Scudo Sports

Karbon kadrolar

Scudo
bu 2 kadrodan birini seçme şansım olsaydı Giant'ı seçerdim.çok sıcakkanlı bir kadro Giant :)
 
@Berke ÖZTÜRKMEN

Bu soruya yanıt verebilecek bir dostum var mı acaba? Deneyimleriniz ışığında neler söyleyebilirsiniz?
 
arkadaşlar karbonun üretimi çok mu zor ya da zor mu bulunuyor.
Karbondan imal edilen ürünlerin bu kadar pahalı olmasının sebebi tam olarak nedir ?
 
@ALP KUTERDEM

selam karbon bir bisikletin üretimi çok zor değil ancak tam otomatik fabrikalarda dahi bir çok işlemin el ile yapılması gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam karbon bir bisikletin tamamlanması 25 saat kadar filanmış. bisiklet firmaları karbon malzemeyi tedarikcilerden alır, ve karbon malzemede bir çok tedarikci ve çeşitlilik vardır. karbon ilk olarak bizim saman pazarındaki kumaşlar gibi rulo halinde bisiklet fabrikasına gelir orada karbon malzemesi tıpkı bir matbaada olduğu gibi bisiklete göre parça parça kesilir ve tıpkı bir bez bebek gibi parça parça gövde oluşturulmaya başlanır....
bazı özel uçakların tüm dış yüzeyi karbondan yapılıyor, buz hokeyindeki o sapaların adı neyse onlar, çellolar bir çok şey karbondan üretilebiliyor sanım dünyada kıtlığı çekilen bi şey değil.
pahalı olmasının sebebi illaki teknik zorlukları olmasada el emeği çok olan bişey
 
@Berke ÖZTÜRKMEN

selam kardeş. bir çok yanlış bilgi var burada yaw:D
karbon kadrolarda esneme diğer metallere göre çok daha azdır.
karbon kadro yüksek frekanslı darbeleri emerek konforlu bir sürüş sağlar ancak gerek alın borusu gerekse orta göbek kısmında esneme metal kadrolara göre çok azdır
yine bir çok metale göre çok daha uzun ömürlü oluyor karbon kadrolar ve metal yorgunluğu karbonda gözükmez. metal yorgunluğuna basit bir örnek vermek istiyorum elimizde iki ataç olsun biri normal diğeri karbon bir ataç!
normal ataçı ve karbonu on yılda bekletsen her ikisinede bişey olmaz. (tabiki metal ataç için uygun hava koşullarının sağlandığını varsayalım) ançak normal yani metal ataçı bir kaç kez eğip bükerseniz zaman kavramından bağımsız olarak eğilen bükülen yerde metal yorgunluğu gözlenir, karbon ataça bunu uygularsanız belki ilk başta bükmekte zorlanırsınız ancak belli bir kuvvetin üzerinde yaklaşık 3-8 Nm sonra ataç kırılır yani onda metal yorgunluğu söz konusu dahi değildir.
arkadaşların aynakolların vidalarını sıksın:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke ÖZTÜRKMEN
Geri