Scudo Sports

Kadronun içinden kablo geçirmek

BurakCan

Aktif Üye
Kayıt
4 Temmuz 2009
Mesaj
172
Tepki
84
Şehir
Istanbul/Atasehir
İsim
Burak Can
Bisiklet
b'Twin
iyi akşamlar,

fren ve vites kablolarımı kadronun içinden geçirmek istiyorum,kadrom bunu desteklemiyor. kadroyu deldirerek vs. bunu yapabilir miyiz?
 
Scudo
@BurakCan

Evet yapabilirsin.. Ama deliği nereden açacağın çok önemli.. Ağrlığın en az adoklandığı bir yerden açmalısın deliği.. Ben daha önce yapmıştım eski kadroma.. Kadro eski ya deldim doya doya:D .. Hatta çeki demirinide delip dinamo monte etmiştim.. Sonra param oldu alü kadro aldım... Onu delmesim ama:D
 
bende alıp elime delmekten korktuğum için sordum :D

bisikletim sd711 nerelerden delmem tavsiye olunur? görüntü açısından sorun olur mu?
 
Bana kalırsa daha büyük sorunlarla karşılaşmamak için hiç yapmayın.Herşeyin orjinali güzeldir.
 
@atahan07

gecen hafta ıcınde sele ayarı fılan ugrasıyodum rahatsız edıyordu en son koptu kelepcesı :D mecbur arasına bısey sıkıstırıp dewam ettım bısıkletcıde sele borusu cıkmadı yerınden anahtarla zorladık vs. yaptık bu seferde anahtarın alumınyumu ezmesı sonucu yerıne gırmedı mafettım kısacası bencede calısıyorsa kurcalamayın :D
 
evet, haklısınız arkadaşlar. en iyisi yapmayayım, ilerde garantisi bitince ve kadro eskiyince denerim :D

teşekkürler
 
@Atahan Akıllı
güldürdün valla beni yav:D haklısın
dayanım bakımında zayıflıyacaktır. çok ağır şartlarda binmiyorsan problem olmaz ama yinede azcık fizik bilgisi olan birine sorduktan sorra del:in:
 
Herkese Merhaba, geçen gün arka frenin teline gres yağı sürmek istedim ve kadronun içine entegre olan teli kabloları çıkardım ve yağladım ancak, geri takarken telin dışarı çıktığı delikte kabloyu tutan bir aparat var, saatlerce uğraştım onu tekrar yerine takamadım. En son bisikletçiye gittim hoş, onlarda takamadılar ve o parçanın yerine oraya bir plastik parça koydular. Şimdi fren tutuyor ancak eskisi kadar hassas bir tepki alamıyorum. Koydukarı plastik kadrodaki deliğe uyumlu olmadığı için haliyle biraz oynama/esneme oluyor. Pabuçlar jantı tam kavramasına rağmen fren kolunu rahatça sonuna kadar esnetebiliyorum. Bahsettiğim parçayı oraya nasıl takacağımı bilen varmı? yada oraya uyumlu başka bir parça bulabilirmiyim? Şimdiden yardımcı olan herkese teşekkürler. Bahsettiğim parça
Bu videodaki 46. Saniyede gösterilen parça. Ancak bundan farklı olarak benimki vidalı. Parçayı yerine oturttuğum zaman içine kaçıyor. İçine kaçırmadan tutsam bile vidasını sıkamıyorum.
 
Selamlar buyuk bir sikintim var bunun çözümü forumdan cikar diye düşünüyorum kadro icinden gecen tel sistemim var tel degisimi yaparken telin ustunde kaymayi saglayan ufak silikonumsu malzemeyi biliyorsunuz teli disari dekerken o üstündeki madde sürtüp siyirdi ve hepsi ic kisimda kaldi acmata ugrastim ama sıkışıp cok sert biseye donusmus tığ ve çuvaldız tel kanalina girebiliyor ancak uzinluyi yetersiz bunlara benzer uzun bukulmez tel gibi bir malzeme nerden bulabilirim veya baska bir cozum onerisi olan varmi
 
