Scudo Sports

Kadro boyama

Scudo
Ben boya konusunda çok hassas davranıyorum. Bir zamanlar oto sanayide çalıştığımdan açıkçası boya işi elimden de geliyor. Size benim bisiklet boyarken izlediğim yolları söyleyeyim;
1. Kemik boya (amerikan oto hastası)
Evvela boya çıkarma. 6 numaradan başlayıp 2 şer 2 şer inceleştirerek zımparalıyoruz. Kadromuz çıplak kalınca. Bol kepçeden kalınca bir astar atıyoruz. Sonra su dolu varilin içinde yeniden zımparalıyoruz. Kuruyunca bir kez daha astarlayıp yeniden su altında zımparalıyoruz. Zımparayı kesinlikle elle yapıyoruz. Yaparken kızmıyoruz. Sonra ince bir kat boyamızı 2 farklı istikametten sırayla standart mesafeden atıyoruz. Bu ince katları sırayla kurumasını bekleyerek toplamda 8 kat atıyoruz. Benim favori kat sayım sekiz. Sonra iyice bir kuruyunca eller boyanana kadar ince ince bir pasta cila yapıyoruz. Lokum oluyor.
2. Boyasız cila (en sevdiğim)
kadroyu komple ve özellikle kalın zımpara kullanarak çize çize soyuyoruz. Sonra kalın bir tabaka halinde metal verniğiyle kaplıyoruz. İsterseniz kaplamadan önce kadroya ispirtolu kalemlerle yazı yapabilirsiniz.
Daha devam edicem.
 
Merhabalar yaklaşık olarak 10yıllık bir bisiklet var amcamın ama ben kullanıyorum 10yıllık dediğiime bakmayın gayet güzel bisikleti son 3yıldır ben kullandığım için baya bir yıprandı 7yıldır 1000km gitdiyse 3yılda 5-6bin km gitti her neyse ben bu bisikleti boyamaya karar verdim sizce ne kadara halledebilrim kaliteli bir bisiklet boyama işlemini?
 
@Evliya
70-80 liraya halledersin.
 
Kendin kazı bisikletin boyasını üstünede astarı at uygun fiyata da dışarıda boyat bir boyacıya zaten 2 kat yeterli olacaktır. Spreyle boyamaya kalkarsan bence pek hoş görünmez.
 
Zaten spreyle boyamiyacamda kendim boyamak istiyorum o heyecanı yaşamak istiyorum kendi dokunuşlarımla kendime has birşeyler yapmak istiyorum kaliteli bir boya ne kadardır?
 
spreyden başka bir şeyle boyarsan çok şık olacağını sanmıyorum
 
Bende spreyle daha kötü olacağını düşünüyorum önceden hiç boyamadım bilmiyorum ama
 
kaliteli bir sprey boyayla bisikleti zımparaladıktan ve astar atıktan sonra belirli bir uzaklıktan boyaya bilirsiniz tabi renkte çok önemli
 
Ben aslında hiç sprey yanlısı değildim ama amcamla konuşmamdan sonra sprey haricinde fırçayla boyadığımda iz kalacağını söyledi ve spreyle boyamam gerektğini söyledi
 
peki spreyle boyuyacak sanız en az 4 tl lik boya alın ondan aşası çok dandik
 
Fırçayla bisikletmi boyanır yahu. Forumda klasik bisiklet toplayan bir üyemiz vardı sadece boyamak için yüksek rakam vererek boya tabancası almıştı boya işleri o kadar basit değil ne yazık ki. Erkek arkadaşım araba boyuyor oradan biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bicyle
Müteşşekirem yorumlarınız için :)
 
Selam,
boya işi detayına inildiğinde hiçte görüldüğü kadar kolay olmamakla beraber, uygulanacak yöntemlerin yanı sıra uzmanlık ve bu konuda tecrübe de gerektirir. Boya öncesi bir sistemli bir planlamaya sahip proses bir süreç gerektirir.
Bu boyanacak malzemenin yapısından tutun, en ufak detayına kadar işleyecek olan bir süreç olmasının yanında, boyanın yapılacağı ortam koşulları, ısı faktörleri de önemli rol oynamaktadır. Ki yine aynı şekilde boyanacak malzemenin boya öncesi hazırlığı,pistolenin nozzle yapısı, bu hazırlık sürecindeki ara kat kimyasalların yüzey gerilim kat sayılarının bir biri ile uyumu(macun,astar), bu kimyasalların (enamel, astar, boya vernik) kompresör ile uygulanacak ise uygun reçete oranları üzerinden viskozite testlerinin en azından denemeler ile yapılarak ayarlanması ve uygulanması gerekecektir.
Örnek olarak bu gibi işlere kendimden örneklere gereksinim duyacak olursan,
(link) ya da (link)
bağlantıları aracılığıyla ulaşabilir ya da forum üzerinde paylaşmış olduğum projelerimden bir tanesi olan bu konuyu inceleyebilirsin.

Geliano CT Pista

Kolay gelsin!
 
Fırçayla bisiklet boyamak mı :D sulu boyayla filan boya diyenler olursa sakın inanma örneğin ben :D..
 
Bu sene bende zoraki boyatmak zorunda kalacağım sanrım 30 tane bisikleti.
Fırın boya en sağlamı diyolar.
 
  • Beğen
Tepkiler: FelixTheCat
Eyerki tanidigin kaporta boya isi yapan biri varsa oralarda boya derim. Hep komprasorun hava basinci daha kuvvetli sprey e gore ama su anki botayi kaxi yada kumlat. Sonra kaportaciyla beraber boyarsin hem onda illaki araclardan artan boyalar oluyor degerlendir bence bu fikrimi
 
Bayan olarak bu konular hakkında sanırım biraz bilgim var. Sprey boya al düz boya olarak bitmiyor arkadaşımız yeterince paylaşım yapmış. Boya tabancasında bile bir sürü ayar mevcut havasıydı basıncıydı bunları ayarlıyamazsanız dalgalı olabiliyor ve bu işlem sizi uğraştırıyor o yüzden bisikleti taşla kazıyıp hazır hale getirip boyacıda işlemi bitirebilirsiniz diye düşünüyorum. Fırın boyanın avantajı çabuk kurumasından kaynaklanıyor
 
Geri