Scudo Sports

Karbis-Kartepe bisiklet takımı

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Scudo
@bahtiyar közen

evet bahtiyar ,kartepe olayı bu topikte devam eder ,esasında şunu düşünüyorum ,madem karbisi kurduk ,ve bu topiğide sürekli devam ettirerek kartepeleri almaya devam ettiririz.yeni elemanlar meselesine gelince açıkça orada zati sistemi koyduk ,biliyorsun eskiden çalışma yapıyor idik ,acemi dostlar ile ama bundan sonra böyle olmayacak ,strava kayıtlarını isteyeceğiz ,50 km boyunca eğimli arazilerde yapmış oldukları( hız kesmeden tabi,) antreman kayıtları önceliğimiz,evet sen çok iyi biliyorsun bıçkıderede ne yaptığımızı asla şikayet etmedin kurallara aynen uydun asla hız kesmeden devam ettin keza erkan ve kerimde ,ve biliyoruzki sinanda en iyi eleman idi,bu ekip açıkça neyin ne olduğunu bilir ,dudullu-teke antremanlarımızda asla pedal kesmeden 58 km bastık sert eğimlere gögüs gerdik ama sonunda ne oldu kartepeyide aynen bi günde devirdik,bu iş klavyeden yazmak ile olmaz anca sahada anlaşılır ,kartepenin ne olduğunu 203 km giderek anlayacak herkes,4 adam biliyorsun başardı bu işi ,sen ben erkan ve korcan ,korcan ile irtibat kesildi ,kimseye sitemde etmeyiz niye bizle gelmiyorsun diye ,biz kimseyi bağlamayız karbis gönül işi, kartepeyi istanbuldan almak gönül işi, kartepeye hazırlanmak gönül işi......

(link)

bu pazar bi adet başıbüyük daha yaparız ,,,,tabi yerler ıslak olur ise yatar, evet 11 ocak pazar,,,,,,

evet açıkça anladığım kadarı ile ,

furkandan gelen özel mesaj doğrultusunda ve de korcandan işin ucunu bırakmak gibi niyetleri olmadığı kesinlik kazandı ,ayrı gayrı olmadığı için herkes ne olduğunu bilecek erkan keza bahtiyar ve kerim,,
şimdi tenmuz ayının bir ct 'si saat 04.30 da bostancıda olacak 6 adam göze çarpıyor ,,
bu anlaşıldı

1- kudret
2- erkan
3- kerim
4- bahtiyar
5- furkan
6- korcan

bu 6 adamın zati dereceleri oldukça iyi idi..
furkan 50 km 'yi 2 saat 7 dakikada devirmiş idi şile eğimlerini yani,ve korcan zati çok iyi bi derece yapmış idi son kartepe turunda ,evet artık iş kuraya kalır o da şu olacak dönüşte numara çekeriz 1-6 'ya kadar sayı olur 6 'yı çeken pendik ile döner ve beşide
bu işide aramızda böyle hallederiz,bu 6 adamdan gayrı kartepe etabında var olacak yeni dostların kesin strava kayıtları gerekecek tabi eğimli güzergahlarda yapmış oldukları neticeler ,toplam 50 km pedal kesmeden yapmış oldukları derecelere bakacağız ,
bu ekip artık tecrübelidir , bu 6 adamda sıkıdır.

 
11 Ocak güneşli gözüküyor fakat karların erimesiyle yerlerin ıslak ve çamurlu olması muhtemel. Bu kış iyi bir Pazar yakalayamadık gitti.
 
@Furkan TK


daha vaktimiz var furkan, mart sonu havalar düzelir, dudullu-göçbeyli arası başlarız gene .

(link)

çok önemli bilgiler....

