Scudo Sports

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Ruble ve arka aktarıcı hg uyumlu görünüyor. Zincir çok acayip birşey değilse sorun olmaması lazım. Ek olarak geri çevirme işini aynakol küçük dişlide yapıyorsunuz değil mi? Aynakol küçükte iken bu sorun oluyorsa ve zinciriniz HG uyumlu değilse zincir değişimi sorunu çözer diye tahmin ediyorum. Ancak bir bisikletçiye gitmeniz daha mantıklı olabilir.
Aynakol küçükte , ruble en büyükte iken şu şekil geri çevirirsem atma oluyor .
Sadece ruble en büyükte iken atma oluyor.
Aynkoluda en büyüğe alırsam ilk geri çevirmede geri atıyor.
Biliyorum saçma şeylerin sınırlarını deniyorum :)
Bisikletci çaprazda yada bu tip sistemlerde malesef bunlar normal dedi.
Bisikletin orjinal zinciri bu.
 

Dosyalar

  • IMG_20250623_155245.jpg
    IMG_20250623_155245.jpg
    90,2 KB · Okunma: 4
Scudo
Ruble ve arka aktarıcı hg uyumlu görünüyor. Zincir çok acayip birşey değilse sorun olmaması lazım. Ek olarak geri çevirme işini aynakol küçük dişlide yapıyorsunuz değil mi? Aynakol küçükte iken bu sorun oluyorsa ve zinciriniz HG uyumlu değilse zincir değişimi sorunu çözer diye tahmin ediyorum. Ancak bir bisikletçiye gitmeniz daha mantıklı olabilir.

Shimano Zincir Cn-hg40 6/7/8 benim bisiklet için uygunmudur acaba ?​

 

Shimano Zincir Cn-hg40 6/7/8 benim bisiklet için uygunmudur acaba ?​

Bu zincir uyumlu ama ben kendi Shimano sistemimde kmc zincir kullanıyorum. Size tavsiyem kmc x8 zinciri almanız. Bu cn hg40 zincir hem çabuk uzuyor hem de çok çabuk paslanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
Maalesef günümüzde katlanır bisikletlerin fiyatları, katnalanarak artmaya ve ciddi boyutlara ulaşmaya başlıyor. Sizlere tavsiyem 2. el kullanılmayan bu tarz bir bisiklet alıp onarmanız. Bu bisikleti 2bin tl'ye aldım ve ilk ve son hali de ortada. Jant telleri lastikler ve iç lastikler, "sele elimde vardı" sele borusu çamurluklar bagaj, çanta ve frenler shimano aktarıcı vs yaklaşık 3bin masraf yaparak bu sevimli dostumuzu tekrardan hayata kazandırdım. Böylece katlanır bisikletin değerini daha fazla anlayabiliriz diye düşünüyorum. Ayrıca ciddi şekilde bu artışın önüne geçilebilir bu şekilde.
1000024994.jpg1000026181.jpg
 
Maalesef günümüzde katlanır bisikletlerin fiyatları, katnalanarak artmaya ve ciddi boyutlara ulaşmaya başlıyor. Sizlere tavsiyem 2. el kullanılmayan bu tarz bir bisiklet alıp onarmanız. Bu bisikleti 2bin tl'ye aldım ve ilk ve son hali de ortada. Jant telleri lastikler ve iç lastikler, "sele elimde vardı" sele borusu çamurluklar bagaj, çanta ve frenler shimano aktarıcı vs yaklaşık 3bin masraf yaparak bu sevimli dostumuzu tekrardan hayata kazandırdım. Böylece katlanır bisikletin değerini daha fazla anlayabiliriz diye düşünüyorum. Ayrıca ciddi şekilde bu artışın önüne geçilebilir bu şekilde.
328248 dosyayı görüntüle328247 dosyayı görüntüle
Benimde katlanırlara karşı ayrı bi sempatim var,geçen gün arkadaşa internetten bisiklet bakarken bir anda kendimi bisiklet alırken buldum:acpsnr:indirime girmiş 6300tlye bende aldım,biliyorum çok sağlam değil üzerindeki ekipmanda çok kaliteli değil ama evde katlanır başka bisiklet olmasına rağmen dayanamadım aldım:komik:
 

Dosyalar

  • IMG_6267.jpeg
    IMG_6267.jpeg
    142,8 KB · Okunma: 29
Benimde katlanırlara karşı ayrı bi sempatim var,geçen gün arkadaşa internetten bisiklet bakarken bir anda kendimi bisiklet alırken buldum:acpsnr:indirime girmiş 6300tlye bende aldım,biliyorum çok sağlam değil üzerindeki ekipmanda çok kaliteli değil ama evde katlanır başka bisiklet olmasına rağmen dayanamadım aldım:komik:
İnsanı cezbeden bir yapısı var 28jant daha çok seviyorum kullanıyorum da hala ama katlanırı keyif için alıp yaptım tamamen:)
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Arkadaşlar bu dahon d7 fiyatı nasıl sizce? çocuklar için almayı düşünüyorum.
ilan no:1254615839
 
5 gündür peugeot f10 d yi kullanıyorum yaklaşık 60 km yol yaptım. artı ve eksileri şu şekilde.

Artılar
1.Kadrosunu çok beğendim ne bir esneme ne bir tıkırdama ne bir sallanma hiç birşey yok gayet düzgün rijit ve sağlam.
2.Malzeme kalitesi fiyat bandına göre çok iyi , boya kalitesi güzel .
3. özellikle vites oranlarını çok beğendim ,
12-32 ruble 46-30 aynakol yokuşlarda beni gayet memnun etti ,özellikle dik ve uzun yokuşaları denedim hiç zorlanmadım, son hızı ise bir katlanır için bence yeterli.
4.Sele gayet rahat hiç bir ağrıma olmadı.
5.Bisikletin en beğendiğim taraflarından biride katlanma şekli , çok basit ,çok hızlı ve olabilecek en küçük hale giriyor , bunun başlıca sebeplerinden biride bisikleti katladığınızda direksiyonun iki tekerin arasına katlanabilmesi.

Eksiler
1.Zincir kesinlikle kötü.Vites ayarlarını ne kadar mükemmel yaparsanız yapın zincir ses yapıyor .
2.ön vites aynakolun büyük dişlisindeyken , arka vitesi , rublenin en büyük son 2 hatta 3. dişlisine alırsanız mutlaka zincir ön aktarıcının iç yüzeyine sürtüyor , sürtmesin diye ön vitesin H vidasından ayar yaparsanız bu seferde rublenin en küçük dişlisindeyken zincir ön aktarıcının diğer iç yüzeyine sürtmeye başlıyor , yani zincirin sağa sola esneme payına göre ön aktarıcının içi dar kalıyor , bunun sebebi bisikletin boyutu ile alakalı olabilir çünkü zincirin aynakolla arka ruble arasındaki mesafesi , normal bir bisiklete göre daha kısa , mesafe kısalınca açı artıyor açı artınca ön aktarıcının iç mesafesi yetersiz kalıyor , sonuç olarak çapraz kullanım senaryosunda vites ayarlarını ne kadar ince yaparsanız yapın bu durum değişmiyor , zincir değişimi ile belki bi nebze bu sorun gidebilir ama mevcut zincir ile bu sorunu düzeltmek imkansız , aslında bu durum bir sorunmudur onuda bilemiyorum çünkü zaten bisikleti bu senaryo ile yani çaprazda kullanmayın deniyor.
Diger katlanırlarda bu durum nedir nasıldır hiç bilmiyorum özellikle carraro flexi 121 3lü aynakolda bu durumu yaşıyormu çok merak ediyorum.
ileride zinciri değiştiğim zaman uzun kullanım incelemesi hazırlamayı düşünüyorum.
3.Fren balataları sert basınca biraz gıcırdama yapıyor , belki yeni diyedir bilemiyorum.
4.Çamurluklar çok kalitesizdi ve titreme yapıyordu bu yüzden çıkardım.
5.Arka yük demiri çok ağırdı , tek başına net 1 kg civarı vardır bu yüzden onuda çıkardım.

Şimdilik deneyimlerim bu şekilde,
aynı modele sahip olan arkadaşlar deneyimlerini paylaşırsa sevinirim.
 

Dosyalar

  • IMG_20250626_152029.jpg
    IMG_20250626_152029.jpg
    140 KB · Okunma: 24
Son düzenleme:
Selamlar herkese,

İlk kez bir elektrikli bisiklet alacağım ve bu konuda sizlerin deneyim ve önerilerine ihtiyacım var.

Boy: 1.87 cm
Kilo: 104 kg
Bütçe: Maksimum 35.000 TL (tercihen 30.000 TL civarı)

Kafamdaki beklentiler:

- Hız limiti yazılımsal olarak kaldırılabilmeli,

- Parmak gazı opsiyonu olması iyi olur (zorunlu değil ama sürüş konforu açısından tercih ederim),

- Taşıma kapasitesi ve tork değeri bana uygun olmalı (104 kg olduğum için yokuş performansı önemli),

- Şehir içi kullanım için ideal, mümkünse biraz daha sportif tasarımlı olabilir.


Bir arkadaşım Vodin Beep 10 önerdi. Özellik olarak hoşuma gitti ama sorduğum servisler:

- Parmak gazı takabildiklerini söylüyor,

- Ancak hız limiti kaldırma işlemi yapılmıyor (veya yapan servis bulmak zor gibi duruyor).


Bu yüzden kararsız kaldım.
Sizce bu fiyat aralığında alternatif olarak hangi modelleri değerlendirebilirim?
Hız limiti konusunda destek veren marka/modeller varsa özellikle önerilerinizi bekliyorum.

Şimdiden herkese teşekkür ederim 🙏
 
1Selamlar herkese,

İlk kez bir elektrikli bisiklet alacağım ve bu konuda sizlerin deneyim ve önerilerine ihtiyacım var.

Boy: 1.87 cm
Kilo: 104 kg
Bütçe: Maksimum 35.000 TL (tercihen 30.000 TL civarı)

Kafamdaki beklentiler:

- Hız limiti yazılımsal olarak kaldırılabilmeli,

- Parmak gazı opsiyonu olması iyi olur (zorunlu değil ama sürüş konforu açısından tercih ederim),

- Taşıma kapasitesi ve tork değeri bana uygun olmalı (104 kg olduğum için yokuş performansı önemli),

- Şehir içi kullanım için ideal, mümkünse biraz daha sportif tasarımlı olabilir.


Bir arkadaşım Vodin Beep 10 önerdi. Özellik olarak hoşuma gitti ama sorduğum servisler:

- Parmak gazı takabildiklerini söylüyor,

- Ancak hız limiti kaldırma işlemi yapılmıyor (veya yapan servis bulmak zor gibi duruyor).


Bu yüzden kararsız kaldım.
Sizce bu fiyat aralığında alternatif olarak hangi modelleri değerlendirebilirim?
Hız limiti konusunda destek veren marka/modeller varsa özellikle önerilerinizi bekliyorum.

Şimdiden herkese teşekkür ederim 🙏
Bundan 8 sene önce carraro e viva elektrikli bisikleti kullanmıştım , shimanonun kendi elektirik motor pil kombinasyonu kullanılıyordu.
Yaklaşık 1 sene boyunca kullandım istanbul anadolu yakasında özellikle üsküdarda en dik yokuşları deneyimledim uzun yol sürüşleri yaptım ve en sonunda geri sattım bunun başlıca sebebi ise menzil.
Elektirikli bisikletlerin menzilleri malesef ortalama 40 km civarı ve performanslı kullanım senaryosunda bu menzil dahada düşebiliyor , menzil bittiği anda ise 25-30 kg lık bir bisikletle başbaşa kalıyorsunuz , üstelik bu tarz bisikletlerin vites oranları da genelde elektirikli kullanım için tasarlanmış oluyor ,yani piliniz bittiği an bisiklet sizi değil siz bisikleti taşımaya başlıyorsunuz.

Şehir içi için bisiklet alacaksanız kesinlikle vites olaranları en dik yokuşlarda bile sizi yormayacak , olabilecek en hafif elektiriksiz bisikletlere yönelin.

Elekltirikli bisikletlerin üzerindeki ekstra 15-20 kg ile verdiği elektirik gücü neredeyse birbirini nötrlüyor diyebilirim.

İlla elektirikli birşey istiyorsanız bu elektirikli bisiklet yerine bence elektirikli scooter olmalı.

Şahsi deneyimlerim bu şekilde.
 
Bundan 8 sene önce carraro e viva elektrikli bisikleti kullanmıştım , shimanonun kendi elektirik motor pil kombinasyonu kullanılıyordu.
Yaklaşık 1 sene boyunca kullandım istanbul anadolu yakasında özellikle üsküdarda en dik yokuşları deneyimledim uzun yol sürüşleri yaptım ve en sonunda geri sattım bunun başlıca sebebi ise menzil.
Elektirikli bisikletlerin menzilleri malesef ortalama 40 km civarı ve performanslı kullanım senaryosunda bu menzil dahada düşebiliyor , menzil bittiği anda ise 25-30 kg lık bir bisikletle başbaşa kalıyorsunuz , üstelik bu tarz bisikletlerin vites oranları da genelde elektirikli kullanım için tasarlanmış oluyor ,yani piliniz bittiği an bisiklet sizi değil siz bisikleti taşımaya başlıyorsunuz.

Şehir içi için bisiklet alacaksanız kesinlikle vites olaranları en dik yokuşlarda bile sizi yormayacak , olabilecek en hafif elektiriksiz bisikletlere yönelin.

Elekltirikli bisikletlerin üzerindeki ekstra 15-20 kg ile verdiği elektirik gücü neredeyse birbirini nötrlüyor diyebilirim.

İlla elektirikli birşey istiyorsanız bu elektirikli bisiklet yerine bence elektirikli scooter olmalı.

Şahsi deneyimlerim bu şekilde.
Hocam, sanırım Alfa Fold F modelini alacağım. 48V 16Ah (768Wh) bataryaya sahip modelini alacağım.
Aslında bir elektrikli scooter almak isterdim ama maalesef ailem ne motosiklete ne de scootera izin veriyor. Şu an için sadece elektrikli bisiklet almama sıcak bakıyorlar.
Bu yüzden tercihim bu yönde olacak.
 
Son düzenleme:
bütçem 18 25 tl aradığım nitelik yokuş ve hafif engebede çaresiz kalmayacak bir bisiklet kilom 65 sadece ben kullanacağım tavsiyelerinize açığım dahon tern gereksiz pahalı geliyor ama ömürlük ise paraya kıyıp alabilirim
 
bütçem 18 25 tl aradığım nitelik yokuş ve hafif engebede çaresiz kalmayacak bir bisiklet kilom 65 sadece ben kullanacağım tavsiyelerinize açığım dahon tern gereksiz pahalı geliyor ama ömürlük ise paraya kıyıp alabilirim
25k verecek olsaydım şu ilana bakardım.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: zagbuvat
Selamlar. Dahon Mariner 8'imi sattıktan sonra aşırı bir katlanır bisiklet özlemi duyuyorum. Şimdilerde tekrar almak istiyorum. Bütçe 40-50 arası olabilir. Dahon mu serisi var hoşuma giden. Belki onlar üzerinden ilerleyebilirim. İnce tekerli, çamurluksuz yol bisikletini andıran katlanırlar da hoşuma gidiyor. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?
 
Selamlar. Dahon Mariner 8'imi sattıktan sonra aşırı bir katlanır bisiklet özlemi duyuyorum. Şimdilerde tekrar almak istiyorum. Bütçe 40-50 arası olabilir. Dahon mu serisi var hoşuma giden. Belki onlar üzerinden ilerleyebilirim. İnce tekerli, çamurluksuz yol bisikletini andıran katlanırlar da hoşuma gidiyor. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?
Mossonun full karbon katlanırı var benim 50k bütcem olsaydı bunu düşünürdüm , donanımı çok iyi duruyor.
(link)
 
Mossonun full karbon katlanırı var benim 50k bütcem olsaydı bunu düşünürdüm , donanımı çok iyi duruyor.
(link)
Teşekkür ederim. Z9 da fena değilmiş. Düşünücem bu modelleri.
 
Merhaba arkadaşlar,


Alba Fold F modelini almayı düşünüyorum. Ancak duyduğuma göre bu tarz elektrikli bisikletlerde 2–3 yılda bir motorun veya bataryanın değişmesi gerekebiliyormuş.
Bu konuda tecrübesi ya da bilgisi olan varsa, beni bilgilendirirse çok sevinirim.
Gerçekten bu kadar kısa sürede değişim gerekiyor mu, yoksa kullanım şekline göre daha uzun süre gidebilir mi?


Şimdiden teşekkürler!
 
Merhaba, katlanır bisiklet almayı düşünüyorum. Aklımda Ümit Twenty One 21 vites katlanır bisiklet var 11.000 tl ve Mosso marine 21s 15.000tl . Aranızda kullanan var mı veya başka önerileri olan?
 
Kron-Pasific elektrikli-katlanır bisiklet aldım 4 gün önce. Karar aşamasında yine Kron-Zuma modeli aklımdaydı. Hem biraz daha hafif olması hem katlanıp arabanın bagajına sığması sebebiyle Pasific modelini aldım. 4 gündür sürüyorum, işe gidip geliyorum. Memnun kaldım, tavsiye ederim. Tek eksiği bence ön maşa amortisörsüz-düz olması. Onu da bulmaya çalışıyorum, bulursam değiştireceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Geri