Scudo Sports

Jant akordu (ayarı) nasıl yapılır?

@Cem Coşkun evet hocam benimde sonum bisikletçide olacak gibi. Elimde bulunan jant tansiyonu ölçme aletine güvenerek giriştim akort işine. Akort sehpam yok. En son jant kadroya sürtmeye başladı :acpsnr:
P.tesiye kadar denemeye devam edip p.tesi jantı alıp bisikletçiye götüreceğim gibi görünüyor. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
Scudo
@Kaan.Özçelik Sacdan yapıldığı zaman nipel yuvaları kısa zamanda bollanır diye tahmin ediyorum. Özellikle en çok yükün oluştuğu son çevirmelerde. Küçük bir alanda çok büyük kuvvetlere dayanım gerektiği için, kolay deforme olmasın diye, anahtarlar sıcak dövme ile imal ediliyor.

@ordi Aman dikkat. Teli anormal gerip çemberi yırtmak var işin ucunda.
 
@Cem Coşkun evet hocam benimde sonum bisikletçide olacak gibi. Elimde bulunan jant tansiyonu ölçme aletine güvenerek giriştim akort işine. Akort sehpam yok. En son jant kadroya sürtmeye başladı :acpsnr:
P.tesiye kadar denemeye devam edip p.tesi jantı alıp bisikletçiye götüreceğim gibi görünüyor. :)
Ters çevirip fren pabuçlarına göre yapıyorum , disk frenliler içinse cırt bant kullanın derim. Bir yerde yanlış yapıyorsunuz emin olun.
 
Çok el beceriniz yoksa hiç bulaşmanızı tavsiye etmiyorum basit bir işken çıkılmaz hal alabiliyor. Özellikle tel başının sıyırması jant çemberinin çatlamasına kadar gide bilir onun için 20 30 TL verin kurtulun..
 
  • Beğen
Tepkiler: ordi
abilerim bir şey sormak istiyorum bugün 8 olmuş bir çember tamire geldi ne kadar düzeltmeyi denesem de bir taraftaki teller boşta bir taraftaki teller çok sıkı çok sıkı olmasına rağmende düzelmiyor bunun için ne yapmam gerekiyor
 
@scavengermtb Tamire geldi derken? Akort yapmayı bilmeden tamir atölyesi mi açtın ne yaptın anlamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@scavengermtb Tamire geldi derken? Akort yapmayı bilmeden tamir atölyesi mi açtın ne yaptın anlamadım.
kendi çapımda evde tamir yapıyorum akort yapmayı biliyorum jant örmeyi de biliyorum akort sehpam akort tornavidamda var ama gelen jant katlanmıştı resmen onu düzeltemedim sağa 3mm kadar sekiyor sol teller sıkı
 
kendi çapımda evde tamir yapıyorum akort yapmayı biliyorum jant örmeyi de biliyorum akort sehpam akort tornavidamda var ama gelen jant katlanmıştı resmen onu düzeltemedim sağa 3mm kadar sekiyor sol teller sıkı
Teller komple çıkarılıp jant fiziksel guc kullanarak duzeltilecek. Ancak her zaman bu mumkun olmaz. Kaliteli bir jant degilse ve duzelmiyorsa yenisini veya ikinci elini dusunebilirsiniz.
 
@scavengermtb Arkadaşların dediği gibi, dediğin sağa kaçıklığın maksimum olduğu noktayı kalemle işaretleyip sonrasında bütün telleri sökmen lazım. Sonra da çemberi sağa kaçık taraf yere temas edecek şekilde yere yatırcan, yere oturarak bacaklarınla jantın düzgün kısımlarına bascaksın ve iki elinle kaçık tarafı yukarı doğru çekeceksin. Bu şekilde çemberi kabaca düzleyebilirsin.
 