Merhaba konuyu hortlatayım, ben fren telini kadronun içinden geçirdim, önce delikleri küçük açtım sedece teli geçirdim, fakat kabloların başları deliklere tam oturmadığı için geremedim ve yay fren kolunu geri bırakmadı, ben de delikleri biraz daha yütüp kabloyu tek parça yaptım kadronun içinden telle birlikte kabloyuda geçirdim bu sefer oldu. Eski kablo tutma başlarını da demir tesresi ile kestim, zımparaladım, ojeyle de boyadım orijinal gibi oldu. Şimdi sırada vites telleri var ama önce kadrodaki deliğe takılan kablo tutucuyu bulmadan yapmak istemiyorum, eğer elinde o parçalar olan varsa yada adını bilen varsa yazarsa sevinirim, hiçbir yerde bulamadım.
 
Bu konuyu ben de düşündüm kadroya delik açıp acaba içeriden geçireyim mi diye ama kablonun dışarıdan gitmesinin de avantajları var. Daha kolay erişilebilir olması, hızlı değişim yapılabilmesi gibi avantajlar. Şu an kablosuz vites ve fren aktarımı üzerinde çalışıyor mühendisler ve çıkan bazı modeller bile var, herşey elektronik olacak, yani gelecekte bu tartışma olmayabilir :)

Deneysel bir kablosuz fren tasarımı:

1633681285792.png

Kablosuz arka aktarıcı tasarımı:

1633681351729.png

Kablosuz Sram Eagle AXS:

1633681466626.png
 
Bu konuyu ben de düşündüm kadroya delik açıp acaba içeriden geçireyim mi diye ama kablonun dışarıdan gitmesinin de avantajları var. Daha kolay erişilebilir olması, hızlı değişim yapılabilmesi gibi avantajlar. Şu an kablosuz vites ve fren aktarımı üzerinde çalışıyor mühendisler ve çıkan bazı modeller bile var, herşey elektronik olacak, yani gelecekte bu tartışma olmayabilir :)

Deneysel bir kablosuz fren tasarımı:

275294 dosyayı görüntüle

Kablosuz arka aktarıcı tasarımı:

275295 dosyayı görüntüle

Kablosuz Sram Eagle AXS:

275296 dosyayı görüntüle
Kablosuz vitesler bayadır var zaten.Kablosuz fren yapılması aslında zor bir şey değil.Sonuçta diski sıkıştıran sistemin açılır kapanır hale gelmesi.Basit olarak düşündüğümüzde.Şuan zaten bu testleri yapan çok firma var diye biliyorum.Hatta aşağıda paylaştığım Canyon üzerindeki vitesler, amartisörler ön maşa hepsi kablosuz oldu.
3.png2.png1.png


If you have more of an appetite for getting rowdy, riding every feature on the hill and pedalling back to the top like - the Spectral 29 CF LTD equipped with the new (link) Flight Attendant is your pick.

Progressive geometry and a burlier build offer riders more confidence to go faster and go bigger. With a 160mm Lyrik Ultimate Flight Attendant fork and 150mm of rear travel served up by a RockShox Super Deluxe Ultimate Flight Attendant shock both wheels will be exactly where you want them. Also, this Spectral comes with (link) AXS X01 transmission to match the suspension. From hot laps of your local trails one day through to blasting a local Enduro race the next, the Spectral is capable of virtually everything.
 
Kablosuz vitesler bayadır var zaten.Kablosuz fren yapılması aslında zor bir şey değil.Sonuçta diski sıkıştıran sistemin açılır kapanır hale gelmesi.Basit olarak düşündüğümüzde.Şuan zaten bu testleri yapan çok firma var diye biliyorum.Hatta aşağıda paylaştığım Canyon üzerindeki vitesler, amartisörler ön maşa hepsi kablosuz oldu.
275297 dosyayı görüntüle275298 dosyayı görüntüle275299 dosyayı görüntüle


If you have more of an appetite for getting rowdy, riding every feature on the hill and pedalling back to the top like - the Spectral 29 CF LTD equipped with the new (link) Flight Attendant is your pick.

Progressive geometry and a burlier build offer riders more confidence to go faster and go bigger. With a 160mm Lyrik Ultimate Flight Attendant fork and 150mm of rear travel served up by a RockShox Super Deluxe Ultimate Flight Attendant shock both wheels will be exactly where you want them. Also, this Spectral comes with (link) AXS X01 transmission to match the suspension. From hot laps of your local trails one day through to blasting a local Enduro race the next, the Spectral is capable of virtually everything.

Var evet yukarıda da Sram komponenti paylaştım. Ama henüz yaygın değil ya da üst seviye aletlerde var. Kablosuz vites bana göre frenden daha basit. Vites değiştirmeniz için yüksek parmak kuvvetine ihtiyacınız yok, basit bir servo motor düzeneği ile halledebilirsiniz. Fakat frende durum karışık. Fren hidrolik de olsa V fren de olsa yüksek sönümleme kuvvetlerine ihtiyacınız var her ne kadar hidrolikte bu kuvvet daha az da olsa. Dolayısıyla uzaktan kablosuz tahrik denediğinizde bunu yerine getiren bir aktüatöre ihtiyacınız var ki ancak bu kuvvetleri servoya bağlı bir redüktörle elde edebilirsiniz ki torku artırasınız. Redüktör demek ekstra ağırlık demek, elektronik komponent de ayrıca cabası. Tüm bunlara bakılarak fren bölümünün fazlaca şişebileceği, dengesizlik oluşturabileceği aşikar. Ama yine de yeni teknolojiler ile bu durum daha aza indirilebilir.
 
Var evet yukarıda da Sram komponenti paylaştım. Ama henüz yaygın değil ya da üst seviye aletlerde var. Kablosuz vites bana göre frenden daha basit. Vites değiştirmeniz için yüksek parmak kuvvetine ihtiyacınız yok, basit bir servo motor düzeneği ile halledebilirsiniz. Fakat frende durum karışık. Fren hidrolik de olsa V fren de olsa yüksek sönümleme kuvvetlerine ihtiyacınız var her ne kadar hidrolikte bu kuvvet daha az da olsa. Dolayısıyla uzaktan kablosuz tahrik denediğinizde bunu yerine getiren bir aktüatöre ihtiyacınız var ki ancak bu kuvvetleri servoya bağlı bir redüktörle elde edebilirsiniz ki torku artırasınız. Redüktör demek ekstra ağırlık demek, elektronik komponent de ayrıca cabası. Tüm bunlara bakılarak fren bölümünün fazlaca şişebileceği, dengesizlik oluşturabileceği aşikar. Ama yine de yeni teknolojiler ile bu durum daha aza indirilebilir.
Hacı sen işi çözmüşsün zaten adamlar bu yazdıklarını okusa yapar bunu :D
 
Var evet yukarıda da Sram komponenti paylaştım. Ama henüz yaygın değil ya da üst seviye aletlerde var. Kablosuz vites bana göre frenden daha basit. Vites değiştirmeniz için yüksek parmak kuvvetine ihtiyacınız yok, basit bir servo motor düzeneği ile halledebilirsiniz. Fakat frende durum karışık. Fren hidrolik de olsa V fren de olsa yüksek sönümleme kuvvetlerine ihtiyacınız var her ne kadar hidrolikte bu kuvvet daha az da olsa. Dolayısıyla uzaktan kablosuz tahrik denediğinizde bunu yerine getiren bir aktüatöre ihtiyacınız var ki ancak bu kuvvetleri servoya bağlı bir redüktörle elde edebilirsiniz ki torku artırasınız. Redüktör demek ekstra ağırlık demek, elektronik komponent de ayrıca cabası. Tüm bunlara bakılarak fren bölümünün fazlaca şişebileceği, dengesizlik oluşturabileceği aşikar. Ama yine de yeni teknolojiler ile bu durum daha aza indirilebilir.

Vites sistemi kesinlikle mantığıma uyuyor benim ve detaylı açıklamanıza paralel olarak fren sistemi hiç aklıma yatmadı.. O kadar gücü küçük bir yapıda sağlayabilmek ve sürekli bitmeyecek enerji gerektirecek.. Zira vites atmadığında değil de yokuş aşağı fren çalışmazsa hayati risk oluşturur.

Teknolojik gelişmeler ile bunu da görebiliriz tabii ki ...
 
