Scudo Sports

Jant telinin kalipere sürtmesi

@pasteteux
Genel itibariyle akord ayarlarından şüpehliyim, son değiştirilen teli gergin şekilde sıktık, ön frene yüklendiğimde gelen tak tak sesi acaba balata ve rotor alakalı mı diye düşünüyorum.
 
Scudo
kardeş,sorununu baştan aşağıya okudum,cevabın şu;kalipere değen teli hiç değiştirmeden akort ayarı yaptırmalıydın.Sorunlu teli çevirip,yeniden takan bisikletçi arkadaş,ne yazık ki teli kafasına göre sıkmış ve tekerleğin dönüşü esnasındaki yamukluk,kaliperin içerisindeki balataların fren esnasında canta tam oturmamasına sebebiyet veriyor.
En iyisi;teli eski konuma getirin ve tekerleğin tellerini ayarlatın.
 
@ErdincAydin78

Büyük sorunun halletmenize sevindim.Küçük sorun için ''Serden Us'' un dediği gibi elektrik bantı yapıştırın ve kontrol edin.Eğer yine tel sürtüyorsa değiştirmiş olduğunuz telin benzer şeklinde takılmış diğer tellerinde yönünü tersine çevirmeniz gerekecek.Eğer öyleyse teller yanlış örülmüş demektir.Sesin nasıl çıktığını anlamadım ama disk frenin balataları alışmamış olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErdincAydin78
@ilkay çağda
Disk frenli bisikletlerde akord ayarı ne kadar bozuk olursa olsun frenin tutuşu değişmez. :in: Birde disk frenli bisikletlerde kaliperin içerisindeki balatalar rotoru tutar yani jantla hiçbir ilgisi yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErdincAydin78
İzole bantı yapıştırıp denedim, malesef sürtme yok, sorunum sürtmeden öte bişey olduğu anlaşıldı.
Ön frene çok asıldığımda tat tak diye ses geliyor, birde direksiyon titriyor, bu sorun aklımı alacak!
Acaba diyorum, ön teker maşaya mı iyi oturmadı? bakıyorum sımsıkı,soruun yok
Sonra rotor acaba göbeğe iyi monte edilmemiş mi düşünüyorum, bunu anlmak için ne yapmam gerekiyor bilmiyorum.
Yarın salcano müşteri hizmetlerini arayıp durumu söyliycem, karşımdaki kişiye peşin peşin söyliycem bana sakına servise gidin demeyin diycem.Bana tarif edin olası durumları ben kendim yapcam diycem.Bakalım nolcak..
Servistekiler sorunu gidermekten çok sorun yaratıyorlar,
 
Disk frenler konusunda tecrübem olmadığı için bir şey diyemeyeceğim o zaman. Ancak 2 arkadaşımız balataların rotora alışmaması ihtimalinden bahsetmiş. Alışınca düzelecektir belki de...
 
  • Beğen
Tepkiler: ErdincAydin78
@ErdincAydin78

maşanın sertlik ayarını yükselt ses ve titreme kesilmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErdincAydin78
ismail kardeş,"diskli frenlerde akort ayarı ne kadar bozuk olursa olsun frenin tutuşu değişmez"demişsin.Peki cant yamuk dönüyorsa,fren balatası canta düzmü değer,yoksa kısmi olarak mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: ErdincAydin78
@ilkay çağda
Ben şu an için arkadaşın bisikletinden bahsediyorum bisikleti salcano ng 303 yani disk frenli bir bisiklet.Şöyle söyleyeyim V frenli bir bisiklet olsaydı dediğiniz doğru çünkü fren balataları janta sürterek bisikleti durduruyor.Ama disk frenin çalışma prensibi V frenden tamamen farklı kaliper denen bir parçanın arasına rotor giriyor ve kaliperin içerisindeki balatalar rotora sürterek bisikletin durmasını sağlıyor.Rotor dediğim parçada jantın göbeğine takılıyor.Yani jantın salgı yapması durumunda rotorda en ufak bir seyrime olmaz...

http://img357.yukle.tc/images/9194tre5.jpg

Resimden anlaşıldığı gibi kaliperin ve rotorun jantla bir ilgisi var mı? :cool:
 
Bu arada sizin bisikletinizin disk rotorları center lock olduğu için rotoru göbeğe bağlayan kısımdaki vidanın çok iyi sıkılmış olması lazım.Yoksa fren yaptıkça rotor 3 - 4 mm ileri geri hareket edebilir.Ve bunun sonucu olarakta küçük bir tık sesi çıkar.Birde o vidayı sıktırırsanız umarım sorununuz çözülür eğer yinede ses devam ederse benim söyleyeceğim hiçbir şey kalmıyor. :) Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErdincAydin78
@Tarık Kalkan

Daha önce başıma geldiği için söylemiştim.Yoksa nasıl bir sistem olduğunu biliyorum. :in: Alperen Kır diye bir arkadaşım (forumada üye) foruma yazmış rotor ileri geri hareket ediyor vs diye.Bende Isparta'da bulunduğundan yardım etmek için yanına gittim ve baktım sorun CL kapağında fren yapınca disk kilitleniyor ve göbek rotorun içerisinde çok az bir miktar dönüyor.Vidayı sıktım ve sorun halloldu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ErdincAydin78
@Tarık Kalkan
Evet bende sizin dediğini gibi parçaların alt model olmasından şüpheleniyordum ama söyleme gereği duymamıştım (XT-XTR parçaları yakındna görmediğim için) :) Çünkü her yeni model çıkmadan önce kullanıcıların şikayetleri ve memnuniyetleri göz önüne alındığından yenilikler ortaya çıkabiliyor.Saygılarımla..
 
@ErdincAydin78
Arkadaşlar salcano müşteri hizmetlerini aradım, ilkin kaliper jant tellerine sürtüyordu dedim, bana verilen cevap jant teli yanlış takılmış olabilir, bende içerden aldım, artık kalipere jant teli sürtmüyor dedim.Sonra ön frene yüklendiğimde tak tak sesi geliyor dedim, bana balatalar kaçırır dediler, bu da anormal değil dediler, ön ve arka freni birlikte kullanın gibi şeyler söylendi.Sonra arka teker kadroyu tam ortalamıyor dedim, bana lastiğin bir tarafı şişmiştir, lastik janttan bir tarafa kaymıştır gibi şeyler söylendi. Ben iki tekerin akortlarından şüpheliyim, servisi araya sokmadan size göndersem dedim, bana biz fabrikada üretim yapıyoruz, hangi biriyle uğraşacağız dediler, bana illa servise gidin diyor,bende artık fazla uzatmıyım diyerekten servise giderim sonra sizi tekrar ararım dedim, böylece konuşmayı kapattım, genel olarak servise çok güveniyorlar,tabi her servis aynı değildir.Yine de bianchi müşt. hizmetlerinden daha alakalı ve yardımcı olduklarını düşünüyorum.Herkese tekrardan teşekkürler..
 
aynı bisikleti bende aldım :(
ön tekerleğim kalipere sürtüyor :(
akord ayarını yaptırdım ama hala sürtüyor :S
 
@GokmenOzyurt
Arkadaşım bizim jant telleri tersten örülmüş sanırım. Bu yüzden jant telleri kalipere yakın duruyor.Ben ön tekerin fotoğrafını çekip buraya koycam, fotoğrafdan jant telleri tersden örülmüş mü örülmemiş mi anlaşılabilir mi bilmiyorum ama yakın çekim yaparak fotoğraflıycam.
 
Geri