Scudo Sports

Kadrolarda V fren için de çok uygun bir tasarım.

Scudo
@Selçuk Çilek

Rüzgar tüneli maliyeti yüksek bir yatırım olduğundan bisiklet firmaları rüzgar tünellerini genelde kiralıyor.
Verdiğim link in Argon18 firmasının rüzgar tünelinin olduğuna dair bir bilgi içermediğini eklemek istiyorum..
 
@Selçuk Çilek

Çağrı,
Ridley den yanıt gelmedi ama benim düşündüğüm tasarım sonunda
teknoloji ve inovasyon yönünden de "yakışan" bir firmadan geldi.
Biz düşüncelerimizi gerçekleştiremiyoruz ama bazı firmalar bunların "düş" kalmasının ötesine gidiyor.

Alman THM Carbones firmasının ön çatal içine tasarlanmış aerodinamik ön freni:
(link)

Başka bir arkadaş beyaz sele borusu sormuştu...bu firma beyaz sele borusu da üretiyor.
 
@Şerif Şentürk

Bu konuda uzman değilim ama konuyu uzmanlaşmaya doğru yol alan
oğluma sordum..
Ders kitaplarından kafasını kaldırdı ve "baba,benim işim gücüm var...rahatsız etme" dercesine bir tavırla yanıtladı.

Anlayabildiğim kadarıyla "dimpled" veya çukurlu tasarım rüzgar akımında ilerleyen yüzeylerde değil...hem ilerleyen hem de kendi ekseninde dönen cisimlerde "yararlı" oluyor.
Daha önce bahsettiğim satıh üzerindeki hava katmanı "boundary layer" in bu tür cisimlerde "çukurlu" tasarım ile optimize ediliyor. Çukur derinliklerinin formülü var...gelişigüzel bir tasarım değil...
Görsel kaynak bulursam eklerim.
Bu nedenle Zipp jantlarında ve jant göbeklerinde bu tasarımı kullanıyor.

Ama örneğin Zipp in aynakol (Zipp Vuma Quad) tasarımında bile çukurlu pedal kolları yok .

Sorunu yanıtlayabildiğimi umarım.
 
Selçuk bey, bunun epeydir MTB de de örnekleri var. Hatta DT'nin amortisörlerinde pivotlar arkada.
 
@gurol

Gürol,
DT Swiss teki ürün gelişmelerini belki yakından takip etmedim. DT Swiss ön süspansiyon piyasasında çok yeni bir firma.
Hangi amortisöründe pivotlar arkada? (Pace den geçiş yapan bir model mi?)
 
@Selçuk ÇilekAyrıntılı resim bulamadım ama model bu:XRC 100
http://www.wiggle.co.uk/images/DTSwiss-XRC100-zoom.jpg

Daha önceki yıllarda da bir rijit model hatırlıyorum ama ürünün ismini hatırlayamadığımdan resim bulamadım.
 
Foto için teşekkür ederim. DT Swiss Pace in süpansiyon bölümünü Kasım 2007 de satın aldı . XRC 80 veya 100 ün özgün DT Swiss tasarımları olup olmadığından emin değilim.
Ama fren pivotlarının arka tarafta oldukları doğru.

Bu arada burada iki konu işlemiştik.Bir Ridley Dean deki ön çatal arkası ön fren ve ön çatal içine tasarlanmış ön fren.
Sonuncusu için linkini verdiğim THM ön çatal tasarım örneğini verdim.
 
'' SAÇMA OLMAYAN HİÇ BİR FİKRİN ŞANSI YOKTUR ''Albert Einstein
 
Geri