Selamlar arkadaşlar,
tasviyeler tavsiyeler valla 219 sayfa olmuş baya bir okudum, bazı yerleri atladım

Herkese deva olan arkadaşlar bana da deva olurlar umarım
Öncelikle 170 boy 85 kg civarındayım, rutinde karbon maşa 105 setli bir yol yarış kullanıyorum çok da memnunum ancak sevgili kızımın eski bisikletinin küçük gelmesi, hemde uzun süredir yahu şu bagajda bir bisiklet dursa da böyle her fırsat bulduğumda çıksam gezsem dediğim bir KATLANIR arayışı içinde buldum kendimi.. Çok kafa ütülemeden..
Dahon Boardwalk D7 16" 7 vites ( chromoly kadro (konfor) ve şekli beni cezbetti, ama çok az kullanan var. 16 jant ? işareti) ama katlanınca müthiş

Dahon Vitesse D8. 20" 8 vites ( bu bisikletle ilgili çok yorum var, akıcı bir bisiklet sadece şekil olarak kaba geldi, birde frenleri biraz sert geldi)
Dahon MU9 20" 9 Vites ( bunu da bugün çok kısa denedim müthiş akıcı, frenleri son derece yumuşak, ama şekil olarak eh işte)
En büyük sorun 3 bisiklette 11-32 ruble 52 yada 53 kaset kullanıyor, katlanır bisiklette küçük lastiklerle rampa çıkabilir miyim

yada kızımı zorlar mı? Yaşadığımız yer rampalı bir yer bazı yerleri yarış bisikletimde en düşük viteste çıkmam gereken yerler oluyor 11-32 rubleli 36-52 kasetli bisikletim ile..
Diğer hususta aliminyum yerine chromoly kadro sanki çok daha keyifli gibi geliyor çok az kullanma imkanı bulduğum için, bisikletler de alim oldukça pahalı olduğu için fikirleriniz çok kıymetli
Bu nedenle kullanan arkadaşlarımın fikirleri bana çok yardımcı olacak.
Çok teşekkürler.
Tekrar merhaba arkadaşlar, En sonunda Dahon Boardwalk 7, 16" modelini aldım

o kadar başınızı ağrıtmışken de bisiklet ile ilgili bir kaç bilgi vermek istedim.
Tabi bu yorumlarım ilk defa katlanır bisiklet kullanan birinin yorumları
İyi yanları;
-Katlanınca Opel insignia bagajının %40 'ını anca kaplıyor, yani bagaja 2 bisiklet ve bisikletlerin arkasına da eşya koymak mümkün, bu özelliğine bayıldım. Daha küçük bagajlı araçlarda da hiç sorun yaratacağını sanmıyorum
-16 jant olmasından kaynaklı yoldaki sorunları çok hissederim diye düşünmüştüm, ama sandığımın aksine hem lastikleri 16x1.50 olması hem de chromoly kadro olması sebebiyle müthiş konforlu bir sürüşü var.
-Yokuş performansı, ise hiç korktuğum gibi olmadı, lastiklerin 16 olmasından dolayı ön ruble 53 arka en büyük ruble 28 olmasına rağmen lastik avantajından dolayı yol bisikletimden 1 tık daha zorluyor diyebilirim.
-Vites sistemi Shimano Tourney SL-RV200-7R Revoshift çevirmeli ilk defa kullanıyorum ama son derece rahat ve stabil bir geçiş sistemi var.
-Küçük olduğu için oyuncak gibi, çok kolay yön verip üzerinde rahat davranabiliyorsunuz, dar yerlerden geçmek kolay, kaldırımlara çıkıp inmek kolay.
-V fren olmalı bakım ve tamir maliyetini düşürüyor, daha önce disk fren kullanan biri olarak dağ da kullanmayacaksanız disk frene gerek yok diyenlerdenim.
-İç lastikler çok ucuz

80 tl ye 16 jant lastik bulabiliyorsunuz. Yolda bu tutar 200-300 lerde
-Jantları ömürlük tek kat olmasına rağmen taş gibi diyebilirim,
- Birde SELE gerçekten çok rahat benim yol selesinden sonra, koltuk gibi geldi
Kötü-Beğenmediğim konular
- Dik Yokuşlardaki denge stabilitesi, denge merkezi yol bisikletine nazaran daha kötü

yada ben alışamadım. özellikle %30 civarı bir eğimde ön tarafın kalktığını hissettim

-Jant göbekleri rulmanlı değil,bilyalı ama oldukça güzel dönüyor. ( Yinede rulmanlı bir jant tercih ederdim- ileride bulursam değişebilirim)
-Lastik payladığında sökmek için 15 anahtara ihtiyaç var, uzun zamandır elime anahtar almamıştım, çocukluğuma döndüm

temu'dan ucuz ve küçük bir anahtar aldım, 10 cm boyutlarında fazlasıyla işimi görüyor, hemen alıştım diyebilirim.
-Küçük lastikler daha fazla pedal çevirmeye zorluyor, bu sebeple sportif olarak düşünürsek sorun yok

maksimum 20-25 km hıza çıktım düz yolda, yol bisikletinde düz yolda 40-45 leri bulabiliyor. Ama normal bir durum
-Üzerinde Dahon'un 16X1.50 dış lastiği ile geliyor bisiklet, lastiklerin kauçuğu çok iyi, müthiş bir yol tutuşu var, ama zırhlı değiller dolayısıyla patlama ihtimali yüksek

. Sanırım bisiklette ilk değiştireceğim şey lastik olacak ama 16 jant olunca lastik bulmak da ciddi bir sorunmuş şimdi farkettim

-Bisiklet kargodan kurulu halde geldi, ama ona rağmen akordları iyi değildi, akord yaptırdım ( bu çok sinir bozucu), göbeklerden biri yağsızdı yağ ekledim birde vites ve fren ayarını kendim yaptım, 0 bisiklette benim uğraşmamam gereken şeyler.
Benim lastikler 16X1.50 iken yine schwalbe'nin road cruıser plus'ını aldım, ama takmak istediğimde gelen lastiklerin, jantlara uymadığını gördüm. Bisiklette 16 jant gelen lastiklerde 16 jant ama 1,5 2 parmak boşluk var, sanki benim jantlar 14 gelen lastikler 16 imiş gibi duruyor. Başına gelen varsa tavsiyesini dinlemek isterim.
Şimdilik bu kadar özetlersem, bisiklet taş gibi konforlu ve çok şık

keşke dediğim konu jant ve lastikleri rulmanlı jant ve zırhlı lastiklerle gelmesi
