Scudo Sports

Kadro çatlağı

@Deniz Baklacı

İki klasik yol bisikleti kullanıyorum. Biri aluminyum Vitus 979 diğeri Bianchi olma olasılığı yüksek olan çok daha eski çelik bir kadro. Her iki bisiklette de esnekliğine bakmak için çok basit bir test yapıyorum:

Bisikleti bir elimle seleden, diğer elimle de gidondan tutup ayağımla orta göbeğe yandan baskı yaptığımda kadronun alt tarafı ayakla ittiğim yöne doğru esniyor. Bu esneme sırasında en çok zorlanan kısımlar orta göbek bağlantıları ve sele dikme borusu oluyor. Aman dikkat: fazla baskı uygularsanız kadroyu rahatlıkla büker veya sert malzeme ise çatlatabilir, kırabilirsiniz.

Bunu bazen bisiklete binerken de dikkat etmeden yapıyoruz: bir ayağımızı pedala koyup bastırmak, sonra da öteki bacağımızı selenin üzerinden öteki tarafa attırarak harekete geçmek. Bu biniş şekli de az önce dediğim gerilimlere yakın bir etki yaratıyor kadroda. Deniz Baklacı arkadaşımızın kadrosundaki çatlağın (bir düşme ve darbe alma sözkonusu olmadığına göre) böyle bir hareket sırasında anlık bir aşırı fazla kuvvet vermekten kaynaklanabileceğini düşünebiliyorum. Benzer zorlanmalara belki sürüş sırasında da maruz kalıyoruz. Ancak Canyon gibi bir bisikletin bu tür zorlanmalara karşı o kadar zayıf olmaması gerekir ki, bu da akla tasarım hatası olma olasılığı daha düşük olduğuna göre yapım hatası olasılığını da getirebiyor.

Dilerim, sorununuzu en kısa zamanda çözersiniz...
 
Scudo
@Haluk Eke
yol bisikletinde yandan esnemesi pek iyi birşey değil sanki ? yan esnemeyi kısıtlayıp, dikey salınıma izin vermeli üreticiler bence, ama mtbler baya esniyor genelde
 
@Tasogare dediğiniz doğru genel olarak. Ancak tersi görüşler de var bu konuda, rijitliğin biraz da plasebo olduğunu söylüyorlar. Vitus 979 kadro Sean Kelly'nin de dahil olduğu o yılların KAS takımının yarış kadrosudur ve son derece başarılıdır, bütün esnekliğine rağmen. O yılların yarışçiları esnemezliğe düşkünken, bu Vitus'un performansını pek de izah edemezler.
Hafiflik, esnemezlik ve sağlamlık... Bu üç faktörü optimize etmeniz gerekiyor. Üçünü bir arada sağlamak imkansız ne yazıkki. Tümüyle esnemez bir kadro ya çok ağır olur ya da en küçük bir darbede kırılır örneğin. Burada tek çare kullanım gereklerine göre bir ürün seçmek.
 
japon çelikleri tange olmalı sanırım, biraz daha farklı değerler sunabiliyorlar bu konuda, hem rigid hem de sağlam, yumuşak ve sert doku içiçe olarak. malzeme ne olursa olsun borunun formu belirleyici oluyor, o zamanlar snake frame ve hydroformed borulama olmadığından tercih edilmiş olabilir
karbonda iş biraz değişiyor, hem karbon niteliği hemde yönüyle ve tabi ki boru formu belirleyici oluyor, Giant karbon reçinesi içine silikon parçacıklar koyarak katı kadrolar üzerinde mikro titreşim önleyiciler kullanıyor, diğer markalarda binlerce parçayı kes yapıştır yaparak.
bi arkadaşımın raleigh endurance alu kadrosu acaip esnek, öyleki parke taşta amörtisörlü bisiklet sürüyo gibiyim :) ama sprint de hem kontrol, hem de uygulanan gücü yola aktarmada biraz daha zayıf kaldığını hissettim.

profesyonel bi yarışçı umarım bununla nasıl başa çıkacağını biliyordur, ama ben seviyesinde kullananlar için durum farklı olmalı :)
 
@OguzKurumlu Çok geçmiş olsun , umuyorum garantiden sorununuz çözülür. Bende de buna benzer bir durum oldu, ancak bisiklet olduğu yerde düştü ve taşa çarptı , allahtan sadece boya çatlağı oluşmuş,çatlak büyümedi. Bu korku ile aşağıdaki adrese ulaştım, eğer çaresiz kalırsan bir irtibat kurup bilgi alabilirsin diye düşündüm . (link)
 
@celikeren
ultrasonic test yapıldı mı ?
 
