suat akman
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 30 Mayıs 2013
- Mesaj
- 2.402
- Tepki
- 4.756
- Yaş
- 52
- Şehir
- Muğla - Bodrum
- Başlangıç
- 1985—86
- Bisiklet
- Mosso
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Giris seviyesi bisiklet sahipleri ve hobi kullanicilari kulubundenseniz, butcelerinizde aman aman degilse hep kafaniza takilan sorular...
Birseyleri daha iyi yapmak ve yukseltmek hevesi, fazla butce ayiramama durumu ve vakit sorunlari...
Buna tecrube edinme, kendini oyalayip eglendirme, bisiklete binmekten uzak kalamama, tamircilerden hoslanmama (tamirci fobim var benim
) gibi etkenlerde girince isler karisiyor.
Mosso MTB bisikletimin uzerinde gelen ne oldugu belirsiz stok jantlar ve shimano fm-66 teker gobekleri (9 vites uyumlu, centerlock disk fren) ile mutlu mesut basladim 2013 te bisiklet dunyasina geri donusume.
Ilk birkac aydan sonra jantta bir tuhaflik!?!? Dikey akort sorunu! Ucuz yollu bir akort sehpasi edinip ugrasirken en sonunda tum telleri tamamen gevsettim ve bastan akort ettim. Nasil mutluyum
Gel zaman git zaman hic akort ihtiyaci hissetmeden bugunlere geldim. Yaz yogunlugunda herkes bisiklete binerken ben calismaktan 5 ay yatirdim bisikleti
Tekrar baslamak icin elimi atinca haliyle temizlik lastik havalari... Tel baslarinin tamami paslanmis, , bazilari catlayip yarilmaya baslamis. Pirinc tel basi tavsiye ettiler. Hemen arastirip edindim. Sonrasinda da gobek bakimlari yapip binecegim.
Gelgelelim tecrubesizligin faturasi; 4 yasindaki her ortama giren ilk yil akorttan sonra el degmeyen teller ve baslar kaynadigi icin, WD40 sıkıp tedbir alarak basladigim halde tellerin yarisi kirildi anahtari vurunca...
Dogal olarak tel bakmak icin internete daldim hemen. Ve sorular gezmeye basladi kafamda siteden siteye, forumdan yoruma kaynaklara atladikca:
1. Sadece tel alıp ormek veya ordurmek
a. Siparis suresi sonrasi hatali boy tel alinmis ise tekrar tel beklemek ve ilk orme deneyimi basari/basarisizligi olasiliklari ile 1 aya varabilecek bisikletsiz kalma durumunun devami.
b. Tamirciye gidip tel ve orme isini ona devretmek 2 jant icin ortalama 80 ila 160 TL vermek
2. Tel ile birlikte yeni ve kaliteli jant cemberleri almak
a. 1 numaradaki alternatif durumlarin tekrari ve giris seviyesi jantlar icin odenecek 2x100=200 TL extra
3. Jant seti almak
a. Hazir jantlari alip geldiginde takip bisiklete hemen kavusmak, elde kalan eski jantlara ait malzemelerle tel orme denemelerine baslamak, daha kaliteli jant cemberleri edinince yedek jant seti toplamak veya yeni ve iyi bir seti genis genis toplayinca bir digerini elden cikarmak...
Sonuc olarak iyi-kotu yorumlara sahip giris seviyesi denilen bir jant setinde karar kildim:
Shimano MT-15 26'' Centerlock Disk Fren ve 8-9-10 vites uyumu + 2 adet shimano teker mandali ve jant seridi dahil!!! Ayrica eski jantlarimda olmayan 2 kucuk su tahliye deligi jant icerisine su kacmasi halinde disari akisina izin veriyor gozukuyor.
Aldigim sitenin kampanya indirimi ile kargo bedava, 9 taksit, toplam 387 TL bedel
Her durumda elimdekinden iyi ve kaliteli bir jant seti ama ileri seviye kaliteli bisiklet kullanicilarina pek hitap etmeyebilir. Gelelim toplamak istesem cikacak yaklasik maliyete (birkac uygun fiyata ve durust satış yapan bisiklet firmasi sitesinden gozlemlenen). Ihtiyaclar:
***28 telli janta gore hesaplandi
Ormek yerine ordurmeyi tercih ederseniz orme masraflari ilave edilecek.
Kaldiki aldigim sette orta kısmı yassı teller kullanılmış ki tanesi 2 ila 3,5 TL den satiliyor.
Bu durumda minimum 550 - 600 TL araliginda maledecegim bir jant setini 390 TL gibi yuvarlak bir rakama mal etmis olmak bana mantikli geldi. Teker gobegi ve mandallari cikarip elimdeki janta yoneldigim takdirde yine 300 TL gibi yuvarlak bir rakam masrafım olacakti. Vakit kazanci ve yedek jant seti (sadece tel ve telbasi tedariki ile) dogru bir mantik yuruttugumu dusunuyorum.
Bunlarda yeni jantlarim:
Umarim tercihler konusunda kafasi karisanlara bir fayda saglar fikir verir yorumum.
Trafikte herkesin birbirine saygili oldugu, kurallara uydugu yollarda, kazasiz, belasiz, patlaksiz, arizasiz mutlu pedallar herkese
Birseyleri daha iyi yapmak ve yukseltmek hevesi, fazla butce ayiramama durumu ve vakit sorunlari...
Buna tecrube edinme, kendini oyalayip eglendirme, bisiklete binmekten uzak kalamama, tamircilerden hoslanmama (tamirci fobim var benim
Mosso MTB bisikletimin uzerinde gelen ne oldugu belirsiz stok jantlar ve shimano fm-66 teker gobekleri (9 vites uyumlu, centerlock disk fren) ile mutlu mesut basladim 2013 te bisiklet dunyasina geri donusume.
Ilk birkac aydan sonra jantta bir tuhaflik!?!? Dikey akort sorunu! Ucuz yollu bir akort sehpasi edinip ugrasirken en sonunda tum telleri tamamen gevsettim ve bastan akort ettim. Nasil mutluyum
Gel zaman git zaman hic akort ihtiyaci hissetmeden bugunlere geldim. Yaz yogunlugunda herkes bisiklete binerken ben calismaktan 5 ay yatirdim bisikleti
Tekrar baslamak icin elimi atinca haliyle temizlik lastik havalari... Tel baslarinin tamami paslanmis, , bazilari catlayip yarilmaya baslamis. Pirinc tel basi tavsiye ettiler. Hemen arastirip edindim. Sonrasinda da gobek bakimlari yapip binecegim.
Gelgelelim tecrubesizligin faturasi; 4 yasindaki her ortama giren ilk yil akorttan sonra el degmeyen teller ve baslar kaynadigi icin, WD40 sıkıp tedbir alarak basladigim halde tellerin yarisi kirildi anahtari vurunca...
Dogal olarak tel bakmak icin internete daldim hemen. Ve sorular gezmeye basladi kafamda siteden siteye, forumdan yoruma kaynaklara atladikca:
1. Sadece tel alıp ormek veya ordurmek
a. Siparis suresi sonrasi hatali boy tel alinmis ise tekrar tel beklemek ve ilk orme deneyimi basari/basarisizligi olasiliklari ile 1 aya varabilecek bisikletsiz kalma durumunun devami.
b. Tamirciye gidip tel ve orme isini ona devretmek 2 jant icin ortalama 80 ila 160 TL vermek
2. Tel ile birlikte yeni ve kaliteli jant cemberleri almak
a. 1 numaradaki alternatif durumlarin tekrari ve giris seviyesi jantlar icin odenecek 2x100=200 TL extra
3. Jant seti almak
a. Hazir jantlari alip geldiginde takip bisiklete hemen kavusmak, elde kalan eski jantlara ait malzemelerle tel orme denemelerine baslamak, daha kaliteli jant cemberleri edinince yedek jant seti toplamak veya yeni ve iyi bir seti genis genis toplayinca bir digerini elden cikarmak...
Sonuc olarak iyi-kotu yorumlara sahip giris seviyesi denilen bir jant setinde karar kildim:
Shimano MT-15 26'' Centerlock Disk Fren ve 8-9-10 vites uyumu + 2 adet shimano teker mandali ve jant seridi dahil!!! Ayrica eski jantlarimda olmayan 2 kucuk su tahliye deligi jant icerisine su kacmasi halinde disari akisina izin veriyor gozukuyor.
Aldigim sitenin kampanya indirimi ile kargo bedava, 9 taksit, toplam 387 TL bedel
Her durumda elimdekinden iyi ve kaliteli bir jant seti ama ileri seviye kaliteli bisiklet kullanicilarina pek hitap etmeyebilir. Gelelim toplamak istesem cikacak yaklasik maliyete (birkac uygun fiyata ve durust satış yapan bisiklet firmasi sitesinden gozlemlenen). Ihtiyaclar:
| Malzeme | Tanımlama | Adet | Adet Fiyat - TL | Toplam - TL |
| Jant Cemberi | Giris seviyesi kalitesi (ortalama) | 2 | 100,00 | 200,00 |
| Arka Teker gobegi | Giris seviyesi kalitesi (ortalama) | 1 | 100,00 | 100,00 |
| On Teker Gobegi | Giris seviyesi kalitesi (ortalama) | 1 | 100,00 | 100,00 |
| Jant Teli | Giris seviyesi kalitesi (ortalama) | 2x28 | 0,50 | 28,00 |
| Telbaşı | Giris seviyesi kalitesi (ortalama) | 2x28 | 0,50 | 28,00 |
| Jant Seridi | Giris seviyesi kalitesi (ortalama) | 2 | 15,00 | 30,00 |
| Teker Mandalı | Giris seviyesi kalitesi (shimano) | 2 | 45,00 | 90,00 |
| Teker Orme | Opsiyonel | 2 | ||
| GENEL TOPLAM - TL | 576,00 |
***28 telli janta gore hesaplandi
Ormek yerine ordurmeyi tercih ederseniz orme masraflari ilave edilecek.
Kaldiki aldigim sette orta kısmı yassı teller kullanılmış ki tanesi 2 ila 3,5 TL den satiliyor.
Bu durumda minimum 550 - 600 TL araliginda maledecegim bir jant setini 390 TL gibi yuvarlak bir rakama mal etmis olmak bana mantikli geldi. Teker gobegi ve mandallari cikarip elimdeki janta yoneldigim takdirde yine 300 TL gibi yuvarlak bir rakam masrafım olacakti. Vakit kazanci ve yedek jant seti (sadece tel ve telbasi tedariki ile) dogru bir mantik yuruttugumu dusunuyorum.
Bunlarda yeni jantlarim:
Umarim tercihler konusunda kafasi karisanlara bir fayda saglar fikir verir yorumum.
Trafikte herkesin birbirine saygili oldugu, kurallara uydugu yollarda, kazasiz, belasiz, patlaksiz, arizasiz mutlu pedallar herkese


