Scudo Sports

Jant hakkında birkaç soru

Bisikletinizi seçerken en çok hangi özelliğine bakarak seçiyorsunuz? Tercih hakkınız iki tanedir.


  • Toplam katılım
    72

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Öncelikle herkese merhaba. Konu ile ilgili hiçbir yazı bulamadığım için ve merak ettiğimden ötürü konu açma gereği duydum. Eğer bir yazı varsa benim bulamadığım bana gönderip konuyu kapatabilirsiniz. Şimdiden teşekkürler.

Sorularım jant ile ilgili. Bisikletin çok önemli bir parçası sayılıyor ancak bunun hakkında hiçbir bilgim yok malesef. Birkaç soruda kafamdaki soru işaretlerini kaldırmayı planlıyorum. Sorularım saçma gelebilir umarım sabredip cevaplayabilirsiniz. Cevaplayan herkese çok çok teşekkür ederim :)

1) Bir jantın kaliteli olup olmadığını nasıl anlarız?

2) Kaliteli bir jantta bulunması gereken özellikler nelerdir?

3) Herhangi iki isimsiz jantı karşılaştırmaya kalksak neresine bakarak, neye göre karşılaştırabiliriz?
 
Scudo
1) Bir jantın kaliteli olup olmadığını nasıl anlarız? = model ve markasını internetten araştırarak. zaten belli bi zaman sonra artık jantlara aşina oluyorsun ve araştırmadan da kaliteli olup olmadığını biliyorsun. çünkü zamanında internette jant ile ilgili bi çok araştırma yapmışsındır...

2) Kaliteli bir jantta bulunması gereken özellikler nelerdir? = hafiflik, sağlamlık, güven verici marka, aslında her jant kalitelidir. çok aşırı kötü bişey almadıktan sonra tabi.

3) Herhangi iki isimsiz jantı karşılaştırmaya kalksak neresine bakarak, neye göre karşılaştırabiliriz? = ağırlığına bakabiliriz. jant çemberine de bakılmalı. çok anlamasakta tellerede bakalım.
 
İstediğim grup set ve kadro lu bisikleri aldim üzerindeki jantlari satip herkesce onay almıs zondalari aldim ve kullanıyorum cokta memnunum ben tercihimi boyle yaptım.
 
Şurada yol bisikleti için jant setleri hakkında oldukça detaylı bilgiler, karşılaştırmalar ve tavsiyeler var:

Yol Bisikleti Jant Seti Tavsiyesi

Konu oldukça uzun ancak tamamına göz atmanızı öneririm. Yeri gelmişken sorularınızı da kısaca cevaplayalım:

1- Bir jant setinin kaliteli olması göreceli bir kavramdır. Jant setinin nerede ve ne maksatla kullanılacağına göre netice değişecektir. En "kaliteli" jant setleri ağırlıkça en hafif, en yüksek akıcılığa, esnemezliğe ve en fazla dayanıma sahip ürünlerdir. Çoğu zaman birden fazla bisiklet parasına ulaşabilen fiyatları vardır. Genelde karbondan üretilirler. Daha alt düzeylerde malzeme alüminyuma döner, ağırlık kademeli olarak artarken esnemezlik hissedilir derecede düşüşe geçer.

2- Amacına uygun olmalı. Tırmanış antrenmanı yapacaksanız hafifliği, düzde ve inişte hız yapacaksanız aerodinamisi ön plana çıkmalı. Akoru kolay bozulmamalı. Akıcılığı kullanım yerine uygun olmalı. Tel sayısı, örüm şekli, tellerin kesiti gibi birçok detay mevcut.

3- İlk kıstas ağırlık, ikincisi göbek yapısı, üçüncüsü ise üretildiği malzemelerdir. Ancak yüksek profilli aero bir jant ile tırmanış tipi bir jantı kıyaslamak çok verimli olmayacaktır.
 
Bisiklet modeline tarzına göre jant seçimi değişir. Tırmanmak içi en hafif, profilsiz ve sağlam jant (alü yada karbon),düz yolda hız amaçlıyorsanız profilli aero telli genelde karbon jant,arazide kullanacaksanız cx dedikleri sağlamlaştırılmış alüminyum jant çemberi ve göbekleri olan jant.Tabi lastik çeşitlerine görede jantlar değişiyor yani iç lastikli yada tubular dediğimiz araba lastiği gibi iç lastiksiz. İkisinide aynı anda sunan jantlarda mevcut.

Göbekler bilyeli ve rulmanlı olarak satılıyor.Bilyeli göbeklerin bakımı daha kolay,rulmanlı da ise bakım yerine direk rulman alıp takıyorsunuz.Jant tel başları alüminyum ve prinç kaplama olarak satılıyor genelde.Prinç kaplama tabiki tercih sebebi.Her hafif jant iyi olacak diye bir kaide yok.Kilonuza göre ön 20-arka 24 gibi tel sayıları mevcut.Eğer 100 kilo ve üzeri iseniz 24 telli jantlardan uzak durmanız tavsiye ediliyor.En az 32-36 tel kullanmanızda fayda var.

Fiyat yükseldikçe tabi ki kalite artıyor fakat bazı modeller ülkemizde çok rağbet görüyor f/p gözü ile bakarsanız.
Mesela zonda , fulcrum racing 3, token c22a,ultegra gibi..benim gördüklerim bunlar
 
  • Beğen
Tepkiler: further178
@Sadettin Z. Ben hepsini okumaya başlıyım o zaman. Teşekkürler cevaplarınız için de çok yardımcı oldunuz :)

@volkan Öz Hocam sanırım profilli jantlar daha ağır oluyor ? Teşekkürler detaylı olarak cevapladığınız için :) Çok derin mevzuymuş gerçekten de, bisiklet deyip geçmemek lazım, ben okumaya başlıyım baya okumam gereken konu çıktı şimdiden karşıma :okyrm:
 
@Auron Sanchez evet profil genişledikçe ağır olur ama rüzgar direncin düşer fakat yandan gelen rüzgara açık kalırsın seni iter hızını etkiler.Genellikle grup sürüşleri için birebir.Her ağırlıkta kötü değildir yokuş aşağı inerken daha çok hızlanırsın:))
 
Jant hakkında epey yazı okudum ve kendi jantlarımı daha çok sevmeye başladım :komik: Ancak tabi ki de öğrenmenin sınırı yoktur daha fazla bilgiye aç bir şekilde yoluma devam ediyorum :harika: Demin konuda sorduğum soruya baktım 18 arkadaş cevaplamış ve bunlardan yalnızca 3 tanesi jantlara bakıyorum demiş. Tabi ki çok katılımcının olmadığı bir anket olmadığının farkındayım ancak benim gibi olan (bu söylemden kastım sadece kadroyu/markayı ve üzerindeki grup seti baz alarak alım yapan) kullanıcının fazla olduğunu düşünüyorum. O yüzden bu yazıyı paylaşma gereği duydum. Kısa ve öz açıklamış yazan arkadaş hoşuma gitti.

Yazı alıntıdır, orijinali için şuraya bakabilirsiniz; (link)

'Bir yol bisikletinin, kadrodan sonraki en önemli parçası jant setidir. Akıcılığı olan bir jant setinin, sürüşünüze kattığı keyfi daha ilk sürüşte anlayacaksınız. Şöyle ki, bir üst seviye vites grubunun sürüşünüzde neyi değiştirdiğini anlamayaz, ama biraz daha iyi bir jant setinin sürüşünüzde neyi değiştirdiğini hemen anlayabilirsiniz. Örneğin; gözleriniz kapalı şekilde test edilseniz, Shimano Sora ile Shimano Tiagra arasındaki farkı anlayamayabilirsiniz ama aynı testi Mavic Aksium ile Mavic Ksyrium Equipe için yapsak, hangi jant seti ile sürüş yaptığınızı hemen anlarsınız. Bu arada, saydığım modellerin hepsini kullandım. Dolayısıyla, söylediklerim tecrübeyle sabittir. Peki, bir jant setinin akıcı olması ne demektir? Akıcılık demek, sizin hızınızın biraz daha uzun süre korunması ve bisiklete aktardığınız gücün daha azının boşuna gitmesi demektir. Hele iyi bir lastik tercihi de yaptıysanız, sürtünmeniz de azalacağından, sürüşlerinizde bisiklet size külfet değil, yardımcı olur hale gelecektir. Bir kadroyu çok beğendiniz, üzerinde sizin işinizi görecek bir vites grubu var ama jant seti çok kötü. Eğer bisikletin fiyatı çok uygunsa, bisikleti alın. Jant setini kullanmadan satın ve yeni bir jant seti alın. Jant setini bir yatırım olarak görebilirsiniz. Aldığınız bir başka bisiklete de takarsınız. Teli yassıymış da rüzgarı kesiyormuş, düz yuvarlakmış da bilmem ne oluyormuş falan onlara da takılmayın. Saniyenin bilmem kaçta kaçına etki edecek şeylerle sizin işiniz yok. Pazarlama aldatmacasına düşmeyin. Sizin için önemli olan, o jantın sizi ne kadar ileriye taşıyabildiğidir.'
 
Oncelikle merhaba sorum jant akoru hakkinda sizce jant sehpasi almalimiyiz ve evde rahatlikla yapilirmi cogu yerde ustalarina birak onlar yapsin diyolar ama bunu kendim yapmak istiyorum.Nasil ogrenicegimin bir yontemi yokmudur yoksa youtube daki videolar is gorurmu ? cevaplarinizi bekliyorum saygilarimla iyi gunler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa kuşku
@KemalG
Hocam yeni gördüm mesajinizi. Bence deneyin kendiniz yapmaniz daha iyi olur. Ancak zor diye biliyorum, zamanla eliniz alisir :D
 
Yol bisikletimde shimano nun iki modelini kullanıyorum bunlar rs21 ve Ultegra 6800 arasındaki farklar ise Ultegra özellikle yokuşta kendini belli ettiriyor ve düz yolda uygulanan gücü biraz daha hızlı aktarıyor ama düz yolda yokuşta olduğu kadar fark belli olmuyor. Rs21 dört bin km de sadece bir kere kendim akort ettim hafif akort bozukluğu oldu Ultegra ile henüz akort problemi olmadı çünki yeni kullanmaya başladım:) . Ağırlıkları rs21 1860 gram Ultegra 1650 gram .
 
Benim sorum jant ile değil fakat jant teli ile ilgili.
Hafta sonu yaptığımız küçük bir turda öndeki arkadaşa çarpmam suretiyle bir adet jant teli yerinden çıktı, durup teli yerinden çıkarttık, epey eğilmişti. İşe yaramaz artık diyerek çöpe attık. Şimdi ben jant teli edinsem kendim yapabilir miyim? Alırken dikkat etmem gereken bir şey var mı? Bir tel için tümünün sökülmesine gerek var mıdır ?

ya da bir adet eksik jant telinin bana ne gibi bir zararı dokunur?
 
@ScaryEnemy
Kopan telin bağlı olduğu yönün aksine doğru yamuktur şu an jant, yani akordu bozulmuştur. Doğru ölçüde tel alıp, takabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gurkan S.
Jant teli sayısı önemlimidir arkadaşlar neden bu kadar çeşit var neye göre seçilir? 20-24-32-36 vs..

20 telli jantı olan bir bisiklete 36 telli jant taksak bunu avantajını yada dezavantajını ne şekilde görürüz?

Bunu bir arkadaşıma sorduğumda bana tel sayısı fazla olursa akortun daha uzun süre gider doğal olarak dayanım artar demişti. Fakat bazı mtb ler hatta downhiller 24 tel olurken bazı 20" lik bisikletler de 36 telli jant bulunmakta.

Bunun nedenini öğrenmek istiyorum tel sayısı bize neyi anlatıyor?
 
Jant teli sayısı önemlimidir arkadaşlar neden bu kadar çeşit var neye göre seçilir? 20-24-32-36 vs..

20 telli jantı olan bir bisiklete 36 telli jant taksak bunu avantajını yada dezavantajını ne şekilde görürüz?

Bunu bir arkadaşıma sorduğumda bana tel sayısı fazla olursa akortun daha uzun süre gider doğal olarak dayanım artar demişti. Fakat bazı mtb ler hatta downhiller 24 tel olurken bazı 20" lik bisikletler de 36 telli jant bulunmakta.

Bunun nedenini öğrenmek istiyorum tel sayısı bize neyi anlatıyor?

Güzel soru ben de merak ediyorum bilen birisi cevap verir umarım. Benim katlanırda da 36'lık set var. Maalesef arka tekeri akort yaparken 1'ini fazla gevşetmişim ve 1 tanesi çıkık duruma 35 tel kullanıyorum işin ilginci tekerden gelen sesler gitti akordu düzeldi kayıp çok düşük olduğu için sorun olacağını sanmıyorum ama bakalım olmadı bisikletçiye götüreceğim iyi bir bisikletçi bulamadım bir türlü içime sinecek.

Yabancı forumlarda 1 tel eksik sorun olmaz demişler 36'lık seriler için.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Birkaç ay önce jant ördüm ama tepme ayarını bir türlü istediğim seviyede yapamadım ve teller arasında bariz tansiyon farkı var. Acaba tel boyutunda mı bir yanlışlık var?
 
Arkadaşlar ben de sormak istiyorum, salcano ns 450 tarzı hidrolik fren bisikletine ince dış lastik takılabiliyor mu? yol bisikletine çevireceğim (almayı düşünüyorum)
 
Arkadaşlar ben de sormak istiyorum, salcano ns 450 tarzı hidrolik fren bisikletine ince dış lastik takılabiliyor mu? yol bisikletine çevireceğim (almayı düşünüyorum)

Bunda jantın iç genişliği önemli. Sık karşılaşılan 19 mm iç genişlikli jantlardansa 28 mm'ye kadar inceltilebilir. Jantın üstünde bir etikette ya da içinde ETRTO cinsinden XXX-YY formatında bir değer bulunur, ondaki son iki rakam jantın iç genişliği.
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Geri