Tüm akort işi bittiğinde teller arasında gerginlik farkları olur, o normal. İki taraf zaten çoğu zaman aynı olmaz ama aynı tarafın telleri arasında da küçük farklar olur. O farkları sıfırlamaya kalkarsak tekrar akort bozulur. Gerginlik eşitle-akort et döngüsü sonsuza kadar sürebilir.
İlk iş tüm telleri nipellerin içine aynı miktarda sokmak. Tel uzunlukları doğruysa zaten bu aşamada bile kabaca düzgün görünen bir jant elde etmemiz lazım.
İkinci iş gerginlikleri ölçerek dengelemek. Sonra gerginlik ölçeri kaldırabiliriz.
Üçüncü aşama yatay, dördüncü aşama dikey akort. Dikey yapılırken yatay kaçmalar oluşursa onlar da düzeltilecek tabii.
Son aşama merkezleme ve bunu yaparken yalpalama olursa onlar düzeltilecek.
Ondan sonrası işkence ve deneme.
Gültekin Becermiş'in videosunda bu aşamalar güzel anlatılıyor:
O da aşamaları böyle listelemiş:
(link) Gerekli Malzemeler,
(link) Yapılacak Hazırlık,
(link) Jantın Örülmesi / İç Tellerin Takılması,
(link) Jantın Örülmesi / Dış Tellerin Takılması,
(link) Jantın Başlangıç Gerginliğine Getirilmesi, Tellerin Boşluğunun Alınması,
(link) Yan Akordun Yapılması,
(link) Düşey ( Radial ) Akordun Yapılması,
(link) Jantın Merkezlenmesi,
(link) Tokmakla / Dipçikle / Bastır / Çek,
(link) Tellerin Gerginliğinin Dengelenmesi,
(link) Sonuç Olarak...
Video açıklamasında belli kısımların detay videolarının linkleri de var.
Tepme jantın neresinde? Sibop ya da karşı tarafında mı?