kadro değiştirmeden arkaya disc fren

yasin_942

Üye
Kayıt
10 Eylül 2007
Mesaj
36
Tepki
13
Şehir
bandırma
arkadaşlar benim bisikletimde ön disc fren var ve arkaya da takmayı düşünüyorum. sabah kalkdım ve göbeğin takıldığı tere bakdım bi hayli boşluk var yani disc fren takılabilcek kadar.ve rotorda muhtemelen karoya değmiyecekdir. en büyük problem bağlantı deliklerinin olmaması bunun içinde müsayit bi yer bulup orayı canavar taşıyla zımparalayıp babama yaptıracağım bağlantı deliklerine sahip bir metal parcasını kaynatıcam ama bunu en son yapmak gerekiyor rotoru göbeğe bağladıkdan sonra yani. 160 lık rotora en uygun yere kaynak yapmak olucak. tek düşünüğüm centerlock mu yaksa vidalı göbek mi kullanmak? sizce böle birşey mantıklımıdır elimde kaynak makinası ,canavar taşı mevcut ve babamda cok yardımcı olucakdır görüşlerinizi bekliyorum
 
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Canavar taşı nedir bilmiyorum.

Ama disk uyumu olmayan bir kadro için, diske geçmek adına yapılacak en güzel şey arka göbeği değiştirip centerlock veya 6 vida bir göbek alıp diski monte etmek. Kadro için de bir adaptör alıp takmak.
Hiç öyle kaynaktı, canavardı uğraşmaya gerek yok ;).
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
peki kadron disc uyumlumu? deilse nasıl takmayı planlıyon ?göbeği değiştirsin takarsın rotoru ölee döner durur :D
 

koraymalkoc

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mayıs 2007
Mesaj
1.364
Tepki
371
Şehir
İstanbul/Küçükyalı
Gürkan'a katılıyorum.Kadron disk uyumlu deilse sadece rotor'u takarsın kaliper olmaz.Her kadronun arka tarafında delikler vardır.Bazısının arkadaki delikler disk içindir bazısının akaya konulan aksesuarlar içindir.Yani kadron disk uyumlu deilse takamassın ;)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
peki kadro adaptör uyumlumu :Dçeki borusu kalın, ince gibi bir durum olabilirmi?
illa bi sorun bulacam :D
 

eniskaratut

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Ocak 2007
Mesaj
578
Tepki
159
Şehir
antalya
arkadaşlar yapılmaz demeyin çünkü biz bi arkadaşın kadrosuna yaptık ve 7 8 aydır kullanıyo hiçbir sorun olmadı yalnız kaynak yerine vidalı bir sistemle yapacağın aparatı bağlamanı tavsiye ederim
 

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.047
Tepki
1.134
adaptör ile yapılabilecek ise kadroyu traşlamaya, kaynaklamaya gerek yok. kadronun materyalini bilmiyorum ama metal yorgunluğu tabir edilen olay yaşanabilir ve kadronun zayıflamasına neden olursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Adaptör her türlü kadroya uyuyor. Woodman marka olanları Türkiye'de bulunabiliyor.

Bir zahmet firmaları da siz araştırın ;)
 

yasin_942

Üye
Kayıt
10 Eylül 2007
Mesaj
36
Tepki
13
Şehir
bandırma
adaptör bulmak sorun olacağı için bu yola başvurdum. eminim ki kaynak işe yarayacaktır yeterki kaynak düzgün yere yapılsın yani rotora falan sürtme olmadan. bisikletimin arka göbeğinin olduğu yer 180 lik rotoru bile zorlanmada (hiçbir yere değmeden) alacaktır bunu deniycem yapıncada sizinle fotoğrafları paylaşıcam
 

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.047
Tepki
1.134
kadro senin, keyif senin...
ama tavsiyedir ki; kadroyu taşlama makinesine yada kaynak işlemine zorunlu kalmadıkça tutma.kadronun dayanıklılığını etkileyecektir bu işlem. taşlama yada kaynak işleminde yüksek sıcaklığa maruz kalacak ve aluminyumun ömrünü azaltacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: guneeymurat

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Kadro alüminyum mu?
 

Firochromis

Daimi Üye
Kayıt
21 Ekim 2006
Mesaj
306
Tepki
234
Şehir
Bolu
İsim
Fırat Çıngı
Bisiklet
Diğer
Kadroya kaynak yapmanın sakıncası vardır ama bu metal yorgunluğu değildir.

Kaynak yapmak temel olarak elektrot olarak kullanılan metali ergime noktasına kadar ısıtarak, diğer iki metalin arasında eritmektir. Bu işlem sırasında birbirine birleştirilen iki metalin, kayanağa yakın olan kısımlarının metalurjik özellikleri bozulur. Bu bölgeye ısıl işlem görmüş bölge denir (heat affected zone). Isıl işlem görmüş bölge son derece kırılgan olur. Kaynak, usta eller ve uygun koşullarda yapılmamışsa, bu bölgeden çok kolaylıkla kırılabilir. Kaynağı fazla hızlı çekmek,fazla yavaş çekmek, hızlanıp yavaşlamak, yanlış elektrot malzemesi seçmek, yanlış elektrot kalınlığı seçmek, ortamın sıcaklığı, o sırada metallerin sıcaklığı gibi faktörler etkili olur.

Madem kaynak yapacaksınız bilginiz olsun dedim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: yasin_942

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.047
Tepki
1.134
@Firochromis

metal yorgunluğu ile esas vurgulamak istediğimi gayet güzel ifade etmişsin
eline sağlık.zaten metalurji işlerinden anlasam muhasebeci olmazdım :rolleyes: :D
 

yasin_942

Üye
Kayıt
10 Eylül 2007
Mesaj
36
Tepki
13
Şehir
bandırma
arkadaşlar bu adaptörü nerden satın alıcaz yada vidalı aleti ismi herneyse işde ben bandırmadayım ve burası bisiklet özürlü bisikletciler aksesuardan başka hiçbişey satmıyorlar bende ihtiyaclarımı internetden karşılıyorum bana bir link verebilirmisiniz adaptör ile ilgili saolun...
 

Firochromis

Daimi Üye
Kayıt
21 Ekim 2006
Mesaj
306
Tepki
234
Şehir
Bolu
İsim
Fırat Çıngı
Bisiklet
Diğer
Murat Hocam, yanlış anlamayın metal yorgunluğu diye ayrı bir kavram olduğu için nacizane bilgimi yazayım dedim :) .

Bari metal yorgunluğunu da -nacizane- açıklayayım da tam olsun. Elinize bir ataç alın, bir elinizle tutarken diğer elinizle defalarca fiske vurmaya başlayın. Bu fiske darbeleri normalde ataçı kırmaya yetmeyecekken, işlemin defalarca tekrarlanmış olması metalin yapısında ki mikro çatlakların birleşerek büyümesine yol açar. Bu kavram ilk defa anlamsızca batan şileplerin, sebepsiz düşen uçakların mühendislik araştırmalarının yapılmasıyla ortaya çıktı. Sizde bisikletinizle yolda giderken anlamsızca kadro bir yerinden görünür şekilde çatlarsa bilin ki bu da metal yorgunluğudur :)