George Hincapie ve David Zabriskie : Profesyonellerin Hayatlarına Bakış
02/08/2011 // (link) // (link), (link), (link)


http://i1.wp.com/www.cyclingtr.com/wp-content/uploads/2011/08/Hinc_2D00_aile.png?w=960





George Hincapie ve David Zabriskie, alanlarında önemlibaşarılara imza atmış iki profesyonel bisikletçi. Sadece bu iki isim değil,bütün gerçek profesyonellerin yaşamında hiçbir şey kolay değildir. Neredeyse 365gün, 24 saat bağlılık ve fedakarlık gerektiren zorlu bir yaşam tarzınıbenimseyebilmiş olmak belki de başarıların temelini oluşturuyor. Çünkü birprofesyonel yemek yerken, seyahat ederken, uyurken yani kelimenin tam anlamıylayaşamının her anında bisiklete biner. Sıradan bir insanın bir yılda arabasıylaaldığı mesafenin neredeyse iki katını profesyoneller sadece bir yılda almakta.Profesyoneller selelerinde yılda ortalama 30.000-40.000 km yol alıyorlar. İştebaşarının temelini bu kararlı antrenmanlar oluşturmaktadır.


http://i2.wp.com/www.cyclingtr.com/wp-content/uploads/2011/08/Zabri_2D00_1.jpg?w=960

ANTRENMAN :


Antrenmanın ilk aşamalarında aerobik açıdan güçlenmek hedeflenir ve bu sebeplemax. kalp kapasitesinin % 60’ının kullanıldığı uzun sürüşler yapılır. Bu temelbir eğitimdir ve sabit hızda, nispeten hafif olan bu tempo ile bir profesyonelbir gün boyunca bisiklet üzerinde kalabilir. Yaklaşık 1-2 ay süren bu çalışmanınardından bisikletçinin patlayıcı gücünü ortaya çıkarmayı amaçlayan ve max. kalpkapasitesinin % 75-80’inin kullanıldığı intervallere başlanır. İntervalçalışması uzunluk ve yoğunluk bakımından kimi zaman 10 sn’lik kısa sprintleryaptırdığı gibi 1 saat boyunca uzun bir yokuş da çıkartabilir. Yarış öncesiaşamada ise max. kalp kapasitesinin % 90-100’ünün hedeflendiği yokuşta intervalveya düz arazide yüksek yoğunluklu antrenmanlar planlanır. 2-15 dk. arasındadeğişen bu antrenmanlarda yoğunluk arttıkça uzunluk azalır.



Kapasitelerini ölçebilmek için PC’ler nabız saati ve güç ölçer kullanırlar.Profesyonel bisikletçiler bu aletleri olmasa bile aslında kapasite değerleriniaz çok bilirler.



Sezon dışında 1-4 hafta hem fiziksel hem de zihinsel olarak bisiklettenuzaklaşan profesyoneller bu dönemde yürüyüş ve koşu gibi egzersizleri tercihederler.



Profesyoneller disiplinli bir beslenme düzenine sahiptir. Makarna, pirinç vepatatesi karbonhidrat kaynağı olarak görürken kas onarımı ve yenilenmesi içinprotein tercih ederler. Lance Armstrong’un sadık takım arkadaşı ve eski US PROşampiyonu George Hincapie “uzun sürüşlerde veya sert antrenmandaysam bolkarbonhidrat alırım, ama eğer işim o kadar da yorucu değilse daha az yemeyitercih ederim” diyor bu konuda ve devam ediyor “zararlı yağlardan kaçarım. EşimMelanie harika bir aşçı olduğu için gerçekten çok şanslıyım”.



http://i2.wp.com/www.cyclingtr.com/wp-content/uploads/2011/08/Hinc_2D00_Melani.jpg?w=960



İtalya, Fransa ve İspanya turlarında birer etap alan tek Amerikan bisikletçiDavid Zabriskie ise “evdeyken eşimin tamamen organik olan yemeklerini yerim,hatta bu yemekler dışında çikolatalı kek ikram edilse bile geri çeviririm, fakateğer yoldaysam fast-food denilen o canavara hayır diyebilmek o kadar da kolayolmuyor” diyor.



