Paramedik112
Üye
- Kayıt
- 22 Ocak 2016
- Mesaj
- 61
- Tepki
- 155
- Yaş
- 41
- Şehir
- Konya
- İsim
- Ömer
- Bisiklet
- Salcano
Forumda benden daha tecrübeli ve bilgili bisiklet kullanıcısı arkadaşlarımız vardır. Bana ulaşan ve bisiklet kullanıcısı arkadaşlarımızın işine yarayacağını düşündüğüm yazılar(makaleler) var. Müsadenizle bunları sizlerle paylaşmak istiyorum. Karda bisiklet kullanmak, teknik açıdan diğer ortamlardan farklıdır. Kumda saplanma hissi ve buzda kayma hissini aynı anda yaşarsınız. Pedal çevirme performansınız (kadans) düşer ve çekişiniz düşecektir. Çivili lastikleri takarak hakimiyetinizi biraz arttırabilirsiniz. Doğru fren kullanımını çok önemli: Asla ama asla panik freni sıkmayın (yani sonuna kadar basıp lastikleri kitlemeyin). Kar gibi kaygan bir zeminde frenleri sonuna kadar sıkma hali düşmelere ve incinmelere sebep olabilir.
http://ereglibisikletlilerdernegi.org/wp-content/uploads/2016/01/Karda-Bisiklete-S%C3%BCrerken-Nelere-Dikkat-Etmeli.jpg
Karda bisiklet sürerken, sakin olun ve normal zamanlarda sürüş yaptığınız gibi davranın. Böylece konforunuz artacaktır. Hiç bir zaman gidonu çok sıkmayın, hakimiyet kurmak için gidona yaptırdığınız çok sert hareketler de size kötü bir geri dönüş sağlayabilirler. Hızınızı kontrol etmeyi unutmayın, en önemlisi kar körlüğü yaşamamak için güneş gözlüğü kullanmayı ihmal etmeyin. Karda bisiklet sürerken en önemli konulardan biriside kıyafet. Hiç bir zaman sizi terletecek kıyafetler giymeyin, hava alan kıyafetler tercih etmeye çalışın. Çok katlı giyinirseniz vücudunuz hava almaz ve terleme yapar, durduğunuzda aldığınız soğuk sizi hasta etmeye yetecektir.
http://www.bizevdeyokuz.com/wp-content/uploads/karda-bisiklet-sarikamis.jpg
Karda Bisiklete Binmek İçin Gereken Teknik Donanım
Öncelikle Tur ve CycloCross hakkında konuşacak olursak, belirli firmaların hazırladıkları çivili kar lastikleri mevcut, bu lastikleri temin ederek bir tura çıkabilirsiniz. MTB serileri içinde bu lastikler aynı şekilde mevcut, bisikletinizin jant ölçüsüne uygun çivili lastiği seçebilirsiniz ve birinci aşamayı geçmiş olabilirsiniz. Tabi ki de bazılarımız (İleri derecede teknik ve sürüş bilgisi olanlar) kendi çivili lastiklerini üretebiliyorlar, ama başlangıçta dışarıdan temin etmeniz daha garantili bir sürüş yapmanıza ve lastiği tanımanıza yardımcı olacaktır.
Zincir ve Aktarıcı takımları:
Bisikletin hareketli aksamları olarak çok önemli yer tutan aktarıcı, zincir takımları bizi yolda bırakacak kadar işimizi zorlaştırabilirler. Bu sebeple hangi bisikleti kullanıyor olursanız olun, kış şartlarına (özellikle kar ve eksi derecelere) uyumlu lube adını verdiğimiz zincir yağları ile aktarıcı takımlarınızı yağlayın. Ve yağın zincir ve takımla kaynaştığından emin olun. (Zinciri yağlamadan önce köpüklü su ile yıkamak, yağlandığında toz vs parçacıkların arada kalmamasına yardımcı olur)
Yağların donması ile ilgili durum aslında, çok karmaşık gözükebilir ama sıfırın altında (hatta 0 dereceye yaklaştıkça), zincir ve dişli aksamı metal özelliklerinden dolayı çok soğuk olacaklardır, bu da üzerindeki yağın donmasına yada işlevini tamamlamamasına sebep olabilir. Ama söyleidğim gibi önceden yapılacak iyi bir temizlik ve yeni yağlama işlemi ile bisikletiniz kusursuz çalışır. Burada hatırlatmak isterimki, asla bisikletiniz için VD40 gibi çok akışkan yağlar kullanmayın. Bisikletler daha bal kıvamında yağlar ile çalışırlar, tutunma dereceleri yüksek yağlar aşınma süresini uzatır ve malzemenizin ömrü uzar.
Fren:
Her bisikletin kendine göre fren aksamları var, ama tabikide kış koşullarında uyum problemleri yaşamanız normal. Bu sebeple eğer pabuçlu frenler kullanıyorsanız kışa uygun ve donma yapmayan, suya dayanıklı pabuçlar seçmenizi öneririm. Disk fren kullanıcılarının ise durumu daha farklı, disk belirli bir ısı aralığında performans sağladığı için sürüş öncesinde frenleri ısıtmak (sıcak bir yerde bisikleti muhafaza etmek) geçerli bir çözüm olacaktır. Yola çıkmadan öncede hidrolikleri biraz pompalayarak, içerisindeki yağın yoğunluğunu ayarlamayı unutmayın. soğukta hacimler değişken olduğundan, yağ istediğiniz sonuçları, yada alışık olduğunuz sonuçları vermeyebilir.
Pedal:
Pedal seçimi tamamen kullanıcıya kalmış bir durum ama ben buzlu vb zeminlerde kilitli vb pedalları tavsiye etmediğimi söylemek isterim. Tabi ki de alışkanlığınız hangisine öncelik veriyorsa onu kullanmanız en doğrusudur.
http://ereglibisikletlilerdernegi.org/wp-content/uploads/2016/01/Karda-Bisiklete-S%C3%BCrerken-Nelere-Dikkat-Etmeli.jpg
Karda bisiklet sürerken, sakin olun ve normal zamanlarda sürüş yaptığınız gibi davranın. Böylece konforunuz artacaktır. Hiç bir zaman gidonu çok sıkmayın, hakimiyet kurmak için gidona yaptırdığınız çok sert hareketler de size kötü bir geri dönüş sağlayabilirler. Hızınızı kontrol etmeyi unutmayın, en önemlisi kar körlüğü yaşamamak için güneş gözlüğü kullanmayı ihmal etmeyin. Karda bisiklet sürerken en önemli konulardan biriside kıyafet. Hiç bir zaman sizi terletecek kıyafetler giymeyin, hava alan kıyafetler tercih etmeye çalışın. Çok katlı giyinirseniz vücudunuz hava almaz ve terleme yapar, durduğunuzda aldığınız soğuk sizi hasta etmeye yetecektir.
http://www.bizevdeyokuz.com/wp-content/uploads/karda-bisiklet-sarikamis.jpg
Karda Bisiklete Binmek İçin Gereken Teknik Donanım
Öncelikle Tur ve CycloCross hakkında konuşacak olursak, belirli firmaların hazırladıkları çivili kar lastikleri mevcut, bu lastikleri temin ederek bir tura çıkabilirsiniz. MTB serileri içinde bu lastikler aynı şekilde mevcut, bisikletinizin jant ölçüsüne uygun çivili lastiği seçebilirsiniz ve birinci aşamayı geçmiş olabilirsiniz. Tabi ki de bazılarımız (İleri derecede teknik ve sürüş bilgisi olanlar) kendi çivili lastiklerini üretebiliyorlar, ama başlangıçta dışarıdan temin etmeniz daha garantili bir sürüş yapmanıza ve lastiği tanımanıza yardımcı olacaktır.
Zincir ve Aktarıcı takımları:
Bisikletin hareketli aksamları olarak çok önemli yer tutan aktarıcı, zincir takımları bizi yolda bırakacak kadar işimizi zorlaştırabilirler. Bu sebeple hangi bisikleti kullanıyor olursanız olun, kış şartlarına (özellikle kar ve eksi derecelere) uyumlu lube adını verdiğimiz zincir yağları ile aktarıcı takımlarınızı yağlayın. Ve yağın zincir ve takımla kaynaştığından emin olun. (Zinciri yağlamadan önce köpüklü su ile yıkamak, yağlandığında toz vs parçacıkların arada kalmamasına yardımcı olur)
Yağların donması ile ilgili durum aslında, çok karmaşık gözükebilir ama sıfırın altında (hatta 0 dereceye yaklaştıkça), zincir ve dişli aksamı metal özelliklerinden dolayı çok soğuk olacaklardır, bu da üzerindeki yağın donmasına yada işlevini tamamlamamasına sebep olabilir. Ama söyleidğim gibi önceden yapılacak iyi bir temizlik ve yeni yağlama işlemi ile bisikletiniz kusursuz çalışır. Burada hatırlatmak isterimki, asla bisikletiniz için VD40 gibi çok akışkan yağlar kullanmayın. Bisikletler daha bal kıvamında yağlar ile çalışırlar, tutunma dereceleri yüksek yağlar aşınma süresini uzatır ve malzemenizin ömrü uzar.
Fren:
Her bisikletin kendine göre fren aksamları var, ama tabikide kış koşullarında uyum problemleri yaşamanız normal. Bu sebeple eğer pabuçlu frenler kullanıyorsanız kışa uygun ve donma yapmayan, suya dayanıklı pabuçlar seçmenizi öneririm. Disk fren kullanıcılarının ise durumu daha farklı, disk belirli bir ısı aralığında performans sağladığı için sürüş öncesinde frenleri ısıtmak (sıcak bir yerde bisikleti muhafaza etmek) geçerli bir çözüm olacaktır. Yola çıkmadan öncede hidrolikleri biraz pompalayarak, içerisindeki yağın yoğunluğunu ayarlamayı unutmayın. soğukta hacimler değişken olduğundan, yağ istediğiniz sonuçları, yada alışık olduğunuz sonuçları vermeyebilir.
Pedal:
Pedal seçimi tamamen kullanıcıya kalmış bir durum ama ben buzlu vb zeminlerde kilitli vb pedalları tavsiye etmediğimi söylemek isterim. Tabi ki de alışkanlığınız hangisine öncelik veriyorsa onu kullanmanız en doğrusudur.