Kablosuz vitesler bayadır var zaten.Kablosuz fren yapılması aslında zor bir şey değil.Sonuçta diski sıkıştıran sistemin açılır kapanır hale gelmesi.Basit olarak düşündüğümüzde.Şuan zaten bu testleri yapan çok firma var diye biliyorum.Hatta aşağıda paylaştığım Canyon üzerindeki vitesler, amartisörler ön maşa hepsi kablosuz oldu.Bu konuyu ben de düşündüm kadroya delik açıp acaba içeriden geçireyim mi diye ama kablonun dışarıdan gitmesinin de avantajları var. Daha kolay erişilebilir olması, hızlı değişim yapılabilmesi gibi avantajlar. Şu an kablosuz vites ve fren aktarımı üzerinde çalışıyor mühendisler ve çıkan bazı modeller bile var, herşey elektronik olacak, yani gelecekte bu tartışma olmayabilir
Deneysel bir kablosuz fren tasarımı:
275294 dosyayı görüntüle
Kablosuz arka aktarıcı tasarımı:
275295 dosyayı görüntüle
Kablosuz Sram Eagle AXS:
275296 dosyayı görüntüle
Var evet yukarıda da Sram komponenti paylaştım. Ama henüz yaygın değil ya da üst seviye aletlerde var. Kablosuz vites bana göre frenden daha basit. Vites değiştirmeniz için yüksek parmak kuvvetine ihtiyacınız yok, basit bir servo motor düzeneği ile halledebilirsiniz. Fakat frende durum karışık. Fren hidrolik de olsa V fren de olsa yüksek sönümleme kuvvetlerine ihtiyacınız var her ne kadar hidrolikte bu kuvvet daha az da olsa. Dolayısıyla uzaktan kablosuz tahrik denediğinizde bunu yerine getiren bir aktüatöre ihtiyacınız var ki ancak bu kuvvetleri servoya bağlı bir redüktörle elde edebilirsiniz ki torku artırasınız. Redüktör demek ekstra ağırlık demek, elektronik komponent de ayrıca cabası. Tüm bunlara bakılarak fren bölümünün fazlaca şişebileceği, dengesizlik oluşturabileceği aşikar. Ama yine de yeni teknolojiler ile bu durum daha aza indirilebilir.Kablosuz vitesler bayadır var zaten.Kablosuz fren yapılması aslında zor bir şey değil.Sonuçta diski sıkıştıran sistemin açılır kapanır hale gelmesi.Basit olarak düşündüğümüzde.Şuan zaten bu testleri yapan çok firma var diye biliyorum.Hatta aşağıda paylaştığım Canyon üzerindeki vitesler, amartisörler ön maşa hepsi kablosuz oldu.
275297 dosyayı görüntüle275298 dosyayı görüntüle275299 dosyayı görüntüle
If you have more of an appetite for getting rowdy, riding every feature on the hill and pedalling back to the top like - the Spectral 29 CF LTD equipped with the new (link) Flight Attendant is your pick.
•
Progressive geometry and a burlier build offer riders more confidence to go faster and go bigger. With a 160mm Lyrik Ultimate Flight Attendant fork and 150mm of rear travel served up by a RockShox Super Deluxe Ultimate Flight Attendant shock both wheels will be exactly where you want them. Also, this Spectral comes with (link) AXS X01 transmission to match the suspension. From hot laps of your local trails one day through to blasting a local Enduro race the next, the Spectral is capable of virtually everything.
Hacı sen işi çözmüşsün zaten adamlar bu yazdıklarını okusa yapar bunuVar evet yukarıda da Sram komponenti paylaştım. Ama henüz yaygın değil ya da üst seviye aletlerde var. Kablosuz vites bana göre frenden daha basit. Vites değiştirmeniz için yüksek parmak kuvvetine ihtiyacınız yok, basit bir servo motor düzeneği ile halledebilirsiniz. Fakat frende durum karışık. Fren hidrolik de olsa V fren de olsa yüksek sönümleme kuvvetlerine ihtiyacınız var her ne kadar hidrolikte bu kuvvet daha az da olsa. Dolayısıyla uzaktan kablosuz tahrik denediğinizde bunu yerine getiren bir aktüatöre ihtiyacınız var ki ancak bu kuvvetleri servoya bağlı bir redüktörle elde edebilirsiniz ki torku artırasınız. Redüktör demek ekstra ağırlık demek, elektronik komponent de ayrıca cabası. Tüm bunlara bakılarak fren bölümünün fazlaca şişebileceği, dengesizlik oluşturabileceği aşikar. Ama yine de yeni teknolojiler ile bu durum daha aza indirilebilir.
