Scudo Sports

Karbon mu, aluminyum mu?

halilgoksal

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2012
Mesaj
103
Tepki
44
Şehir
Manisa
Bisiklet
Merida
daha önce(aylar oldu sanırım) burada bisiklet seçimi ile bir başlık açmış ve fikirlerinizi sormuştum... o günden bugüne bisikletli hayatımda bir değişiklik olamadı (evlenmeye karar verince doğal olarak ertelendi :)) düğün hengameleri biter bitmez bir bisiklet alınacak... tabi ben bu arada nisbeten takıntı haline getirdim bisiklet işini... bilgisayar başında bol bol araştırma yaptım... neticede sanırım 3'e indirebildim seçenekleri...
1.si merida big.nine lite 1500 (link)
aluminyum kardo ama geometrisi karbon yarış bisikletleriyle aynı donanımı da benim ihtiyaçlarım için çok bile :)
2.si Cube Reaction GTC Race 29 (link)
karbon kadro... donanım olarak merida kadar iyi...
ikisi arasında +€50 fark var... ama şimdi karbon var karbon var... bir de çok lazım birşey midir karbon?
bu yaştan sonra yarışa girmeyeceğiz nasıl olsa...
3.sü Cube LTD SL 29 (link)
içlerinde en ucuzu... kafadan €450 fark var meridayla... kaynakları biraz kaba, geometrisi biraz farklı... başlangıç seviyesi kullanıcısını zorlayacak bir geometrisi var deniyor...
alternatifler bu kadar...
sizce?
 
Scudo
Öncelikle allah mesut bahtiyar etsin;darısı bekarların başına.valla bu yaşdan sonra bence asıl karbon almak lazım bir kere çok hafif lastik patladı,bir donanım arızalandı en azından sırtla götür.taşıması kolay kullanımı rahat.daha ne olsun ama bir kere şu ilk kullanıcı başlangıç olarak felan laflarına takılmayın emin olun herkesin cebinde para olsun herkes ferrariye,porsche'ye biner kimse diğer aletlerin yüzüne bakmaz alabiliyorsan en iyisini alacaksın dünyaya bir daha gelmeyeceğiz.
 
50 euro fark ile karbon kadro. Bence bedava. Bu sıralamada, eğer bütçe o kadar yükseldiyse karbon almamak salaklık olur.
 
Sadece kadroya bakarak karar vermekte çok doğru değil.. 1 ve 2nci seçenek arasında karbon cube biraz daha ağır basıyor gibi. Nedeni ise Cube ile Sun Ringle jant seti geliyormuş. Diğerinde SLX göbekli bir set var.. Rulmanlı bilyalı ayrımı genelde yapmam (üst seviye bir bilyalı sistem daha iyi olabiliyor) ama Sun Ringle göbekler ve kullandıkları rulmanlar hiç fena değildir. Biraz ağırlardır ama evladiyelik kalitede malzemelerdir.. Bir arkadaşıma downhill bir bisiklet toplarken Sun Ringle göbekleri tercih etmiştik.. Merida'da daki fox maşa, Cube'deki Reba'dan bir tık daha iyi ve pahalı jant seti ve kadrosuyla Cube daha ağır basıyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: halilgoksal
mesele sadece kadro değil donanım da işin içinde olmalı elbette... değerlendirmeler toplam bisiklet için olmalı...
Al-karbon kıyaslamasında mesela Trek'in Superfly Elite Al alan bi arkadaş vardı forumda ki listedeki bisikletlerden çok daha pahalı bir model...
bir de karbon var karbon var kısmı beni düşündürüyor...
ağırlık konusu da o kadar baskın değil. kabaca 1 kg oynuyor Cube'ün iki kadrosu arasında... merida'nın ağırlık bilgisi yok hiç bir yerde ama çok farklı değildir kanımca...
 
Benim merak ettiğim aleminyum alaşım kadrolarda üretimde neden 7005 yerine 6061 e yönelme olduğu. 7005 in avantajları konusunda sayfalar dolusu yazı okumuştum ama Halil arkadaşımızın dediği gibi karbonların kendi arasında kalite farkı olduğu gibi aleminyumlarında var elbet. Neticede kadro sağlam olunca ekipmanlar güncellenebiliyor ama elbette f/p ön planda olmalı.
 
