Scudo Sports

Kadro geometrisi

Levent Kırça

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Kasım 2009
Mesaj
729
Tepki
328
Şehir
Bursa
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar şimdi kadro var kadro var. Yapılan materyalini geçtik açı muhabbeti söz konusu birde. Açılı kadro şöyle kadro böyle kadro. Ben şuanda 17" bir kadro kullanıyorum. Salcano assos-x. Salcano artık bu modeli üretmiyor. Ben bisikletin kadrosundan gayet memnunum. Hatta kadro boyu ile ilgili bir konu açmıştım 1"lik fazlalık söz konusu değiştirmeye gerek var mı diye. Zaten vücudun sana değiştirmen gerektiğini belli eder gibi bir sonuç çıktı ki şimdilik bir ağrım sızım yok.

Ancak açı olayına kafam takıldı.

Şimdi bu açılanmalar neye göre yapılıyor. Yani şurası uzun burası kısa şöyle açılı bir kadro şu amaçla kullanılır. Ya da şöyle şöyle açılı bir kadro bu amaç için idealdir. Bu şekil bir kadro kesinlikle şu karekterde kullanılmaz gibi bir ayrım var mı? Bu arada Freeride ve Downhill'i konu dışında tutuyorum onların zaten bariz bir tipi falan var. Onların ayrımına girmeye gerek yok.

Forumda kadro geometrisi şeklinde arattım ama tam birşeyler elde edemedim.

Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Bisiklette Kadronun Sağlamlığı ve Bazı püfler
Kadro açıları 1
Düz maşa/eğimli maşa

Belki yukarıdaki linklere sizde rastladınız ama sorunuza yeterince cevap bulamadınız ama ben yinede diğer arkadaşlara faydalı olabilir diye hatırlatmak istedim. Benim okuduklarımdan anladığım. dağ bisikletleri ön arka göbek(TEKER) mesafesi daha fazla, üst boru ile sele borusu kesişim noktası yere daha yakın, alın borusu da daha geniş lastiklerin takılabileceği çatalların (oversize?) monte edilebileceği kadar geniş.
Birde gidon yüksekliği ne kadar rahat kullanıma izin veriyorsa o kadro gezi, hobi kullanımına uygun, ne kadar aerodinamik kullanıma zorluyorsa yarış-karşılaşma amaçları için üretilmiş oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Kırça
Teşekkürler. Ben ingilizce aratmıştım tabi tr bulamam diye. mtbtr'den alınmış o konularda ve verdiğiniz 1-2. linkler aynı konuyu içeriyor. Şimdi gidip kendi bisikletimiz bir geometrisini çıkarayım bakayım. Açılar ölçüler ne. Daha önceden ölçüleri bir yere yazmıştım ama açı hesaplamamıştım ve biraz gelişi güzel ölçmüştüm. :)
 
profesyonel bisiklet markaları geometrileri belirlerken kullanım alanlarına göre direnç ve sürücü kontrolü açısından en uygun ölçüleri temel alarak üretiyorlar

Misal MTB bir kadro sürüş alanı arazi ,iniş ,çıkış, sürücünün uygulayacağı pedal kadansı ,sürücünün, boyu, kilosu gibi değerlerle açıları en fazla direnç ve en iyi performans alınacak şekilde en uygun açıları kullanırlar .

Yol bisikletinde genelde şehir içi ve düz zeminlerde yollarda kullanılacağı için fazla zorlamaya maruz kalmayacağını düşünürsek ona göre açı kullanırlar .

yYani genel olarak her tarz bisiklet kullanımına kullanım şartlarına göre en iyi diren ve ergonomi temel alınarak en uygun açı ile imalat yapılır .

Teşekkürler
 
Valla canyon firmasının sitesinde boya göre tüm ölçüler var endurance tipi yol kadrosunda 1.67 için xs kadro öneriyorlar ve tt denilen üst boru yani top tube kısmı için 52.6 cm lik bir ölçü var. Buradaki ölçülere bakarak diğer markalara göre de uygun kıyaslama yapılabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Biskilet kadrosunu ele aldığımızda, görseldeki boru kısaldığında zincirde kısalacak. Bu yapılan hız artışı veya yokuş performansını etkileyen bir faktör mü? Ya da neleri etkileyebilir?

Screenshot_20240830_155445_com.android.chrome.jpg
 
En büyük derdin, standartlaşmış 27,5-28-29" jantları buraya nasıl sığdıracağın olurdu. Sonra orta göbeğe yaklaştığın için, geometrik olarak aynakolu sığdırman da problem yaratabilir. Çünkü dışa bir miktar açılı gitmesi gerekiyor, sen kadroya yaklaştığında, açı vermen lazım ki tekere değmeyesin. Açı verdikçe, pedal koluna yaklaşacaksın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Performansa bi katkisi yada eksisi guc aktarimi olarak olmaz. Ama bu mesafe arttikca bisikletin agirlik merkezi arkaya dogru kayar buda bisikletin tüm kimyasini degistirir. Endurance bisikletlerde bu mesafe uzundur genelde. Aero veya yaris bisikletlerindede tam tersi olabildigince kisa tutarlar bu mesafeyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Güzel bir konuya değindiğin için sana teşekkür ederim. @Sinyor
Geometri gerçekten bir bisikleti muhteşem bir alette yapabilir yerin dibine de sokabilir. Firmaların büyük kafa patlattıkları mevzular arasında en büyüğü. Bu geometriyi ele aldığımızda ileri sürüş geometrisi de diyebiliriz. 2024 agresif kadrolarda görmeye başladığımız ve performansa katkısı kanıtlanmış ve Trek, SCOTT gibi markaların yarışlarda hali hazırda kullandıkları bir yapıt. Bu geometri aslında boğaz açısıyla birlikte yokuş aşağı iniş, dönüş ve tırmanışa büyük katkı sağlamıştır. Bu geometri şeklini derinlemesine araştırdığınızda sizde görebilirsiniz ancak tüm dökümanların hepsi ingilizce malesef.

Not: Hali hazırda bu geometriyi kullanan bisikletim var ve arazi şartlarında standart geometriye sahip bisikletler ile karşılaştırdığımızda bariz gözle görülür bir kullanım farkları var. Boğaz açısı da buna ilavedir. Büyük farkı sert iniş ve dönüşlerde görebilirsiniz. Bu konuların araştırmalarında bol miktarda YouTube da mevcuttur.
 
Geri