Scudo Sports

Karbon dayanıklılığı

İşte bu tarz alaycı söylemlere hiç gerek yok. Siz mutluysanız güvenle binebiliyorsanız mesele yok👍 Her kadro her karbon bisiklet elbette aynı olmayacaktır buda benim görüşümdür! Beğenmiyorsanızda görüşlere saygılı olmayı öğrenmeniz gerek.

Burada kimse bu işin uzmanı değil zaten herkes kendi deneyimleri üzerinden veya kaynağını gösterebileceği bilgilerden yorum yapabilir. Deneyimi olmadan, kaynak göstermeden yorum yapanlarda var tabi ki. Yukarıda işin uzmanları tarafından konuyla ilgili verilmiş mülakatlardan kesitler olmasına rağmen konuyu aynı kalitede karşıt bilgiler sunmadan uzatmaya da gerek yok ona bakarsanız. Sürüş güvenliği ve performansı olmayan bir bisiklet yollarda değil bir evin, bir cafenin bir köşesinde dekor olur ancak. Bunun üzerine size "halen yolda olamaz" dediğinizi söyleyen oldu mu?
 
Scudo
Burada kimse bu işin uzmanı değil zaten herkes kendi deneyimleri üzerinden veya kaynağını gösterebileceği bilgilerden yorum yapabilir. Deneyimi olmadan, kaynak göstermeden yorum yapanlarda var tabi ki. Yukarıda işin uzmanları tarafından konuyla ilgili verilmiş mülakatlardan kesitler olmasına rağmen konuyu aynı kalitede karşıt bilgiler sunmadan uzatmaya da gerek yok ona bakarsanız. Sürüş güvenliği ve performansı olmayan bir bisiklet yollarda değil bir evin, bir cafenin bir köşesinde dekor olur ancak. Bunun üzerine size "halen yolda olamaz" dediğinizi söyleyen oldu mu?
Alaycı tavrınızı değiştirmek yada bundan rahatsız olmak yerine halen haklı çıkmak adına birşeyler söylüyorsanız sizinle konuşacak başka mevzu kalmamıştır.
 
Birşeylerden körü körüne emin olmadan önce onu sorgulamanızı tavsiye ederim. Mesela, fizik kurallarına tabi basit bir makine olan bisikletin ivmelenmesinin kadro malzemesiyle değil mühendislik hesaplarıyla ilgili olduğu gibi.

Tam olarak şöyle bir hesabı var:

292875 dosyayı görüntüle

Burada, sürücü ve bisikletin toplam ağırlığı, dikey kesit yüzey alanı, aerodinamik sürtünme katsayısı, havanın yoğunluğu, rüzgarın yönüne göre direnç düzeltme faktörü, tekerlerin yuvarlanma direnci, dönen yataklama elemanlarının (rulman) direnci, zemin bozukluğunun getirdiği direnç gibi birçok faktör göz önüne alınıyor. Ama ne yok? Kadronun malzemesi. :)

Merak ederseniz ilgili makalenin linki (link)
Sadettin Hocam
Şöyle bir minicik durum var. Aerodinami - akışkanlar mekaniğin- de yüzey sürtünme sürüklenmesi ve bisiklet parçalarının birleşme noktalarından kaynaklanan interference drag etkisi denen bir sürüklenme türü de var. Genel itibariyle karbon bisikletler alüminyum bisikletlere oranla parça birleşim yerlerinde daha pürüzsüz olduklarından interference sürüklenmesi daha iyi olacaktır.
Yüzey sürtünmesinden kaynaklanan (skin friction) etkisinde ise malzemenin yüzey anlamında belki de nano düzeyde ne kadar pürüzsüz olduğuna bakmak gerekir ki burada karbon mu üstündür alüminyum mu bilemem. Bu iki sürüklenme de Aerodinamik sürtünme katsayısını minicik de olsa etkileyecektir. Görmezden gelinir mi? aerodinamik kuvvetlerin çok etkili olduğu, çok hızlı giden uçak vbyi düşündüğümüzde çok yavaş olan bir bisiklette büyük ihtimalle görmezden gelinir.Malzeme kaynaklı bu drag etkileri hiç hissedilmez bile
 
@hamlet2006

Ben kedinin zeki, çevik ve mühendis olanını severim. 🐈:okyrm::hhhhhh:

Elbetteki karbonfiber malzeme hem kontrollü rijitlik hem de istenilen her biçimde üretilebilir oluşu ile alüminyum malzemeye kıyasla bisiklet teknolojisi için arzu edilen birçok üstün özelliklere sahip.

Benim mesajımdaki esas nokta ise diğer tüm parametrelerin aynı olduğu bir kıyaslamada karbon ile alüminyum malzeme farkının yokuş aşağı ivmelenmeye etkisinin olmayacağı, hatta alüminyum kadronun ağırlığı nedeniyle sahip olduğu daha yüksek yerçekimi ivmesi sayesinde "sadece bu konuda" avantajlı duruma geçmesiydi.
 