@Tasogare yo hayır bir test yapılmadı, gözle görülebiliyor bir sorun olmadığı. yaklaşık 3 aydır da biniyorum esneme ve çizik bölgesinde bir değişiklik olmadı
 
bende geçenlerde gördüm bu firmayı, kayıt ettim ne olur ne olmaz diye, kadro yapabileceklerini de iddia ediyorlar. karbon işçiliğini nerede öğrendiklerini merak ediyorum açıkçası, üstelik böyle bi işe kalkışan bi firmaya gittiğimde en azından ultrasonic kontrol yapmasını beklerim, yoksa gözle bende bakarım. eğer fuji kullanmıyor olsaydınız "ya çatlak varsa ve haberiniz yoksa" diye sorardım. ama durduğu yerde düştüyse muhtemelen sorun yoktur. boya işçiliği yaptırdınız mı peki ?
bu arada headtube kırmış olan bi evoyu onarmışlar, oldukça extrem bi durum, ama içeride neler oluyor tam olarak bilemeyiz, o yüzden en azından bi sertifika ve teknik yeterlilik göstermesini beklerim. yoksa bende alim reçineliyim fırınlıyim, karbon tamiri yapiim. oluyomumuş öyle ?

@celikeren

referans markası da vermişler, colnagoya soralım bakalım referans oluyo mu ?

http://www.esbike.org/images/haberfoto/esbike/karbon/k2.jpg

...
 
  • Beğen
Tepkiler: berktx
@Tasogare Yanlış anlaşılma olmasın, ben firmaya gitmedim, can havli ile ne yapılabilir diye araştırıken denk geldim sadece. Düşüncenizde tamamen haklısınız, ancak başka bir çözüm yolu yok ise değerlendirebilir diye yazdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare
@Haluk Eke anlık güç falan değil anlık güçler zaten çok yüksek noktalara çıkabilir orası artık şans. Yağmurda kayar düşersin ne bisiklete nede sana birşey olmayacak kazada yolun kenarındaki bir direğe çarptığınızda herşey değişir. 60 kg lik birinin bunny hop yapması çok büyük kuvvetler doğurur. Düşme vs tamamen şans işi 3 senedir hiç düşmedim geçenlerde önümdeki araba durduğunda stand yapıyordum araba haraket edince pedallara abandım önü kalktı düştüm hiç anlamadım yerde olduğumu anladığımda düştüğümü anladım ve bukadar ufak bir düşüşte bile Kabon bisiklette kafaya takarsınız ama aliminyumdan bir şey olmuşsa Mutlaka boya vs kazınmış oluyor varsa o anda oluyor.@Ozan Yiğit Tabaş
Bütçe zorlanıyorsa hiç girmeyin derim. Düşmeyi çarpmayı kafaya takmamak için her iki üç ayda bir 8-10 bin tl fazla veren bütçe lazım. Fuji'nin yada specialized ın süper butted aliminyum kadroları gayet yeter 4-5 bin aralığı.

@Tasogare daha önce 1 sele 2 çamurluk yaptım çok da büyük bir olay değil karbonla çalışmak.
M2 si100-200 gibi bir şey 3 m2 ve reçinesi falan 300 tl ye almıştım.
Dost kimya diye aratın çıkar online satışı falan var. Alıp kendiniz biraz bayırarakta olsa yaparsınız.
Birde Pre-reg denilenler var onlar daha kolay ama sonunda fırınlama istiyor 90 -140 derece arası o iş biraz zor. Bu tamirci arkadaşlarda kimyasal reçine kullaniyor olması muhtamel. X-ray olayı alışveriş merkezlerine rica ederseniz kapanmaya yakın bir bakarlar.:koptum::ssrtcbya::ssrtcbya:
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
@Ozan Yiğit Tabaş Canyon Ultimate CF SL 9.0 bisikletimle 1 ay önce İzmit-Adapazarı yolunda 35 Km.hızla giderken asfaltın azixliğne uğradım ve çok sert düştüm.Sol fren kolu,sol pedal ve selenin sol taraf 0.5mm'lik kısmı hafif şekilde çizildi fakat ne karbon kadroda ne de grup set üzerinde en ufak bir kırık/göçük vb.olmadı.Sonuç olarak tek bir olumsuz örnekle fikriniz değişmesin Canyon kaliteli bisiklet üreten güvenilir bir firmadır.
 
