Scudo Sports

Kadro çatlağı

sele borusunun dibi aldığı darbeyi seattube kısmına iletmiş olabilir, düşerken bi şekilde seleniz arkadan darbe almış olabilir mi?
 
Scudo
@OguzKurumlu çoook büyük geçmiş olsun cidden. Malına aşırı bağlanan biri olarak bana bir şey olsun bisikletime olmasın diyecek boyutlara geldim fiyatlar bu seviyede olunca ama boşverin gitsin. Allah korusun bisiklet değil de darbeyi boynunuz, omurganız alsa şu an bunu bile yazamıyor olurdunuz. Ondan dolayı sallayın gitsin, cana değil mala gelsin ne gelecekse.
Anladığım kadarıyla 2 tekerle yapılacak en kötü düşüşlerden birini yaşamışsınız. Darbe dik gelmiş tekerinize direkt. Motorcular böyle bir engel görünce hemen motoru yan yatırıp oluşacak hasarları en aza indirmeye çalışır hatta. Tekrardan büyük geçmiş olsun. Ancak Canyon bile"
@OguzKurumlu " dedirttiyse yarın öbür gün kardeşi sayılabilecek Focus'un bisikletinde de böyle bir şey yaşar mıyım ondan korkuyorum. :( Konu yavaş yavaş karbonun sağlamlığının tartışılmasına kayacak gibi, bu bir kaçınılmaz ama dediğim gibi sizde bir şey yoksa 0 sıkıntı. ;)
 
@OguzKurumlu

Az önce annemle sizin yaptığınız kaza üzerine konuşuyorduk ve bana bu bahsettiğiniz halatın normal yolda mı yoksa bisiklet yolunda mı olduğunu sordu. Eğer bisiklet yoluna belediye tarafından böyle bir halat çekilmişse yasal süreçle zararınızı karşılatabilme şansınız var. Bisiklet yolu olmayan bir yolda yapılmışsa ve halat boyutu anormal derecedeyse yine şansınızı zorlayabilirsiniz. ;)


 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Ozan Yiğit Tabaş
Bence durum böyleyse zararı karşılatmaktan fazlası alınmalı. Sonuçta yapılan hata insan hayatına sebep olabilirdi.
 
@Tasogare Bisikletin düşerkenki halini görmedim. Fakat tahminim önce vites kolları yere çarpıp(Gidon) kadro kulağının olduğu kısma doğru düştüğü. Hasarları inceleyince böyle bir sonuca vardım. Çünkü tek bir çizik bile yoktu kadroda. Hala da yok. Sadece bu çatlak var. Onuda ilk defa bugün gördüm.

@Ozan Yiğit Tabaş Bende focus baktım. Kullanmadığım için birşey diyemem ama daha bugün çatlağı gormeden önce arkadaşıma "iyiki canyon almışım" dedim. Kazadan sonra kadroda hiçbir hata görmememin de bunda etkisi var tabi. Fakat bunu söylememdeki en büyük etken bisikletin her açıdan tatmin edici olması.
Kaza ile ilgili olan konuda da bilen bilir caddebostan bisiklet yolunun fenerbahçe tarafında bitip ordu evi yokuşunun başladığı kısımda. Bisiklet yolu izi yok ama biri bitip diğeri başlıyor ve arası taş çatlasın 200 mt ve trafiğe kapalı alan. Sanırım bisiklet yolu olarak sayılabilir. :)

Açıkcası kazadan da olsa bu kadar kolay olmamalı demek geliyor içimden. Çünkü ben bile ufak sıyrıklarla atlattım.

Hala kredisi devam ediyor olması da cabası.
 
Geçmiş olsun.
Kaza ile ilgilisi her ne kadar olmasa da kazadan sonra olması bu olayda kazanın etkisi olduğunu düşünüyorum.
 
Açıkçası kadro kulağı gibi hassas bir parçanın bile sadece eğilerek kurtulduğu bi kazada kadronun çatlaması sizce normal mi?
 
@OguzKurumlu kazanın oluş biçimi ve düşme şekli bu noktada çok önemli!
Benim temennimde garanti kapsamında sorununuzun çözümü ve problemin giderilmesidir. Sonuçta dünyanın parasını ödediğiniz bir malın uzun ömürlü ve satış sonrası desteğinin olması çok önemli bir kriter.
 
Size söylemedim yanlış anlaşılma olmasın genel söyledim. Bana pek mantıklı gelmiyor belki de mantıklıdır bilmiyorum mantığı var ise beni bilgilendirirseniz sevinirim. Canyon ile paylaşıcam bu bilgileri çünkü. Yani kazadan olduğunu düşünürsek, kadro kulağı çok hassas bir parça ve sadece eğiliyor ama kadroda çatlak var.
 
Orduevi'nin ordaki yol bisikletli için mecburi istikamet. Keşke fotoğraflar çekseydiniz. yasal süreç başlatılabilirdi. Ben de Focus alacağım kıt kanaat böyle bir şey yaşamak epey bi koyardı herhalde bana (affınıza sığınarak söylüyorum.) Türkiye'de yollarda yapılan hiçbir çalışmada 2 tekerliler düşünülmüyor maalesef. Hatta bazen öyle işler yapılıyor ki 4 tekerli araçları bile cacık edecek çukur, tümseğe rastlanıyor :(


 
"Çatlağın cevresinde hic bir darbe izi yok , borunun ortasindan kirilmasi icin borunun iki ucundan da birbine paralel ve ayni dogrultuda kuvvet uygulanmasi lazim , çubuk krakeri tek parmagin ustune koyup yanlardan bastirir gibi , boyle bir gerilimide basit bir dusmeyle aciklamak mumkun degil. Dolayisiyla canyon firmasi fabrikasyon hatasi yapmis " diye konuda yetkin biri aciklama yapsada bizde hayallerimizdeki karbon canyon imajını bozmasak keşke :rolleyes::rolleyes:
 
Karbon kahpedir hiç belli etmeden bırakı verir yarı yolda.
Satanlarda kahpedir iyice bilgilendirmez.
En baba Kabon kadro 110 kg ye kadar taşıma garantisi verir.
Çok bayıldığınız profilli Kabon jantlar babası 90 kg taşır.
Yani öyle çelik kadar kuvveti şöyle sağlam böyle dayanıklı böyle rijit bir de üstüne hafif hikayelerine inanmayın.
Aliminyum kadro kadar rijit ve sağlam karbon 100 gr kadar hafif oluyor.
Geçmiş olsun umarım değiştirirler.
 
Asagidaki Fotografa iyi bakilirsa isaretledigim yerle bir sey vurmus ve böylece darbe aldigi belli oluyor. Bunu ben görebiliyorsam inceleyecek kisi kesin görür ve garantiye almaz.
Siz yinede sansinizi deneyin derim.:harika:

IMG_2432.JPG
 
Canyon bunu garanti kapsamında değişimi kabul eder. Kabul etmemesi abes ile iştikal olur.
Darbe var ama kadroya dışardan gelen bası yok, tam tersi sele borusundan aldığı darbe sonucü içten dışa bası var ama basıya dayanamıyacaksa başların canyonuna.
 
Dostum öncelikle geçmiş olsun. Benim Alimiyum kadro Canyon bisikletim de sizin çatlağın daha alt kısmından çatladı. Alüminyum kadroda karbon çatlağı Firma ile iletişime geçin. info@canyon.com. Sizden bisikleti incelemek üzere isteyeceklerdir. Bisikleti birisi aracılığı ile ya da kendiniz getirdiyseniz sizden bisikleti kendi imkanlarınız ile göndermenizi isteyeceklerdir. Yok direkt Canyon dan kargo ile aldıysanız size UPS etiketi gönderirler ve UPS ücretsiz olarak evinizden bisikleti alır. Eğer garanti kapsamına alırlarsa - ki açıkcası @Murat Cömez gibi düşünüyorum; yani o kısım darbe almış- sıkıntı çıkarmadan değiştirirler. Kullanıcı hatası derlerse de Crash Replacement diye bir uygulamaları var. Yani kaza sonrası daha uygun fiyata kadro yenileme. Bu uygulamayı değerlendirebilirsiniz.

Son olarak; bisikletiniz kadro değişikliği vs gibi işlem görüp Türkiye'ye gönderildiğinde tekrar gümrüğe tabi olacak. Yani sizden %18 gümrük istenecek. Bunu da Canyon a iletip, bir şekilde bisikletin tamir görüp gönderildiğini kanıtlayan bir belge isteyin ve UPS e durumu bisikleti göndermeden açık açık sorun.

Kolay gelsin.
 
Geçmiş olsun. Canyonun ne yapacagini merak ediyorum açıkçası:)
 
@OguzKurumlu

çok üzücü bi durum gerçekten, ben de az düşen bi insan değilim :) yüksek hızlarda da düştüğüm oldu ama fren kollarında biraz çizikler oluştu fakat ne kadroda ne kollarda kırılma olmadı, canyon a bakışım değişti açıkçası sizin olaydan sonra. yoksa ilgilendiğim markalar arasındaydı.
umarım değiştirirler ve yazınızda bi bisiklet topluluğu içinde olduğunuzu ve olayı açtığınız kişilerin normal bulmadığını belirtin. zaten şu an itibarı biraz zedelenmiş durumda ve türkiye'de iyi bi pazar bence canyon için, kaybetmek istemediklerinden olayı çözmeye çalışıtlar umarım.

@Deniz Baklacı
evet göndermeden önce hem türk gümrüğünden hem de almanyadan bu belgeleri hazırlarsanız elinizde kanıt olur ve muhtemelen +%18 ödemezsiniz, bu arada faturanızı ve önceki ödediğiniz verginin çıktısını da alın

@OguzKurumlu
fotoğraflara tekrar baktımda, acaba karbon çatlamamış, sadece üzüerindeki boya katmanı çatlamış olabilir mi ? bana büyük ihtimal öyle gibi geldi
 
UPS in bisikleti tamire gotururken gumruge tamir görüp tekrar geleceğini bildirmesi gerekiyor. Aksi halde gümrük hiç bir açıklamayı kabul etmiyor. Bence Canyon kadroyu kesinlikle değiştirir ama en az üç ay sürer. Geçmiş olsun.
 
Uğraş babam uğraş. Bu çatlaklar çok can sıkıcı oluyor,Canyon almak istiyordum ama bir değişimde süreç yukarıda anlatıldığı gibi 3 ay sürecekse ne anladım o işten !
 
@Tolga Çelebi
başka markalarda da benzer olur sonuç, nedeni de stokların sezon başlamadan hazırlanması, yani biçok marka sezon başlamadan ürünü teslim eder ve bi dahaki siparişiniz yeni sezonda teslim edilir. sadece stoklarında hazır varsa gönderebilirler ama bundada planlanladıkları dağıtıma öncelik verip, bu extra durumu ikincil olarak değerlendirirler.
canyon üreticiden tüketiciye mantığıyla çalıştığı için durumun farklı olacağını umuyorum
 
Geri