Vites sistemi kesinlikle mantığıma uyuyor benim ve detaylı açıklamanıza paralel olarak fren sistemi hiç aklıma yatmadı.. O kadar gücü küçük bir yapıda sağlayabilmek ve sürekli bitmeyecek enerji gerektirecek.. Zira vites atmadığında değil de yokuş aşağı fren çalışmazsa hayati risk oluşturur.Var evet yukarıda da Sram komponenti paylaştım. Ama henüz yaygın değil ya da üst seviye aletlerde var. Kablosuz vites bana göre frenden daha basit. Vites değiştirmeniz için yüksek parmak kuvvetine ihtiyacınız yok, basit bir servo motor düzeneği ile halledebilirsiniz. Fakat frende durum karışık. Fren hidrolik de olsa V fren de olsa yüksek sönümleme kuvvetlerine ihtiyacınız var her ne kadar hidrolikte bu kuvvet daha az da olsa. Dolayısıyla uzaktan kablosuz tahrik denediğinizde bunu yerine getiren bir aktüatöre ihtiyacınız var ki ancak bu kuvvetleri servoya bağlı bir redüktörle elde edebilirsiniz ki torku artırasınız. Redüktör demek ekstra ağırlık demek, elektronik komponent de ayrıca cabası. Tüm bunlara bakılarak fren bölümünün fazlaca şişebileceği, dengesizlik oluşturabileceği aşikar. Ama yine de yeni teknolojiler ile bu durum daha aza indirilebilir.
Vites konusunda ciddi bir problem yok, aktarım için yüksek kuvvetlere ihtiyacınız yok çünkü. Fakat frende dediğim durum geçerli. Elektronik komponentli olacağından olası bir pil zayıflaması ya da haberleşme kaybında frenlemeniz dediğiniz gibi sıkıntıya girebilir. Hidrolik frene uyarladığımızı düşününce hidroliği tahrik edecek ekstra bir pompa gerekecek ve bu pompayı da en nihayetinde çalıştıran kallavi bir motora ihtiyacınız var. Motor da suyla çalışmıyor, eklediniz mi bir de mini bir akü. V frene uygulayım derseniz orada da redüktörlü bir motor akuplesine ihtiyacınız olabilir. Geri kalan senaryo benzer. Bisikleti gereksiz ağırlaştırmasından başka işe yaramaz. Şimdilik manuel sistemler hem basit hem de daha etkili görünüyor. Bisiklette çözülmesi gereken daha önemli sorunlar var bence. Şu lanet lastik patlaması bunlardan sadece biri. Artık malzemeyi mi geliştirecekler yoksa lastik içine bişeyler mi koyacaklar bunu düşünmek lazım. Lastik içi sıvısı vb. hala o beklediğimiz pratik çözümlerden değil.Vites sistemi kesinlikle mantığıma uyuyor benim ve detaylı açıklamanıza paralel olarak fren sistemi hiç aklıma yatmadı.. O kadar gücü küçük bir yapıda sağlayabilmek ve sürekli bitmeyecek enerji gerektirecek.. Zira vites atmadığında değil de yokuş aşağı fren çalışmazsa hayati risk oluşturur.
Teknolojik gelişmeler ile bunu da görebiliriz tabii ki ...
Bence yapılır, tüm mesele kablo uzunluğu.. Kablo uzadıkça efektiflik azalır ama diye düşünüyorumHazır konu açılmışken Gidon değişimi yapacağım ve kablolar kadro içinden geçiyor .Bulunduğum yerde amatör bisikletçi var.Kabloları kadro içinden çıkarıp yeni gidonu kurmak sonrasında vites fren ayarı zor olur mu?Yani vites geçişi yapı bozulur mu?Yoksa az çok el yatkınlığı olan bisikletçi rahat yapar mı?
Lastik içi sıvı pratik diye düşünüyorum zırhlı lastiğe göre. Bariz bir dezavantajı var mı?Vites konusunda ciddi bir problem yok, aktarım için yüksek kuvvetlere ihtiyacınız yok çünkü. Fakat frende dediğim durum geçerli. Elektronik komponentli olacağından olası bir pil zayıflaması ya da haberleşme kaybında frenlemeniz dediğiniz gibi sıkıntıya girebilir. Hidrolik frene uyarladığımızı düşününce hidroliği tahrik edecek ekstra bir pompa gerekecek ve bu pompayı da en nihayetinde çalıştıran kallavi bir motora ihtiyacınız var. Motor da suyla çalışmıyor, eklediniz mi bir de mini bir akü. V frene uygulayım derseniz orada da redüktörlü bir motor akuplesine ihtiyacınız olabilir. Geri kalan senaryo benzer. Bisikleti gereksiz ağırlaştırmasından başka işe yaramaz. Şimdilik manuel sistemler hem basit hem de daha etkili görünüyor. Bisiklette çözülmesi gereken daha önemli sorunlar var bence. Şu lanet lastik patlaması bunlardan sadece biri. Artık malzemeyi mi geliştirecekler yoksa lastik içine bişeyler mi koyacaklar bunu düşünmek lazım. Lastik içi sıvısı vb. hala o beklediğimiz pratik çözümlerden değil.