Scudo Sports

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Blokladığın kişinin gönderisini nasıl görüyosun da cevap yazıyosun yahu? :koptum:

Ben de bana olan ilk yazısında blokladım, muhattap alınacak bir insan değil, herhalde bende tek bloklu kişi de o. Forumun bu tarz insanlardan temizlenmesi lazım, huzuru bozuyorlar.
 
Scudo
@mcanerg Noldu cevap veremedin galiba?

cevab-veremedi_2320014.jpg
 
Arkadaşlar ilk defa katlanır bisiklet kullanacağım.2.el bi peugeot f10d satın aldım.Eve getirdim,ama şu an açtığımda teker düz konumdayken gidon sağa bakıyor, dengesiz duruyor.Acaba bi yerde hata mı yapıyorum,nasıl düzeltebilirim?
 
Arkadaşlar ilk defa katlanır bisiklet kullanacağım.2.el bi peugeot f10d satın aldım.Eve getirdim,ama şu an açtığımda teker düz konumdayken gidon sağa bakıyor, dengesiz duruyor.Acaba bi yerde hata mı yapıyorum,nasıl düzeltebilirim?
Gidon üzerindeki allen vidaları gevşetip düz hale getirip sıkabilirsiniz. Fd 2000 var bende de gösterdiğim yeri iyice torkladım, kayma düzeldi.

image.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: foldbiker
Merhaba arkadaşlar. Bisan acera fx3600 9 vites katlanır aldım. Maxxis lastikler var uzerinde ve 85-110 psi hava basinci yaziyor. Ben 85 bastım ama fazla degilmi bu oran?
 
Merhaba arkadaşlar. Bisan acera fx3600 9 vites katlanır aldım. Maxxis lastikler var uzerinde ve 85-110 psi hava basinci yaziyor. Ben 85 bastım ama fazla degilmi bu oran?
lastik üreticisinden daha iyi bilemez kimse öyle yazıyorsa iyi yapmışsın hocam. 20 jant lastikte ilk defa maxxis görüyorum. Modeli filan ne hocam merak ettim. Zırhlı mı?
 
Selamlar hali hazirda bulunan mtbmi satip, flexi 108 almaya niyetli giderken yaninda uygun fiyatli vitesse d8 gorunce alıp kaçtım :) sıkıntı şu ki bisikleti test ederken 4ncu viteste giderken pedallar sanki yerinden cikacakmis gibi esniyor gibi geldi. Sonra bisikletin kurulumunu tamamlayip bu sefer biraz sürünce farkettim ki sorun hala vardı cok uzaklasmadan geri goturdum hem tamirci hem de dukkanin sahibi bisikletci alip tur attılar dediğimi onayladilar bana rubleden kaynaklandığını söyledi. 1 aya gecer dedi, Markasiz ruble oldugu icin dedi, sonrasinda eve donuste yokusta bi baktim bu sefer 1-2-3te ayni şekilde yokuşta ( duz yolda ses yok ) zincir atacak gibi tır tır tır ses cikariyor.

Bu sefer bisikletciyi aradim çünkü hem saat geç olmuştu hem de 8 vitesli aletle yokuşu tekrarlamak biraz düşündürdü. Pazartesi ruble değiştiririz ( tabi ki parayla) dedi ama benim düşüncem aynakolda veya arka viteste bi sıkıntı var gibi geldi çünkü 4ten 5e atarken de bazen gecsem mi diye düşünüp geçiyor. Acaba yeni olduğu icin ben mi kuruntu yapıyorum yoksa 150-200 km sonra parçalar yavastan oturur mu emin olamadım. Simdi durup dururken de 0 rubleyi de değiştirmek istemiyorum. Dag bisikletimle 5-6bin km ustu yaptim hiç böyle bi sıkıntım olmadi.. açıkçası hem mutluyum hem de moralim bozuk..

Oncelikle dahonu olan birisi beni aydınlatırsa çok mutlu olurum
 
Selamlar hali hazirda bulunan mtbmi satip, flexi 108 almaya niyetli giderken yaninda uygun fiyatli vitesse d8 gorunce alıp kaçtım :) sıkıntı şu ki bisikleti test ederken 4ncu viteste giderken pedallar sanki yerinden cikacakmis gibi esniyor gibi geldi. Sonra bisikletin kurulumunu tamamlayip bu sefer biraz sürünce farkettim ki sorun hala vardı cok uzaklasmadan geri goturdum hem tamirci hem de dukkanin sahibi bisikletci alip tur attılar dediğimi onayladilar bana rubleden kaynaklandığını söyledi. 1 aya gecer dedi, Markasiz ruble oldugu icin dedi, sonrasinda eve donuste yokusta bi baktim bu sefer 1-2-3te ayni şekilde yokuşta ( duz yolda ses yok ) zincir atacak gibi tır tır tır ses cikariyor.

Bu sefer bisikletciyi aradim çünkü hem saat geç olmuştu hem de 8 vitesli aletle yokuşu tekrarlamak biraz düşündürdü. Pazartesi ruble değiştiririz ( tabi ki parayla) dedi ama benim düşüncem aynakolda veya arka viteste bi sıkıntı var gibi geldi çünkü 4ten 5e atarken de bazen gecsem mi diye düşünüp geçiyor. Acaba yeni olduğu icin ben mi kuruntu yapıyorum yoksa 150-200 km sonra parçalar yavastan oturur mu emin olamadım. Simdi durup dururken de 0 rubleyi de değiştirmek istemiyorum. Dag bisikletimle 5-6bin km ustu yaptim hiç böyle bi sıkıntım olmadi.. açıkçası hem mutluyum hem de moralim bozuk..

Oncelikle dahonu olan birisi beni aydınlatırsa çok mutlu olurum
0 bisiklette rublenin sıkıntılı olacağını pek sanmıyorum. Bana anlattıklarınızdan telin gerginliği bir tık fazla gibi geldi. Arka aktarıcıdaki işaretlediğim parçayı 1,5-2 tur kadar saat yönüne (bisiklete arkadan baktığınızı varsayıyorum) doğru çevirip tekrar deneyin.


1749970942838.png
 
lastik üreticisinden daha iyi bilemez kimse öyle yazıyorsa iyi yapmışsın hocam. 20 jant lastikte ilk defa maxxis görüyorum. Modeli filan ne hocam merak ettim. Zırhlı mı?
 

Dosyalar

  • IMG20250615111435.jpg
    IMG20250615111435.jpg
    63,9 KB · Okunma: 25
  • IMG20250615111440.jpg
    IMG20250615111440.jpg
    83,7 KB · Okunma: 18
  • IMG20250615111428.jpg
    IMG20250615111428.jpg
    63,8 KB · Okunma: 21
  • IMG20250615111414.jpg
    IMG20250615111414.jpg
    77,1 KB · Okunma: 23
0 bisiklette rublenin sıkıntılı olacağını pek sanmıyorum. Bana anlattıklarınızdan telin gerginliği bir tık fazla gibi geldi. Arka aktarıcıdaki işaretlediğim parçayı 1,5-2 tur kadar saat yönüne (bisiklete arkadan baktığınızı varsayıyorum) doğru çevirip tekrar deneyin.


327944 dosyayı görüntüle
Evet ben de öyle düşünmüştüm benim düşündüğüm ve sizin soylediginiz gibi problem arka vitesteymiş. Bugun 60km surus yaptim belki 20den fazla kez ayarıyla oynadım, minimuma düşüyor ama yine de devam ediyor. 4te cok naz yapiyor. 1-2-3te ise yokuslarda normal olarak ses yapiyor ve duz yolda yuksek devir yapinca da ses devam ediyor. 5-6-7-8 sorunsuz calisiyor. Acaba vites limit ayari mi yapilmamis? Alyan setimi kaybetmişim düzeltemiyorum haliyle.
 
Evet ben de öyle düşünmüştüm benim düşündüğüm ve sizin soylediginiz gibi problem arka vitesteymiş. Bugun 60km surus yaptim belki 20den fazla kez ayarıyla oynadım, minimuma düşüyor ama yine de devam ediyor. 4te cok naz yapiyor. 1-2-3te ise yokuslarda normal olarak ses yapiyor ve duz yolda yuksek devir yapinca da ses devam ediyor. 5-6-7-8 sorunsuz calisiyor. Acaba vites limit ayari mi yapilmamis? Alyan setimi kaybetmişim düzeltemiyorum haliyle.
Şu an bana da limit ayarıyla ilgili gibi geliyor. Hatta geçenlerde başıma benzer bir şey geldi. 1-2-3. viteslerde ses yapıyordu. Önce vites teli gerginliğini ayarladım ama sorun düzelmedi. Sonra limit ayarını yaptım ve düzeldi.
Sizdeki sorun da buna benziyor olabilir. Vitesin arkasındaki L (Low) yazan yıldız vidayı — özellikle 1-2-3. viteslerde sorun yaşanıyorsa — küçük adımlarla (örneğin yarım ya da bir tur gevşeterek) deneyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ricochet
Merhabalar, bende evin 5. bisikletini alma arifesinde forumu keşfettim, en azından son bisikleti araştırarak alayım istedim, sadece haftasonu gezmeleri için 10-11 km Eymir turunda kullanabileceğim katlanır bisiklet önerisi alabilir miyim?

daha önce kron fold 4.0 aldım başlangıç seviyesi bir bisiklet memnun kalmadım, şuan geotech, carraro, dahon arasında hangisini hangi modelleri tercih etmemi önerirsiniz, ikinci el alacağım bisikleti, neleri kontrol etmemi önerirsiniz,

Teşekkürler
 
Merhabalar, bende evin 5. bisikletini alma arifesinde forumu keşfettim, en azından son bisikleti araştırarak alayım istedim, sadece haftasonu gezmeleri için 10-11 km Eymir turunda kullanabileceğim katlanır bisiklet önerisi alabilir miyim?

daha önce kron fold 4.0 aldım başlangıç seviyesi bir bisiklet memnun kalmadım, şuan geotech, carraro, dahon arasında hangisini hangi modelleri tercih etmemi önerirsiniz, ikinci el alacağım bisikleti, neleri kontrol etmemi önerirsiniz,

Teşekkürler
Hocam para sorun değilse kesinlikle dahon, 8-9 vitesli tüm modeller keyfinize göre seçin. Daha ekonomik derseniz carraro flexi 108, 116, 121, hd, md, vbreak ihtiyaca göre yelpaze geniş, hangisi uyarsa size. Farklı markalara yönelmeyin bence.

Bir de carraro eski kadrolar tercih etmeyin. Güncel kadrolar daha iyi. Dahonlarda gidon kilit mekanizmasındaki takoz genelde eskimiş yıpranmış olabiliyor, sorun o ise kolayca yapılıyor, furşta sorun varsa diye bakabilirsiniz. Bi de göbekler, zincir, aktarıcı vs klasikler
 
Şu an bana da limit ayarıyla ilgili gibi geliyor. Hatta geçenlerde başıma benzer bir şey geldi. 1-2-3. viteslerde ses yapıyordu. Önce vites teli gerginliğini ayarladım ama sorun düzelmedi. Sonra limit ayarını yaptım ve düzeldi.
Sizdeki sorun da buna benziyor olabilir. Vitesin arkasındaki L (Low) yazan yıldız vidayı — özellikle 1-2-3. viteslerde sorun yaşanıyorsa — küçük adımlarla (örneğin yarım ya da bir tur gevşeterek) deneyin.
Vites ayarini da yaptirdim ama sanirim rublede 4ncu viteste bi sorun cidden var, ilk bahsettigim ses gelme sorunu devam ediyor. Bisikletci pek orali olmadığı için distribütöru ben aradim bugun icin doneceklerdi onlar da donmedi, onumuzdeki gunlerde tekrardan sıkıştıracağım, degistirsinler. Satici bisikletci de urunu satana kadar ilgileniyor, sattiktan sonra adeta banane der gibi davraniyor. Uzucu bi durum 1-2 bisikletciye de gittim ama sanirim ulke havasinda bir mutsuzluk var hepsi aynı modda takiliyorlar ilginc bi şekilde.
Merhabalar, bende evin 5. bisikletini alma arifesinde forumu keşfettim, en azından son bisikleti araştırarak alayım istedim, sadece haftasonu gezmeleri için 10-11 km Eymir turunda kullanabileceğim katlanır bisiklet önerisi alabilir miyim?

daha önce kron fold 4.0 aldım başlangıç seviyesi bir bisiklet memnun kalmadım, şuan geotech, carraro, dahon arasında hangisini hangi modelleri tercih etmemi önerirsiniz, ikinci el alacağım bisikleti, neleri kontrol etmemi önerirsiniz,

Teşekkürler
Merhabalar eger kondisyonunuz iyi seviyedeyse carraro veya dahonun 8 viteslilerini tavsiye ederim. Evinizde gerci 4 tane daha varmis, iyi kondisyonunuzun oldugunu varsayarak iki modelden birisini alin, katlanirla her yere gidecegim derseniz 121 alin benim tavsiyem bu sekilde olur. Butceniz el veriyorsa dahon d7-8-9, az Butceniz varsa carraro 108 veya 121 mantikli seçim olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: wakantanka
Selamlar arkadaşlar,
tasviyeler tavsiyeler valla 219 sayfa olmuş baya bir okudum, bazı yerleri atladım :)
Herkese deva olan arkadaşlar bana da deva olurlar umarım :)

Öncelikle 170 boy 85 kg civarındayım, rutinde karbon maşa 105 setli bir yol yarış kullanıyorum çok da memnunum ancak sevgili kızımın eski bisikletinin küçük gelmesi, hemde uzun süredir yahu şu bagajda bir bisiklet dursa da böyle her fırsat bulduğumda çıksam gezsem dediğim bir KATLANIR arayışı içinde buldum kendimi.. Çok kafa ütülemeden..

Dahon Boardwalk D7 16" 7 vites ( chromoly kadro (konfor) ve şekli beni cezbetti, ama çok az kullanan var. 16 jant ? işareti) ama katlanınca müthiş :)
Dahon Vitesse D8. 20" 8 vites ( bu bisikletle ilgili çok yorum var, akıcı bir bisiklet sadece şekil olarak kaba geldi, birde frenleri biraz sert geldi)
Dahon MU9 20" 9 Vites ( bunu da bugün çok kısa denedim müthiş akıcı, frenleri son derece yumuşak, ama şekil olarak eh işte)

En büyük sorun 3 bisiklette 11-32 ruble 52 yada 53 kaset kullanıyor, katlanır bisiklette küçük lastiklerle rampa çıkabilir miyim :) yada kızımı zorlar mı? Yaşadığımız yer rampalı bir yer bazı yerleri yarış bisikletimde en düşük viteste çıkmam gereken yerler oluyor 11-32 rubleli 36-52 kasetli bisikletim ile..

Diğer hususta aliminyum yerine chromoly kadro sanki çok daha keyifli gibi geliyor çok az kullanma imkanı bulduğum için, bisikletler de alim oldukça pahalı olduğu için fikirleriniz çok kıymetli

Bu nedenle kullanan arkadaşlarımın fikirleri bana çok yardımcı olacak.
Çok teşekkürler.
Tekrar merhaba arkadaşlar, En sonunda Dahon Boardwalk 7, 16" modelini aldım :) o kadar başınızı ağrıtmışken de bisiklet ile ilgili bir kaç bilgi vermek istedim.

Tabi bu yorumlarım ilk defa katlanır bisiklet kullanan birinin yorumları :)

İyi yanları;
-Katlanınca Opel insignia bagajının %40 'ını anca kaplıyor, yani bagaja 2 bisiklet ve bisikletlerin arkasına da eşya koymak mümkün, bu özelliğine bayıldım. Daha küçük bagajlı araçlarda da hiç sorun yaratacağını sanmıyorum
-16 jant olmasından kaynaklı yoldaki sorunları çok hissederim diye düşünmüştüm, ama sandığımın aksine hem lastikleri 16x1.50 olması hem de chromoly kadro olması sebebiyle müthiş konforlu bir sürüşü var.
-Yokuş performansı, ise hiç korktuğum gibi olmadı, lastiklerin 16 olmasından dolayı ön ruble 53 arka en büyük ruble 28 olmasına rağmen lastik avantajından dolayı yol bisikletimden 1 tık daha zorluyor diyebilirim.
-Vites sistemi Shimano Tourney SL-RV200-7R Revoshift çevirmeli ilk defa kullanıyorum ama son derece rahat ve stabil bir geçiş sistemi var.
-Küçük olduğu için oyuncak gibi, çok kolay yön verip üzerinde rahat davranabiliyorsunuz, dar yerlerden geçmek kolay, kaldırımlara çıkıp inmek kolay.
-V fren olmalı bakım ve tamir maliyetini düşürüyor, daha önce disk fren kullanan biri olarak dağ da kullanmayacaksanız disk frene gerek yok diyenlerdenim.
-İç lastikler çok ucuz :) 80 tl ye 16 jant lastik bulabiliyorsunuz. Yolda bu tutar 200-300 lerde
-Jantları ömürlük tek kat olmasına rağmen taş gibi diyebilirim,
- Birde SELE gerçekten çok rahat benim yol selesinden sonra, koltuk gibi geldi :)

Kötü-Beğenmediğim konular
- Dik Yokuşlardaki denge stabilitesi, denge merkezi yol bisikletine nazaran daha kötü :) yada ben alışamadım. özellikle %30 civarı bir eğimde ön tarafın kalktığını hissettim :)
-Jant göbekleri rulmanlı değil,bilyalı ama oldukça güzel dönüyor. ( Yinede rulmanlı bir jant tercih ederdim- ileride bulursam değişebilirim)
-Lastik payladığında sökmek için 15 anahtara ihtiyaç var, uzun zamandır elime anahtar almamıştım, çocukluğuma döndüm :) temu'dan ucuz ve küçük bir anahtar aldım, 10 cm boyutlarında fazlasıyla işimi görüyor, hemen alıştım diyebilirim.
-Küçük lastikler daha fazla pedal çevirmeye zorluyor, bu sebeple sportif olarak düşünürsek sorun yok :) maksimum 20-25 km hıza çıktım düz yolda, yol bisikletinde düz yolda 40-45 leri bulabiliyor. Ama normal bir durum
-Üzerinde Dahon'un 16X1.50 dış lastiği ile geliyor bisiklet, lastiklerin kauçuğu çok iyi, müthiş bir yol tutuşu var, ama zırhlı değiller dolayısıyla patlama ihtimali yüksek :( . Sanırım bisiklette ilk değiştireceğim şey lastik olacak ama 16 jant olunca lastik bulmak da ciddi bir sorunmuş şimdi farkettim :)
-Bisiklet kargodan kurulu halde geldi, ama ona rağmen akordları iyi değildi, akord yaptırdım ( bu çok sinir bozucu), göbeklerden biri yağsızdı yağ ekledim birde vites ve fren ayarını kendim yaptım, 0 bisiklette benim uğraşmamam gereken şeyler.

Benim lastikler 16X1.50 iken yine schwalbe'nin road cruıser plus'ını aldım, ama takmak istediğimde gelen lastiklerin, jantlara uymadığını gördüm. Bisiklette 16 jant gelen lastiklerde 16 jant ama 1,5 2 parmak boşluk var, sanki benim jantlar 14 gelen lastikler 16 imiş gibi duruyor. Başına gelen varsa tavsiyesini dinlemek isterim.

Şimdilik bu kadar özetlersem, bisiklet taş gibi konforlu ve çok şık :) keşke dediğim konu jant ve lastikleri rulmanlı jant ve zırhlı lastiklerle gelmesi :)
 
Son düzenleme:
Herkese selamlar , dün peugeot f10-D model bisikletimi satın aldım , vites ayarları hem ön hem arka çok bozuktu çok uğraştım ama yapamadım , bir bisikletciye gittim ve sağolsun halletti , ama yinede şöyle bir kaç problem var .

1.arka ruble en büyük dişli de iken pedalı geri geri çevirirsem bir kaç tur çevirmeden sonra vites bir alt dişliye atıyor , bunu çözemedim . Diğer bütün dişlilerde geri geri çevirebiliyorum hiç bir sorun yok sadece en büyük dişlide bu oluyor.

2.aynakol en büyük dişli de iken ve ruble de en büyük dişli de iken ( yani dişliler çaprazda iken ) zincir ön vites aktarıcısının iç yüzeyine hafif sürtüyor ve hafif ses yapıyor , H vidasını gevşetirsem ses gidiyor ama bu seferde ruble en küçüte olduğu zaman ön aktarıcının dış yüzeyine hafif sürtüyor ve orda aynı sorun ortaya çıkıyor . Bunun çözülmesi galiba imkansız.

Yarın ilk sürüşümü yapacağım , deneyimlerimi paylaşırım.
 
Herkese selamlar , dün peugeot f10-D model bisikletimi satın aldım , vites ayarları hem ön hem arka çok bozuktu çok uğraştım ama yapamadım , bir bisikletciye gittim ve sağolsun halletti , ama yinede şöyle bir kaç problem var .

1.arka ruble en büyük dişli de iken pedalı geri geri çevirirsem bir kaç tur çevirmeden sonra vites bir alt dişliye atıyor , bunu çözemedim . Diğer bütün dişlilerde geri geri çevirebiliyorum hiç bir sorun yok sadece en büyük dişlide bu oluyor.

2.aynakol en büyük dişli de iken ve ruble de en büyük dişli de iken ( yani dişliler çaprazda iken ) zincir ön vites aktarıcısının iç yüzeyine hafif sürtüyor ve hafif ses yapıyor , H vidasını gevşetirsem ses gidiyor ama bu seferde ruble en küçüte olduğu zaman ön aktarıcının dış yüzeyine hafif sürtüyor ve orda aynı sorun ortaya çıkıyor . Bunun çözülmesi galiba imkansız.

Yarın ilk sürüşümü yapacağım , deneyimlerimi paylaşırım.
1 inci madde ile ilgili shimano hiperglide zincir ruble dreuler olursa sorun çözülüyor ama onun dışında olması normal bence. 2 numarada da yine normal o şekilde kullanmamaya çalışın.
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
1 inci madde ile ilgili shimano hiperglide zincir ruble dreuler olursa sorun çözülüyor ama onun dışında olması normal bence. 2 numarada da yine normal o şekilde kullanmamaya çalışın.
bilgilendirme için çok sağolun , sadece zinciri değiştirsem sorun ne kadar çözülür ?
ruble işine girip masraf artsın istemiyorum.
 
Ruble ve arka aktarıcı hg uyumlu görünüyor. Zincir çok acayip birşey değilse sorun olmaması lazım. Ek olarak geri çevirme işini aynakol küçük dişlide yapıyorsunuz değil mi? Aynakol küçükte iken bu sorun oluyorsa ve zinciriniz HG uyumlu değilse zincir değişimi sorunu çözer diye tahmin ediyorum. Ancak bir bisikletçiye gitmeniz daha mantıklı olabilir.
 
Geri