Scudo Sports

Jant setinin akıcılığını etkileyen unsurlar

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.645
Tepki
10.149
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Jantların akıcılığında ağırlıklı pay kime ait? Göbeğe mi, jantın ağırlığına mı, jantın alaşımına mı, akorda mı? Bilginiz varsa yardımcı olabilir misiniz? Mevcut jant setimi değiştirmeyi düşünüyorum. Değerli yorum ve paylaşımlarınızın neticesinde yeni bir jant seti almadan sadece göbekleri değiştirmenin işimi görüp görmeyeceğini öğrenmek istiyorum. Amacım, almak istediğim verimi minimum ne maliyetle elde ederim, ulaşmaya çalıştığım sonuç bu. Performans kullanıcısı değilim, haftalık ortalama 200 km kadar bisiklet kullanıyorum, mevcut jantlarım Lapierre üzerinde gelen JFC (biraz ağır) göbekler ise shimano 2200 (onlar da kötü, bildiğin dandik) yardımlarınızı bekliyorum, minimum maliyetle maximum fayda için neler yapabiliriz?
 
Scudo
En büyük etken sürten frenler :)
 
Yok canim o gunleri aşalı 20 sene falan oluyor. Ama yine de tesekkur ederim hatırlattığın icin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayrettin
Bisikletin üstünde döndüğü sistem jant göbekleri :) tabii ki jant göbekleri o yüzden :) evi arabayı satın jant göbeğini en üst segmentten alın :)

jant çemberlerinizden memnunsanız sadece göbek değişikliği hayli hayli işinizi görür :) Örüm ücreti olarak çift janta 50 lira desek geri kalan bütün bütçeyi jant göbeklerine ayırın gittsin derim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
kısa tecrubemden söyleyebileceğim göbeklerin en önemle etken olduğudur... rulmanlı göbeklerle bilyalı göbekler arasında bile çok büyük konfor farkı olduğunu göbeği elinize alıp çevirdiğinizde anlayabilirsiniz...
 
Jantın akıcılığınında en önemli pay göbekte ve aerodinamide. Çember profili ve şekli, tellerin sayısı ve yuvarlak mı yassı mı oluşları aerodinamiği belirliyor ve etkisi hız arttıkça artıyor. Jantın ağırlığının ve aşırı derecede bozuk değilse akorun etkisi yok denecek kadar az.
 
İki yıl önce DT-Swiss 1450 jant seti almıştım. Geçen yıl bir çukurda arka jant çemberi kurtarılamayacak şekilde hasar gördü, idareten başka bir jantın çemberi takıldı (Mavic). O tarihten beri hem bisikletin ağırlığında artış oldu hem de arka jantın pedala olan direnci arttı. Cyclist Türkiye dergisinde bu konuya değinilmişti. Jantın hafif olması avantaj ama jant daha fazla hafifleyemiyorsa bu ağırlığı merkezle çember arasında dağıtma imkanı varsa ağırlığın merkezde toplanması hızlanmak için daha büyük avantaj. Eğer ağırlık çembere ve lastiklere dağılmışsa büyük bir kamyon gibi, hızlanması zor ama hızını aldıktan sonra koruması daha kolay.
 
En buyuk etken mil ustundeki somun ayari. Fazla sikınca akicikik gider az sıkarsan gobekte oynama yapar.
 
@Bahadır Gürel arkadaş da bahsetmiş biraz ama daha açığı amaç cantın pedal çevirirken kolay dönmesini sağlamaksa ikiye ayrılır. Sürtünme ve devrilme kat sayısı. Sürtünme göbekte ve lastiğin temasında olur. Devrilme kat sayısı dış lastikten başla iç lastiğe sonraçember ve en son göbeğe göre değişir. Göbek değiştir, göbek bakımı yap, bilyeleri değiştir bunlar tamamen zaman kaybı. Eğer jantlarınız bilinen ve parça olarak ayrı satılan bir model marka değilse ancak iş görecek kadardır. Çemberi hafif ve göbeği rulmanlı jant 700 1000 tl arası olur en effectif ve fark edilebilir bir değişiklik için en düşük bütçeler bu. Göbek değiştirmeyi tavsiye etmiyorum çünkü çember maliyeti göbek maliyetinden düşük ayrıca teli nipeli ve göbeği ile mühendis tarafından tasarlanmış ürün toplama kadar olmaz ayrıca göbek sürtünmesi okadar da çok önemli değildir esas Önem çemberde. Aynen bisiklet çatalının tuttuğu gibi göbek millerini tutun ve sadece işaret parmaklarının üzerine koyduğunu jant millerini tutmadan jantları çevirin eğer miller sabit kalıp jant rahat dönüyorsa yeterli akıçılıktadır eğer takılıp mili beraberinde çeviriyorsa bakım ve ayar yapılmalı. Alacaksanız 1000 TL gibi bir rakam ayırın ve rulmanlı 1400-1800 gr arası jant alın. Zaten piyasadaki jantalar belli ama ben yine Compangnolo tavsiye ederim. 100 tpi üzeri bir lastik iyi bir iç lastık mevcut jantlarınızdan en az %40 daha verimli olur.
 
Geri