Scudo Sports

Jant çapak sorunu nasil çözülür ???

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Arkadaşlar merhaba jant içindeki çapaktan dolayı dönem dönem lastik basıncı belirli bir noktaya kadar düşüyor ve orada kalıyor bu yüzden tekrar tekrar şişirmek zorunda kalıyorum.Tekerlekleri tamamen söküp jant içini temizledim iç lastiği,sibobu kontrol ettim problem bulamadım ancak düzelmedi ve lastik inme sebebi çapaktan olabilir dediler.Sizce kağıt zımpara vs ile jantın içini onarabilirmiyim sizce ne yapmalıyım ?
 
Scudo
@poyraz poyraz çapak nasıl bu sorunu yaparmış? zımpara işine hiç girme, tecrüben yoksa. en sağlamı ve kolay yöntem elektrik bandını gerdirerek bir kaç kat bantlama yapmak olacaktır. İç lastik kaliteside çok önemli. bodrumda 6 aydan beri yatan bisiklette cst lastikler var ve inanılmaz şekilde havasında zerre kaçma yok ama yeni diye aldığım bisiklette ne iç lastik kullanmışlarsa bir kaç günde bir hava basıyorum.

cst iç lastik tavsiye ederim.
 
Merhaba. Ben Schwalbe Maraton XR Cramic Dış lastik ve Schwalbe iç lastik kullanıyorum. Bisikletim duvarda asılı ve duvar arasında ise kontrplak var. Teker yere bile değmiyor. Patlak vs. yok. 3 haftada bir hava basıyorum. Ben bıraktım artık peşinde koşturmayı. Basın hava gitsin. Jantta çapak falan yok öyle bir şey. Çapak ya patlatır yada patlatır. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@poyraz poyraz Dönem dönem düşüyorsa ve belli bir noktaya kadarsa sebebi çapak değildir çünkü çapak olsa patlaması gerekir...İç lastiğinizde suyla kontrol edin eğer bir patlak yok ise sibobundandır çok da problem değil, yaşanası bir olay :) Yapacak tek şey hava basmak :) Hımm ama patlak var ise ve tamiri sonrasında sorun devam ediyorsa arkadaşların da dediği gibi jant içine elektrik bandı sarın iki kat...
 
Hocam capaktan değil o. Hava kaçırıyor sibop. Benim araba da yapıyor onu :)
 
@poyraz poyraz 20-30 dk cok kısa bir süre sayılır.Ya küçücük patlak veya patlaklar var ya da siboptan kaçırıyor.Biraz fazla hava basıp su içerisinde gözlemleyin.
 
1. lastiğini değiştirerek sonuca bak
2. dış lastik içinde ince sivri cisim olabilir
3. jantta çapak varsa demir file yada törpü gibi birşeyle çözersin
4. sibopta sorun varsa direkt at lastiği, olmuyor olamıyor
5. bisikleti koyduğun ortamda bir patlatıcı olabilir
6. şişirmek çok da sorun olan birşey değil, sık binilen bisikletlerde devamlı kontrol etmelisin zaten
7. yüksek psi şişiriyorsan daha hızlı kaçırıyor. atıyorum yani 100den 90a bir saatte düşüyorsa, 70den 60a beş saatte düşüyor
 
İdeal lastik basıncı lastiğin üzerinde yazar. [emoji4]
 
Geri