Scudo Sports

Kaskın Önemi

Scudo
Öncelikle çok geçmiş olsun abi... Bende kaskın önemini 12.05.2016 tarihinde yol bisikletimle yaptığım kaza sonucunda anladım keşke abilerimin uyarılarını dikkate alıp bakkala bile kaskla gitseymişim... Yaptığım kaza sonucu çok aşırı hızlı olmamama rağmen sağ Kaş'ımın üstüne 6 dikiş atıldı... Burayı okuyan arkadaşlarıma abilerime diyorum LÜTFEN KASK TAKIN...
 
@Mümtaz Öztürk
Çok teşekkür ediyorum. Saygılar sevgiler

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Berkbey
Çok çok geçmiş olsun. Bende bu konuya biraz daha farkındalık olması açısından konuyu açtım. Kask olsun diğer ekipmanlar olsun. Hepsi önem arz eden konular. Umarım kimsenin başına kötü bir olay gelmez. Saygılar sevgiler

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
"strofor abi o korumaz, motosiklet kaskı takmadıkça fasa fiso" diyenlerin böyle kazalar yaşamamaları dileğiyle.
 
Kot farkı diyen arkadaşlar haklı. Yol kenarının kot düşüklüğü ve gevşek zemin olmasından dolayı lastik oraya basınca daha düşük yere doğru kaydı. Ön lastik kayınca arkadaşımız dengesini kaybetti bence. Geçmiş olsun. Keşke o kadar kenara geçmeseydin. Yol müsaitti aslında ama işte, kaza bu. Tekrar geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: AydınGünaydın
@ozgur908 Onu diyen motosiklette kask, arabada kemer takmayan bana bir şey olmazcılar. Binanın kapısından çıktığımda geçenler ayaklarımdan kaskıma kadar şöyle bir bakıyorlar. Baksınlar. Düştüğümde onlar kurtarmayacaklar beni.

Çok geçmiş ve olsun inşallah arkadaşım. Allah hepimizi en ufak kazadan ve trafikteki tüm magandalardan korusun.
 
  • Beğen
Tepkiler: AydınGünaydın
Sn Aydin, cok gecmis olsun.

Kask parcalanarak gorevini yapmis.

Video aslinda oldukca net. Sanirim diger arkadaslarinda tespit ettigi gibi, ön teker gevsek ve yana dogru egimli alana basar basmaz kaymis. Egim gorunmuyorda olabilir. Gevsek micirin alti egimli olabilir. Muhtemelen yolun ortasina dogru gidonun ustunden uctunuz. Teker o hizda o gevsek alana bastiktan sonra kurtarma sansi hic yok zaten.

Hepimizin ders cikarmasi adina ; bisiklet ustunde konumunuz nasildir bu tip inislerde?
Inerken ayaktaydiniz muhtemelen. Inislerde Agirlik merkezi sele arkasina alarak (olabildigince popoyu sele arkasina, geriye alarak) on tekere binen agirligi azaltmak, gidonu gevsek tutmak dengeyi biraz arttiriyor.
 
Çok geçmiş olsun. Umarım hayatınız boyu geçirdiğiniz/geçireceğiz en büyük ve tek kaza bu olur. Kaskın önemi ile ilgili zihinlerimizi tazelediğiniz için ayrıca teşekkür ederim.

E6853 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: AydınGünaydın
kaskın önemi çok büyüktür. hatırlarsanız geçen sene kaza yapmıştım. baldırımı ezip sol kaburgamı kırmıştım. yaptığın kaza şekil itibariyle kafa ile herhangi bir alakası yoktu. yani kafaya bir darbe almamıştım. ta ki olaydan haftalar sonra bisikletimi tekrardan toplarken kaskımı elime alana kadar. boydan boya kocaman bir çatlak vardı. meğer kafamı da vurmuşum. hasılı kask takın. taktırın. uyarın. hani diyoruz ya şuradan şura ya nolucak ki. işte zaten orada olan olacak. ne zaman tedbirsiz davranırsan işte o vakit bela gelir seni bulur. önem vermeli.
 
Büyük geçmiş olsun hocam. Videodan gördüğüm kadarıyla kaza anından önce yolun sağına yanaşmışsınız. Muhtemelen ön teker kot farkı olan bir yere girdi ve dengenizi kaybettiniz. Hız da biraz fazla olunca herşey çok çabuk olmuş, kurtarma şansınız kalmamış. Neyse ki kaskınız varmış da kazayı ucuz atlatmışsınız. Bir de bu tip taşlık yollar asfalttan daha tehlikeli diye düşünüyorum. Taşlar sıkıntılı...
 
  • Beğen
Tepkiler: AydınGünaydın
Geçmiş olsun kaskın önemini herkes bir kez daha anlamış oldu. Diğer bir önemli husus kullandığımız aletlerini sınırlarını bilmek ve zemini iyi etüt etmek. Bu gibi kot farkı olan yerlerde yüksek hızda kaza kaçınılmaz. Keza dün antrenman esnasında şiddetli yağmura yakalandım ve ıslak zeminde normalde çok yüksek hızlarla rahat dönülebilecek uzun bir virajı, yüksek hızla almaya kalkıştım ve ön tekerin kontrolümden çıktığını anladım son anda ufak gidon hamleleriyle kurtardım.
 
@oceanix
Tespitler yerinde. Kazadan 5 10 sn önce bir araç geçiyor. Kendi Şeridime geçtim. Karşı karşıya kalmamak ve o taraf biraz dere kenarı olduğundan. Yolun ortası daha kötüydü mucur vardı. O yüzden ortanin daha kötü olacağı düşündüm. Çok teşekkür. Saygılar sevgiler

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: oceanix
@Speker
İnişlerde genelde bu şekilde inerdim. O an da yanlız koltukta oturuyordum. İnişin bitmesine az kalmıştı. Bu paylaşım yapma amacım sizin gibi bir çok arkadaş farkında. Bu konuda biraz umursamaz arkadaşlarım da var. Bu yüzden bir musibet bin nasihattan iyi olur diye paylasmaya karar verdim. Çok teşekkür ederim. Umarım kimse yaşamaz. Saygılar sevgiler

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri