Scudo Sports

Karbonun ömrü

@fatih berber


Evet tırtıklı bir yoldan inerken alu kadro ile yaşadığınız raharsızlığı yaşamamanız normal çükü karbonu pedal kuvvetine göre daha rijit ama dikey kuvvete yani ağırlığınıza karşı esnek yapılır. Hem dikey hem yanal pedal kuvvetlerine karşı rijit bir kabon kadro aliminyumdan 50-100 gr hafif olur. Sert aliminyum kullanılan kadrolarda dikey kuvvete esneklik getirmek için karbon çatal kullanılır ama karbon bisiklet çatalı karbon olan biskletten daha az yolu hissettirir. Karbon bir çatallı bisiklette olan çatal alu bir çatal arasında ağırlık bakımından dev bir fark yoktur çünkü bir cok karbon catalın %50 ye yakını yine alu dür. Ful karbon bisikletlerin catal sapları karbondur sadece. Yani uzun lafın kısası karbon catallı alu bisikletlerde esnekliği güç aktarımından uzak noktaya taşımak için karbon kullanılır. Ful karbon bisikletlerde zaten örüm yönü ve katman sayısı ile rijit olması gereken bölümlümler rijit esnek olamsı gereken yerler esnek tasarlanır.

Buda Karbonda kaynak yok tek parça üretiliyor diyen bir arkadaş vardı ona gelsin.
Teknolojinin tüm imkanları var ve kullanıcı herzman memnun ama Türkiye' ye sadece bisiklet geliyor markanın servis olanakları gelmiyor ne yazıkki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Scudo
@caesar ben edindim alloy kadro karbon maşa. İdeal gibi orta gelir seviyesi ve amatör sporculara. Tabi maaşım 10bin tl olsaydı full karbon ultegra setli bir madone u asfaltta ağlatmakta güzel olurdu;)
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar
Bir önceki mesajda yazdım ama yine yazayım. Karbon maşalı Alu bisiklet yol rahatsızlığını esneklik olarak almak için yapılır. Çok rijit yapıya esnek bir nokta ekleyerek hem alu nün ömrünü uzatır hem yol titreşimini %30 civarında azaltır. Karbon maşa 340 450 gr alu maşa taş çatlasa 500 gr cromoly maşa 500 700 gr. Orta sınıf bisikletteki karbon maşaların sadece % 40 karbondur sapı ve uçları yine aliminyumdur.
 
@fatihaydın specializedin üst seviye ürünlerinin s-works adı altında üretilen kadrolardan bahsetmiştim. s-works yazmaya üşenmiştim, anlayabileceğinizi düşünerek. specialized tarmac kadrosu 1300gr olabilir, s-works tarmac 950 gr

garip
 
İşte, demek istediğim de o. Muadillerine bakılırsa o bile ağır :) cannondale süpersix evo hi mod serisi 790 gr. Aynı şekilde Canyon ultimate cf slx de öyle. Tarmac s works, specialized in hafif seri olarak adlandırabileceğimiz servisidir. Aero kadrosu venge çünkü. Ama ona rağmen yine de ağır bir kadro. Demek istediğim şey;bahsettiğiniz hafif kadrolar arasına specialized, Merida gibi markalar girmiyor. Ağırlıktan ziyade aerodinamiye önem veren firmalar arasında bunlar. Uzun zaman kullandım tarmacları ve kesinlikle ağırlar
 
@Zekeriya Çab

Yasal olarak X- ray cihazını kullanmak için eğitim görmek ve sertifika gerekir. xray cihazını istediğiniz gibi kulanamazsınız güvenlik nedeni ile hemen hemen her ülkenin benzer koşullarını yerine getirmek gerekir. kurşun izolasyon vs. grafiyi çeken kişilerin güvenliği için üstlerinde taşıyacakları ölçüm aletleri. istediğiniz her binaya da kuramazsınız izin almak gerekir. ( her ülkenin yönetmeliklerinde farklı şeyler bulunabilir)
Bunları yerine getirip bisiklet dükanınızda ya da servisinizde yer ayırdınız diyelim. Şahıs geldi bisikletimle düştüm acaba dışarıdan belli olmayacak şekilde bir kırık çatlak meydana gelmiş midir dedi. Kadronun üstündeki tüm aksamı sökükmek gerekir. iş bitince de takılacak .Bir bisikletin sökülüp tekrar takılmasına Avrupa ülkelerinde talep edilecek fiyat en az 100 EU dur. Kırık tespit etmek için standart x ray cihazı kullanılamaz arka çatal ön çatal yüzünden kadro tek planda aynı düzleme getirilemeyeceğinden ayrıca bazı bölgelerde örneğin headset bölgesi gibi tek bir açıdan çekilen grafide kırığın görülememe ihtimaline karşı birden fazla açı kullanmak gerekeceğinden toplamda bir kadro için çok sayıda grafi çekmek gerekir. kırıkların hatalı teşhisi olabileceğindn artefaklar, tecrübesiz eleman vb. kırığı tanıyacak elemanında belli bir eğitim görmüş olması gerekir. tüm bu hizmetler Avrupa ölçüsünde 2 el bir karbon kadronun fiyatını geçer.
Yurt dışında son kullanıcıya rutin bu hizmeti veren bir tamirci ya da servis görmedim özellikle Münihte epey bisiklet servisi gezdim. Bilgi aldım.
Bu teknik olanağa sahip değillerdi.
X ray karbon kadrolarla ilgili araştırma geliştirme yapan merkezlerde tabi kulanılabilir. Gerçi mobilya ile ilgili araştırma geliştirme merkezlerinde de kullanılabilir. Daha bir çok alanda parçaların incelenmesi için vs kullanılabilir ama şimdilik Avrupada da kırık varmı bir bakabilirmiyiz diye müracaat edebileceğiniz çok yer olduğunu sanmıyorum.
İnsan vücudunda nelli bir şekil deformasyonu yoksa kırığın tepitini yapmanın zor olması kemik dokuların yumuşak dokularla örtülü görünmez olmasındandır. Kadroda gözle ve elle anlaşılamayacak derecede küçük bir kırığı xray de görmek de çok kolay olmasa gerek. En azından yalancı negatif sonuçlar hep mümkündür.
Televizyonda yarışlarda görüyoruz . Adam bisikletten düşüyor kadro yanından asfaltta seke seke gidiyor. Kalkıp pedalı çeviriyor takılma falan yoksa binip devam ediyor. Takımlarda yarışa götürdükleri Gezici röngen cihazı var mı? akşam düşen bisikletlere kimsenin grafi çektiğini sanmıyorum. Yani bu öyle yaygın ve çok gerekli bir uygulama değil. Bu kadar büyük bütçeli takımlar yanlarında röngen cihazı ile. yarışlara gidebilirler. tabi ama bu bizim için karbon bisiklete binerken rahatsızlık duymamıza ölçü olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare
Hehe x ray olsada kullanmam zati radyasyonlu olur. Ben yurt dışında her köşede var demedim ama en çok 1 ay içinde hallederler herhalde böyle bir işlemi. Ayrıca aliminyum bisiklette her hafta yada her tur öncesi kendiniz yapa bildiğiniz gözle kadro muhayenesini karbon için güvenilir olması açışından 100€ bayılmak gerekiyor. Yarışta o anlık vakit kaybından kaçınmak için tabiki düştüğü bisiklete biniyor ama zaten sponsor bisiklet firması kadro değiştirmek sabit gider.kadro o bisikletlerin en ucuz parçası neredeyse. Zaten mağaza satışına 100€ fazladan koysa çıkar senelik yarış sponsorluğu.
 
daha önce caad9 u 2000 km kullanmıştım. ancak synaps i almak için maalesef elden çıkarmak durumunda kaldım. aradaki fark konfor açısından abartmak gibi olmasın ancak inanılmaz. synapse ile de şu ana kadar 3000 km yaptım. caad ile tırmanmakta zorlandığım yokuşlarda sıkıntı yaşamadım. uzun sürüşler sonrası caad daki boyun ağrılarım kesinlikle yok. stablize yolda kullanırken bile dağ bisikletinden çok daha konforluydu. hergün 15+15 km işe gidip gelmekteyim alfa romeo kullanmaktan bile daha fazla keyif almaktayım.
caad de yolun tüm bozukluğunu doğrudan hissederken synapse de böyle birşey yok arnavut kaldırımında bile rahatlıkla kullanabilirsiniz !
sonuç olarak imkanınız var ise kesinlikle karbon yol bisikletini öneririm özelliklede synapse 5 105 i.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
@ferda güler Cannondale'ye özellikle de Caad'a bi saplantım var dedikleriniz akıl çelici :D Hız konusunda bir fark oldu mu pekiyi Caad ve Synapse arasında?
 
