Scudo Sports

Kask, kadro, modeller hakkında sorular-cevaplar.

2 sene önce aynı şeyi yapmış biri olarak şuan pişmanım. Şöyle ki 2012 Kron Xc 500 V fren bisikletim vardı 680 Tl'ye sıfır almıştım. Üstündeki altus attırıcıyı ve kadro kulağını 2 kere kırdıktan sonra 2013 de 830 tl'ye 3*10 deore vites seti aldım. Sonrasında zoom maşa zaten kilitlenmişti çalışmıyordu 2.5 kg Rst Gila aldım 2. el 120 Tl civarına. Sonra Uludağ inişine sardırdık, tabiki kron neo pro series v fren jantlar çöp oldu. Bu sefer de dedim hidrolik diske geçeyim o sıra 260 Tl'ye sıfır deore fren seti(hepsiburada yanlış fiyat olayı) aldım bunlara bir de arkadaşımdan 2. el zzyzx jant aldık yine 150 tl civarına. Bu sefer bisiklet güzel oldu ağırdı ama en azından inişte dağılacak hissi vermiyordu. Aşağı yukarı toplamda en basit aldığım şeyler ile 2040 tl vermişim sanırım(bu parada sayısız jant akordu, yeni göbek gibi paralar yok) bu paraya hantal 14 kg civarı düz yolda sürerken bile keyif vermeyen bir bisiklet oldu.
Sonra ben onu 6 ayda 700 Tl'ye zor sattım, o sıra yol bisikleti almıştım mtb gözümden düşmüştü keşke satmasaymışım.
Neyse demem o ki deymiyor arkadaşım 2000-2500 tl aralığında çok daha iyi 2. el bisiklet bulunur paşa paşa binilir ben yaptım sen yapma aman diyeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: DogukanSahil
Scudo
Elindeki bisikleti satsan 700 eder 1000 daha 1700 bu fiyata biraz daha ekle 2000 olsun.full deore vites,fren sistemi de dahil yeni bisiklet alırsın daha mantıklı en azından Sıfır olucak.
 
  • Beğen
Tepkiler: DogukanSahil
Pedal geriye çevirince takılıyor
sorunum net acaba neden böyle oluyor bi sorun var gibi geldi bana?
 
Benim bisiklette son zamanlar'da olan bir şey.Pedal direkt olarak kilitleniyor.Aynakol komple kilitleniyor.İleri doğru çevirince düzeliyor.Zincirim uzamış benim bu yüzden muhtemelen.Aynısı olabilir mi?
 
Pedalınızı bisikletçiye gösterebilirsiniz.
 
Bana göre ilk yatırım kadroya olmalı.Grupset kullandıkça eskir lakin iyi bir kadroya sahipseniz kırmadıkça ancak kozmetik olarak kusurları olur.Senelerce farklı donanımlarla aynı kadroyu kullanırsınız.İlk olarak donanımı yükseltirseniz daha iyi bir kadro alana kadar zaten bariz şekilde eskiyecek ve aldığınız kadro ile çok kullanamadan değiştireceksiniz belki de ;)
 
Bende de Kron XC 500 var ve yavaş yavaş neredeyse değiştirmediğim yeri kalmadı. Yaza kadar bi kadrosu değişmemiş olacak. Kadrosu dışında değişmemiş vidası bile kalmayacak.. Kadroyu en son değiştireceğim. Toplamaya kalksam aylar sürerdi ve toplama bitene kadar bisikletsiz kalırdım. Zaten ilk bisikletim..

Ayrıca o fiyata Deore set alacağınıza bike-components.de'den SLX seti 850TL'ye alabilirsiniz. Vergi + kargo dahil..

Bütçe varsa tabiki direk olarak toplamak en mantıklısı..
 
Şimdi bu konuya tıklayan arkadaşların aklına hemen vidaları gevşetip frene basıp tekrar sıkmamı söylecekler ama denendim.. yani hidrolik fren ayarı işe yaramadı..

Hemen aklınıza başka çözüm gelecek balataları değiş organik balata al.. denedim işe yaramadı en azından giderken veya hafif basınca hala geliyor tam basınca ses çıkmıyor artık yani kısmen işe yaradı..

Rotor eğri diyecekler rotor eğri değil bunun garantisini verebilirim..

Sorunum şu; Giderken yağmur yağdı, hemen ses gelmeye başlıyor..Balkonda durdu güneşli günde ses gelmeye başlıyor..Üstelik bu sesin tıpkısının aynısı bazen (ismini bilmiyorum kusuruma bakmayın) arka lastiğin tam ortasından geliyor ama ana sorunumun bu olduğunu düşünmüyorum..

-Bilgiler
Bisiklet: Kronxc500 HD
Max 300km yapıldı.
 
Ben mesela ne zaman yokuş tırmanırken ayakta vites değiştirmeye kalksam kendimi yerde buluyorum sizde de böyle oluyor mu yoksa bunu denemek yanlış bir şey mi?

Cevaplarınız için teşekkürler :)
 
Vites yokuş çıkarken değiştirilmemeli çok zorda kalmadıkça çünkü : yokuş çıkıyorsun zincir , aktarıcılar , ruble , aynakol bunlara ağırlık biniyor sen bir de yokuşta güç uygularken vites değiştirirsen kendini yerde bulman normal hatta biraz daha zorlarsan zincir kırarsın bir de yokuş yukarı ayakta iken kırılırsa gerisini sen anla...
Özet ile vites pedala yüklendiğinde değil bisiklet biraz daha boşta iken rahat iken değiştirilmelidir.
 
2km yokus var vites degistirmeyecek miyiz yani? :)

Vites degistirirken ister otur ister ayakta ol tam guc vermeden sadece pedali dondurmek amacli (yani hizini koruma amaçlı degil) olarak pedalladigin anda vites degistirmek lazim o kadar.yani güç uygulamayi kesip anlik olarak sadwce bos bos cevireceksin. Alistikca dışarıdan bakan biri bunu anlayamaz bile ama artik elin ve ayaklarin biribirine koordine olacak ve anlik olarak gucu azaltip vitesi degistirip tekrar güç uygulamaya baslayacaksin.
 
Ben değiştirebiliyorum hocam.Diyelim ki rampada vites değiştirmek zorundasınız.Vitesi değiştirdiğiniz anda pedalı yavaşça rolantili bir şekilde çevirmeniz gerekiyor ki zincir diğer dişleye rahatlıkla geçebilsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Arabadaki gibi nasıl vites değiştirirken ayağını gaz pedalından kesip debriyajla basıp vitesi öyle Değiştiriyoruz. İşte sende Boşa pedal çevirerek debriyaj gibi öyle pedal çevircen zincir ruble veya aynakola oturduğu zaman bas gaza:D

Ya da vites değiştirirken oturun değiştirdikten sonra ayakta devam edin:harika:
 
Ayaktayken pedala uygulanan güç ister istemez daha fazla oluyor, ayakta sürerken ve vites değiştirmek istediğinizde eğer uyguladığınız gücü azaltamıyorsanız kadro kulağını kırabilirsiniz bu da arka aktarıcınızın da bozulmasına hatta jantınızın da bozulmasına neden olabilir ya da zinciri kopartıp bisikletten düşebilirsiniz. Ben vites değiştireceğim zaman oturma pozisyonuna geçmeyi tercih ediyorum.
 
Ayakta vites değiştirmek zincire, dişlilere zarar verecek bir hareket olacaktır. Onun için bu yanlışlıktan sakının ve ben değiştiriyorum diyenlere itibar etmeyin.
@DogukanSahil
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
Geri