Pro bisikletçiler, enerji kaynaklarını korumanın yanı sıra hidrasyon (sıvı)seviyelerini de bozmamak için dikkat etmelidirler. Bu sebeple antrenmanlar veyayarışlarda protein ve karbonhidratça zengin enerji barları, hızlı sindirilenkarbonhidratlar ve kalori alımı için enerji jelleri, incirli, havuçlu, muzlupasta dilimlerini tercih ederler. Bu konuyla ilgili Hincapie hiçbir zamanaklından çıkarmadığı bir kuraldan bahsediyor: “Asla açken bisiklete binme”.Profesyonellerin mataralarında her zaman sudan daha fazlası vardır. Bazenelektrolitçe zengin içecekler tercih ederken bazen de kafeinli içecekler tercihederler, çünkü yarışın son saatlerinde meşrubat önemli bir destektir.



http://i1.wp.com/www.cyclingtr.com/wp-content/uploads/2011/08/Hin_2D00_arm.jpg?w=960



Büyük Turlar’ın her etabında yarışçı yaklaşık ortalama 5000 kcal yakar ve busebeptendir ki profesyoneller istedikleri her şeyi yeme özgürlüğüne sahiplerdir.Fakat onlar kiloları konusunda çoğu zaman takıntılıdırlar. Bir çoğuporsiyonlarını kontrol altında tutar. Hatta yarış kilolarına geri ulaşabilmekiçin ne kadar yiyip içmeleri gerektiğini bilmek istediklerinden her etapsonrasında tartılırlar. Sezon dışında, yarış kilolarından 2-5 kg dahafazladırlar, ama elbette bu onlar için endişelenecek bir durum değildir, çünküantrenmanlar yoğunlaştıkça yarış kilosuna rahatlıkla ulaşabileceklerinibilirler. Ama yine de profesyonellerin çoğu besin ve vitamin düzeylerini korumakiçin bir beslenme uzmanı veya bir doktorla birlikte çalışır.



Sert antrenman veya yarışların ardından toparlanma sürüşleri yapılır. Busürüşler kısa ve hafif sürüşler olup bacaklara kan akışının hızlanması içinidealdir. Hem yarışlarda hem toparlanma sürecinde uykunun önemi büyüktür.Hincapie ve Zabriskie gece en az 8 saat uyuduklarını söylerken Hincapie kısaşekerlemeleri antrenman programına sıkıştırdığını da anlatıyor.



Profesyonellerin yarış boyunca biriktirdikleri laktik asit ağrılarınıhafifletmek için masöre ihtiyaçları vardır. Hemen her profesyonelin evinde masajaleti vardır ve toksin-laktatlardan kurtulmak için bacaklarını hep yüksek biryerde tutmaya özen gösterirler. Eski yarışçıların bir atasözü tam da butoparlanma sürecine uyuyor: ”Ayakta durabiliyorsan sakın yürüme, oturabiliyorsansakın ayakta durma, yatabiliyorsan sakın oturma”.



http://i0.wp.com/www.cyclingtr.com/wp-content/uploads/2011/08/Hinccc.jpg?w=960



YAŞAM BİÇİMİ:


Şubat-Ekim ayları tüm profesyonellerin tartışmasız en uzun ve en zorludönemidir. Bu kadar uzun bir dönem boyunca profesyonel bisikletçiler fiziksel,zihinsel ve motivasyonel zindeliklerini tüm sezona yetecek şekildeayarlayabilmelidirler. İşte bu noktada seyahatler profesyoneller için önemli birfaktör halini alır. Sezon dışında ABD’de yaşayan Hincapie ve Zabrinskie sezonunçoğunu Avrupa’daki yarışlarda geçirdikleri için Girona ve İspanya gibi seyahatmesafelerini kısaltacak birkaç şehirde evleri vardır. Uçuşlarda basınçlıçorapları tercih eden Zabrinskie en çok seyahatlerden nefret ettiğini ve seyahatsonrasında toparlanmanın adeta bir eziyet olduğunu sık sık dile getirir.Hincapie sıradan yarışlara yarış günü uçarken eğer bir klasiğe gidiliyorsa dahaerken yola çıkmayı tercih ediyor. Yakın yarışlara aynı gün gidildiği içinyarışların ilk saatlerinde ciddi ataklar göremezsiniz çünkü profesyoneller oesnada bacaklarını açmakla meşguldürler.



http://i2.wp.com/www.cyclingtr.com/wp-content/uploads/2011/08/Zabri_2D00_2.jpg?w=960



Profesyonel bisikletçiler aslında birçok insanın görmek için hayalini kurduğugüzel, tarihi, egzotik yerlere seyahat ederler, fakat amaçları farklı olunca bugüzelliklerden mahrum kalırlar. Bu durumu Zabriskie “kendimi sanki bir balondaseyahat ediyormuş gibi hissediyorum. O kadar yorgun oluyorum ki gözlerim havaalanı, otel ve parkurdan başka bir şey görmüyor” diyerek anlatıyor ve yarışsezonunda hiçbir zaman tatil yapmadığını söylüyor.



15. profesyonel sezonunun ardından Hincapie sezon dışı tatillerini sadece eşiMelanie ve kızları Julia ile birlikte New York gibi sıradan bir yerde geçirmeyitercih ediyor.



Hincapie ve Zabriskie mümkün olan tüm yarışlara eşleriyle birlikte gitmeyitercih eden profesyonellerden. Çünkü her geçen sezon eşlerini ve çocuklarınıyalnız bırakmak daha da zorlaşıyor. Takımla birlikteyken bazen sponsorlarındüzenlediği toplantılara katılıyorlar, bazen de basın ile röportaj yapılıyor.Bunların dışında günlük takım toplantıları, yarış gecesi ve sabahı stratejitoplantılarına katılmak zorunda olan profesyoneller bu zorunluluklar sebebiyleistedikleri gibi dinlenemiyorlar, ama sonuçta bunlar da işin bir parçası.



http://i2.wp.com/www.cyclingtr.com/wp-content/uploads/2011/08/Zabriki.jpg?w=960



Profesyoneller işlerine karşı sorumlulukları yüksek insanlardır ve bu yüzdenatletik kariyerlerine uygun bir yaşam tarzları vardır. Zabriskie evinde eşiRandi ve bebekleriyle vakit geçirmeyi tercih ettiğini ve en geç 23:30’dauyuduğunu söylüyor. Normalde 22:00’de yatağa giren Hincapie nadirenarkadaşlarıyla buluştuğu zamanlarda kendine en geç 01:00’e kadar izin veriyor.En keyifli istirahatini kızı Julia ile birlikteyken geçirdiğini söyleyenHincapie her sabah 07:30’da kızıyla uyanıp birlikte yapılan kahvaltının ardındankızını okuluna bırakmayı ihmal etmezken, bu aile yaşantısında önemli yeri olaneşi Melanie için de “Bisiklet kariyerimi eşime borçluyum” diyor.



Zabriskie de zamanını ailesiyle geçirmeyi seven profesyonellerden olsa dapolitikanın da sıkı takipçisi. Ayrıca 2004’te bir araba ile çarpışması nedeniylebacağından ağır bir sakatlık geçirdikten sonra bisikletçiler için güvenliyolları destekleyen organizasyonlara da katılıyor.

açıkça kendi namıma bazı paylar çıkarıyorum
saat en geç 01.00 de yatma olayı,hincapie dostumuz nadiren arkadaşları ile buluşuyor ve saat 01.00 den sonraya kalmıyor, buda şu demek pro zamanında yatacak ve erken kalkacak,
kafamı karıştıran ise yukarıdaki kural asla aç karnına basma ,gene de dudullu-göçbeyldie aç karnına basacağım 10 km sonra eğim geliyor orada duruma göre iyi isem energel çakmam ama baktım diz çekmedi çakarım energeli yanıma ceviz ,fındık alacağım 50 km boyunca pedal kesmeden yapmış olduğum çalışmalarda beni sadece energel fişekleşmiş idi..bunuda gözden kaçırmıyorum,
geçen başıbüyük eğimlerinde aç karnına çok iyi randıman almış idim ama 10 km sonra karnım açıkmış idi ..aç karnına çıkmış idim genede insanın kendi yapmış olduğu tecrübeler kendine fayda sağlamakta ,,
evet makarna-pilav patatesin önemi vurgulanıyor ve de protein kaslar için, protein demek et demek ,
zararlı yağlar trans yağlar, malum onlarla işimiz yok, zeytinyağı ve tereyağın hası olacak ,,


(link)
18 ocak çalışma kısa mesafe olur bozmaz ise tabi,,,bu gün yerler ıslak idi tepelere pek uğramadım aşağıda sahilde kaldım ,
 
Bu pazar kim var dudullu göçbeyli eğim alıştırması. Erkan- kerim- furkan
 
Kudret abi seçmiş olduğun bisikletçiler de senin gibi efendi adamlar.
 