Cube vasat bir maka değil. Kullanmadım ama gördüğüm kadarıyla karbon işçilikleri hiç fena değil.
Ağırlık önemli bir mevzu hele hele fark kg. ile ifade ediliyorsa :)
Bu arada madem marka, model hakkında tereddütlerin var al sana daha güzel bir öneri : Deneme sürüşü yapmadan bisiklet alma. Bizim bu forumda marka fanatikliği biraz hat safhada.. Çoğunluk bisikletini bir kere bile üstüne çıkmadan satın alıyor. Bakarsın aluminyum olanını daha çok beğenirsin belli mi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozzgurr
@Bülent Gökmen

mesela maliyetleri düşürmek için olabilir.. yada hydroforming tekniği ile 6061 daha iyi çıkıyordur?
bide sayı yükseldikçe daha iyi olacak diye bir husus yok. yada daha iyi olsa bile her uygulama için iyi olabileceğinin garantisi yok. O yüzden bu rakamlara çok takılmayın.
 
cube dünya markası zaten ama beb olsam merida yı alırdım açıları daha çok hoşuma gitti.
 
@Güney Tuncer

bisikletlerin hiç biri Türkiye'de satılmıyor malesef... deneme şansım olmayacak. balayında yurtdışından alınıp getirilecek :) ... bir miktar garantici bir insan olduğum için de önceden körleme sipariş vermek zorunda kalacağım muhtemelen...
 
bende sizin gibi ikilemde kaldım karbon alu arasında,konuda açtım 29 jant mtb diye,epey araştırmadan incelemeden sonra merida big nine 900 aldım 29 jant bisikletimin resimleri,var bakmak isterseniz
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=114560 sizede tavsiye ededim merida güzel ve kaliteli biiskletleri var cube alıcaktım ama fiyatı beni zorladı,aslında alabilirdim ama ilk bisikletim olduğu için meridayı seçtim,bu arada benim bisiklete dışardan geldi 2 haftaya yakın bekledim,umarım istedğinize kavuşurusnuz
 
Düğün takılarının nereye gideceği belli oldu.:)
karbon esnemezlik ve hafiflik sağlıyor.
mtb yi mtb olarak kullanacaksanız bu iki özelliğide bisiklet seçiminde öne plana koymanın doğru bir bakış olmayacağını düşünüyorum.
 
@emre özgür

bisikletinizi güle güle kullanın... çok güzel bir makina :) meridadan yana endişelerim yok zaten... yarışlarda da kendini kanıtlamış bir marka. cube ise daha fiyat/performans odaklı gibi... özellikle kullandıkları donanımlar-fiyat konusunda iddialılar. bir aya kadar karar vermem lazım bakalım...
 
  • Beğen
Tepkiler: emre özgür
@mehmetsunu

biraz öyle olacak gibi ama sağolsun eşimin de konuya bir itirazı yok :) hatta bisiklet konusunda beni tekrar motive eden kendisi oldu.
karbon kadrolar iyi güzel hoş ama kırılmalarından tırsıyorum... bisikleti alıp dağdan bayırdan ağır inişler yapacağımı zannetmesemde 2 sene sonra kırık bir kadroyla başbaşa kalmayalım...
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Herkesin kendi fikri ama bence karbon kadro daha çok hibrid ve yol bisikletlerinden kullanılması daha uygun gibi geliyor. Gerçi karbon fiber malzeme ağırlığına göre inanılmaz dayanıklı kolay kolay kıramazsınız.
 
Bugün çok fantastik bir sürüş yaptım, 60 kmlik bir rotayı Cannondale CAAD 8 ile gidip, Cannondale SuperSix ile döndüm :ssrtcbya: İnanılmaz güzeldi, ilginç bir sürüş oldu gerçekten. Her ne kadar bisiklet sürmeyi unutmuş olsam da (fazladan 15 kilom var :snzdglsn:) aynı firmaya ve benzer geometriye bu karbon ve alu bisikletlerin hissi inanılmaz farklıydı!

ebed3d19-29f3-491a-8d4e-b91f203da353.jpg

Yanılmıyorsam neredeyse aynı geometriye sahip bu iki bisiklet, aynı zamanda aynı kadro boyuna da sahip (54) fakat Caad kadrosunun üst borusunun daha uzun olduğu çok açıktı. Fotoğraflarda maşa ve ön teker de daha önde görünüyor, hatta alt boru ile ön teker arası mesafe de CAAD 8'de daha fazla. Yani Supersix kesinlikle daha agresif!

Grupset kıyaslamasına çok da ihtiyaç yok, SuperSix'de daha iyi bir grupset var, fakat CAAD 8 de boş değil, Mavic Ksyrium Pro SL diye efsane bir jant seti var, SLK karbon aynakolu var :ssrtcbya: Fakat bu üstünlüklere rağmen, kadro sürüşe kesinlikle damgasını vurdu SuperSix'in. Yani Alu bisikletine über ekipmanlar takmak isteyen forumdaşlara da cevabım: Takmayın :snzdglsn: CAAD 8 gibi Aluminyum kadroların kralı bir kadroda bile karbon aynakol performansa dönüşemiyorsa (benim kendi fikrim tabi) hiçbir alu kadroya üst seviye ekipman takmaya gerek yok o_O

İlk 30 km Alu CAAD 8 kullandım, Zone2 ve tempolu (zone 3) sürüşte, yani düzde pedal tepkisi gayet yeterliydi. Hatta yanımda süren arkadaşıma "bu bisiklet gayet iyi!" dedim heyecanla, (bkz. Supersix görmeyen masum köylü) Fakat irtifa açısından fakir olan rotamızın bir bölümünde bir köprüye tırmanmaya başladık, 100-150 metrelik kısa bir tırmanış. Vitesimi ayarlayarak ve STI kolların hoodlarından tutarak oturduğum yerde pedala asılarak çıkmaya başladım bu kısa tırmanışı. Sanıyorum 400+ watt civarı bir değerden bahsediyorum. Kadro beni acayip şaşırttı. Pedalı almıyor... Pedala ne kadar yüklenirsem yükleneyim, arka tekerin asfaltta neredeyse patinaj çekmeye yeltenmesi gerekirken ve bisikletin her bir pedalın ardından öne doğru ufak hamleler yapması gerekirken, hızımda pedala en güçlü bastığım (saat 3-6 arası) yerlede anlık minik hızlanmalar olması gerekirken hiçbir tepki alamıyordum. CAAD, yokuşta beni bırakmıştı :bsmagryr: Rotamızda başka tırmanış olmadığı için bu kötü anımla 30 kmyi tamamladım ve Beşiktaş'tan geri döndük. Dönerken hain planlarım vardı :krnz:

İkinci 30 kmyi karbon Supersix ile sürdüm... Tamam grupsetin daha üst seviye olması sebebiyle vites geçişleri daha kararlı ve toktu. Fakat pedala ayağımla değer değmez, bisikletteki "öne atılmayı" anında arka tekerde hissedebiliyordum. Bilen bilir, fakat ben şöyle izah etmeye çalışayım. Her iki bisikletle de 500 metre boyunca tam gaz bassam, karbon kadro ile 50 km/h hıza ulaşmam çok daha hızlı olur. Ve muhtemelen ulaşabileceğim maksimum hız da birkaç sayı yüksek olurdu. Bisiklet ve orta göbek çok tok karbon kadrolarda. Aynı yolu alu ile gidip karbon ile dönünce daha iyi anladım :D (Bisikletlerin ikisi de benim değil, special thanks to my secret friend :krnz:)

Fark inanılmaz arkadaşlar. Eğer gaza basıyorsanız karbon kadronun his üstünlüğü kabak gibi ortada. Hele ki ayağa kalkıyorsanız, alu kadro altınızda resmen jelibon gibi esnerken, karbon kadro o kadar sert bir tepki veriyor ki pedalınıza, elinizde gidonu itmek zorunda kalıyorsunuz. Ve bilin bakalım ne oluyor, kadro çok tok olduğu için gidon-pedal-arka göbek arası esneme neredeyse yoka yakın (alu kadroya kıyasla) ve bisiklet gücünüzün neredeyse tamamını tekere aktarıyor :ssrtcbya:

Büyük bir heyecanla naçizane tecrübemi paylaşmaya çalıştım, hele art arda sürmek farkı görmek açısından inanılmaz oldu! Ciddi düşünenler için karbon kadro kesinlikle mecburi! Alu kadro ise ulaşım amaçlı veya sakin sürüşler için yeterli :harika: Alu kadro ile yapılmaya çalışılan her bir performans sürüşü gücünüzü tam olarak yansıtamadığı için iyi bir eşleşme olmayacaktır diyorum ben şansen :naslyany: Olay sadece hafiflik değil, denediğim 2 bisiklet de 7.5 kilo civarındaydı... Karbon=esnemezlik yani daha iyi güç aktarımı. Çünkü esnetemiyorsunuz!

Selamlar :D Test sürüşlerimin devam etmesi ümidi ile :krnz:
 
Son düzenleme:
Geri