En ideal koşullarda bile 10 seneden fazla sağlıklı ve güvenli bir şekilde kullanılacağını düşünmüyorum.
Bu lafın üstüne, depar basarken, veya yüksek Watt'lı bir tırmanıştan kırılan bir kadro videosu isteyebiliriz sanırım. Ama dikkat! Kadro olacak. Maşa şaftı, jant, gidon falan bunları saymıyoruz. Ve sırf sürmeyle kırılacak. Öyle, ağaca girdim, bariyere tosladım, arkamdaki bisikletli çarptı şeklinde değil.
 
@hamlet2006

Ben kedinin zeki, çevik ve mühendis olanını severim. 🐈:okyrm::hhhhhh:

Elbetteki karbonfiber malzeme hem kontrollü rijitlik hem de istenilen her biçimde üretilebilir oluşu ile alüminyum malzemeye kıyasla bisiklet teknolojisi için arzu edilen birçok üstün özelliklere sahip.

Benim mesajımdaki esas nokta ise diğer tüm parametrelerin aynı olduğu bir kıyaslamada karbon ile alüminyum malzeme farkının yokuş aşağı ivmelenmeye etkisinin olmayacağı, hatta alüminyum kadronun ağırlığı nedeniyle sahip olduğu daha yüksek yerçekimi ivmesi sayesinde "sadece bu konuda" avantajlı duruma geçmesiydi.
Kontrollü deney, karşılaştırabilirlik, ortam koşullarının sabitliği gibi durumları dikkate alarak bilimsel yaklaşımı, bilim felsefesini uyguladığının farkındayım.:harika:

Bir de şöyle bir durum bütün componentleri aynı, aynı çevresel ortamda, aynı ağırlıktaki biri karbon elyafından biri alüminyum iki bisikletten, karbon olanın (eğer ki yokuş aşağı seçilen yolun engebeli çukurlu olması durumunda ayrıca yokuş aşağı yerçekimi haricinde kuvvet uygulanmadığın varsayarsak) daha uzak mesafeye gidebileceği yönünde. Çünkü, karbon şok ve vibrasyonları çok daha iyi sönümleyebiliyor. Devamlı çukura girilip çıkıldığında devamlı dikey yönlü bir hareket oluşacak(yatay eksendeki hareketin cos değeri) kadar kuvvetin meydana getireceği hareket(enerji) boşa gidecektir. Bu boşa giden değer alüminyumun sönümlemesinin daha kötü olması nedeniyle alü bisiklette daha çok olacaktır. Bu da bol çukurlu yolda alüminyum bisikletin dezavantajına olacaktır.Yol pürüzsüzleştikçe fark kapanacaktır.
Benim yazdıklarım işin biraz daha marjinal kısımları gibi. Yoksa sana katılıyorum Sadettin Hocam.
 
Sadettin Hocam
Şöyle bir minicik durum var. Aerodinami - akışkanlar mekaniğin- de yüzey sürtünme sürüklenmesi ve bisiklet parçalarının birleşme noktalarından kaynaklanan interference drag etkisi denen bir sürüklenme türü de var. Genel itibariyle karbon bisikletler alüminyum bisikletlere oranla parça birleşim yerlerinde daha pürüzsüz olduklarından interference sürüklenmesi daha iyi olacaktır.
Yüzey sürtünmesinden kaynaklanan (skin friction) etkisinde ise malzemenin yüzey anlamında belki de nano düzeyde ne kadar pürüzsüz olduğuna bakmak gerekir ki burada karbon mu üstündür alüminyum mu bilemem. Bu iki sürüklenme de Aerodinamik sürtünme katsayısını minicik de olsa etkileyecektir. Görmezden gelinir mi? aerodinamik kuvvetlerin çok etkili olduğu, çok hızlı giden uçak vbyi düşündüğümüzde çok yavaş olan bir bisiklette büyük ihtimalle görmezden gelinir.Malzeme kaynaklı bu drag etkileri hiç hissedilmez bile
Sayın @hamlet2006 Bu dediklerin Finlandi'ya karbonun da olmuyor. Basıyorsun kaymak gibi rüzgarı yarıp gidiyor, drag etkisi, aerodinamik sürtünme etkisi de neymiş..
 
Bu lafın üstüne, depar basarken, veya yüksek Watt'lı bir tırmanıştan kırılan bir kadro videosu isteyebiliriz sanırım. Ama dikkat! Kadro olacak. Maşa şaftı, jant, gidon falan bunları saymıyoruz. Ve sırf sürmeyle kırılacak. Öyle, ağaca girdim, bariyere tosladım, arkamdaki bisikletli çarptı şeklinde değil.
Neden maşa jant gidon karbon olmuyor mu🙂
Seç beğen al serimiz👍
 
Daha 2015'te insanlar uzun turlara çıkarken 'alüminyum kırılır, çelik alın' demiyorlar mıydı?

2022 yılının malzemesi karbon ve artık standart hale gelmeye başlayacak. Teknolojinin ilerlemesiyle üretim standardı olarak nasıl çelikten alüminyuma geçiş yapıldı ise yakında da alüminyumdan karnına geçiş yapılacak.

Bence karbon bazı özellikleri açısından tartışmaya açık bir materyal değil, artık bunu kabul etmek gerekiyor.

Karbonun sorunu sağlam bir darbe alınca çöp olma ihtimali, tur bisikletimde karbon kullanma ihtimalim sıfır diyebilirim. Alüminyum çatlar, çelik eğilir vesaire ama karbonda durumu tam olarak anlamak mümkün değil. Dağın başında ufak bir kayaya çarpsa sıkıntı, en iyi ihtimal içine göçer. Daha sonra bu kadronun dayanımı ne olacak bilemezsin, en azından diğer materyallere göre böyle diye düşünüyorum. Son olarak karbon bir konfor ve performans standardı oldu, yakın zamanda bu tartışmalar da ciddi derecede azalacak diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
2015 yılında, spor motosikletimde kullanmak için, hatırı sayılır bir markanın Karbon kaskına hatırı sayılır bir ücret ödemiştim Euro bazında. Mağazada bu işin piri sayılabilecek bir abimiz defalarca uyardı beni, aman elinden, motordan falan yere düşürme diye. Koruması yüksek olan bu kask seni bir kere korumak için dedi, sürekli ve tekrarlayan darbelerde içten yapısal özelliğini kaybetmeye başlar dedi.

Tabiki ne oldu? Defalarca düştü elimden yada bir yere koyarken kask yere 😅 Benim kaska itimatım kalmayınca yine gidip, en kalitelisinden bir fiberglas kask almıştım karbonun 1/3 fiyatına.

İşletme maliyetinin önemli olduğu günümüzde , eğer profosyonel değilsek yada bu iş için ayırabileceğimiz güçlü bir bütçemiz yok ise her zaman maliyeti göz önünde bulundururum ben, bisiklete başladığım süre bir ayı geçti, bu süreçte iki kere düştüm, bir kere çarptım, bir kerede park halinde vurdular bisikletime. Günümüz koşullarında sürekli olacak böyle şeyler. O yüzden bırakın Karbonu, Alüminyumu, çok uzak olmayan yerlere iş görmek için falan gidilecek şehir bisikletleri Çelik kadro olmalı diye düşünüyorum 😅😅

Mesajımı sonlandırmadan,bu işten para kazanan profosyonel bisikletçilere asla lafım yok tabikide, gramların önemli olduğu bir araç, elbette en hafifi ve en pahalısı olmak zorunda.
 
@awakening
- Yol bisikleti asfalt üstünde efendi efendi sürülen bir şey olduğu için (haliyle kırılmadıkları için) MTB'leri göstermişsiniz. Atlamalı zıplamalı MTB kullanımı için karbona niye fazladan para verilir hiç anlamamışımdır. O sebeple bu çift süspansiyonlu arka maşalarından kırılmış MTB'leri anti-tez olarak almayacağım. Atlama zıplama yapacaksan 1 kilo fazla ağır kadro bisiklet al için rahat olsun. Karbon kadro aynı ağırlıktaki alüminyum bir kadrodan fersah fersah sağlamdır onu da belirteyim. Karbon ile alü arasındaki temel mekanik testler bunu gösteriyor.
- Sele kelepçesi altından çatlayan karbon dondurucu krem sürülmeyip gerekenden fazla sıkılmak zorunda kalan bir kelepçeden kaynaklanıyor.
- En son karbonfiber karalama amaçlı video ise fotoğraf slaytı. O bisikletlerin başına ne geldi de bir yerlerinden kırıldılar bilmiyoruz. Ayrıca slaytta ana borularının ortasından kırılmış yol/tt bisikletler var. Arka maşada olsa bi ihtimal diyeceğim ama bi insan asfaltta ne yapar da ana boru orta yerinden kırılır ben bi senaryo bulamadım.

Dünya karbonu geçti grafen'den kadro yapıyor, biz halen karbonu tartışıyoruz burada.
 
Neden maşa jant gidon karbon olmuyor mu🙂
Seç beğen al serimiz👍

Uzucu tecrubeler oldugu kadar komik linkler/videolar.

Kirilanlar genellikle MTB'ler ve cok normal gunun birinde kirilmasi.