Kudret bey harikasınız valla üstadım.bu gitarı kullandığınız gibi bisikletide kullanıyorsanız'ki eminim öyledir.
 
@kadir aydin


valla bisiklet 76 dan beri hep var idi ,tabi yaş ilerledi gençken daha iyi idim bu spor genç işi .

@Kudret Kurtcebe

kendi mesajıma alıntı yaptım kerim -furkan -erkan, rüzgar fazla değil ısı 7 derece , son anda ne olur bilinmez ama benim canım biliyorsunuz hep çeker o bıçkıdere eğimlerini,neyse zorlama yok tabi siz ne derseniz o olur gene ferdi yapabiliriz.....
 
benim bisiklete bakım yapmam lazım soğuktan teller pas tuttu pazara hazır olurmu bakalım
 
@Erkan Közen


erkan, orta kanaldan bahsettim bakım olayını saat 10.00 bostancı çıkış duruma göre ekipçe karar kılınır ya polinez kısa olur ya aydos ,ya da göçbeyli ,ama biliyorsun bayağı ara verildiği için ,göçbeylide tempo olmayacak ....
 
(link)

pazarda dahil valla her gün bineceğiz hava iyi ,bu gün erenköy-kadıköy hattı ,yarın bi yerler buluruz artık ,pazar saat 10.00 da bostancı ,korcan o.k ,erkan bisikleti onarır ise ,tamamdır,göçbeyli soğuk olur gerçi,aydos eğimleri fena değil ,başıbüyükten çıkmaca,
 
Evet ekip hava iyi ,rüzgar düşük ,ısı makul ,saat 10.00 Bostancı deniz otobüsleri önü,hava inşallah bozmaz.
 
@Kudret Kurtcebe
kudret abi kar kış demedik işe bisikletle gittik ama çok yıprandı paslandı bende bu cumartesi bi bakım yaptırırsam pazar hazır olurum inş :)
 
o.k
@Kerim A.

o.k kerim ,erkanın bisikletide pas tutmuş vaziyette ,yalnız tabi acelemiz yok bizim ,
ciddi çalışmalara daha çok vakit var hedefe çok var ,nisanda esas etap dudullu-bıçkıdere zati ,bu kış zaman zarfı içinde kısa etaplarda kalarak sadece form tutma durumu ,tabi hiç bi zaman 100 km 'lik antreman durumuna benzemez,
tabi biliyorsun 50 km durmadan sert eğimlerde basmış bi ekibimiz, gerek senin gerek erkanın ve furkanın dereceleri son derece iyi idi, zati önce bi dudullu-bıçkıderede herkesin bi çalışması lazım ,biliyorsun tekrar yapıyorum sürekli ,
evet yeni elemanların kesin strava kayıtlarını isteyeceğiz, 50 km pedal kesmeden, eğimli arazilerde yapmış oldukları evvelki çalışmalarınıda isteyeceğiz ,ona göre ekib ile dudullu-bıçkıdere etabında bizim ile çalışıp çalışamayacaklarına karar vermemiz lazım ,anladığım kadarı ile bu işi ciddiye alan sadece sen erkan ve furkan ve özelden destekleyen dostumuz korcan var,ve tabi asla unutmayacağımız bahtiyar ,ekip esasında yeterli sayıya sahip, nerde çokluk orada zorluk var gerçi ,
ama sayımızında büyümesini ister idik ,her ne ise olan ile yetiniriz.

(link)

evet nisanda yapacağımız çalışma yerimiz..

ve dereceler

1- erkan - 2 saat yol bisikleti
2- kerim -2 saat 3 dakika mtb
3- kudret -2 saat 5 dakika hibrit 28 karbon scott
4- furkan -2 saat 7 dakika city bike 28

bu dereceler eskidir, ama kısa bi çalışma yaparak bu derecelerimizi tekrar koruyacağımızdan eminim, önemli olan çalışmaktır ,
bu etapta tek çalışma yerimiz.

