Scudo Sports

Jant teli mi? Jant toplamak mı? Jant seti mi?

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.402
Tepki
4.756
Yaş
52
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Giris seviyesi bisiklet sahipleri ve hobi kullanicilari kulubundenseniz, butcelerinizde aman aman degilse hep kafaniza takilan sorular...

Birseyleri daha iyi yapmak ve yukseltmek hevesi, fazla butce ayiramama durumu ve vakit sorunlari...

Buna tecrube edinme, kendini oyalayip eglendirme, bisiklete binmekten uzak kalamama, tamircilerden hoslanmama (tamirci fobim var benim :) ) gibi etkenlerde girince isler karisiyor.

Mosso MTB bisikletimin uzerinde gelen ne oldugu belirsiz stok jantlar ve shimano fm-66 teker gobekleri (9 vites uyumlu, centerlock disk fren) ile mutlu mesut basladim 2013 te bisiklet dunyasina geri donusume.
Ilk birkac aydan sonra jantta bir tuhaflik!?!? Dikey akort sorunu! Ucuz yollu bir akort sehpasi edinip ugrasirken en sonunda tum telleri tamamen gevsettim ve bastan akort ettim. Nasil mutluyum :)
Gel zaman git zaman hic akort ihtiyaci hissetmeden bugunlere geldim. Yaz yogunlugunda herkes bisiklete binerken ben calismaktan 5 ay yatirdim bisikleti :(
Tekrar baslamak icin elimi atinca haliyle temizlik lastik havalari... Tel baslarinin tamami paslanmis, , bazilari catlayip yarilmaya baslamis. Pirinc tel basi tavsiye ettiler. Hemen arastirip edindim. Sonrasinda da gobek bakimlari yapip binecegim.
Gelgelelim tecrubesizligin faturasi; 4 yasindaki her ortama giren ilk yil akorttan sonra el degmeyen teller ve baslar kaynadigi icin, WD40 sıkıp tedbir alarak basladigim halde tellerin yarisi kirildi anahtari vurunca...
Dogal olarak tel bakmak icin internete daldim hemen. Ve sorular gezmeye basladi kafamda siteden siteye, forumdan yoruma kaynaklara atladikca:

1. Sadece tel alıp ormek veya ordurmek
a. Siparis suresi sonrasi hatali boy tel alinmis ise tekrar tel beklemek ve ilk orme deneyimi basari/basarisizligi olasiliklari ile 1 aya varabilecek bisikletsiz kalma durumunun devami.
b. Tamirciye gidip tel ve orme isini ona devretmek 2 jant icin ortalama 80 ila 160 TL vermek

2. Tel ile birlikte yeni ve kaliteli jant cemberleri almak
a. 1 numaradaki alternatif durumlarin tekrari ve giris seviyesi jantlar icin odenecek 2x100=200 TL extra

3. Jant seti almak
a. Hazir jantlari alip geldiginde takip bisiklete hemen kavusmak, elde kalan eski jantlara ait malzemelerle tel orme denemelerine baslamak, daha kaliteli jant cemberleri edinince yedek jant seti toplamak veya yeni ve iyi bir seti genis genis toplayinca bir digerini elden cikarmak...

Sonuc olarak iyi-kotu yorumlara sahip giris seviyesi denilen bir jant setinde karar kildim:
Shimano MT-15 26'' Centerlock Disk Fren ve 8-9-10 vites uyumu + 2 adet shimano teker mandali ve jant seridi dahil!!! Ayrica eski jantlarimda olmayan 2 kucuk su tahliye deligi jant icerisine su kacmasi halinde disari akisina izin veriyor gozukuyor.

Aldigim sitenin kampanya indirimi ile kargo bedava, 9 taksit, toplam 387 TL bedel

Her durumda elimdekinden iyi ve kaliteli bir jant seti ama ileri seviye kaliteli bisiklet kullanicilarina pek hitap etmeyebilir. Gelelim toplamak istesem cikacak yaklasik maliyete (birkac uygun fiyata ve durust satış yapan bisiklet firmasi sitesinden gozlemlenen). Ihtiyaclar:

MalzemeTanımlamaAdetAdet Fiyat - TLToplam - TL
Jant CemberiGiris seviyesi kalitesi (ortalama)2 100,00 200,00
Arka Teker gobegiGiris seviyesi kalitesi (ortalama)1 100,00 100,00
On Teker GobegiGiris seviyesi kalitesi (ortalama)1 100,00 100,00
Jant TeliGiris seviyesi kalitesi (ortalama)2x28 0,50 28,00
TelbaşıGiris seviyesi kalitesi (ortalama)2x28 0,50 28,00
Jant SeridiGiris seviyesi kalitesi (ortalama)2 15,00 30,00
Teker MandalıGiris seviyesi kalitesi (shimano)2 45,00 90,00
Teker OrmeOpsiyonel2
GENEL TOPLAM - TL 576,00

***28 telli janta gore hesaplandi

Ormek yerine ordurmeyi tercih ederseniz orme masraflari ilave edilecek.
Kaldiki aldigim sette orta kısmı yassı teller kullanılmış ki tanesi 2 ila 3,5 TL den satiliyor.

