Cengizhan Terzi
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 1 Ağustos 2009
- Mesaj
- 724
- Tepki
- 194
- Şehir
- Zeytinburnu
Aliexpress'ten Novatec göbek alabilirsin.
@undefined Abi 100 ve 130 milimetreye dikkat etmenize gerek yok o standart. Ön göbek 100, arka 130 oluyor. Önemli olan Jantınızın kaç delikli olduğu, 24H 28H falan delik sayısını ifade ediyor. Teker teker jantınızdaki telleri sayıp ona göre seçim yapabilirsiniz.
jantlarda ve göbeklerde 36 delik ve üzerisi çok çok nadirdir. 36 delik ve üzerisi de abartı bence uçağa takmıyoruz sonuçta. 36 delik göbek yanında da 36 delik jant çemberi almak zorunludur. Karma bir şekilde uymaz.Tekrar teşekkür ederim kardeşim 👍 arkalar biraz daha fazla ama 48 olup da 36 tel olarak kullansam ya da 32 sorun olur mu balansta? Neyse o mu almalı?
@SerdarCYCoo2Bursa Abi hayatımda 36 telden fazlasını görmedim bir yanlışın olmasın?
@SerdarCYCoo2Bursa Bir göbek 2 sorundan dolayı çöpe çıkabilir. Zamanla deforme olup dönerken rublenin anormal yalpalamasına sebep olursa, ya da tellerin takıldığı yuvalardan biri koparsa. Sizde ikisi de yok. Yani sorun göbekte değil.
Bisikletiniz vidalı rubleli değildir diye varsayıyorum. Freehub'ın (yani cırcırın) içindeki tırnaklardan biri kopmuş ve teker dönerken arada bir, bir yerlere sıkışıp ses çıkartıyor olabilir. Ya da, Göbeğiniz rulmanlı mı bilyalı mı bilmiyorum ama, kırılmış bir bilya varsa, o bu tip bir sese sebep olabilir.
@undefined Koozer modüler yapısıyla çok daha önde bence. İstediğin güncellemeye göre göbeği de güncelleyebiliyorsun. Önerim 36 delik göbek seç. Tabii ki yanında da 36 delik jant çemberi lazım. Ama jant telini ve tel başlarını da kaliteli seçmek lazım. İyi bir usta seçmek gerekiyor, kapı kapıyı açıyor...
jantlarda ve göbeklerde 36 delik ve üzerisi çok çok nadirdir. 36 delik ve üzerisi de abartı bence uçağa takmıyoruz sonuçta. 36 delik göbek yanında da 36 delik jant çemberi almak zorunludur. Karma bir şekilde uymaz.
@SerdarCYCoo2Bursa
Bisikletiniz alüminyum ise arka aks açıklığını ölçüp ona göre göbek almalısınız. Yeni bisikletlerde genelde 100-130 yol için 100-135 mtb için oluyor, ama arka 142 gibi ölçüler de olabiliyor. Çelik kadro değilse 135lik kadroya esnetip 142 göbek takamazsınız.
Delik sayısı da çemberle uyumlu olmalı. Arada boşluk bırakıp örmek için aynı jant teli setini kullanamazsınız, farklı farklı jant teli uzunlukları gerekir ve herkes de yapamaz. Astarı yüzünden pahalıya gelir.
Mil kırılmış olsa ortada üstüne binip sürülebilecek bir bisiklet olmazdı sanırım.@SerdarCYCoo2Bursa mil kırılmış olabilir benim başıma gelmişti ve ya bilya dağılmıştır
Anlatılana bakılırsa yeni göbeğe gerek yok. Olsa bile, bisikleti yeni olduğu için maşa açıklığı müsaade edecektir diye düşünüyorum.@SerdarCYCoo2Bursa
Bisikletiniz alüminyum ise arka aks açıklığını ölçüp ona göre göbek almalısınız. Yeni bisikletlerde genelde 100-130 yol için 100-135 mtb için oluyor, ama arka 142 gibi ölçüler de olabiliyor. Çelik kadro değilse 135lik kadroya esnetip 142 göbek takamazsınız.