karbis hakkında, topiğe giren yeni dostlarımız için aydınlatıcı bilgiler ,

karbisin açılımı kartepe bisiklet takımıdır
bu topik kesin olarak karbis ekibinin çalışma topiğidir.burada çalışmalarımızı paylaşacağız ,
karbis senede bir kere istanbuldan kartepeyi alacaktır, hedefi bu olacaktır ,gerçi bu topiğin sonlandırılması, yapılacak 15.kartepe turu ile nihayet bulacak idi, ama madem dedik karbisi kurduk o zaman bu topiği patlatacağız ve kartepeleri her sene almaya devam edeceğiz .yeni elemanlar ilede olabilir.bunun için tabi yukarıda belirttiğim gibi 50 km boyunca eğimli arazilerde yapmış oldukları pedal kesmedenki derecelerini görmek isteyeceğiz .bu durum ,bizim ekip için son derece önemlidir .
karbis takımı bisiklete spor amaçlı bakmaktadır bisiklet sporunu yapmak derdindeyiz hep bu dertte idik bundan sonrada aynı dertten muzdarip olacağız
amatör anlayışa sahibiz, bu anlayış 50 km boyunca pedal kesmeden gitmektir asla durmamaktır ,giderken mataradan su içmek yada energel içmektir.lastiği patlayanı kimse beklemez,
bu ekip bu anlayışa sahip istanbulda tek ekiptir ,bunun nedeni lastiği patlayana yardım için duran ikinci kişi aynen antremandan düşer, vücut soğur,bu nedenle durma yoktur .gerek kerim gerek erkan gerekse furkan ve tabi bahtiyar ve korcan kesin kurallara uymuşlardır bu bakımdan kendilerine teşekkürlerimi iletirim ,hepside sorumluluklarının bilincine sahip insanlardır, ayrıca hiç biri ne sigara içer nede içki (sigara ve içki içen arkadaşları tenzih ederim ama bizim ekibin özelliği budur )
bilirizki sigara alışkanlığı ve içki amatör performans bisiklet sürücülüğünün düşmanıdır .
karbis 1000 kez kartepeyi araçsız olarak istanbuldan alacak istanbulda tek iddalı ekip olmaya yeminlidir, ölmek var dönmek yok bu yoldan dedik ve 203 km 'yi bi günde devirmeye ant içtik.



 
bugün hava kapalı idi fakat bi adet küçük çamlıca yaptım oradan üsküdara indim ,evet yarın güneşli yarında bi adet seleye devam ,söylentiye göre 25 ocakta hava çok sertleşecekmiş....

(link)
 
,

ekip-korcan-erkan-furkan-kerim
yarın saat 08.15 de gürsel dostumun takımı ile çıkış yapacağız bostancı-kaynarca-bostancı ekip ile düz yol çalışması isteyen bizi yakalar tempo yavaş olacak saat 10.00 'a kadar zati olay biter .saat 10.00 'da bostancı deniz otobüsleri önünde buluşuruz en geç 10.30 .aydosa çıkartma olacak ......
 
erkan -furkan -kerim -korcan 10.30 da deniz otobüsleri önünde kesin olacağım .......
 
Kudret abi bugun göçbeyli yapıcaktım formulayı geçince 20 30 köpek yolu kesmişler geleni geçeni kovalıyorlardı. geri döndüm mecbur dönüştede yolu kesti 15 20 köpek bir motosikletli abi geldi gaz verdi baya öyle geçebildim 100 km durmadan geri geldim. 20 gündür binmiyordum.

(link)

(link)
 
@Cem Ç.

tebrikler ,şimdi açıkça anlaşılıyorki bu köpekler kesin olarak formula tarafını mesken tuttular ,daha öncede söylemiş idim ,gerçi biz dudulludan çıktıktan sonra köpek yok şile eğimlerinde 6 adet eğim çıktıktan sonra köpekler gene yok ,kömürlük girişi ve akabinde kervansarayda gene köpek yok bıçkıderede yok ,nitekim göçbeyli köyüne kadar yok ,fakat esas göçbeylide var ama uysallar orada zati bizim tempo bitiyor ,tempo esnasında köpeklere ras gelmek sıkıcı olur idi ,,zati göçbeyliden çıkınca 50 'ye yakın köpek formulaya gelmeden mekan tutmuşlar onlarıda besliyorum sorun olmuyor .

erkan -furkan kerim korcan son durum ekip formula dedi bu nedenle herkese özel mesaj attım aydos iptal .....
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri