Kadrolarda V fren için de çok uygun bir tasarım.

mcaliskan23

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Eylül 2006
Mesaj
992
Tepki
239
Şehir
Ankara
Bisiklet firmaları rüzgar tüneli kullanıyor olmalı
 
Scudo

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
@Selçuk Çilek

Rüzgar tüneli maliyeti yüksek bir yatırım olduğundan bisiklet firmaları rüzgar tünellerini genelde kiralıyor.
Verdiğim link in Argon18 firmasının rüzgar tünelinin olduğuna dair bir bilgi içermediğini eklemek istiyorum..
 

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
@Selçuk Çilek

Çağrı,
Ridley den yanıt gelmedi ama benim düşündüğüm tasarım sonunda
teknoloji ve inovasyon yönünden de "yakışan" bir firmadan geldi.
Biz düşüncelerimizi gerçekleştiremiyoruz ama bazı firmalar bunların "düş" kalmasının ötesine gidiyor.

Alman THM Carbones firmasının ön çatal içine tasarlanmış aerodinamik ön freni:
(link)

Başka bir arkadaş beyaz sele borusu sormuştu...bu firma beyaz sele borusu da üretiyor.
 

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
@Şerif Şentürk

Bu konuda uzman değilim ama konuyu uzmanlaşmaya doğru yol alan
oğluma sordum..
Ders kitaplarından kafasını kaldırdı ve "baba,benim işim gücüm var...rahatsız etme" dercesine bir tavırla yanıtladı.

Anlayabildiğim kadarıyla "dimpled" veya çukurlu tasarım rüzgar akımında ilerleyen yüzeylerde değil...hem ilerleyen hem de kendi ekseninde dönen cisimlerde "yararlı" oluyor.
Daha önce bahsettiğim satıh üzerindeki hava katmanı "boundary layer" in bu tür cisimlerde "çukurlu" tasarım ile optimize ediliyor. Çukur derinliklerinin formülü var...gelişigüzel bir tasarım değil...
Görsel kaynak bulursam eklerim.
Bu nedenle Zipp jantlarında ve jant göbeklerinde bu tasarımı kullanıyor.

Ama örneğin Zipp in aynakol (Zipp Vuma Quad) tasarımında bile çukurlu pedal kolları yok .

Sorunu yanıtlayabildiğimi umarım.
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
Selçuk bey, bunun epeydir MTB de de örnekleri var. Hatta DT'nin amortisörlerinde pivotlar arkada.
 

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
@gurol

Gürol,
DT Swiss teki ürün gelişmelerini belki yakından takip etmedim. DT Swiss ön süspansiyon piyasasında çok yeni bir firma.
Hangi amortisöründe pivotlar arkada? (Pace den geçiş yapan bir model mi?)
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
@Selçuk ÇilekAyrıntılı resim bulamadım ama model bu:XRC 100
http://www.wiggle.co.uk/images/DTSwiss-XRC100-zoom.jpg

Daha önceki yıllarda da bir rijit model hatırlıyorum ama ürünün ismini hatırlayamadığımdan resim bulamadım.
 

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
Foto için teşekkür ederim. DT Swiss Pace in süpansiyon bölümünü Kasım 2007 de satın aldı . XRC 80 veya 100 ün özgün DT Swiss tasarımları olup olmadığından emin değilim.
Ama fren pivotlarının arka tarafta oldukları doğru.

Bu arada burada iki konu işlemiştik.Bir Ridley Dean deki ön çatal arkası ön fren ve ön çatal içine tasarlanmış ön fren.
Sonuncusu için linkini verdiğim THM ön çatal tasarım örneğini verdim.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
'' SAÇMA OLMAYAN HİÇ BİR FİKRİN ŞANSI YOKTUR ''Albert Einstein