Scudo Sports

Kaskın Önemi

tecadisk

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2006
Mesaj
262
Tepki
373
Şehir
istanbul
Konu ile ilgili seçtiğim resimler en uygunları çok daha kötüleri var. özellikle yol bisikletine binerken meydana gelen kazalarda bisikletin üzerindeki oturuş pozisyonu sebebiyle düşüşler çoğunlukla öne doğru baş aşağı gerçekleşiyor. eğer kask kullanmıyorsanız çok ciddi yaralanmalara maruz kalmamak imkansız. hele ülkemizde ki şartları gözönünde bulundurursak!!
 
Scudo
insanın kafasının son derece önemli organları taşıdığını bilmek için ibn-i sina olmaya gerek yok. ancak taktığımız kaskların kafamızı ne kadar koruduğu kafamda bir soru işareti, konuyla ilgili birçok tecrübe okudum dinledim ve hala açık bir cavap alamadım. ancak bazı fikirler ediniyorum ve bunları paylaşmak istedim.

arabalarla olucak çarpışmaların çoğunda kaskın işlevsiz olduğunu göste ren yazılar okudum sebebide şok emme kapasitesini arttırmak için kaskların ilk darbede kırılacak şekilde tasarlanması. bu özellikleri yüzünden araba bisikletçiye çarptığında kask parçalanıp ilk darbede kafayı koruyor ancak iniş sırasında kafanızda artık bir kask olmadığından kafanızın üzerine düşmeniz pek hoş sonuçlar doğurmuyor. benzer bir şekilde şehirde kafanızı hızla giderken bir şekilde bir direğe çarparsanız kask yine pek işe yaramayacaktır.

bir diğer bilgi ise karşılaştığım ilginç bir istatistik, istatistiğe göre ((link)) kask takmakla bisiklete bağlı ölümler arasında pek bir bağlantı bulunmuyor.

bir başka bilgi ise şu; bu kasklar -isterse çok pahalı uvex kasklar olsun ister no name veya markalı ama ucuz kasklar benzer koruma sağlamakta. hatta bazı durumlarda pahalı kaskların şık tasarımları boyun kırılmalarına sebep olmakta... kafanın arkasındaki çıkıntıların ciddi bir tehlike oluşturdukları görülebiliyor.

bunların yanında kaskın işe yaradığını gösteren bilgilerde mevcut, özellikle tek bir sert darbe alıyorsanız mesela yol bisikletinizle hızla asfaltta giderken söz gelimi gidon boğazınız kırılsa ve kafanızı bisikletin önünden fırlayıp yere çarparsanız, evet kask hayatınızı kurtarıyor. bir başka örnek olarakta yerler çamur içinde ve MTBnizle bir yokuştan aşağı iniyorsunuz, ormandasınız bir an bisikletinizin arka tekerleği kayıyor ve yana yatıp sürüklenerek kafanızı bir kayaya çarpıyorsunuz, bu durumda da kask oldukça işe yarar olucaktır. tabi bütün bu çarpmalarda eğer hızınız 50-60 km nin üstündeyse genelde kaskın pek bir işlevi olmayacaktır çünkü kasklar bu şiddette çarpmalara karşı dayanacak şekilde yapılmıyorlar.

benim bu verilerden yaptığım çıkarım şu; eğer yüksek hızlarda performanslı sürüşler yapıyorsanız kask şart, ancak her zaman yeterli değil. şehir içinde ise faydalı olabilir ama birçok çarpışmada aslında pek işlevi yok gibi gözüküyor. bu çıkarımın kesinlikle doğru olduğunu iddia etmiyorum aksine çürütücek verileri ve tecrübeleride bekliyorum.

ancak benim doğruluğundan emin olduğum birşey varki o da daha az arabanın üretilmesinin ve kullanılmasının buna mukabil daha çok bisikletin kullanılmasının güvenlik için kasktan daha önemli olduğu.

not:ben çoğu zaman kask takıyorum ama bunun bir tercih olduğunu düşünüyorum.
 
Mert, kask genellikle bir işe yaramaz. Ancak bir kez gerektiğinde, o an kafamda olması gerekir. Eğer değilse geçmiş olsun.

Bu sene 20 sene oluyor dağ bisikleti üstündeyim. 1990'dan beri de kaskım var. Bu süre içinde kasksız bindiğim günlerin sayısı iki elin parmaklarını geçmez. Şöyle bir gün yaşadım ki, o günden beridir her binişimde mutlaka kask takarım;

Evde işe gitmek için bir cumartesi günü atladım bisiklete. Şehir içi yolu, üzerinde günlük kıyafetlerim ve başımda bir şapka. 20kmh gibi bir hızda trafiktek yavaş, gayetkontrollü bir şekilde giderken, aniden solumdaki minibüs tam sağ yapıp sokağa dalmaya çalıştı. Tabi yolumu kesmiş oldu, zamanında fren yaptığım hatta bir kaçmetre ön teker üzerinde gittiğim halde duramayıpminibüse çarptım. Hem de kafamla. Kafamdaki küçük yara izi ve minibüsün sacındaki ezik dışında bir hasar oluşmadı. Kısacası ucuz kurtardım.

Mantığım ve tecrübem derki, kask mutlaka takılmalıdır. Hayat boyu hiç riske girmesem ve işime yaramasa dahi takmalıyım. Gün gelip lazım olur, o anda kafamda olmalı.
 
bence kaskın koruma oranı %1 bile olsa insanın hayatını kurtarabilir ama kaskınız yoksa %1 şansınız da olmaz. üstelik kaskın koruma ihtimali bu kadar zayıf olsa profesyonel sporcular 1 gramın dahi hesabını yaparken kafalarında 200 gramlık kaskları taşımayı hiç düşünmezlerdi.
 
@sawas

baktığım çalışmalarda profesyonel sporcuların TT etaplarında taktıkları kaskların boyun kırılmalarına sebep olma ihtimallerinin yüksek olduğunu gösteriyor. alien kafası şeklindeki kaskların arka kısmı bir yere takılırsa pek hoş sonuçlar doğurmayacaktır. O yüzden korumadan çok aerodinamik avantaj için kask kullanılıyor olabilir. ancak bundan emin değilim, yani normal etaplarda kullanılan kaskların ne kadar koruduğunu ne kadar aerodinamik avantaj sağladığını bilemiyorum ancak daha öncede belirttiğim gibi kasklar sadece bisikletle ilgili kazalar için işe yaramak için tasarlanıyorlar ve diğer araçlarla olan kazalar için değil, bu yüzden yarışlarda kullanılmaları çok mantıklı, gerçi her zaman kask takmadıklarınıda görüyoruz...

Bu arada Fabio Casartelli'nin ölümü ile ilgili bir yazıda kaskların 80 km gibi hızlarda giderken ortalama bir kafanın yere çarpması ile oluşan gücün kaskların emmesi için tasarlanandan 20 kat daha fazla olduğunu okudum, ki doğrudur çünkü G kuvveti testleri vs ilgili birçok bilgi ile birlikte veriliyordu.

Biz yarışçı olmayanlar için normal bir kask takmanın ise duruma göre az yada çok koruma fonksiyonu olması yüzünden takmak son derece mantıklı bir hareket katılıyorum -ki zaten bende dediğim gibi çoğu zaman kask takıyorum özellikle hızlı gideceğimi biliyorsam kaskımı kesinlikle takarım. sonuçta evet bir zararı yok ve kafamı koruyor. Benim karşı çıktığım nokta kask takmaktan bir zorunlulukmuş gibi bahsedilmesi ve koruma işlevinin fazla abartılması.
 
@MertDokur


mertdokur, dün akşamdan beri 2007 tour de france nin son etaplarından birinde ki finiş kazasının videosunu arıyorum, bulamadım. bulabilirsem ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın. kaskların direk darbelerde çok fazla direnci olmayabilir ama bisikletten düşüşlerde en büyük sorunlardan biri de deri kaybıdır özellikle asfaltta yaşanan kazalarda sürtünmeden dolayaı ciddi yaralanmalar olabilir. bahsettiğim video da sporcu en az beş metre kaskının dolayısıyla da başının üzerinde kaydı. izleyen arkadaşlarımız mutlaka vardır. zaten ben de kaskı takın gerisini düşünmeyin artık hiç birşey olmaz demiyorum kask sadece bir önlemdir ve en olmadık yerde oynayacağı rol hayat kurtarır.
 
Kask takmamak araba kullanırken emniyet kemeri takmamak gibi birşey. İkiside kazalarda ölüm riskini azaltıyor ama sıfırlamıyor.
Düşük hızlarda gerçekleşen kazalar bile ölümcül olabilir.
Discovery ER programında bir olay izlemiştim. Hastaneye beyin travmasıyla kaldırılan çocuk yeni aldığı motorsikletiyle kaza yapmıştı. Ama kazayı evinin garajının içinde yapmış. Yeni aldığı motorun sesini duymak istemiş kontağı açıp motorun üstüne oturmuş ve acemilikle motor vitesteyken gazlamış. Motor da haliyle şahlanmış ve çocuk kafasını garajın tavanındaki kirişlerden birine vurmuş. Çocukta ciddi beyin hasarı vardı ameliyattan sonra ne duruma geldiğini hatırlayamıyorum. İzleyeli baya oldu.
Daha seyir halinde bile değilken bu denli yüksek hasar verici kazalar olabiliyor. Çocuğun kafasında kask olsaydı beyni hasar görmeyebilirdi.
Bir de ben meraklı olduğum için ER , Trauma Service gibi programlarda , kafa travması geçiren birçok hastanın ameliyatlarını izledim ve gerçekten onların yerinde olmak istemezdim. Beyin çok hassas bir organ ve bir kere zarar gördümü insan kendini toparlayamıyor. Kalıcı hasarlar oluyor ve hiçbir zaman normal olarak hayatınızı sürdüremiyorsunuz. Bu nedenle de kaskımı kafamı acaba ne kadar koruyacak diye sorgulayarak takmıyorum.
Kaskın ölüm riskini sıfırlamadığı bir gerçek ama kazalarda beynimizin hasar alma riskini azalttığı da bir gerçek. İkinci gerçek de benim kask takmam için yeterli bir neden.
 
@sawas

yok haklısınız aslında üstteki mesajda da belirttiğim gibi ben yapılan araştırmaların sonuçlarını paylaşıyorum... Bu arada doğrudan darbelerde işe yarıyor ama birden fazla darbe alınan kazalarda işe yaramıyor çünkü ilk darbede şoktan korumak için kask kırılıyor zaten. bu tür kazalarda diğer araçlarla yapılan çarpışmalar oluyor yani araba ile motorsiklet ile çarpışma olduğu durumlarda işe yaramıyor...
 
Arkadaşlar,
Uzun zamandır kask kullanıyorum.Fakat 'bir işe yaramıyor.' diye düşünüyordum.Ta ki,kucağında bebek olan bir bayanın kaldırımda yürürken aniden yola inmeyi tercih edene kadar.Çarpmamak için tüm frenlere asıldım.Kaçış yoktu.Ve ilk defa kafam asfalta çarparken kaskımı hissettim.Ufak tefek incinmelerle kurtardım.Yalnız en komiği ben düştükten sonra bayanın 'Ayy Bizim yüzümüzden düştü.' demesi.
Kasksız bisiklete binmeyin,çocuklarınıza ve çevrenize kasksız binilmeyeceğini öğretin.
 
Merhaba 2005 den beri motorsiklet kullanıyorum.2007 de Enduroya geçtim (transalp Honda) kaliteli helmet (Caberge ) kullanıyorum ve helmetsiz hiç binmedim.
Motorsiklette kullanılan helmetler tahmin edmeyeceğiniz kadar yük ve darbe taşıyabiliyorlar.
Bunları neden anlattım, şimdi yol bisikletine (Sub20 Scott) geçiş yapıyorum ve helmet gereksinimim olacak, ma bisiklet için olanlar sadece kafatasını kaplıyor ve başın üzerinde sabit duracağı bile şüpheli benim için.
Motorda kas yüzü yanaklar ve enseyi kaplar.Anladığım bisiklette (yol) 40 -80km hızlara ulaşılabiliyor.20 km /h hızla kafanız bir yere çarparsa korkunç acı duyacağınızı bilmelisiniz.
O halde bisiklette neden yüzü de koruyan kasklar kullanılmıyor gibi safça bir soru sormaya hakkım oluyor.
Asfaltta yüzünüz sürtündüğünde, sonuç çözümsüz olur..(deri kaybı, doku kaybı, hatta elmacık kemik kırıkları)
Bisikletime motorsiklet helmetimle binersem herkes bana gülecektir. :)
Bu arada bir de snowboard için aldığım helmetim var, acaba bunu kullansam nasıl olur ..? :)
Hafif ve başa sabitleniyor..Çıkmayacakır kolaylıkla kafadan..

Burada anlattıklarımla mertdokur'un saptamalarına katıldığımı belirtmek istiyorum.

Aslolan düşmemek, sınırlarını bilmek, sınırların ötesini zorlamamak, gereksiz risk almamak.
Ama kaza anlıktır..olmadık an gelebilir..O halde risk bertaraf etmeyi bilmek, önceden tarfiği, yolu okumak gerekir.

Bu yazdıklarım sadece düşünce uçuşmaları, dün gece hibridimle yokuş aşağı öyle sürat kazanmıştım ki o zaman aklıma geldi kaysam düşsem hiç bir koruma yok, neler gelmez ki başıma diye..
Yazın en sıcak günlerinde dahi full koruma motorsiklete binen biri olarak bisiklette çıplak olmamı yadırgadım anlayacağınız.
Yedek montlarımdan ve dizliklerimden daha hafif ve bisiklete yönelik giysiler oluşturmayı düşünüyorum..
Amacım sadece kondisyon ve kendimle yarışmak olduğuna göre ağırlıkla ilgili bir sorunum olmayacaktır..

Sevgilerimle.
 
Valla kask takmanın faydalarını cok ii biliorum uzun lafın kısası çok sevdiğim bi doktor abinin takla atan arkadaşımın kafata tası röntgenine bakarak

doktor:Kask takıomudu
ben: hayır abi
doktor: hakikaten kask takmıcak kadar kalın kafalıyımış bişi olmamış

demesiydi....
 
slm arkadaşlar sizlerle acı bir olayı paylaşmak istiyorum pek yakından tanımadığım babası ile merhabam olan bir arkadaş kaza yaptı önünde aniden duran otobüse çarpmış yani drek kafadan girmiş ve kask parçalanmış kaskın esnek kırılgan bi yapısı olmasa darbe beyine ciddi zarar verebilir esneklil darbeyi emiyor ve çarpma şiddetini yavaşlatıyor fakat arkadaşın kalça kemiği yerinden çıkmış doktorlar dizini delip gönyeye almışlar ve kemiğin yerine oturması için zaman gerekli
 
he bu arada kendimde motosikletle küçük bir kaza geçirdim yavaş seyrediyordum hatırladığım kadarı ile 50 km yolökenarında kum varmış gece idi fark etmedim kum yol tutuşunu bozdu ve motor savruldu takla attım kalktım hiç bi şeyim yoktu allah a şükür, eve gittiğimde kaskın kırılmış olduğunu fark ettim
 
@MertDokur

Merhaba, ortalama kaliteye sahip bir kask dahi sürüş aerodinamiğini yaklaşık %3 oranında arttırmaktadır. Yarışlarda ise 1 gramın dahi hesabı yapılıyor olsa da hem korunma hem de aerodinamizm için kask kullanılır. Normal yarışlarda bile %3-4 oranında bir aerodinamik iyileşmenin getirdiği fayda fazladan taşınan 200 gr'lık bir ağırlıkla kıyaslandığında daha karlıdır. Bu fayda özellike time trial yarışlarında su damlası şeklinde dizayn edilen kasklarda çok daha belirgindir. Eğer time trial'da kask takılmasaydı ya da normal kask takılsaydı, çok yüksek hızlarda seyir sonucu kafanın arka kısmında oluşan hava türbülansı ve alçak basınç bölgesi bisikletçiyi az da olsa frenleyici etki göstererek etabı daha uzun sürede bitirmesine ve daha fazla efor sarf etmesine neden olacaktı. Ayrıca dikkat edilirse kaskın arka tarafı ensede bir boşluk bırakmadan sırtla bütün olacak şekilde dizayn edilmiştir ve bu da türbülansı önemli ölçüde azaltmakla kalmayıp, kaskın sağa sola takılma ihtimalini de önemli ölçüde azaltmaktadır. Bu açıdan düşünüldüğünde milisaniyelerin bile önem taşıdığı bu yarışlarda yarışa uygun dizayn edilmiş kaskları kullanmanın faydaları, getirdiği zararlara kıyasla daha fazla olduğundan kask daima tercih edilir.
 
Merhaba
Zaten kask üreticileri de kaskın bütün darbeleri emebildiğini söylemez.Sadece koruyucu özelliği var.Bir arkadaşımın başından geçen olayı anlatayım.Arkadaşım,kendi arkadaşlarıyla grup halinde bisiklet sürerken bir otomobil bunların arasına dalmış,arkadaş 6 gün komada kaldı ve geri bilnci yerine geldi ve kask takıyormuş,kask takmasaydı belki hayata bir daha dönemeyecekti.Doktorlar kaskın beyni koruduğunu söylediler bize.Demek ki tamamen korumamak işe yaramadığını göstermez.Neymiş kasksız bisiklete binmek tehlikeliymiş.Siz siz olun araştırmaları fazla kafaya takmayın,kaskı her zaman takın.Teşekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Daywalker
Geri