Scudo Sports

Kadro boyama

ahmet turan arkadaşım umarım yazdıgın şekilde boyamamışsındır bisikletini uygulamayı sırasıyla anlatacagım bota sökücü ve tel fırça yardımıyla boya sökülüp sonrada bol sabunlu suyla kırmızı keçe yerdmıyla temizlenip durulanıp kurutulacak akrelik sprey astarlar var çabuk kuruyorlar kuruduktan sonrada gri keçeyle pütürlü yerleri düzeltip temiz pamuk bırakmayan bir bezlen silip boyanızı atın stikırları yapıştırmadan önce kadronuzu gri keçeyle matlaştırıp yapıştırma işleminizi yapın sonrada verniginizi atıp görün nasıl parlak bir yüzey elde edeceksiniz ertesi günde ince pasta ve cila yapabilirsiniz
 
Scudo
kaliteli bi iş için baya ugrasman gerekiyo cift zımpara boya cila fln bide sök tak işleri var.kolay gelsin
 
@ersin balkaner

Ersin Abi,

Eline sağlık güzel iş çıkarmışsın.

Ben henüz boyamadım kadromu...
Columbus aelle cro-mo kadro var bisikletimde. Colnago Campagnolo aynakol, colnago 3TTT gidon boynu ve gidon bir de campagnolo furş takımı var bunlar nostaljik ve çok hoş parçalar. Bisikletin ne olduğunu öğrenip orjinaline uygun bir boyama yapmak istiyorum.

Verdiğin bilgiler çok değerli benim için.
Bu kırmızı ve gri keçe dediğiniz şeyler scotchlar mı? Yoksa zımpara şeklinde süngerler oluyor onlardan mı? Bunları alırsam su zımparasına gerek kalmıyor mu?

Kafama takılan diğer bir mevzu kadronun arka bacakları nikelajlı. Yalnız üzerinde vernik var ve ufak ufak kalkmış. Bu verniği boya sökücü kaldırır mı? Kaldırırken nikelaja karartma vs. zarar verir mi?

Bu arada arkadaşın açtığı konuyu kendi konum gibi kullandım :D kusura bakmaz umarım...
 
@ersin balkaner

Gerçekten çok güzel olmuş boya, tebrikler. Bahsettiğiniz keçeleri açıklayabilirmisiniz biraz mümkünse?
Teşekkürler
 
@Ahmet Turan BABACAN

kırmızı scotch lar kaba işler içindir yani boyasız yüzeyleri temizlemek için gri olanları ise ince işler için olanıdır boyayı matlaştırıp vernik uygulaması için kullanılır nikelejın üzerindeki vernigi sökün gri keçeyle beyaz ince pastayı sürün ıslak bir şekilde bastırarak temizleyin ıslak dedigim suyla yani sonrada kuru temiz bir bezlen temizleyin parladıgını göreceksiniz birde vernik atarsanız kararma yapmaz kadromdaki boyalar boya işleminden sonra 4 günümü aldı bir de mtb bisikletim var onuda gri ve metalik maviye boyayıp istanbul yazısı yazdım boyaylan birde kart postallardaki bogaz manzarasını yaptım onlarıda boyaylan yaptım müsayit olunca onunda resimlerini eklerim
 
@ersin balkaner

Çok sağol abi,
gerekli bilgiyi topluyoruz yavaş yavaş. Müsait bir zamanda kolları sıvayacağım inşallah.
 
o zaman şimdiden kolay gelsin aklınıza takılan bişey olursa elimden geldigince cevaplarım
 
benim bir arkadaşım bisikletini bildiğiniz araba boyası ile boyamış. Metalik araba boyası ile yani. Gerçekten çok da güzel olmuş. ama denemek isteyenler varsa önce bi araştırsın..
 
arkadaşlar ben sanayide oto boyacısıyım bu işlerin içindeyim.bisiklet boyasına toz boyaya fln çok incelemeye gerek yok.bisiklet için sanayide tanıdığınız varsa ona boyatabilrsiniz ama kullandığınız boya,sertleştirici,vernik kesinlikle kaliteli olmalı (akzo nobel-standox )eğer malzemeler düzgün olur ve ustada boyayı atarken akıtma yapmazsa %100 süper bir kadro olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Tayyip.Öztürk
2 senedir bianchi star kullanıyorm nerdeyse orj halinden hiçbirşey kaybetmemiş
alacağım zaman renk seçeneği olmadığı için istemediğim bi renk geldi ve şu anda bu renkten 2-3 tane aynı bisiklet var civarda.. bunun için beyaz aşığı olan ben bisikletimi beyaza boyamak istiyorum ...
biraz araştırdım elektrostatik boya fırın boya falan aluminyum olduğu için elektrsotatik boyaya yattı kafam
ama inanırmısınız gittiğim 2 boyacıda bisiklet için uğraşamam dedi tanıdığım bi yer ise fırın boya yapabileceğini söylüyor... bianchinin ana sitesinde kadrounu aluminyum ve çelilten olduğu yazıyor ben parçaları söküp götürcem oda boyayacak ve bu işi yarın yapacağım sizce yanlış mı yapıyorum artılar eksiler nelerdir ama boyama işimi kafaya koydum gerekirse direk spreyle üstünden geçeceğim :cool:



dipnot.. burdaki nerdeyse bütün boya konularını okudum ama genede konu açma isteği duydum kusura bakmayın...
 
fırın boya en iyisidir sprey boya nekadar kaliteli yaparsan yap kaliteli olmuyor ben denedim astar attım 3 kat boyada attım sonuç pek iç açıcı değil en ufak bir mudahalede bıya kebdisini bırakıveriyor fırın boyadan şaşma derim;)
 
  • Beğen
Tepkiler: OğuzhanAlşan
fırın boya en iyisidir diye bir düşünce yanlıştır.https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=66866 açtığım konuda fırın boyadan bahsettim.fırın boyanın ne olduğu yazıyor.elektrostatik boya ise maalesef her yerde bulunmuyor.bisikletinizi yaz sezonunda boyatmak isteğinizden dolayı bazı ustalar işleri sıkı olduğu için boyamak istemiyor doğal olarak.benim size tavsiyem bisikleti o dediğiniz ustaya söküp götürün ve işi yaparken ustayı acele ettirmeyin.(aceleye gelirse baştan savma yapabilir).ayrıca kendinizin spreyle boyamanızı önermem.çünkü boya işi dışardan kolay gibi gözüküyor ama amatör kişiler işin içine girince o kadar kolay olmadığını anlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: OğuzhanAlşan
eski bisikletimi bir bisikletçiye boyattım çok iyi yapcağını söyledi ama bırakın eski boyayı sökmeyi bazı yerlerdeki stickerları bile çıkarmamış boyayı benmi sökmeliyim boyacımı şu boya sökücüleri burda temin etmek zor zımpara bile bulamadım açıkcası adamın bana verdiği zımpara bildiğin odun zımparası askalsın maffediyordum şaseyi
 
kardes sprey boyayla yapabilrsin ama yanlız biraz marifetli olman lazım ilk önce boyadan kurtul derim iyice bir zımparalamadan sonra kesinlikle boya kalmıyacak tabiki sonda kadroyu iyice bir sil kaliteli bir sprey boyayla ben genelde cant boyasını kullanıyorum boyayı cok ustalıkla sıkman lazım ilk katı uygaladıkan sonra 3 saat kadar bekle sonra ikinci katı vur bunuda yaptıktan sonra işin püf noktasına geliyorum ikitane battal boy cöp torbası alıyorsun onları düz biseklde kes siyah renk olsun evin üstü yada balkonda güneş gören biryere cadır seklinde yapıyorsun kadroyu onun icine koyup sıkıca degmiycek tabi bunları yaparken bir gün beklet inanki icerdeki sıcaklık tam
75 derece oluyor al sana dogal fırın boya buna ben üç kere yaptım inanki boya calik gibi saglam oldu gelelim en önemli noktaya stkıkır yapıpcaksan stıkırları yapıştır onun üstüne vernik uygulaması yap benim tafsiyem aynı sprey gurubu olsun iki kat vernikte uygula ondan sonra korkma cok araştırdım bu konuyu ve cok deneme yanılmam oldu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: alamet_05
ilgilendiğin için teşekkür ederim doğal fırın olayı güzelmiş ^^ bakalım eğer otoboyacısına yaptıramassam kendim boyıcam napalım
 
Bence, bisiklete değer katıp katmayacağını, göze aldığınız emek ve masrafın ucunu kapalı tutmayacağınıza karar verin öyle başlayın...
Sonuçta orijinali gibi güzel olmayabilir... Ancak daha da güzelde olabilir...

Birisi kadroyu zayıflatmamak için boyayı, boya sökme kimyasalı ile temizleyin demişti... Bunu bende tavsiye ederim...

Zımpara yüzeyi aşındıracağı için kadroyu zayıflatabilir...

Kısaca, attığınız taşın ürküteceğiniz kurbağaya deyeceğinden emin olun, der bu arkadaşınız...
 
  • Beğen
Tepkiler: OğuzhanAlşan
Merhaba arkadaşlar,

Eski bisikletimi nasıl adam ederim diye araştırırken hem bisikletforum dan hemde diger kaynaklardan topladığım bilgilerle bir deneme yaptım..Çıkan sonuç görüntü olarak tatmin etsede dayanıklılık olarak kesin birşey söyleyemiyorum. Toplayıp pedal basınca deneyimlerimi bu başlık altında paylaşırım.

Kendi iş yerim olduğundan boyamanın yapılacagı yer havalandırma vs. problem olmadı. Lafı daha fazla uzatmadan hemen malzemelere geçelim.

Kullandığım malzemeler;

1- Marshall SET Boya Sökücü
http://i1083.photobucket.com/albums/j391/amorati/2160436.jpg

2- DUPLI-COLOR Astar boya - Sentetik gri renk kullandım.
http://i1083.photobucket.com/albums/j391/amorati/a15.jpg

3-Metylan Color Spray - Siyah Mat Akrilik ( Sentetiğin daha dayanıklı olduğunu daha sonra öğrendim. Demekki gözümüzden kaçmış.)
http://i1083.photobucket.com/albums/j391/amorati/pr_01_2955_max.jpg

4- 400kum zımpara ve 1200 kum zımpara

5- Nalburlardan bulabileceğiniz pas sökücü sprey.

6- Maske ve kalın cins eldiven.

Not: Sevgili arkadaşlar bu dökümanı hazırlamak için bir plan kurmamıştım. Arkadaşlarımın ikazı üzerine hazırladım. Bu yüzden boya sökme - zımpara ve astar kısımlarının resimleri yoktur. Bitmiş hali ile ekleyeceğim. Zaten forumumuzda araştırılınca boya sökme ile ilgili resimler mevcuttur.

Uygulama;

Boya sökme işlemini normal boya fırçası ile yaptıktan sonra 4-5 dk içerisinde kaldırıp temizledim. Benim kadroda bagzı kısımlara sürmeme rağmen pek başarılı olamadı. Çok az tortu kaldı. Bu yüzden sadece 400kumluk zımparayı hem kenar köşe hemde sökülmeyen boya tortularını almak için fazla kol kası kullanmadan temizledim.

Sıra geldi pasları temizlemeye. Bilindik usül pas sökücü ve 1200kumluk su zımparası kullanarak tüm kadro ve maşa parıl parıl parlayana kadar uyguladım. Burada en önemli husus sabırlı olmanız.

Astara sıra gelince etiketinde belirtilen talimatlara ve zamanlara (her kat 2 şer saat) uyarak toplam 4 kat astar sprey uyguladım. 2 kat araya 1200 lük zımpara ile ve su ile ıslatarak bastırmadan zımpara çektim. son katı attıktan sonra 1 gün kurumaya bıraktım.

Kullandığım boya çabuk kuruduğu için 20 şer dakika arayla 4 kat boya attım. Yine her kat arası sprey boyada oluşan çok küçük taneleri su ile zımparalayarak düzelttim.
Not: Boya atma esnasında eğer ufak ufak belli noktalarda kabarma olursa endişelenmeyin..1200 luk zımpara ile iyice temizleyip (alttan astarı gözükebilir, sıkıntı yok.) pürüzsüz olana dek zımparalayın..ve o kısmı 2 kat astarlayıp tekrar boya ile aynı uygulamayı yapın.

Velhasıl kelam tüm işlemler bittikten sonra şöyle bir kadroya sahip oldum.

Resimlerin kalitesi için kusura bakmayın dediğim gibi plan dahilinde olmayan bir yazı olunca böyle oluyor. Bitmiş halini detaylarıyla ve kaliteli resimlerle paylaşırım.
http://i1083.photobucket.com/albums/j391/amorati/Grnt000.jpg

http://i1083.photobucket.com/albums/j391/amorati/Grnt002.jpg

http://i1083.photobucket.com/albums/j391/amorati/Grnt001.jpg


Umarım yardımcı olurum.

Kolay gelsin.
 
Geri