cevap verdiğiniz için sizi ayrıca tebrik ederim.emeğiniz takdire şayan,aynı düşüncelerdeyim bu saatten sonra yarışmayacaksam zevk için formda kalmak için yollarda pedallıyorsam bi ayakkabıya 300 500 veremem daha başka önceliklerimiz var,ev geçindiriyoruz para kolay kazanılmıyor,maddi durumu yüksek arkadaşları tenzih ederim parası olan mavic alsın zaten;) sağlıkla kullanın takipteyiz
 

hardnrocker

Aktif Üye
Kayıt
14 Temmuz 2018
Mesaj
178
Tepki
82
Şehir
bursa
İsim
hard rocker
Bisiklet
Kron
@Jeoid Hocam ben de dahil, hemen hemen herkes ilkin negatif taraftan baktık. Bisiklet oyuncak gibi görünse de, günümüzde trafiğin geldiği durum ile birlikte, bence tehlike seviyesi en fazla sporlardan birisidir. Kaza riski her yönden çok yüksek. Durum böyle olunca, hareket kabiliyetini kısıtlayabilecek hal ve davranışlardan daha uzak durmak lazım bence.
İlkin elinize sağlık demeyi unutmuşum. Gerçekten zihnisinir bir çalışma. Laf söylemesi kolay, fakat sizin gibi uygulaması çok zor. Üstte paylaştığım kalpiye de bile, bisiklet kullanmamda performans artışı var. Bunu yüzde olarak söylememe, işkembeden sallamama gerek yok. Kısa bir araştırma ardından sanırım rakamlar da vardır. Zaten bunu düşünsel olarak bile, kullanmadan anlayabilirsiniz. Şöyle söyleyeyim, tek ayağım kalpiyede, diğer ayağım boşta, yani pedala takılı olmadığı halde bile pedal çevirip gidebiliyorum. İkisinin performansını siz düşünün. Hem kalpiye bana daha emniyetli gibi geliyor. İpi gayet gevşek ve trafik ışığı gibi yerlerde pedaldan ayakkabıyı çıkarmayı unutup düşme riski çok az.
Bisiklet ayakkabısı fabrika ortamında, teknolojik aletlerle ve bunları çalıştıran, çizen tekniker, mühendislerle, testlerle vs. yapılıyor bilindiği üzere. Bunların da hapa payları var fakat el yapımından daha az olacaktır.
Bence kalpiye alın deneyin, derim.
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Çok güzel bir proje :) 70 kmlik deneme sonrası fark ettiğiniz eksiklikleri belirtmeniz daha da güzelleştirmiş :) SPD pedalın çalışma mantığını, amacını ve sahip olması gereken özellikleri deneyerek öğrenmeniz sizin için ve biz okurlar için çok özel deneyimler olacaklar :) Merakla takipteyiz :harika: Elinize sağlık
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve Hakan38

Taner James

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
900
Tepki
1.180
Yaş
45
Şehir
Kocaeli
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Jeoid elinize sağlık, bütün projeler prototip ile başlar ve zamanla gelişir. Değer, değmez o sizin bileceğiniz iş, en kötü el beceriniz gelişir.

Ayakkabı içindeki kısma kalın tabanlık mı koydunuz? hissediliyor mu tabi size daha iyi bilirsiniz.

Kolay gelsin :harika:
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Zincirli ayakkabi internetten alma komik olsun diye koydum.benim yaptigim bisey degil.tabanin altina ve ayakkabinin icine koydugum aliminyum plakalar 3mm kalinliginda sert aliminyumdur. Aslinda 3 4 cm eninde degilde burundan en azindan ayagin ortasina kadar plaka kesseydim.bu projeyi yenilemeye gerek olmıyacaktı.dar kestigim plaka ayakkabinin esnemesi yüzunden işlevini az yapti.tabanin tamamin sert olmasi veya yarinindan fazlasinin sert olmasi gerek.bir diger eksisi yol kali gibi genis olmayışindan ve mtb ayakkabisı kali oldugundan mtb kallerinin tabanda genellikle çukurda kalmasi sayesinde cabuk pedala baglanmasi bu tasarimda biraz zorlandi.yani ayagini bir hamlede spd pedala tabanda cukur olmadigi icin kal le buluşturmak zor oldu.özellikle yokuşta durup tekrar yola koyulmak icin kali pedala sokmak.acemi şöförun araba kullanirken vitese bakmasi gibi birsey.artisi ayagina alismis bir ayakkabiya kal takip ucuza mal etmek. yanliz daha öncede belirttigim gibi uzun bisiklet binen kişilerin kesinlikle kullanmasi gerekli bir ürundur.bence herkes kilitli pedal kullanmali.ister mtb ister yol olsun hangi pedali kullanirsaniz kullanin faydasi var diyebilirim.balik kızartmaya benziyor.düşunsenize baligi tavaya koydunuz ve pişti deyip tabaga aldiniz.hayir pişmedi baligin bi tarafi çiğ kaldi.cevirip arka tarafinida pişirmek gerekiyor.kilitli pedalinda bacağa uyguladigi yük bu hertarafini pişiriyor.kalin sağlıcakla....
 

Çağdaş78

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Nisan 2016
Mesaj
2.317
Tepki
4.571
Yaş
45
Şehir
İZMİR
İsim
Çağdaş
@Jeoid kalelerin olduğu kısmi boş kalacak şekilde bir taban alt kısma monte edilirse hem kalpler yürürken aşınmaz hem de kalkerin takılması daha kolay olur diye düşünüyorum.
Özellikle kramponda yada hali saha ayakkabisinda tabana kellerden sonra bir taban takmak daha kolay olur sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan