Scudo Sports

Jant telinin kopması

ozan_gurkan

Aktif Üye
Kayıt
6 Nisan 2010
Mesaj
179
Tepki
21
Şehir
İSTANBUL/TÜRKİYE
ArkadaŞlar Bİsİkletİmİn
Arka Jantinda 1 Tane Telİ Koptu Yanİ Yok
Acaba Bİ Zariri Olurmu.

En Fazla KaÇ Km Hizla Gİtmelİyİm.
 
Scudo
teşekkür ederim kardeş

peki idareten kullanabilirmiyim.

hafta sonu yaklaşık 25-30 km yol yapmam lazım da.
bi kaza yaptırırmı bana.
 
Bu olay birazda jant ve tellerin kalitesi,kullanıcı kilosuyla ilgili.
Ben 2 aydır tek tel eksik bisikleti olabildiğine zorluyorum ama bir sorunla karşılaşmadım.
Bu senin de karşılaşmayacağın anlamına gelmez tabi.
Benim görüşüm 25-30 km yolu en kötü takm bile çok zorlanmadıktan sonra götürür.
 
36'lık sette 3 telim yok. Kendim akort ayarı yaparken acemilikten çıkardım geri de takamadım.

2 telsiz olarak +300 km kullanmışımdır.
3 telsiz olarak 100 km olmak üzere.

Ne kadar gidecek merak ediyorum, v frenlere değmeyecek şekerde teker dönebiliyor iyice bozulursa yeni jant seti alırım muhtemelen çünkü uygun jant teli bulmak zor gözüküyor.
 
Akort ayarı yaparken 3 tane telli neden çıkardınız? Çıkardığınız teli geri takamadıysanız uygun jant teli bulsanız nasıl takacaksınız? Gerçekten merak ettim.

Ayrıca neden tel arıyorsunuz, elinizdeki telleri neden bir bisikletçiye götürüp taktırmıyorsunuzda, gitiyi yere kadar gitsin sonra muhtemelen yeni set alirim diyorsunuz?
 
Son düzenleme:
@doganumutk Kurulu janttan tel çıktığında onun gerilimi aynı taraftaki komşu tellere düşüyor, bu da çember deliğine daha fazla yük düşmesi demek. Çember yırtılabilir. Bütün teller bir an evvel bir miktar gevşetilmeli. Gevşetmeyi de bütün çembere yayarak yapman lazım, telleri sırayla %100'den %50'ye düşürürsen çember yırtılabilir.

@Murat Cömez Çıkardığı teller gerili haliyle nipelde 1-2 dişle duruyodu muhtemelen. Nipelleri çıkarınca da çember ve teller rahatladı, sonra da diş tutmadı. Acemi senaryoları, yaşaya yaşaya öğrenecek abi.
 
Ben akort öncesi fark etmeden arka jantta bir tel kopuk sürmüşüm. Çok emin olmamakla birlikte çıktığım turda bisikletin biraz hantallaştığını hissetmiştim ama sebebini çözememiştim. Acaba bundan kaynaklanıyor olabilir mi? Yoksa psikolojik mi durum :D
 
Ben akort öncesi fark etmeden arka jantta bir tel kopuk sürmüşüm. Çok emin olmamakla birlikte çıktığım turda bisikletin biraz hantallaştığını hissetmiştim ama sebebini çözememiştim. Acaba bundan kaynaklanıyor olabilir mi? Yoksa psikolojik mi durum :D
Bence gerçekten bir hantalaşma olabilir ĵantçemberi eğrilip lastigin yere daha fazla basarak sürtüneyi artırırmıs olabilir.
Lastik havaları inincede oluyo ya onun gibi.
 
Fazla gevşetmişim hocam başka bir nedeni yok tam yaptığım anda çıkmadılar işaretlemiştim oradan biliyorum.

Yani sürerken çıkmışlar hocam.

Çıkarırken de kırdım telleri aslında lastiği çıkarınca arkadan alabiliyormuşuz ama ben bunu bilmiyordum gitti teller.

Üst seviye acemilik yani hocam.
 
Fazla gevşetmişim hocam başka bir nedeni yok tam yaptığım anda çıkmadılar işaretlemiştim oradan biliyorum.

Yani sürerken çıkmışlar hocam.

Çıkarırken de kırdım telleri aslında lastiği çıkarınca arkadan alabiliyormuşuz ama ben bunu bilmiyordum gitti teller.

Üst seviye acemilik yani hocam.
Bence sen ne yazdigini kendin bile bilmiyorsun, kusura bakma ama bunu demek zorundayim. 25 yasinda genc delikanli adamsin, kesin okulada gitmissinidir. Rica ediyorum önce kendi yazdigin yaziyi anlamaya calis, caliski önceki yazdigin hikaye ile ikinci hikayen biri birini tutsun.

Simdi ilk yazdigin su sekilde....
"36'lık sette 3 telim yok. Kendim akort ayarı yaparken acemilikten çıkardım geri de takamadım"

Ikincisi de bu...
"Fazla gevşetmişim hocam başka bir nedeni yok tam yaptığım anda çıkmadılar işaretlemiştim oradan biliyorum.

Yani sürerken çıkmışlar hocam.

Çıkarırken de kırdım telleri aslında lastiği çıkarınca arkadan alabiliyormuşuz ama ben bunu bilmiyordum gitti teller"


Sana soru, hikayelerin biri birine herhangi bir benzerligi varmi? (Tel kelimesi haric)

Neyse bu konu benim icin kapanmistir.

 
İlk teli akort ayarı yaptığım sırada çıkardım, sonraki teller sürüş sırasında çıktı ama ayar yapmaya çalıştığım tellerdi(o dönem birkaç kez ayar yaptım son yaptığım mı yoksa öncekilerin etkisiyle mi teller çıktı onu bilmiyorum), etiketlemiştim o yüzden benim akort ayarındaki hatamdan çıktığını bilerek ilk mesajı yazdım, geri de takamadım yuvaya oturmadı çıkarmak için de kırmış oldum.

İlk teli ayar esnasında çıkardım, diğer teller sürerken çıkmış oldu.

Geçen yaz yaşamıştım bu olayı üzerinden 1 yıl geçti o zaman kısa süre sonra sürüşü bırakmıştım şimdi yeniden başladım o yüzden konuya yazdım.

Sonucu değiştirmeyen detaya girmediğim için çok özür diliyorum.

3 telden sonra akort ayarını düzgün yapmaya başladım ama şimdi 5 dakikada yapabiliyorum istediğim ayarı o zaman 1 saat uğraştığımı biliyorum bir gelişme var :)
 
Sanırım ben de, ne sıkılan ne gevşeyen nipeli çıkartamazsam 1 teli keserek çıkarmak zorunda kalacağım.
Geçenlerde yanal jant eğriliklerini düzeltmeye çalışırken dikey eğriliğin olduğu kısımda bir tel nipelinin bozuk olduğunu gördüm. sıkma ya da gevşetme yönünde çevirsem de bıraktığım gibi eski konumuna geri dönüyordu. iç lastiğe veya şeride takılıyor diye lastiği söküp kontrol edince vida ağzının da bozuk olduğunu gördüm, tornavida ile biraz da ben aşındırdım ama bana mısın demedi, gevşetemedim. Muhtemelen fabrikadaki montajında diş kaptırdılar veya tel/nipel hatalıydı sıkıp geçtiler. sökülmeyecek gibi olunca da bana kadar ulaştı.
Kendim yapayım istiyorum, örnek olarak sağlam tellerden birini söküp ölçüsünü aldım; 272 mm boyunda. yarın mahalledeki tamirciden bir nipel bir tel temin edebilirsem sorunlu teli kesip çıkaracağımm sonra yenisini takıp komple akordu yapmayı deneyeceğim. Evde ne işinin olduğunu bilmediğim cam kesme/elmas aparatında bulunan cam oluğunun ölçüsü jant nipellerine tam geliyor ve sıkıp gevşetmeyi onunla yapıyordum ama bu vesile ile bir tane de akord anahtarı alsam iyi olacak :)
 
Son düzenleme:
100 yüz çelik tel veya sağlam marka kolay kırılmayan tel markası önere bilirmisiniz
 
Son düzenleme:
Sanırım ben de, ne sıkılan ne gevşeyen nipeli çıkartamazsam 1 teli keserek çıkarmak zorunda kalacağım.
Geçenlerde yanal jant eğriliklerini düzeltmeye çalışırken dikey eğriliğin olduğu kısımda bir tel nipelinin bozuk olduğunu gördüm. sıkma ya da gevşetme yönünde çevirsem de bıraktığım gibi eski konumuna geri dönüyordu. iç lastiğe veya şeride takılıyor diye lastiği söküp kontrol edince vida ağzının da bozuk olduğunu gördüm, tornavida ile biraz da ben aşındırdım ama bana mısın demedi, gevşetemedim. Muhtemelen fabrikadaki montajında diş kaptırdılar veya tel/nipel hatalıydı sıkıp geçtiler. sökülmeyecek gibi olunca da bana kadar ulaştı.
Kendim yapayım istiyorum, örnek olarak sağlam tellerden birini söküp ölçüsünü aldım; 272 mm boyunda. yarın mahalledeki tamirciden bir nipel bir tel temin edebilirsem sorunlu teli kesip çıkaracağımm sonra yenisini takıp komple akordu yapmayı deneyeceğim. Evde ne işinin olduğunu bilmediğim cam kesme/elmas aparatında bulunan cam oluğunun ölçüsü jant nipellerine tam geliyor ve sıkıp gevşetmeyi onunla yapıyordum ama bu vesile ile bir tane de akord anahtarı alsam iyi olacak :)
Kestiniz mi teli? Geçen hafta benim de bisikletin teli koptu. Haftasonu ona bakarken farkettim bir tane tel nipelden bayağı çıkmış. Tel başı da yalama olmuş. Herşeyi denedim. En son çare bulamayınca teli kestim kargaburunla. Ama dehşet bir ses çıktı. Muhtemelen 140 kilonun üzerinde gerilim vardı telde. Gözlüksüz eldivensiz kestiğime pişman oldum. Sıkıntı çıkmadı ama çıkabilirdi. Deneyecekler dikkatli olsun diye yazayım dedim.
 
@-Deniz- Gerilimli teli kesmek çember bakımından riskli bi hareket, işini bilen tamirci (sen öğrenme aşamasındasın) yapmaz. Teli bir anda kesince onun gerilimi onunla aynı taraftaki komşu tellere düşer ve bu gerilim artışıyla alüminyum çember nipel deliğinden yırtılabilir. Tel çıkarılması gerekiyosa, o bölgedeki teller sırayla azar azar gevşetilir, bu sayede çember yırtılması ihtimali oluşmaz. Teli anahtarla değil de çemberin içinden tornavidayla gevşetmek isteseydin olurdu bu arada.
 
@-Deniz- Gerilimli teli kesmek çember bakımından riskli bi hareket, işini bilen tamirci (sen öğrenme aşamasındasın) yapmaz. Teli bir anda kesince onun gerilimi onunla aynı taraftaki komşu tellere düşer ve bu gerilim artışıyla alüminyum çember nipel deliğinden yırtılabilir. Tel çıkarılması gerekiyosa, o bölgedeki teller sırayla azar azar gevşetilir, bu sayede çember yırtılması ihtimali oluşmaz. Teli anahtarla değil de çemberin içinden tornavidayla gevşetmek isteseydin olurdu bu arada.
Aslında anahtarla denedim önce, olmayınca penseyle denedim. O da olmayınca tornavidayla deneyeyim dedim ama tel nipelden yarım cm dışarı çıkmıştı oraya da müdahale edemedim. Sonrasında mecbur kaldım.

Ama bunu öğrendiğim iyi oldu. Allahtan çembere zarar gelmedi. Bir daha benzer bir durum olursa o zaman önce diğer telleri gevşetirim. Teşekkür ederim 👍
 
Kestiniz mi teli? Geçen hafta benim de bisikletin teli koptu. Haftasonu ona bakarken farkettim bir tane tel nipelden bayağı çıkmış. Tel başı da yalama olmuş. Herşeyi denedim. En son çare bulamayınca teli kestim kargaburunla. Ama dehşet bir ses çıktı. Muhtemelen 140 kilonun üzerinde gerilim vardı telde. Gözlüksüz eldivensiz kestiğime pişman oldum. Sıkıntı çıkmadı ama çıkabilirdi. Deneyecekler dikkatli olsun diye yazayım dedim.
Kesmeden bıraktı kendini çok şükür. Yedek jant teli aldıktan sonra koparsa kopsun diyerek akord anahtarı ile sağlam yüklenince açıldı. Bendeki tel gergin değildi neyse ki senin de başına bir şey gelmemiş. Laf aramızda hala akordlarım bir miktar bozuk ama geniş bir zaman bulana kadar dokunmayacağım. kask, eldiven, dış lastik sipariş ettim gelince uğraşacağım artık kaçarı yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Team vision 30 jantın inanılmaz sessiz göbeğinden sonra bir tandigimin hiç kullanmadigi toplama jantı satın aldım. Dt swiss rr511 çember, aero teller, koozero 330 göbek ile neredeyse rüyalarımı süsleyen jant.. Hemen rublemi taktırıp neredeyse hiç denemeden Samsun'dan Tokat'a antrenman sürüsüne çıktım.

Samsun'daki ilk tirmanisim olan cakalliya vardım. Yokuşta kamyona bir atak çekerken bisikletten bir ses geldi ve zincir- vites tarafından geldiğini varsayarak onemdemedim. 300m sonra yokuş bitip inişe gectigim sirada hub sesinin keyfine varmış, ağzım kulaklarımda iken janttan gelen gürültü üzerine hemen durdum.

20230811_073734.jpg

Bir de ne göreyim. Hiç başıma gelmeten şey benim de başıma gelmişti. Jantın akoru bozulmuş, 8 çiziyordu. Hemen teli göbeğe yakın taraftan koparttim ve hiç zormalayip bir araç ile merkeze dönüp eve yavaşça sürerek geldim.

Haftasonu bisikletcime bıraktım ve eksik teli koyup akort yaptıktan sonra tam jantı takarken bir telin daha elinde kaldığını ve tekrar aynı işlemleri yaptığını söyledi. Acaba her bir tel/tel başında çürüklük mu vardı? Yoksa jantı aldığım kişinin ağırlığı ile benim ağırlığım farklı olduğu için (20 kg vardır) böyle bir talihsizlik mi yaşadım. 3-5 sene önce toplanmış ve çok çok az kullanılmış bir jant.

Bugün 60km, 1300m tirmanisli bir rota sürdüm ve 1000m rakımlı dağdan deniz seviyesine iniş yaptığım yolu bilerek delik deşik olan asfalt yoldan yaptım. Çukurlardan kaçtım fakat 7-8 çukura sağlam girdim(kaçmaya çabaladım fakat janta zarar vermeyecek şekilde darbe aldım) diyebilirim. Jantı extrem şekilde test etmem gerekiyordu. Başarıyla testten geçti. Sürüş bitince tellerin tansiyonunu elimle kontrol ettim. Bir sorun gözükmüyor.

Umarım bir daha tekrarlamaz.

Kazasız sürüşler.
 
Geri