Scudo Sports

Katlanır bisikletlerinizi hangi amaç için kullanıyorsunuz?

Katlanır bisikletinizi hangi alanda kullanıyorsunuz ?


  • Toplam katılım
    81
İstanbul'un şu dönem sıcakları dışında işe gidiş geliş, sosyalleşme, alışveriş gibi işlere koşuyorum katlanırı.
Kompakt olması dışında basit de olmalı bence. Bu sebeple tek aynakol ve v-fren modeller tercih ettim iki katlanır alışverişimde de.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm
Scudo
@mcadirci Hımmm... Söyleyebilecek bişey olmayınca "derdin, sorunun var" falan... Altta saz arkadaşlarının kopan smiley atması... Ne güzel bi ortam ya burası. Daha önce dediğim gibi, bütün dünya enayi, boşuna katlanmayan kocaman bisikletler alıyolar. Siz çözmüşsünüz işin sırrını. 20" ile triathlona da katılın lütfen.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Pesimistizm
@mcadirci Hımmm... Söyleyebilecek bişey olmayınca "derdin, sorunun var" falan... Altta saz arkadaşlarının kopan smiley atması... Ne güzel bi ortam ya burası. Daha önce dediğim gibi, bütün dünya enayi, boşuna katlanmayan kocaman bisikletler alıyolar. Siz çözmüşsünüz işin sırrını. 20" ile triathlona da katılın lütfen.
Trollemekten başka amacın yok. Cazci arkadaş da göz yumduğu için kafana göre istediğin gibi at koşturabiliyorsun.
 
Üç bisikletim var devlet zorla teke düşürse katlanır kullanırım.
"Değirmen eşeği" gibi çarşı, pazar işlerinde kullanıyorum otobüse entegre edip şehirden uzaktaki bahçeme gidip çalışıyorum kendi masrafını fazlasıyla çıkarıyor. Diğer bisikletlerin yapayacağı işleri yapıyor IMG20250623082530.jpg
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar forumda çok yeniyim benim bir katlanır bisikletim maalesef yok. Ama ben de bir tane almak istiyorum. Alırsam eğer sağlıklı olmak ve toplu taşımada ulaşım kolaylığı sağlamak için almak istiyorum. Bu yüzden yardıma ihtiyacım var seçemiyorum.

26 jant katlanabilir bir bisiklete ihtiyacım var boyum 190dan uzun olduğu için bunu istiyorum. Yerden kaldırmadan kullanabileceğim sürükleyerek götürebileceğim bir bisiklet istiyorum kas problemim var ağır kaldıramıyorum. sağlıklı olmak ve ulaşım için sürüyorum. Sürekli şehir içinde seyahat halindeyim bisiklet ile sürekli toplu taşıma kullanmak zorunda kalıyorum. Hayatımda hiç katlanabilir bisikletim olmadı. Sizden bir öneri istiyorum.
Katlanabilir olması.

26 jant olması minimum 24 ama 26 olsa daha iyi olur
.
Trolley mode (çok önemli) Yani bisikleti katladığım anda katlı haldeyken bisikleti yerden kaldırmak zorunda olmadan sürükleyerek götürebilmek istiyorum. (bisikletin tekeri dönse yeter birçok modelde dönmüyor. Bu benim için gerçekten çok önemli bir konu. çünkü kas hastalığım var ve bu bisikleti taşıyamıyorum.
Quick fold olmalı katlama işi yapılırken alyan pense kullanılmamalı. Mandallı olmalı.

**OPSİYONEL**
Ön amortisor.
katlanan direksiyon.

Kron 24 mosso 26 jant üretiyor ama her ikisi de boyunuza uygun olur mu bilemiyorum, iki bisikleti de canlı görmedim, kullanan da görmedim açıkçası. Kron satan bayileri bi arayıp deneyerek alsanız daha sağlıklı olur hocam.

Tern şöyle bir modeli var kullanım boyu 1.95'e kadar uygun diyor, gidon sanırım biraz da öne yatınca kurtarıyordur.
(link)

Bir de katlayıp sürme işinde yerli ürünler maalesef çok başarılı değiller
 
Kron 24 mosso 26 jant üretiyor ama her ikisi de boyunuza uygun olur mu bilemiyorum, iki bisikleti de canlı görmedim, kullanan da görmedim açıkçası. Kron satan bayileri bi arayıp deneyerek alsanız daha sağlıklı olur hocam.

Tern şöyle bir modeli var kullanım boyu 1.95'e kadar uygun diyor, gidon sanırım biraz da öne yatınca kurtarıyordur.

Bir de katlayıp sürme işinde yerli ürünler maalesef çok başarılı değiller
Hocam teşekkür ederim gerçekten gerekirse tüm özelliklerden feragat ederim ama yaşadığım sağlık sorunlarından dolayı trolley mode benim için çok önemli. Bu arada yerli olmak zorunda değil yurtdışına erişimim var ithal ürünlere de erişebilirim. Bildiğiniz model varsa çok sevinirim. Tekrardan teşekkürler mutlu ve sağlıklı sürüşler.
 
Kron 24 mosso 26 jant üretiyor ama her ikisi de boyunuza uygun olur mu bilemiyorum, iki bisikleti de canlı görmedim, kullanan da görmedim açıkçası. Kron satan bayileri bi arayıp deneyerek alsanız daha sağlıklı olur hocam.

Tern şöyle bir modeli var kullanım boyu 1.95'e kadar uygun diyor, gidon sanırım biraz da öne yatınca kurtarıyordur.
(link)

Bir de katlayıp sürme işinde yerli ürünler maalesef çok başarılı değiller
Toplu taşıma ile entegre kullanımda 20 jantı geçmemek lazım. Şu an evden çalışıyorum ama iş yerine giderken Kayaşehir metrosunu (M3) hattı kullanıyorum. Bakırköy'den bindiğim için boş geliyor binerken rahatım ama Kirazlı'dan sonra araç içi acayip doluyor, şöyle tarif edeyim: Metrobüs için "acayip kalabalık, bu ne sıkışıklık, tıklım tıkış" denir, hatta üzerinden mizahlar yapılır ya, metrobüs bunun yanında halt yemiş. Ha dersin ki "en ön/arka vagonda en köşeye geçerim kimseye bulaşmam", Mahmutbey durağında kapı ters taraftan açılıyor, zaten ağzına kadar dolu araçta oradan da çok sayıda binen oluyor bisiklet ile birlikte arada kalıyorsun. O noktadan sonra .zip dosyası gibi ilerliyor araç. 20 jant bisikleti zor sığdırıyorum o ortama. 1.90 boy ile Flexi 121 kullanıyorum. 1 sele borusu yamulttum, 1 sele borusu da kırdım. İlk sele borusu 400 km'de yamuldu. İkinci sele borusunu takarken sele ile sele borusu arasına şu yaylı aparatı takmıştım:

AliExpress'te az önce şunu buldum:
1.086,41TL | MTB eyer amortisör yol bisiklet selesi süspansiyon cihazı bisiklet selesi bahar şoklar bisiklet parçaları
(link)

Bu yaylı aparat ile 1000 km kullandım, sonra yay kırıldı. Bir 600 km kadar da yaysız kullandım, dizlerimi yormak pahasına da olması gerekenden biraz alçakta tutarak ancak o sele borusu da kırıldı.

Üçüncü sele borusuna Selle Royal'in yaylı selesini taktım. 2000 kilometreye yakın kullandım, yamuk kırık yok. İstediğim boyda da kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
4 ay önce 2500 tl ye aldığım Kron Fd2000, bakkala/markete götürüyor, pazarı görüyor, oğlanı taşıyor, bagaja giriyor, bakım vs diye ağlamıyor.

İşine bak TCR

😂😂😂
 
Normalde işe gidiş ve gezinti için kullanırım,onun dışında Katlanır bisiklet ile Ankara Beypazarı Nallıhan Adapazarı arası (310 km,4000 m elv+ 16,5 saat) , bostancı -Bursa-Yalova(190km, yaklaşık 1900m üzeri toplam kazanılan irtifa+ 9 saat) günübirlik ve 100km + mesafeleri defalarca yapan biri olarak diyebilirim ki her amaç için kullanılabilir ,sadece yeterki gücün olsun (Bisiklet btwin tilt 120 modeli olup kendileri yaklaşık 16 kg ağırlığında+lastikler extra 1,5kg ve üzerindekiler ile 19 kg gibi)
Hocam bi resmini atsana canavarın biz de görelim 😄
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Hocam bi resmini atsana canavarın biz de görelim 😄
En son Yalova'dan Eskişehir'e gittim,evet biraz geç gidiyorum 12 saatte 267 km birde Sakarya'dan sonra iyi tırmanış var ,Özellikle Bilecik'ten sonra...yol bisikleti bagaj sorunu nedeniyle artık şehirlerarası otobüsler ile münakaşalardan bıktım.Bundan olayı katlanır ile çıkıyorum hem kafam rahat ,hem toplu taşımalara binememe kaygım olmuyor...
 

Dosyalar

  • IMG_20250818_150312.jpg
    IMG_20250818_150312.jpg
    73 KB · Okunma: 24
  • 1755518537381.jpg
    1755518537381.jpg
    172,8 KB · Okunma: 21
  • 1755518526105.jpg
    1755518526105.jpg
    125,7 KB · Okunma: 24
  • 1755518777131.jpg
    1755518777131.jpg
    160,3 KB · Okunma: 20
En son Yalova'dan Eskişehir'e gittim,evet biraz geç gidiyorum 12 saatte 267 km birde Sakarya'dan sonra iyi tırmanış var ,Özellikle Bilecik'ten sonra...yol bisikleti bagaj sorunu nedeniyle artık şehirlerarası otobüsler ile münakaşalardan bıktım.Bundan olayı katlanır ile çıkıyorum hem kafam rahat ,hem toplu taşımalara binememe kaygım olmuyor...
Harikulade bir performans 👏👏👏
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Geri