Scudo Sports

Jant akordu (ayarı) nasıl yapılır?

@can_celik
Hocam fotoları anlaşılır çekebilmişimdir umarım.

P01214-230723.jpgP01214-230603.jpg
 
Scudo
@ordi Zincir açıları ideal gözüküyor. Jant hem fren köprüsünde hem de alt köprüde tam ortada gözüküyorsa olay tamamdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ordi
@can_celik hocam çok teşekkür ederim. Tavsiyelerinizle birlikte ilk akort denemem beklentimin üstünde oldu.
 
Foruma yeni üye oldum. Şuan ayrı bir başlık açmama izin verilmiyor o yüzden sorunumu buraya yazıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Pinarello marka yol bisikletim var. Arka jant ayarını yapacak bir bisikletçi bulamadım izmir'de. Jant ayar vidasının yalama olduğunu söylediler. Nasıl bir çözüm bulabilirim buna?
 
Dostlar merhaba bir sorum olacak. Lastiği şişirdikten sonra tam sibop bölümünde jant açılıyor ve iki yanağı birden o kısımda genişliyor. Buna nasıl bir çözüm bulabiliriz.?
 
@Rider108 Jant açılıyor ile neyi kastettiniz anlamadım.
 
sanırım lastiği söktak yaptıktan sonra lastiği ilk şişirmede iç lastiğin eşit şişmeyip bazı noktalarda balon yapma durumundan bahsediyor ben kısa bir süre düşük hava kullanıp sonra tam hava basıyorum buna çözüm olarak
 
Dostlar merhaba bir sorum olacak. Lastiği şişirdikten sonra tam sibop bölümünde jant açılıyor ve iki yanağı birden o kısımda genişliyor. Buna nasıl bir çözüm bulabiliriz.?

Bir fotoğraf her türlü tariften daha açıklayıcı olabilir.
 
Bir fotoğraf her türlü tariften daha açıklayıcı olabilir.
Merhaba jantın V fren duvarları iki yana genişliyor. Sadece sibop kısmında. Iki yana genisledigi icin akortla da cozulmuyor
 
@Rider108 Bir demirciye gidip tezgah mengenesinde o açık kısmı ufak ufak sıkarak olması gereken açıklığa getirebilirsiniz.
 
@Rider108 Bir demirciye gidip tezgah mengenesinde o açık kısmı ufak ufak sıkarak olması gereken açıklığa getirebilirsiniz.
Alüminyum ustam, bi sorun olur mu? Birde sadece teker şisince oluyor. Esneme yapıyor Yinede sıkılabilir mi?
 
@Rider108 Lastik şiştiğinde, jantın o kısmının diğer kısımlarından daha açık olduğuna eminsin di mi? Başka iç lastikle denediğinde de aynı şeyi yapıyor mu? Eğer yapıyor ise, sorun jantta ve mengeneyle o kısmı biraz sıkabilirsin. Bir sorun olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rider108
@Rider108 lastiğin içinde az hava varken sibobu ileriye itin biraz iç lastik jantın tabanına tam değmiyorken dış lastiği tam oturtun yerine hafif hafif bastırarak. Dış lastik yanaklarının janta oturması gereken yerleri tam oturmuyor iç lastik fazla şişik olduğu için. lastik inikken dediğim gibi sibobu ileri iterken dış lastiği janta oturtacaksınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rider108
@Rider108 lastiğin içinde az hava varken sibobu ileriye itin biraz iç lastik jantın tabanına tam değmiyorken dış lastiği tam oturtun yerine hafif hafif bastırarak. Dış lastik yanaklarının janta oturması gereken yerleri tam oturmuyor iç lastik fazla şişik olduğu için. lastik inikken dediğim gibi sibobu ileri iterken dış lastiği janta oturtacaksınız.
Denedim hocam, ilk başta pek işe yaramadı ama yine denerim yarın,. Kesin çözüm mengene ile sıkmak gibi. Lastik 1.5 ,85 psiya dayanıyor. O gün 75 sıktım her zamankinden biraz fazla şişirdim, basınca dayanamadı ve bu hale geldi gibi geliyor bana. Yedek Ic lastik bir boy geniş, onunla kullanmıştım. 1.5 ve üzeri uyumlu yazıyordu. Ama yinede Böyle oldu. Ilk kez basima geldi. Eski iç lastiğim 1.5 ve altı içindi. Sibop kısmı jantın en hassas yeriymiş. Aslında ikisindede 1.5 uyumlu yaziyor ama Bir boy bile olsa geniş kullanmayacaksın. öğrenmiş olduk.
@Rider108 Lastik şiştiğinde, jantın o kısmının diğer kısımlarından daha açık olduğuna eminsin di mi? Başka iç lastikle denediğinde de aynı şeyi yapıyor mu? Eğer yapıyor ise, sorun jantta ve mengeneyle o kısmı biraz sıkabilirsin. Bir sorun olmaz.
Başka iç lastikle de sorun yapıyor dediğiniz gibi. Sadece sibop bölgesinde iki tarafa doğru açılıyor. Mengeneyle sıktıracam artık.
 
Son düzenleme:
Geri