@Furkan B.
Arka tekerde örn. 28" lik bir jantta ve vitesli göbek kullanılıyorsa, sağ tarafın telleri sol tarafınkilere göre yakl. 2-3 mm daha kısadır. Göbeğin sağ flanşı kaset payı nedeniyle ortaya daha yakın olduğu için bu tarafta daha kısa tel kullanılır. Bunun sonucunda da akort sonunda çember çatalda ortalanmış olacağı için soldaki teller sağdakilere göre daha gergin olur (ön tekerde bunlar her zaman eşittir).
Sizin büyük olasılıkla bu kısa ve uzun telleri farketmeden gelişigüzel kullandınız. Kısa teller uzun tarafta kullanıldığında, sağlıklı olmasa da tel başının uzunluğu ile tutar, ama uzun teller kısa tarafta kullanıldığında çemberden içeri doğru taşar.
Örgünüzü sökerek telleri boylarına göre 2 gruba ayırın. Kısaları sağ tarafta, uzunları sol tarafta kullanın. Tabi bu arada yeni jantınızın çapı ile eskisinini de karşılaştırmayı unutmayın (göbeğin aynı kaldığını varsayıyorum). Profil genişliğine ve yapısına göre 28" lik çemberler farklı tel uzunlukları gerektirebilir, ama sizinkilerin iç çapları aynı ise sorun yok demektir. Tel boyu hesabı için (link) sayfasını güvenle kullanabilirsiniz, her jant için geçerlidir oradaki hesaplamalar.
Janttaki dikey veya yanal yamukluklar esnek oldukları için hafif ve büyük jantlarda (örn ince 28") akort ile genellikle düzelir. Düzelmiyorsa jantta eğrilik değil kırılma türü bir bükülme var demektir ve en doğrusu jantı değiştirmektir. Presleme, çekiçleme vs teorik olarak mantıklı olsa da akortta tam bir düzgünlük sağlamayabilir ve bu nedenle denemeye ve zaman harcamaya değmez (çok pahalı jantlarda belki bir denenebilir)
İyi şanslar