@Murat Cömez hocam iş yerindeyim yoğundu cevap yazamadım. Çok teşekkürler ilginiz için. Özelden size ulaşacağım.

@Zekeriya Çab bende öyle umut ediyorum umarım değiştirirler.

@celikeren çok teşekkürler. Ucuz atlatmışsınız geçmiş olsun.

@celilcetiner Yok henüz dönüş olmadı.

@Aytaç DİREK Bende ilk düştüğümde kadroya hiçbirşey olmamıştı. Düne kadar da çok defa temizledim hiçbirşey yoktu.

Herkese ilgisi için çok teşekkür ederim. Konuyla ilgili her adımda bilgilendirme yapacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: celikeren
@celikeren ben burayı biliyorum.5 yıl önce İngiliz komşum Cannondale kadrosunu göndermişti onarım için.300 lira gibi bir rakama onarıp geri yolladılar.5 yıldır kullanıyor (haftada ortalama 400 km.yol yapıyor) hiçbir sorunu yok.
 
@OguzKurumlu

Sorun degil, siz bana ulasin ben bi konusurum onlarla, bakalim ne diyecekler. Hatta simdi ariyorum ve ne gerekiyor diye soruyorum.
 
Bu ve benzer konuları görünce, "ben bu markayı düşünüyordum ama, bu konuyu görünce soğudum" diye düşünenleri, sanırım hiç bir zaman anlamayacağım.

Trek Madone 9.9 da alsanız, bir şeyin olacağı varsa olur. Bunun önüne geçemezsiniz. Canyon kullanıyorum diye yazmıyorum. Türkiye'de en az 30-40 kişi, son 1 yıl içerisinde bu markayı tercih etti. Bunun yarısı İstanbul'da yaşıyor.

Alu Kadro Canyon
Alüminyum kadroda karbon çatlağı

Konu sahibi bakın ne yazmış.
Son durum hakkında bilgi vermediğimi hatırladım:

An itibari ile durum: Kadrom birebir değiştirildi. Üretim hatası olduğu söylendi. Bu süreçte Canyon sistemlerini tamamen yenilediği için bisikletin firmaya ulaşması, yenilenmesi ve geri gönderilmesi biraz meşakkatli oldu ama sonuç olumlu. Hatta bu bisikleti Almanya'dan kendim getirmiştim. Bu yüzden Canyon bisikleti garantiye Almanya'ya kendim göndermem gerektiğini söyledi ancak PTT ile gönderdiğim bisiklet Alman gümrüğüne takıldı ve 30 gün sonra bana geri geldi. Fabian ile uzun mesajlaşmalar ve restleşmeler sonucu UPS ile evden aldılar bisikleti ve gidiş geliş ücretini karşıladılar. Bir güzellik daha : Bisiklet İstanbul'a geldiğinde Türk gümrüğüne takıldı ve 600 TL ücret çıkarıldı ve Canyon bunu da üstlenerek daha bir şirinleşti gözümde.


Canyon alıp alınmaması zerre umurumda değil. Ben çok şükür halimden memnunum. Tanıdığım bir çok Canyon kullanıcısı da iyi ki satın almışım diyor ve memnunlar. Ama yazarken biraz daha tutarlı olmakta fayda var!
 
@OguzKurumlu

Evet konustum ve aksam bu konu hakkinda özelden konusalim bazi önemli bilgiler lazim. Konustugum kisi aslinda alicinin kendisi bizimle irtibata gecmesi gerekiyor dedi ama ben durumu anlatinca, tamam ozaman siz bilgileri alin ve bize ulastirin dedi. Büyük ihtimalle kargolamadan detayli ve güzel cekilmis fotograflarla hal edebilir durumu dediler.

Konusurken cektigim fotograf.
DSC_1881.JPG

Toplam konusma süresi 15 dakika.
DSC_1882.JPG

Insallah halederiz bu isi de sizde rahat edersiniz.:harika::harika::harika::harika::harika::harika::harika::harika:
 
Geri