Scudo Sports

Kadro boyama

bnde bmx imi boyamaya karar verdim fakat aradığım boyayı nereden alabirim ve yüzeye nasıl uygulamam gerekir boyadıktan sonra cilayı nasıl uygularım pek bir bilgim yok istediğim renk beyaz sedefli boya . bir boya tabancası buldum kompresore ihtiyaç duymuyor fısfıs şeklinde püskürtmeli bu boyama işlemi için uygunmudur ve 2 kat boya atmayı düşünüyorum biri işlem basamaklarını ve cila olayını ayrıntılı açıklarsa sevinirim bazı konuları inceledim fakat kafamda soru işareti kaldı ayrıca bu boya hakkında önerebileceğiniz bi marka bir yer varmı beyaz olmasada altın rengi olabilir şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo
fıs fıs tarzı bişeyle boya yapamazsınız en az 0,8mmlik boya tabancası ve tabancaya yetecek bir kompresör bulmanız lazım diğer bir alternatif de sanayide istediğiniz boyayı boya tüpüne basabiliyorlar o şekilde yapabilirsiniz ama sedefli boyayı yaparlar mı bilmiyorum.
metalik ve sedefli boyalar şeffaf olduğu için alt kat rengi çok önemlidir yani astar
cila işin son kısmıdır ki düzgün yapılan bir iş cila istemez ilk başta
 
öncelikle yardımınız için teşekkür ederim sanırım fısfıs tarzı boya tabancası yetersiz diyorsunuz.diğer bir seçenek olan boya tabancasını bulmaya çalışırım kompresör çalıştığım yerde mevcut orada boyama işlemini halledebilirim bi sorun çıkmaz diye düşünüyorum. fakat en önemli aşama burda astar işi olacak. sprey astar görmüştüm bir yerde aynısını bulmaya çalışıcam bu işlemden sonra zımpara ve asıl işlem olan boya işlemine geçicem fakat kullanıcaım boya iyi bir boya olmalı kabarmasını ve ya herhangi bi sorun çıkmasını istemiyorum. bunun için beyaz sedef boya satan bir yer (istanbul içi)biliryormusunuz veya iyi bir marka tavsiyeniz olurmu. kullanacağım cila ve astar içinde iyi bir marka veya bir yer tavsiyeniz olurmu. oturduğum çevredeki yerleri gezdim istediğim malzemeleri bulamadım. cevaplarınızı bekliyorum.
 
istanbulu bilmiyorum tam olarak yani nerde satılır nerde ne vardır bilmiyorum ama sanayide oto boyacıları olur oralara bakabilirsiniz. boyanın kalitesi fiyatıyla doğru orantılıdır ve özelliği ile tabi ucuz bir opak boyanın kilosu 50 lira iken kaliteli ve sedefli bir boyanın kilosu 150-200 liraya kadar çıkabilir bunu boyacı ile konuşup halledebilirsiniz. ilk defa boya işi yapcaksanız kadrodan önce düz metal üzerinde deneme yapmanızı öneririm akma ve kapatma testi olarak ve tabancaya alışmanız için. boyayı düzgün atar ve sonraki kat için hazır olduğunda (boyanın türüne göre 10-20 dakka arası) verniği atarsanız daha kalıcı olur.:in:
 
çok saolun dediklerinizi uygularım. bir sorum daha olcak bmx boyamak için ne kadar boyaya ihtiyacım olacak? 2 yada 3 kat boya atmayı düşünüyorum. çatalıda aynı renge boyayacam. kaç gr boya gider bir tahmininiz varmı? yoksa en az 1kg şeklindemi satılır? yardımlarınız neticesinde boya işlemini gercekleştiricem acele etmiyorum boya hakkında ne kadar bilgi sahibi olursam o kadar iyi sonuç alırım bu forumun en önemli katkılarından biride boyama yeteneğimi geliştirmem oldu.
 
akrilik boya alırsanız 100 gram yeterli zaten 1/2 oranında sertleştirici kaılıyor yani toplamda 150gram oluyor ve çok rahat yeter o size :in:
 
selam ilk önce kolay gelsin uygulamak istediginiz boya malzemesi metalikmi sedeflimi düz renk mi olacak metalik boyada ve düz renk boyada alt astarın renginin önemi yoktur gri ton astar uygulayabilirsiniz sedefli boyalarda ise renk astarı uygulamanız gerekir ama bu gerçekten çok zor bir iştir kullanacagınız boya tabancası üstten hazneli ve 1.4 meme çapında olması gerekir bu metalik ve düz renk için sedefli boya için ise üstten hazneli 1.2 meme çapı olmalı astarı attıktan sonra ise zımparayı kesinliklen kullanmıyorsunuz bu işlem için gri skoçlar satılıyor malzemeciden temin edebilirsiniz suyla uyguluyorsunuz ama kesinlikle gri olmalı kuruladıktan sonrada boyayı atarsınız yeteri kadar katlar şeklinde metalik boyayı acemi oldugunuz için sanırım 4 veya 5 katta ancak kapatabilirsiniz düz renklerde 3 kat yeterli bir arkadaş boyadan önce cilalayın yazmış sakın uygulamayın yoksa emekleriniz boşa gider çünkü cilanın üstüne boya kabul et mez bunları nerden biliyorsunuz derseniz yaklaşık 29 yıllık meslegim umarım aydınlanmıştır kafanızdaki sorular tekrar kolay gelsin
 
arkadaşlar eskişehirde antreman bisikletim war kadro nikel krom alaşım biraz ağır profesyonele göre (2.5 kg) fakat burada bununla idman yapmak zorndayım.. kadroda çift kat boya vardı ve bazı bölgelerinde paslanma meydana gelmiş.. bende alt kadroyu tamamen spiralle zımparadan geçirdim.. üzerinde hiç boya kalmadı. bana eskişehirde bildiği güvenilir elektrostatik boya atabilecek ( tabi uygun bütçeli) bir boya ustası veya fabrika söyleyebilecek var mı? astar attıktan sonra zımparasını kendim yapabilirim.. metalik renk düşünüyorum.. eğer bildiği olan arkadaşlar varsa eskişehirde yardımlarınızı bekliyorum..:rolleyes:

Birde elinde düzgün bi ön maşa olan varsa öm atabilirse sevinirim..
 
Benim bildiğim bir Tusa elektrostatik boyama var.

Emko sanayi sitesinde b-10 blok no 5 veya 6 tam hatırlamıyorum.
Telefon numarası bu 228 21 19 arayıp sorabilirsiniz detayları...
 
çok tşkler kardeşim aradım olumlu yaklaştılar.. peki sen boyattırdınmı nasıl memnun kaldınmı? astar flan atmıolarmış sanırım ordan dediklerine göre?
 
kadro boyama konusunda kararsız kaldığımdan bi boya firmasına sordum toz boya yaptıklarını söylediler toz boya nedir? aluminyum yol kadrosuna yakışır mı o konuda bilgisi olan varmı?
 
Kardeş toz boya dedikleri elktrostatik boya oluyor ve aliminyum için gayet de uygun bir boya .
Fırın boyası yaptıramazsın çünkü aliminyum yüksek ısıya gelmez ve fırın boya yapıldıktan sonra fırında yüksek ısıda kurutulur . Onun için toz boya dediği boyadan kullanman daha uygun .

Toz boya kadroya elektrik ile akım verilerek yapılan toz boya üzerine sıkıldığında o boyanında manyetik özelliği olduğu için kadronu üzerin yapışarak yapılan bir boya daha sonrada 40-50 derece gibi bir sıcaklık da fırınlanır .

Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Recep TOPAL
peki fırın boyada olduğu gibi fabrika çıkışı bir boya elde edebilirmiyim? bir boya firmasına yaptırıcam büyük bi ihtimalle sizcede doğrusu o olur değilmi? birde boya sökücü mevzusunu sorucaktım sizce boya sökücü mü daha iyi yoksa zımpara mı yapmalıyım? üzerinde bazı pas izleri var kadroya kadar inmiş..
 
@yasevyaterket

hocam iyi güzelde sıcaktan zarar görcekse elektrostatik toz boyaya dayanmaz kadro asıl ısı gerektiren odur. akrilik boyalar 65 derecede fırınlanır öle 300-500 derecede değil ama tozu sıvı hale getirip kurutmak için daha fazla ısı gerekir :in:
 
@yasevyaterket

Toz boyada beyaz için min 80 daha koyu renkler için 100derecenin üstünde sıcaklıklar kullanılır...

Toz boya kolay kolay çıkmaz ama bir yerinden patlak verirse o noktadan boya dökülmeye başlar...
 
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.. boyayı tamamen söktüm yarın öbürgün de elektrostatik boyaya vericem. toz boyada her hangi bir desen elde edemiycem fakat boya üzerine kaliteli bi spreyle ufak tribal desenler atsam spreyin çıkma gibi bi ihtimali varmı? veya sırıtırmı sizce?
 
Gayet güvenilir bir firma,bisiklet değil ama başka parçalar boyatmıştık.Birde fiyat olarak nasıl bir şey önerdiler öğrenebilir miyim? Birkaç resim ekledim bir fikriniz olması açısından.
 
tavsiyeniz için gerçekten çok teşekkür ederim boyadan cok memnun kaldım toz boya yaptırdım; hafif mat bi siyah boya yaptırdım ellerine sağlık çok güzel yapmışlar..
 
Ben dün arkadaşımdan,
Sanayide birinin istenilen renklerde, hatta size özel karışım hazırlayarak sprey tüpleri doldurduğunu öğrendim.
Boya sökücü kimyasalları da biraz araştırdım.
Aliminyum veya krom çelik herhangi bir zararı yok..
Yalnız bazılarını yüksek sıcaklıklarda kullanmak gerekiyor bunları tercih etmemek lazım hem uygulama zorluğu hem de sıcaklığın aliminyuma verebileceği zararlar açısından.
Hiç kullanmadım ancak zımpara yerine boya sökücü kullanmak mantıklı.
Hatta bu kimyasalı üreten firmanın iddaasına göre boya söküm işleminden sonra zımpara bile gerekmiyormuş.
Ama benim planım,
pürüzsüz bir yüzey için titizlendiğimden
Boya sökücü + su zımparası + astar + su zımparası + Boya + pasta cila + stickerlar + en üst kat vernik + Pasta cila..

Tereddüt ettiğim nokta boyadan sonra pasta cila yaparsam verniğin tutunup tutunamaması. Boyadan sonra pasta cila yapmalı mıyım? Yoksa su zımparası mı gerekir? Burada terddütlerim var.

Stickerlerın uzun ömürlü olması için vernik altında kalmasını istiyorum ama onun üstünde de vernik tutunabilir mi şüpheliyim.

Ben de tavsiyelerinize açığım...
 
Bahsettiğiniz boya sökücülerden ben de birkaç defa kullandım. Boyayı çok güzel söküyorlar ama 2-3 defa uygulamanız gerekebilir. Yüzey düzgün ise zımpara yapmanız çok gerekli değil ama astarın iyi tutunması açısından 600 veya 800 lük su zımparası ile zımparalayabilirsiniz. Boyadan sonra pasta cila yapmanız kesinlikle gerekli değil. Zaten pasta büyük ihtimalle verniğin tutunmasını etkileyecektir. Ne tür bir boya kullanacağınızı bilmiyorum ama eğer ürethan bazlı otomobil boyası kullanacaksanız astar-boya, boya-vernik uygulamaları arasında bir günden fazla ara vermemelisiniz. Eğer katmanların çok fazla kurumasına izin verirseniz katmanlar arasındaki tutunma gücü azalabilir. Su bazlı akrilik boyalarda ise böyle birşey pek gerekli değildir. Ayrıca vernik üzerine pasta cila atmak isterseniz, verniğin iyice kurumasını bekleyin. Eğer pasta cilayı vernik tam olarak kurumadan yaparsanız, verniğin hava almasını engelleyeceğiniz için vernik tam olarak sertleşemez.
 
Geri