Dünden beridir epey yol kat ettim. Yanal salınımı epey azalttım. Akort sehpası olarak çocuk sandalyesi kullanıyorum. Son elimden geldiğince tel gerginliklerini eşit yapmaya çalıştım. İşin sonunda ölçüm yapacağım. Akortun çabuk bozulmaması için doğru gerginlikte olması gerekiyor sanırım. Bahsi geçen doğru gerginliğe ulaşabilirmiyim bilmiyorum.
P01212-134623.jpgP01212-134433.jpg
 
@ordi Nipel anahtarın var di mi? Pense gördüm de ondan soruyorum. Pense yalama yapar nipelleri.
 
teşekkür ederim abilerim
 
Üstadlarım son tahlilde ulaştığım nokta videoda göründüğü gibidir. Çember biraz sağda duruyor ama rubleden dolayı diye galiba. Birde paylaştığım fotodan görüleceği üzere jant arka çatalı tam ortalamadı, sola daha yakın gibi. Normali bumudur?
 

Dosyalar

  • 16078483257988175913202363939821.jpg
    16078483257988175913202363939821.jpg
    1,1 MB · Okunma: 127
Videoda zincir aynakolda en büyük dişlide mi? Eğer öyleyse göbeği biraz sola alman gerekiyor, çünkü ön en büyükte arka en küçükteyken zincir çok çapraz kalıyor şu halinde.
Ayrıca, dikey salınımı neredeyse sıfırlamışsın, ama bariz şekilde yatay salınım var çemberde.
 
  • Beğen
Tepkiler: ordi
Hocam son hali videoda görüldüğü gibi. Frenin üzerinde bulunduğu çatal borusunun merkezinden jant yüzeyine kadar olan kısmı ölçtüm, her iki tarafı da eşit (2.5cm). Ancak alt taraftaki çatal borusunun çember yüzeyine mesafesi farklı. Sol çatal borusu ile çember arasındaki mesafe daha azken sağ çatal borusu ile çember yüzeyi arasındaki mesafe daha fazla. Sol çatal borusuna takılı olan ayaklık zamanla açıldığı için park halindeyken bisikleti daha dik konumda tutması için ayaklığa ayağımla bastırıp düzeltiyordum eskiden. Çatal borunun ekseni etkilenmiş olabilir mi?
 

Dosyalar

  • P01213-165211.jpg
    P01213-165211.jpg
    1.015,3 KB · Okunma: 96
@ordi park ayağı kullanınca boruların ekseninin bozulacağını sanmıyorum. Ayrıca cetvelli fotodan anladığım kadarıyla, çember sağa yakın. çember sağ boruya 15 mm mesafeli gibi gözüküyorken, sol boruya 21 mm gibi gözüküyor.

En başta ilk dediğimi yapmalısın zaten. Mili 1 cm kadar sola kaydırmalısın. Bu halde, hız vitesindeyken (zincir önde en büyükte, arkada en küçükte iken) zincir çok çapraz kalıyor. Önce onu bi yap, sonra çemberin sağa sola hizasına bakarsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: ordi
Hocam daha detaylı kontrol edince jant merkezini tutturamadığımı fark ettim ve tekrar müdahale ederek önce jant merkezini olması gereken konuma getirdim sonrada yanal ve dikey salınımı neredeyse sıfırladım. Aklıma takılan nokta jant merkezini bu iş için özel üretilmiş olan alet ile değil de maşa alt boruları ile çember yüzeyinin arasını göz kararı ve cetvel ile ölçerek yaptım. Milimetrelik sapma varsa şayet zararı olur mu? Bir de hocam siz mili sola kaydırmaktan bahsetmişsiniz. Tam olarak anlayamadım. Aynakol ve ruble arasında zincirin çapraz olması gibi bir durum dikkatimi çekmedi. Sizin yazdıklarınızı okuduktan sonra zinciri aynakolda en büyük, rublede en küçük dişliye getirdiğimde zincirin düz bir hat şeklinde olduğunu görüyorum. Daha farklı mı olması gerekir?
 

Dosyalar

  • P01214-200325.jpg
    P01214-200325.jpg
    687,7 KB · Okunma: 80
@ordi akort mükemmele yakın olmuş gözüküyor. şimdi 2 foto istiyorum çekebilirsen.
1 - zincir önde en büyükte, arkada en küçükte iken,
2 - önde en küçükte, arkada en büyükte iken. tabi çaprazlığı anlamam için bu videodaki gibi yukarıdan çekmelisin.
 
Geri