Bazi kullanicilar demiski duvara yaslayamiyorsun, bilmem ne yapamiyorsun gibi seyler soylemis. Hocam sizler hem carbon freme almayin, hemde kimseyle tartismayin bu konuyu :)

Ben karbon alip daga bayira surerim, Kafam atarsa bisikleti elimden birakir yere atarim, o kadar para vermisim hic umruma gelmez duvara surte surte yaslarim, bakim yapacagim zaman veya tamir edecegim zaman ters cevirir oyle tamir ederim, hatta ben buna birde ayak takayim falan diyorsaniz ne karbonun dayanikliligini biriyle tartisin, nede satin alin. Bisiklet alayim 20 sene dag bayir cayir demeden kullanayim diyorsaniz aluminyum alin. Bisiklet alayim mumkun oldugunca asfalt yolda ve duzgun yolda kullanayim diyorsaniz karbon alin.

Almak istemiyorsanizda almayin yani. ama kotulemeyin.. Karbon soyledir, karbon boyledir diyorsunuz ama butun ust seviye bisikletler karbon. Millet zaten kirmak icin 8-10bin usd verip carbon bisiklet aliyor degil mi?

Birde ben foruma yeni katildim ama deginmeden edemeyecegim rahatsiz oldugum bir husus var. (belki yeri olmayabilir biliyorum). Neden bilmiyorum bir gerilim var. Tuhaf bir uslupla yorum yaziliyor. Bazilari birbirini azarliyor mu, birbiriyle alay mi ediyor anlayamiyorum :) Ortaya cahilce bir tez attigimda sanki azarlaniyormusum gibi yorumlar aldim. Fizik dersi verenlerde oldu. Cok garip geldi bana.

hoscakalin.
iyi forumlar.
 
@awakening
- Yol bisikleti asfalt üstünde efendi efendi sürülen bir şey olduğu için (haliyle kırılmadıkları için) MTB'leri göstermişsiniz. Atlamalı zıplamalı MTB kullanımı için karbona niye fazladan para verilir hiç anlamamışımdır. O sebeple bu çift süspansiyonlu arka maşalarından kırılmış MTB'leri anti-tez olarak almayacağım. Atlama zıplama yapacaksan 1 kilo fazla ağır kadro bisiklet al için rahat olsun. Karbon kadro aynı ağırlıktaki alüminyum bir kadrodan fersah fersah sağlamdır onu da belirteyim. Karbon ile alü arasındaki temel mekanik testler bunu gösteriyor.
- Sele kelepçesi altından çatlayan karbon dondurucu krem sürülmeyip gerekenden fazla sıkılmak zorunda kalan bir kelepçeden kaynaklanıyor.
- En son karbonfiber karalama amaçlı video ise fotoğraf slaytı. O bisikletlerin başına ne geldi de bir yerlerinden kırıldılar bilmiyoruz. Ayrıca slaytta ana borularının ortasından kırılmış yol/tt bisikletler var. Arka maşada olsa bi ihtimal diyeceğim ama bi insan asfaltta ne yapar da ana boru orta yerinden kırılır ben bi senaryo bulamadım.

Dünya karbonu geçti grafen'den kadro yapıyor, biz halen karbonu tartışıyoruz burada.
Burada kimse birşeyi karalamaya çalışmıyor kendi görüşümü söyledim istek üzerine de video paylaştım! Bu forumda gördüğüm garip bir algı var sanki karbon asla kırılmaz, zarar görmez, aşınmaz gibi bu baştan sona yanlış! Salt karbon alu ya göre daha dayanıklı mıdır elbette ancak tabi şartlara maruziyette bu kadrolar bisiklet forumda iddia edildiği kadar da dayanıklı değildir. Temel sebebide karbonun tek başına kullanılabilir olmaması karbon lifleri bir arada tutan bağlayıcı reçine karbon dayanımını önemli ölçüde azaltmakta. Forumda fanatizm düzeyinde savunucular mevcut "dünya para verdik karbon aldık laf söyleyenin alnını karışlarım" kafasındalar ne yazık ki... Son defa bu konuda mesaj yazıyorum anlamak isteyen ne demek istediğimi zaten anlamıştır.
 
Son düzenleme:
Çelik lobisi bisiklet forumda da kendini göstermekte :)
 
Burada kimse birşeyi karalamaya çalışmıyor kendi görüşümü söyledim istek üzerine de video paylaştım! Bu forumda gördüğüm garip bir algı var sanki karbon asla kırılmaz, zarar görmez, aşınmaz gibi bu baştan sona yanlış! Salt karbon alu ya göre daha dayanıklı mıdır elbette ancak tabi şartlara maruziyette bu kadrolar bisiklet forumda iddia edildiği kadar da dayanıklı değildir. Temel sebebide karbonun tek başına kullanılabilir olmaması karbon lifleri bir arada tutan bağlayıcı reçine karbon dayanımını önemli ölçüde azaltmakta. Forumda fanatizm düzeyinde savunucular mevcut "dünya para verdik karbon aldık laf söyleyenin alnını karışlarım" kafasındalar ne yazık ki... Son defa bu konuda mesaj yazıyorum anlamak isteyen ne demek istediğimi zaten anlamıştır.
Abi eskiden selam da vermiyolardı. şimdi yine iyiler bir bilsen. ben kendi hallerine bıraktım artık.

