Scudo Sports

Kaygan zemin için lastik

@Desert Fox
aynen iyice araştırın forumda tecrübeli arkadaşlar var yıllardır pedal çevirenler bence onlardan fikir alın derim.
 
Scudo
Michelin Protek; Almayın,aldırmayın.300 km kullandım ,çıkardım inanın satılığa bile çıkarmıyorum vicdanım elvermiyor.Sattığım kişinin canı yanmasın diye.
 
Lastiklerin dişli olması asfalt veya beton zemin ıslandığında size tutunma sağlamaz arkadaşlar. Hele ki ilk yağmur düştüğünde yerler buz gibi kayar. Lastik falan dinlemez. (Motorcular yeni başlayan yağmurda bekler köprü altlarında dikkat ederseniz) Arazide de her diş yapısı ıslak zemin için uygun değildir. Kimi lastik kuru toprak ve kaya zeminde iyidir, kimisi çamurda, gevşek zeminde. Özellikle şehir içinde kullanılan düz lastikler içinse yağmurda basıncı biraz düşürmek en çok tavsiye edilen şey.
@gacvokem Kazanızı okumuştum forumda. Tekrar geçmiş olsun. Asfalt üstünde biriken çamurdan geçip düşmüştünüz yanılmıyorsam. Aynen bu konuda bahsedilen durum işte bu. Çamur asfalta tutunmadığı için lastik seçiminiz pek bir fark yaratmaz bu durumlarda. Zemini görmüyorsanız su birikintileri büyük tehdit bu açıdan.
 
Butun bisikletler ve lastikler kayar bunu unutmayin . Aman ki yeni yagmur yagdigi anda cok yavas gtmeli . Bi anda ucusa geciyor insan. Ben mesela her zaman aldigim viraji alamayip yere kapaklaninca kendi kendime kahkaha atmistim . :D
 
@mariokaldato hocam dediğimiz lastik için yola git bir surahi su dök üstünde fren yap gene kayıyor nasıl bir hamurla yapmışlar anlamadım.yağmursuz havada esnafın yola döktüğü suyun üstünde deneyeyim dedim kayıyor mu diye çok güzel kayıyor
 
@Desert Fox

lastiklerden olduğundan şüpheliyim. ben toplamda belki 200 saat sürmüşümdür, lastikler çok kalın ve düşük basınçlı dağ lastiği 2.35lik. bunun 199 saat 20 dakikası kuru zeminde ve şükür hiç düşmedim. yağmurlu zeminde toplam 40 dakika sürmüşümdür, 5-6 defa düştüm. lastik yüksekliği aynı olmayan zeminlerin arasına girsin yeter. trrrrt diye bir ses ve yerdesin. bu zemin farklılığının da büyük olmasına gerek yok, yeni-eski asfalt, yeni yol şeridi ile asfalt farkı bile yeterli. o yüzden artık yağmurda sürmeme kararı aldım. hem bisikleti özlemiş oluyorum, hem de leş gibi olmuyor, hem de düşmüyorum var mı dahası? bana göre artık bisiklet kuru hava aracıdır. :)

@mariokaldato

100% zaten dik duvar demek, 70% ise 100 metre ilerleyişte 70 metre yükselmek demek ve cidden dünyada yoktur böyle bir yokuş. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Desert Fox
O zaman ciddi problem var onda dostum. Bende swalbe kojak var tur bisikletimde 26x1.35 silik model. Tamamen önyargimi yikan bir lastik oldu her bakimdan tavsiyemdir . tas gbi her zeminde goturur

@efeozata
:D
 
@Desert Fox
O zaman ciddi problem var onda dostum. Bende swalbe kojak var tur bisikletimde 26x1.35 silik model. Tamamen önyargimi yikan bir lastik oldu her bakimdan tavsiyemdir . tas gbi her zeminde goturur

@efeozata
:D
Daha önceden Michelin Wildrun'r 26x1.10 kullandım yağmurda ıslak zeminde çok memnun kaldığım bir lastikti. Ama hem camda dikende çok parçalandı hem de diken giren yerde çok parçalanma oldu. 6 ay içinde de yan duvarları paramparça oldu.
Bu kadar yıldan sonra Schwalbe Kojak'ların durumu nasıl sizde acaba ? Yağmurda nasıl tutuyor. Çok mu patlıyor ? Patlayınca dışta lastik parçalanıyor mu ? Yan duvarları parçalandı mı ? Bende teller görünüyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Daha önceden Michelin Wildrun'r 26x1.10 kullandım yağmurda ıslak zeminde çok memnun kaldığım bir lastikti. Ama hem camda dikende çok parçalandı hem de diken giren yerde çok parçalanma oldu. 6 ay içinde de yan duvarları paramparça oldu.
Bu kadar yıldan sonra Schwalbe Kojak'ların durumu nasıl sizde acaba ? Yağmurda nasıl tutuyor. Çok mu patlıyor ? Patlayınca dışta lastik parçalanıyor mu ? Yan duvarları parçalandı mı ? Bende teller görünüyordu.
Kullanimim seklime gore hala tas gbiler.
Ufak bi yerinde cam girdiginden hafif acilma yapti onuda hizli yapistirici ile dolgu yaptim kullaniyorum.
 
Kullanimim seklime gore hala tas gbiler.
Ufak bi yerinde cam girdiginden hafif acilma yapti onuda hizli yapistirici ile dolgu yaptim kullaniyorum.
Merhaba başka bir konu için rahatsız ediyorum sizi kusura bakmayın. Bisikletime Lastik alacağım ama ikilimde kaldım İkiside Maxxis 26 jant Birisi Crossmark 26x2.10 diğeri İkon 26x2.20 Genelde istanbulda asfalt olduğu için asfaltda sürüyorum kaldırımlarda vesaire bunun neticesinde hangisi daha mantıklı gelir ? 170 Liraya İkon 2.20 adet fiyatı olarak alabiliyorum Crossmark ise 185 Lira Cevaplarsanız sevinirim.. Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Merhaba başka bir konu için rahatsız ediyorum sizi kusura bakmayın. Bisikletime Lastik alacağım ama ikilimde kaldım İkiside Maxxis 26 jant Birisi Crossmark 26x2.10 diğeri İkon 26x2.20 Genelde istanbulda asfalt olduğu için asfaltda sürüyorum kaldırımlarda vesaire bunun neticesinde hangisi daha mantıklı gelir ? 170 Liraya İkon 2.20 adet fiyatı olarak alabiliyorum Crossmark ise 185 Lira Cevaplarsanız sevinirim.. Teşekkürler
Hocam ikisini de kullanmadım şimdi ne diyim? Yalnız asfalt kullanımı için 2.20 lastik biraz saçma bir kullanım olur. Kendinize yazık etmeyin. Normal bir şehir lastiği alın. 26x1.75 olculeri idealdir.
 
Hocam ikisini de kullanmadım şimdi ne diyim? Yalnız asfalt kullanımı için 2.20 lastik biraz saçma bir kullanım olur. Kendinize yazık etmeyin. Normal bir şehir lastiği alın. 26x1.75 olculeri idealdir.
Abi şimdi şöyle bir şey var şu an kullandığım 1.75 ebatlı lastik ama bana güven vermedi açıkçası daha yeni lastikler olmasına rağmen. Ayrıca 850 Gram ağırlığı var Crossmark 2.10 olmasına rağmen 615 gr ağırlığında iki lastikte 470 gram hafifleme oluyor ve bildiğim kadarıyla lastik grubunda hafiflemeye gitmek bisiklet kadrosuna göre x3 ile kıyaslanıyor diye biliyorum yani 1.3 kg kadar çekişte avantajım olacak yanlış isem düzeltin lütfen.
 
Merhaba başka bir konu için rahatsız ediyorum sizi kusura bakmayın. Bisikletime Lastik alacağım ama ikilimde kaldım İkiside Maxxis 26 jant Birisi Crossmark 26x2.10 diğeri İkon 26x2.20 Genelde istanbulda asfalt olduğu için asfaltda sürüyorum kaldırımlarda vesaire bunun neticesinde hangisi daha mantıklı gelir ? 170 Liraya İkon 2.20 adet fiyatı olarak alabiliyorum Crossmark ise 185 Lira Cevaplarsanız sevinirim.. Teşekkürler
asfalt ağırlıkta crossmark elbette
 
  • Beğen
Tepkiler: Kenwood
asfalt ağırlıkta crossmark elbette
Öyle yaptım fark inanılmaz gerçekten eski lastiğim 26x175 di 2.10 Crossmark2 aldım 162 gr olan yine maxxis iç lastikleri ile değiştirdim.Fark inanılmaz gerçekten yokuşlarda olsun düz yolda olsun çok fark ettirdi çok rahatladı bisiklet genel olarak herkese tavsiye ederim eskilerin deore lx grup seti ile yağ gibi oldu.. Mustafa bey sizde kullandınız sanırım Crossmark'ı belli hıza gelince lastikler ses çıkarıyor sizdede öylemiydi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Kenwood Memnun kalmanıza sevindim. Ben enduro dh klasmanındayım crossmark gibi lastikler benim için xc bisiklete 1.50 lastik takmak gibi bir şey 😅 Hiç kullanmadım ama artık lastiklere bakınca nerede nasıl performans göstereceğini çok rahat ölçebiliyorum. Lastiklerin ses yapması normal bir durum. O sesi pedal ritmi tutmak için kullanabilirsiniz hatta :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kenwood
Geri