Selçuk Çilek
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 17 Eylül 2007
- Mesaj
- 693
- Tepki
- 1.242
- Şehir
- Ankara
Bursalı arkadaşlar anımsarlar. BTS elektronik te toplandığımızda size Cadel Evans ın TT bisikletindeki frenin konumundan bahsetmiştim.Ve ön JANT frenlerin diğer kadrolarda da maşanın arkasında yer almamasından kaynaklanan sorunları görüşmüştük.
Ön tekerin dönüş yönü dikkate alındığında oluşan güçleri en iyi absorbe edebilecek konum aslında bu. Yani arka frende de olduğu gibi fren sıkıldığında pivot vidasına (vidalarına) doğru bir güç biniyor.Pivottan ileriye doğru "çekilmiyor".
Evans ın Ridley Dean TT bisikletinde bu tasarımın aerodinamik getirisi de mutlaka düşünülmüştür.
Ama jant frenlerinde (MTB & Yol) yaşadığımız "ses" sorununun ortadan kalkacağını düşünüyorum.
Olumsuz görüşü olan arkadaşların nedenlerini de ekleyerek bu topic ekine yazmalarını rica ederim.
(link)
(link)
Ön tekerin dönüş yönü dikkate alındığında oluşan güçleri en iyi absorbe edebilecek konum aslında bu. Yani arka frende de olduğu gibi fren sıkıldığında pivot vidasına (vidalarına) doğru bir güç biniyor.Pivottan ileriye doğru "çekilmiyor".
Evans ın Ridley Dean TT bisikletinde bu tasarımın aerodinamik getirisi de mutlaka düşünülmüştür.
Ama jant frenlerinde (MTB & Yol) yaşadığımız "ses" sorununun ortadan kalkacağını düşünüyorum.
Olumsuz görüşü olan arkadaşların nedenlerini de ekleyerek bu topic ekine yazmalarını rica ederim.
(link)
(link)