14 model karbon btwin fc700 aldım hata mı ettim acep
 
Öyle kolay kolay karbonu kiramazsiniz kirmizi ışikta spd yi cikaramadin diye düşmekle falan ki hiç kırılmaz. Test ler var aluminyum kadro vs. Karbon kadro. Karbonun patlama si aluminyum a nazaran nerdeyse iki kati darbe ile gerçekleşiyor. Mesela Scott spark 630 karbon bisikletim vardi 5 senede 15000 km sonrasi kadronun kendisi yeni gibi idi ama arka amortisör ün bağlı olduğu maşa nin baglanti yerleri aşindi.
 
Shimano karbon kamışlarim var balık tutarken üst düzey performans sağlıyorlar, balıkçılık ta karbon malzeme hem esnek hem hafif hemde uzun ömürlü olur, fiyat olarak pahalı olsalar da evladiyeliktir velhasıl fakat karbon bisiklet hiç denemedim , hafifliği gerçektir fakat arıza verdiğinde veya kırıldığında tamiri çok zor oluyor karbonun ,karbon kullanıcılarının dikkate alması gereken bir husus diye düşünüyorum.
 
@necmeddin karbon çok istiyorum ama youtube da bir videoya denk geldim 10 yıl ömür biçmişler. aluminyum ömür anlamında daha iyimidir? cidden 10 yıl olabilir mi karbon ömrü, kim o kadar parayı gömerki öyle olsa.
"Under normal circumstances, the life of carbon fiber bicycles is about 5-8 years. My ICAN carbon fiber frame has been in use for 3 years and riding nearly 6,000 miles." cidden öyle.🤔
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Murat B. hocam şurası sanki benim çakma karbonları anlatıyor. "Ensuring that your spokes are evenly and correctly tensioned by a professional wheel builder is a great place to start. The spoke hole will show cracks that emanate from the spoke hole if a nipple is trying to pull through or has exerted excessive stress on that area. The rim wall/hook will show damage from impact with the ground or various objects."😁
linktede var tartışma, kimi metal yorgunluğu olmuyor demişki bu aşikar, kimide doğal koşullardan etkilendiğinde ömrü direk kısalır semiş. hepsini okuyamadım..
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yorgunluk malzemenin bir darbe sonucu kırılmaya dayanıklılığından farklı bir şey. Çok ciddi bir darbe olmasa da örneğin trainer gibi stres yüklemeleri bu yorgunluğa yol açabilir. Metal yorgunluğu sadece metalde olmaz, her tür malzemede olabilir. Süreler tamamen malzemeye ve stres yüklemelerine bağlı. Karbon bisikletin malzemesi hakkında detaylı bilgim olmadığından bir yorum yapamıyorum, ancak onda da yorgunluk olma ihtimali var. Kırılmanın ani olması bence korkutucu bir husus olsa da, o kadar yarışçı genel olarak bundan şikayetçi değilse risk çok büyük olmayabilir.

Hep ihtimalli konuşuyorum, zira bu konuda ancak malzemeyi iyi tanıyanlar sağlıklı yorum yapabilir. Diğer türlü afaki bir konuşma olur. Linkteki tartışmayı müsait bir zamanda okuyacağım, teşekkürler.
 
@Hakan1969 karbon kamış kırmışligim var ama bisiklet gibi hayati öneme sahip bir konuda yanlış bilgi vermek istemem karbon esneme mukavemeti yüksek bir o kadar da kırılgan iklim koşullarından etkileniyor doğru ama bisiklet üretiminde nasıl bir işlemden geçiyor inanın bilmiyorum :harika:
 
Geri