Zekeriya Çab
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Haziran 2014
- Mesaj
- 1.083
- Tepki
- 1.615
- Şehir
- İstanbul
@fatih berber
Evet tırtıklı bir yoldan inerken alu kadro ile yaşadığınız raharsızlığı yaşamamanız normal çükü karbonu pedal kuvvetine göre daha rijit ama dikey kuvvete yani ağırlığınıza karşı esnek yapılır. Hem dikey hem yanal pedal kuvvetlerine karşı rijit bir kabon kadro aliminyumdan 50-100 gr hafif olur. Sert aliminyum kullanılan kadrolarda dikey kuvvete esneklik getirmek için karbon çatal kullanılır ama karbon bisiklet çatalı karbon olan biskletten daha az yolu hissettirir. Karbon bir çatallı bisiklette olan çatal alu bir çatal arasında ağırlık bakımından dev bir fark yoktur çünkü bir cok karbon catalın %50 ye yakını yine alu dür. Ful karbon bisikletlerin catal sapları karbondur sadece. Yani uzun lafın kısası karbon catallı alu bisikletlerde esnekliği güç aktarımından uzak noktaya taşımak için karbon kullanılır. Ful karbon bisikletlerde zaten örüm yönü ve katman sayısı ile rijit olması gereken bölümlümler rijit esnek olamsı gereken yerler esnek tasarlanır.
Buda Karbonda kaynak yok tek parça üretiliyor diyen bir arkadaş vardı ona gelsin.
Teknolojinin tüm imkanları var ve kullanıcı herzman memnun ama Türkiye' ye sadece bisiklet geliyor markanın servis olanakları gelmiyor ne yazıkki.
Evet tırtıklı bir yoldan inerken alu kadro ile yaşadığınız raharsızlığı yaşamamanız normal çükü karbonu pedal kuvvetine göre daha rijit ama dikey kuvvete yani ağırlığınıza karşı esnek yapılır. Hem dikey hem yanal pedal kuvvetlerine karşı rijit bir kabon kadro aliminyumdan 50-100 gr hafif olur. Sert aliminyum kullanılan kadrolarda dikey kuvvete esneklik getirmek için karbon çatal kullanılır ama karbon bisiklet çatalı karbon olan biskletten daha az yolu hissettirir. Karbon bir çatallı bisiklette olan çatal alu bir çatal arasında ağırlık bakımından dev bir fark yoktur çünkü bir cok karbon catalın %50 ye yakını yine alu dür. Ful karbon bisikletlerin catal sapları karbondur sadece. Yani uzun lafın kısası karbon catallı alu bisikletlerde esnekliği güç aktarımından uzak noktaya taşımak için karbon kullanılır. Ful karbon bisikletlerde zaten örüm yönü ve katman sayısı ile rijit olması gereken bölümlümler rijit esnek olamsı gereken yerler esnek tasarlanır.
Buda Karbonda kaynak yok tek parça üretiliyor diyen bir arkadaş vardı ona gelsin.
Teknolojinin tüm imkanları var ve kullanıcı herzman memnun ama Türkiye' ye sadece bisiklet geliyor markanın servis olanakları gelmiyor ne yazıkki.