Vites sistemi kesinlikle mantığıma uyuyor benim ve detaylı açıklamanıza paralel olarak fren sistemi hiç aklıma yatmadı.. O kadar gücü küçük bir yapıda sağlayabilmek ve sürekli bitmeyecek enerji gerektirecek.. Zira vites atmadığında değil de yokuş aşağı fren çalışmazsa hayati risk oluşturur.

Teknolojik gelişmeler ile bunu da görebiliriz tabii ki ...

Vites konusunda ciddi bir problem yok, aktarım için yüksek kuvvetlere ihtiyacınız yok çünkü. Fakat frende dediğim durum geçerli. Elektronik komponentli olacağından olası bir pil zayıflaması ya da haberleşme kaybında frenlemeniz dediğiniz gibi sıkıntıya girebilir. Hidrolik frene uyarladığımızı düşününce hidroliği tahrik edecek ekstra bir pompa gerekecek ve bu pompayı da en nihayetinde çalıştıran kallavi bir motora ihtiyacınız var. Motor da suyla çalışmıyor, eklediniz mi bir de mini bir akü. :D V frene uygulayım derseniz orada da redüktörlü bir motor akuplesine ihtiyacınız olabilir. Geri kalan senaryo benzer. Bisikleti gereksiz ağırlaştırmasından başka işe yaramaz. Şimdilik manuel sistemler hem basit hem de daha etkili görünüyor. Bisiklette çözülmesi gereken daha önemli sorunlar var bence. Şu lanet lastik patlaması bunlardan sadece biri. Artık malzemeyi mi geliştirecekler yoksa lastik içine bişeyler mi koyacaklar bunu düşünmek lazım. Lastik içi sıvısı vb. hala o beklediğimiz pratik çözümlerden değil. :(
 
Hazır konu açılmışken Gidon değişimi yapacağım ve kablolar kadro içinden geçiyor .Bulunduğum yerde amatör bisikletçi var.Kabloları kadro içinden çıkarıp yeni gidonu kurmak sonrasında vites fren ayarı zor olur mu?Yani vites geçişi yapı bozulur mu?Yoksa az çok el yatkınlığı olan bisikletçi rahat yapar mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cotyoran52
Hazır konu açılmışken Gidon değişimi yapacağım ve kablolar kadro içinden geçiyor .Bulunduğum yerde amatör bisikletçi var.Kabloları kadro içinden çıkarıp yeni gidonu kurmak sonrasında vites fren ayarı zor olur mu?Yani vites geçişi yapı bozulur mu?Yoksa az çok el yatkınlığı olan bisikletçi rahat yapar mı?

Bence yapılır, tüm mesele kablo uzunluğu.. Kablo uzadıkça efektiflik azalır ama diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: ghostt
Vites konusunda ciddi bir problem yok, aktarım için yüksek kuvvetlere ihtiyacınız yok çünkü. Fakat frende dediğim durum geçerli. Elektronik komponentli olacağından olası bir pil zayıflaması ya da haberleşme kaybında frenlemeniz dediğiniz gibi sıkıntıya girebilir. Hidrolik frene uyarladığımızı düşününce hidroliği tahrik edecek ekstra bir pompa gerekecek ve bu pompayı da en nihayetinde çalıştıran kallavi bir motora ihtiyacınız var. Motor da suyla çalışmıyor, eklediniz mi bir de mini bir akü. :D V frene uygulayım derseniz orada da redüktörlü bir motor akuplesine ihtiyacınız olabilir. Geri kalan senaryo benzer. Bisikleti gereksiz ağırlaştırmasından başka işe yaramaz. Şimdilik manuel sistemler hem basit hem de daha etkili görünüyor. Bisiklette çözülmesi gereken daha önemli sorunlar var bence. Şu lanet lastik patlaması bunlardan sadece biri. Artık malzemeyi mi geliştirecekler yoksa lastik içine bişeyler mi koyacaklar bunu düşünmek lazım. Lastik içi sıvısı vb. hala o beklediğimiz pratik çözümlerden değil. :(
Lastik içi sıvı pratik diye düşünüyorum zırhlı lastiğe göre. Bariz bir dezavantajı var mı?
 
Geri