Karbon yol bisikleti olanların bizi takmaması

Bunun dışında şu başlık da okunabilir. İlgimi çeken 2 postun linkini ekledim. daha çok 8. sayfa ve sonrası kadro parmaklama ve karbon kadroya zarar verme ihtimali.

Benim içime sinmeyen en büyük nokta yanal hasarlar. Yan düştü acaba hasar aldı mı kadro? kılcak çatlak var mı vs diye düşünmek. Metal gibi ya kırılmıştır ya da sağlamdır olayı olmaması.

Karbon ve alüminyum kadro ömrü

Karbon ve alüminyum kadro ömrü
 
Son düzenleme:
- Evet Karbon MTB'de de kullaniliyor. Atlamisim bunu ama ortaya attigim tezi curutmez. Eksik yazmisim sadece.
- Buna bir ornek verebilir misiniz. Ust seviye ve aluminyum kullanan, ruzgari karbondan daha iyi delip gececek bir bisiklet ornegi verebilir misiniz. Bu konuda bilgim olmadigi icin merak ediyorum. ilk firsatta boyle bir bisiklet ile test surusu yapmak isterim.
- Yine ortaya koydugum tezi curutmeyecek bir sey soylemissiniz. Tabiki kadro yapisina ve komponentlere bagli ama tartistigimiz konu karbon. bire bir ayni komponent olan biri karbon biri aluminyum olan bisikletler ile yokus cikmaya calistiginizda hangisi daha kolay cikar yokusu sizce?

- Evet Karbon MTB'de de kullaniliyor. Atlamisim bunu ama ortaya attigim tezi curutmez. Eksik yazmisim sadece.
Siz bir araba üretici olsaniz ve müsteriye arabayi motorsuz vermeye calissaniz, müsteride bu arabanin motoru yok bu nasil bir araba dese. O müsteriye de arabada motor olur ama olmamasi üretigim arabayi cürütmez sadece motoru eksik üretimmi olmus diyeceksiniz.
Ben sizin ne eksik ne tamam yazdiginizi bilemem, ben sadece yazdiklariniza cevap verdim. Ve eksik bilgi de cürük bir bilgi olur.

- Buna bir ornek verebilir misiniz. Ust seviye ve aluminyum kullanan, ruzgari karbondan daha iyi delip gececek bir bisiklet ornegi verebilir misiniz. Bu konuda bilgim olmadigi icin merak ediyorum. ilk firsatta boyle bir bisiklet ile test surusu yapmak isterim.
Evet verebilirim, ben googleci degilim ve googleden falan bilgi toplayarak buraya da asla yazmam, tamamen verdigim bilgiler ve tercübeler kendi bisikletlerimle edindigim bilgiler ve tercübelerdir.
Size verecegim örnegi, yani size göre örnek veremiyecegimi sandiginiz en üst seviye donanmis ve yine en üst seviyelerde aludan yapilmis bir bisikletin örnegini verecegim. Ve ayrica size yine Carbondan üretilmis ve bir kac yüz gram farkla daha az agirliga sahip olan bir bisikleti sunacagim. Ikisini de kendim sürdüm ve tercübe edindim ama gel gelelim ne rüzgara karsi nede yokusu Aeoro olan Carbon bisiklet Aluminyumd olani gibi daha kolay ve daha delebildi ve cika v´bildi. (Bisikletler bire bir ayni donanimla donanmistir)
Simdi siz Alu üst seviye sundugum bisikletin aynisini ve ayni donanima sahip olanini bulun ve test sürüsü yapin bakalim.

Bu Alu olan (Arka catal ve masa Karbon) 2005/2006 Model Colnago Aktve Plus. Columbus Plain Aluminyumdan üretilmistir ve Komple Campagnolo Super Record donanima sahiptir. Jantlar ise Yine Campagnolonun üst seviye Shamal Titanium modelidir.
Bisikletin agirligi+/- 6,8kg
20191222_140851.jpg

Buda yukaridaki Colnago kadar olamayan (Burada Karbonun kalitesini vs tartismiyoruz, yokusu daha rahat cikan ve rüzgara karsi direnci daha iyi olani tartiysiyorz)
2018 Argon 18 Nitrogen PRO, donanim colnago ile bire bir ayni.
Bisikletin agirligi 6,5kg
IMG_E1687.JPG


- Yine ortaya koydugum tezi curutmeyecek bir sey soylemissiniz. Tabiki kadro yapisina ve komponentlere bagli ama tartistigimiz konu karbon. bire bir ayni komponent olan biri karbon biri aluminyum olan bisikletler ile yokus cikmaya calistiginizda hangisi daha kolay cikar yokusu sizce?
Yukarida bu sorunuzun cevabini cok iyi bir sekilde verdigimi saniyorum. Verdigim bilgide karbon aludan kötü demiyorum ama bu isin alu veya karbon ile hic bir alakasi yok.

Son olarak yukaridaki iki bisikletimi su bisikletimin rüzgara karsi olan harika direncine karsi kesinlikle üste para verseler degismem. (Yokusu tabiki onlar gibi cikamiyor)
Bisiklet Celikten ve komple Campagnolo Olympus donanima sahiptir. Ortalama 9,5kg
1.JPG

Sonuc: Agirlik konusunda demekki karbon kadar hafifi ve modeli eski olmasina ragmen karbon kadar iyi olan alular da olabiliyormus. Rügari delme konusunda ise karbonu ve aluyu ezip gecen celikler de oluyormus.

Uzucu tecrubeler oldugu kadar komik linkler/videolar.

Kirilanlar genellikle MTB'ler ve cok normal gunun birinde kirilmasi.

Bazi kullanicilar demiski duvara yaslayamiyorsun, bilmem ne yapamiyorsun gibi seyler soylemis. Hocam sizler hem carbon freme almayin, hemde kimseyle tartismayin bu konuyu :)

Ben karbon alip daga bayira surerim, Kafam atarsa bisikleti elimden birakir yere atarim, o kadar para vermisim hic umruma gelmez duvara surte surte yaslarim, bakim yapacagim zaman veya tamir edecegim zaman ters cevirir oyle tamir ederim, hatta ben buna birde ayak takayim falan diyorsaniz ne karbonun dayanikliligini biriyle tartisin, nede satin alin. Bisiklet alayim 20 sene dag bayir cayir demeden kullanayim diyorsaniz aluminyum alin. Bisiklet alayim mumkun oldugunca asfalt yolda ve duzgun yolda kullanayim diyorsaniz karbon alin.

Almak istemiyorsanizda almayin yani. ama kotulemeyin.. Karbon soyledir, karbon boyledir diyorsunuz ama butun ust seviye bisikletler karbon. Millet zaten kirmak icin 8-10bin usd verip carbon bisiklet aliyor degil mi?

Birde ben foruma yeni katildim ama deginmeden edemeyecegim rahatsiz oldugum bir husus var. (belki yeri olmayabilir biliyorum). Neden bilmiyorum bir gerilim var. Tuhaf bir uslupla yorum yaziliyor. Bazilari birbirini azarliyor mu, birbiriyle alay mi ediyor anlayamiyorum :) Ortaya cahilce bir tez attigimda sanki azarlaniyormusum gibi yorumlar aldim. Fizik dersi verenlerde oldu. Cok garip geldi bana.

hoscakalin.
iyi forumlar.

Uzucu tecrubeler oldugu kadar komik linkler/videolar.
Ayni sizin yorumlariniz gibi. :koptum:

Kirilanlar genellikle MTB'ler ve cok normal gunun birinde kirilmasi.
Günün birinde kirilmasi normal degil ama yine de tabiki kirilasi olan kirilir ama bu genelde MTB degildir, genelleme yaparsak tüm bisiklet kategorisidir.

Bisiklet alayim 20 sene dag bayir cayir demeden kullanayim diyorsaniz aluminyum alin. Bisiklet alayim mumkun oldugunca asfalt yolda ve duzgun yolda kullanayim diyorsaniz karbon alin.
Yine sacmalamissiniz, dag bayir olarak Karbon cok net 20 sene ve fazlasi kullanilir.
Bakiniz bu bisiklet yaklasik 30 senelik ve hep dag bayir kullanildi ve hala kaynimin oglu kullanmaya devam ediyor.
1.JPG

Bu bisikletde tam 11 sene komple dagda bayirda kullanildi ve durumu hala 0 gibi. Üstelik bu bisiklet janti ve masasi da karbon olmak üzere komple full karbon.
2,1.JPG

Oldu olacak sunuda size bilgi olarak göstereyim. Belki baska bir forumda size lazim olur.
Buda bir MTB ve bunun kullanildigi dag bayir normal degil ama yinede 6-7 senedir banamisin demedi.
28877217_2018722704823545_1972855651_o.jpg

Tüm fotograflari size ayni bisikletleri test edin diye sundum, hani demistinizya örnek bisiklet verin test etmek isterim diye ist ondan, bakalim hangisini test edip bizlere daha iyi bilgi vereceksiniz. ;)

Bu arada tezinizi mezinizi de cürütmek isteyen yok, sadece size bazi bilgileri daha iyi bilemeniz icin bilgi veriliyor. Hani Cambridgede yasiyor ve Frame olacak kadro kelimesini FREME diye yaziyorsunuz ya iste Freme = Frame olacak gibi bilgiler.


Almak istemiyorsanizda almayin yani. ama kotulemeyin.. Karbon soyledir, karbon boyledir diyorsunuz ama butun ust seviye bisikletler karbon. Millet zaten kirmak icin 8-10bin usd verip carbon bisiklet aliyor degil mi?
Konu karbon ve millet karbonun ne kadar dayanikli oldugunu yazmis siz ise kötülemeyin diyorsunuz. Dayanikli denilen sey kötülenmi oluyor? Ha kötüleyen de var ama bi sorun onlara bakalim ne tür yada kactane karbon bisiklet kullanmis?

Birde ben foruma yeni katildim ama deginmeden edemeyecegim rahatsiz oldugum bir husus var. (belki yeri olmayabilir biliyorum). Neden bilmiyorum bir gerilim var. Tuhaf bir uslupla yorum yaziliyor. Bazilari birbirini azarliyor mu, birbiriyle alay mi ediyor anlayamiyorum :) Ortaya cahilce bir tez attigimda sanki azarlaniyormusum gibi yorumlar aldim. Fizik dersi verenlerde oldu. Cok garip geldi bana.

hoscakalin.
iyi forumlar.

Sizde hoscakalin ve Allaha emanet olun, bence bu forum sizin gibi prof. üst seviye bir bisikletci icin degil.
 
Son düzenleme:
- Evet Karbon MTB'de de kullaniliyor. Atlamisim bunu ama ortaya attigim tezi curutmez. Eksik yazmisim sadece.
Siz bir araba üretici olsaniz ve müsteriye arabayi motorsuz vermeye calissaniz, müsteride bu arabanin motoru yok bu nasil bir araba dese. O müsteriye de arabada motor olur ama olmamasi üretigim arabayi cürütmez sadece motoru eksik üretimmi olmus diyeceksiniz.
Ben sizin ne eksik ne tamam yazdiginizi bilemem, ben sadece yazdiklariniza cevap verdim. Ve eksik bilgi de cürük bir bilgi olur.

- Buna bir ornek verebilir misiniz. Ust seviye ve aluminyum kullanan, ruzgari karbondan daha iyi delip gececek bir bisiklet ornegi verebilir misiniz. Bu konuda bilgim olmadigi icin merak ediyorum. ilk firsatta boyle bir bisiklet ile test surusu yapmak isterim.
Evet verebilirim, ben googleci degilim ve googleden falan bilgi toplayarak buraya da asla yazmam, tamamen verdigim bilgiler ve tercübeler kendi bisikletlerimle edindigim bilgiler ve tercübelerdir.
Size verecegim örnegi, yani size göre örnek veremiyecegimi sandiginiz en üst seviye donanmis ve yine en üst seviyelerde aludan yapilmis bir bisikletin örnegini verecegim. Ve ayrica size yine Carbondan üretilmis ve bir kac yüz gram farkla daha az agirliga sahip olan bir bisikleti sunacagim. Ikisini de kendim sürdüm ve tercübe edindim ama gel gelelim ne rüzgara karsi nede yokusu Aeoro olan Carbon bisiklet Aluminyumd olani gibi daha kolay ve daha delebildi ve cika v´bildi. (Bisikletler bire bir ayni donanimla donanmistir)
Simdi siz Alu üst seviye sundugum bisikletin aynisini ve ayni donanima sahip olanini bulun ve test sürüsü yapin bakalim.

Bu Alu olan (Arka catal ve masa Karbon) 2005/2006 Model Colnago Aktve Plus. Columbus Plain Aluminyumdan üretilmistir ve Komple Campagnolo Super Record donanima sahiptir. Jantlar ise Yine Campagnolonun üst seviye Shamal Titanium modelidir.
Bisikletin agirligi+/- 6,8kg
292897 dosyayı görüntüle

Buda yukaridaki Colnago kadar olamayan (Burada Karbonun kalitesini vs tartismiyoruz, yokusu daha rahat cikan ve rüzgara karsi direnci daha iyi olani tartiysiyorz)
2018 Argon 18 Nitrogen PRO, donanim colnago ile bire bir ayni.
Bisikletin agirligi 6,5kg
292898 dosyayı görüntüle


- Yine ortaya koydugum tezi curutmeyecek bir sey soylemissiniz. Tabiki kadro yapisina ve komponentlere bagli ama tartistigimiz konu karbon. bire bir ayni komponent olan biri karbon biri aluminyum olan bisikletler ile yokus cikmaya calistiginizda hangisi daha kolay cikar yokusu sizce?
Yukarida bu sorunuzun cevabini cok iyi bir sekilde verdigimi saniyorum. Verdigim bilgide karbon aludan kötü demiyorum ama bu isin alu veya karbon ile hic bir alakasi yok.

Son olarak yukaridaki iki bisikletimi su bisikletimin rüzgara karsi olan harika direncine karsi kesinlikle üste para verseler degismem. (Yokusu tabiki onlar gibi cikamiyor)
Bisiklet Celikten ve komple Campagnolo Olympus donanima sahiptir. Ortalama 9,5kg
292906 dosyayı görüntüle

Sonuc: Agirlik konusunda demekki karbon kadar hafifi ve modeli eski olmasina ragmen karbon kadar iyi olan alular da olabiliyormus. Rügari delme konusunda ise karbonu ve aluyu ezip gecen celikler de oluyormus.



Uzucu tecrubeler oldugu kadar komik linkler/videolar.
Ayni sizin yorumlariniz gibi. :koptum:

Kirilanlar genellikle MTB'ler ve cok normal gunun birinde kirilmasi.
Günün birinde kirilmasi normal degil ama yine de tabiki kirilasi olan kirilir ama bu genelde MTB degildir, genelleme yaparsak tüm bisiklet kategorisidir.

Bisiklet alayim 20 sene dag bayir cayir demeden kullanayim diyorsaniz aluminyum alin. Bisiklet alayim mumkun oldugunca asfalt yolda ve duzgun yolda kullanayim diyorsaniz karbon alin.
Yine sacmalamissiniz, dag bayir olarak Karbon cok net 20 sene ve fazlasi kullanilir.
Bakiniz bu bisiklet yaklasik 30 senelik ve hep dag bayir kullanildi ve hala kaynimin oglu kullanmaya devam ediyor.
292902 dosyayı görüntüle

Bu bisikletde tam 11 sene komple dagda bayirda kullanildi ve durumu hala 0 gibi. Üstelik bu bisiklet janti ve masasi da karbon olmak üzere komple full karbon.
292903 dosyayı görüntüle

Oldu olacak sunuda size bilgi olarak göstereyim. Belki baska bir forumda size lazim olur.
Buda bir MTB ve bunun kullanildigi dag bayir normal degil ama yinede 6-7 senedir banamisin demedi.
292904 dosyayı görüntüle

Tüm fotograflari size ayni bisikletleri test edin diye sundum, hani demistinizya örnek bisiklet verin test etmek isterim diye ist ondan, bakalim hangisini test edip bizlere daha iyi bilgi vereceksiniz. ;)

Bu arada tezinizi mezinizi de cürütmek isteyen yok, sadece size bazi bilgileri daha iyi bilemeniz icin bilgi veriliyor. Hani Cambridgede yasiyor ve Frame olacak kadro kelimesini FREME diye yaziyorsunuz ya iste Freme = Frame olacak gibi bilgiler.


Almak istemiyorsanizda almayin yani. ama kotulemeyin.. Karbon soyledir, karbon boyledir diyorsunuz ama butun ust seviye bisikletler karbon. Millet zaten kirmak icin 8-10bin usd verip carbon bisiklet aliyor degil mi?
Konu karbon ve millet karbonun ne kadar dayanikli oldugunu yazmis siz ise kötülemeyin diyorsunuz. Dayanikli denilen sey kötülenmi oluyor? Ha kötüleyen de var ama bi sorun onlara bakalim ne tür yada kactane karbon bisiklet kullanmis?

Birde ben foruma yeni katildim ama deginmeden edemeyecegim rahatsiz oldugum bir husus var. (belki yeri olmayabilir biliyorum). Neden bilmiyorum bir gerilim var. Tuhaf bir uslupla yorum yaziliyor. Bazilari birbirini azarliyor mu, birbiriyle alay mi ediyor anlayamiyorum :) Ortaya cahilce bir tez attigimda sanki azarlaniyormusum gibi yorumlar aldim. Fizik dersi verenlerde oldu. Cok garip geldi bana.

hoscakalin.
iyi forumlar.

Sizde hoscakalin ve Allaha emanet olun, bence bu forum sizin gibi prof. üst seviye bir bisikletci icin degil.

Dostum sen fazla gerginsin. Git bir meditasyon falan yap. kitap oku, dizi falan izle. Git doğada gez, bisikletinle dolaş açık havaya çık. Beynine oksijen girsin.

Yazdıklarınızı ciddiye almamakla birlikte tanımadığınız insanlarla nasıl konuşmanız gerektiğini öğrenmenizi tavsiye ediyorum. Az biraz olgun insan gibi tartışmasını öğrenin. Seviyeli bir şekilde yazışmayı, tartışmayı öğrenin. Tartışma deyince aklınıza kavga geliyor sadece biliyorum ki zaten o yüzden böylesiniz. Fevri fevri cevaplar yazıyorsunuz. Sanki en yakın aile ferdinize küfretmişler gibi hemen atağa kalkıyorsunuz. Bir önceki mesajımda da dediğim gibi bu forumda hemen herkes kavgaya tutuşacakmış gibi yorumlar yazıyor. Belki ülke sorunlarından belki şahsi sorunlardan bilemiyorum (beni ilgilendirmez ayrıca) çirkinleşmeden tartışamıyorsunuz bile. Tekrar giriş yapıp şuan cevap yazmaya bile değmezdi aslında.

Güvel vakit geçirebileceğim bi forum sandım. Üye oldum. Değilmiş.

Biliyorumki bu yazdıklarımı sindiremeyip tekrar üste çıkma çabası içerisine girip cevap yazacaksın ama ben cevap vermeyeceğim.
 
Geri