Bu durumda minimum 550 - 600 TL araliginda maledecegim bir jant setini 390 TL gibi yuvarlak bir rakama mal etmis olmak bana mantikli geldi. Teker gobegi ve mandallari cikarip elimdeki janta yoneldigim takdirde yine 300 TL gibi yuvarlak bir rakam masrafım olacakti. Vakit kazanci ve yedek jant seti (sadece tel ve telbasi tedariki ile) dogru bir mantik yuruttugumu dusunuyorum.

Bunlarda yeni jantlarim:

23415926_10154983379745770_853050267_n.jpg

Umarim tercihler konusunda kafasi karisanlara bir fayda saglar fikir verir yorumum.
Trafikte herkesin birbirine saygili oldugu, kurallara uydugu yollarda, kazasiz, belasiz, patlaksiz, arizasiz mutlu pedallar herkese :)
 
Scudo
@suat akman Arkadaşım, yeni jantlarınızı güle kullanın.
Yukarıdaki seçeneklerden ben yıllardır birincisini uyguluyorum.
Maliyet listenizi gözden geçirdim, shimano giriş seviyesi için koyduğunuz rakamlar bana yüksek geldi. Şimdi Özdceylan bisikletin sitesine baktım:
1. Lapierre -Mach1 jantlar 80-85 tl arası,
2. Acera ön göbek 60-65 tl,
3. Acera arka böbek 80-85 tl
4. jant teli başları ile birlikte Volkan bisiklet gibi yerlerde grosa (144 adet) 30 tl civarı.
Dolayısıyla 350 liraya güvenilir bir jant seti oluşturmanız mümkün. Tel örme ve tel uzunlukları için mtbtr.com sitesinde Cüneyt Kozakoğlu'nun dört dörtlük bir yazısı var. Sadece orayı izleyip telleri seçmek ve tekeri doğru olarak ömek mümkün.Zaten daha önce de yapmışsınız. Akort ayarında sehpanız da olduğuna göre işe girişmek için zaman ve sabırdan başka bir şeye ihtiyacınız yok. Bu seçimdeki avantajınız, her zaman jant veya göbek değişikliğine gidebilmeniz veya tel kırıldığında veya akort bozulduğunda müdahale edebilmeniz.
Sağlıklı pedallamalar... :harika:

Bir ekleme yapayım: Jant şeridini eski iç lastikten kesip yapıyorum, dolayısıyla masrafsız ve güvenilir. Yol bisikletinde 110 psi'da bile sorun olmuyor.
 
Ben olsam soyle yapardim;
Mevct jantlarimi dagitir ve telleri olcerek ayni uzunluklarda tel siparislerimi verirdim ve bir cift de kaliteli gobek alir canti kendim orerdim, maliyet 150 tlyi falan bulurdu.
Jant ormek zor bir is degil, zira akord yapan kisi jant da orebilir.

Neyse, hayirli olsun yeni jantlariniz.
 
@Haluk Eke ortalama giris maliyetleri olarak diye belirttim. Aldigim sete yakın kıyaslamalar ortaya koymaya calistim. Muhtemelen verdigim parca fiyatlardaki maliyetlerde, alinan setteki ile ayni degerde veya altinda kaliyor. Sonucta gobekler aceradan daha ust duzey, teller orta kısımda yassı tel, teker mandallari ve jant seridi shimano marka olarak uzerinde geldi. Jant olarakta mavic en uygun fiyat serilerden dusundum kiyaslarken.
Ama dediginiz gibi kalite anlayisi degisken, pazar arastirmasinda avantajli saticilar yakalamak mumkun. Tek sorun herseyi en uygun haliyle tek saticida yakalayamazsaniz ve gidip sahsen almazsanız kargo maliyetlerinin katlanacak olmasi.
Ve dediginiz gibi su anda elimin altinda iki sete sahip olmam (eskisini elden gecirince :) ) surekli olarak modifiye yaparken bisikletsiz gunler gecirmemem anlamina gelecek. Sonucta tek bisiklet sahibiyim. Kaldi ki ileride duzgun bir ikinci el restorasyonu sansim olursa bazi parcalar elimde hazir bulunacak ;)
Tesekkur ederim degerli yorumunuz ve katkiniz icin :)

@Kuzey Ege haklısınız. Ama maliyetlerin yakın olduguna ve daha kaliteli bir sey ortaya cikacagina kanaat getirince, jant teli dogru siparis suphesi ve orme isi icin deneyimsizlikle kaybedecegim zamanıda gozonune aldim ve bu tercihe yoneldim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
@suat akman, kuşkusuz zaman zaman çok uygun koşullarda jant seti satın almak da mümkün. Siz de böyle bir fırsatı yakalamışsınız, şanslısınız.

Sizin setin modelini dikkate almadan sadece verdiğiniz giriş seviye toplama maliyeti üzerinde durdum. Mandalları ayrıca fiyatlandırmadım, çünkü shimano ön veya arka göbek aldığınızda mandalları da birlikte geliyor.

Keyifli pedallamalar...
 
@Punctum

Keske :p
Cebi zengin ici bos olmakta dert, cebi bos olmak bambaska dert :)
En azindan cogu kisiye gore iyi durumda oldugumuzu/oldugumu kabul edeyim. Ben giris seviyesi jant hesabi yapiyorum, baskasi janti aldigim fiyata bir bisiklete kavusma hayali kuruyor...
Kimse elindeki zenginlikle yetinmeyi ogrenemedigi surece soylenecek bir sey yok!
Sadece gercekten zengin olanlarin, empati kurmasini, adil olmasini, durust ve seviyeli olmasini ummaktan baska...
 
  • Beğen
Tepkiler: Carpediem
Peki size bir sorum olacak benim salcano xrs 070 bisikletim var ve jant setini değiştirmek istiyorum daha hafif ve daha aero dinamik bir jant seti almak istiyorum ama çok pahalılar
a acaba sizin gibi bende telleri karbon ve jant çemberi karbon olan bir teker yapmak daha ucuza gelirmi yoksa boşuna uğraşmı cevaplarsanız sevinirim
 
@Bisiklet sever 93

''Boşa ugras'' goreceli bir kavram. Almayı dusundugunuz aero teller ile donatilmis karbon bir jant seti veya kendinizin orecegi karbon set ise kullandiginiz bisikletin cok daha uzerinde bir butce demektir. Boyle bir durum kimisi icin anlamsiz kimisi icinse ilgi cekici olabilir. Bu tercih size kalmis.
Yapabileceginiz kafanizdaki jant setinin fiyatini bir kenara not edip, bu tip bir janti cember, gobek ve teller olarak aldiginizda ortaya cikan maliyeti kiyaslamak olabilir. Sonrasinda tercih sizin.
Ancak jant orme isini kendiniz yapacaksaniz bir akort sehpasi ve akort anahtarida edinmelisiniz. Ayrica akort/orme konusunda hic deneyiminiz yok ise, kaliteli ve yuksek butce isteyen malzemelerle ilk denemeleri yapmak biraz riskli bence.
Akort ve jant orme uzerine internette yazili ve gorsel kaynaklar mevcut. Bana en sorunlu gorunen kısmı dogru tel boyunu hesaplamak olarak gorunuyor. Bunun icinde otomatik hesaplamalar yapan siteler mevcut (altta 4 adet link not ettim). Kararinizi verip ne istiyorsaniz ona gore hareket edin. Bir tavsiyede bulunmak zor...

(link)
(link)
(link)
(link)
 
Merhaba, Konu hakkında başlık bulamamam sebeple buraya yazıyorum. Malum fiyatlar yüzünden elimdeki yol jant setinin göbeği ve telleri ile yeni jant çemberi alarak yeni bir jant toplayabilme imkanım var mı? Örneğin; Dt swiss,alexrims,mavic..
Not: (arka jantın mazgala girmesi ve ağır olmaları..)
Yardımcı olursanız çok makbule geçer.
 
Merhaba, Konu hakkında başlık bulamamam sebeple buraya yazıyorum. Malum fiyatlar yüzünden elimdeki yol jant setinin göbeği ve telleri ile yeni jant çemberi alarak yeni bir jant toplayabilme imkanım var mı? Örneğin; Dt swiss,alexrims,mavic..
Not: (arka jantın mazgala girmesi ve ağır olmaları..)
Yardımcı olursanız çok makbule geçer.

Göbek yeniden kullanılabilir. Tabii göbek ve yeni çemberin delik sayısı aynı olmalı.
Teller jantın efektif çapı (ERD) değişmiyor ya da çok az değişiyorsa kullanılabilir. Jant çapı aynı olsa bile yüzük yapısı ya da profil yüksekliği ERD değerini, dolayısıyla gereken tel boyunu değiştirir. Hesaplayıcılarda gereken tel boyu eskilerle aynı çıkıyorsa ve iyi durumdaysa eski teller kullanılabilir. Genelde jant değişiminde tel başlarının değiştirilmesi tavsiye ediliyor, o da pek masraflı bir konu değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mbg5151
Geri