Scudo Sports

Jant Akor

Kayıt
13 Temmuz 2011
Mesaj
19
Tepki
0
Şehir
İzmir-Isparta
Konunun yeri tam olarak burası mıydı karar veremedim ama eğer yanlış yere açtıysam kusura bakmayın.Benim sorunum şu temmuzun ortalarında yani benim üniv. için yaz okulunun sonlarına yakındı Carraro 417almıştım.20gün sonra ilk bakımı ücretsiz yapıcaz dediler ama sınav falan derken gidemedim bende bu hakkı gelince kullanırım dedim.Fakat dün gittiğim servis bu hakkımın geçtiğini söyledi yani artık bakımlarda yada arızalarda para alıcakmış.Şimdi bisikletimin her iki tekerinde de yalpalama var özellikle arka teker çok fazla öyle ki çok yavaş gitmeye çalışıyorum zaten çok sallıyor.Bunun dışında ön freni kullandığımda,dönüşlerde veya hafif çukurlarda fren sürtüyor dengesi bozuluyor elimle düzeltiyorum ama sinir bozucu oluyor.Birde viteslerde ayar bozukluğu var.Ben dediğim gibi ilk bakım hakkımın gittiğini duyunca çok şaşırdım ve sadece bisikletin teker sorununu anlattım.Servisteki arkadaş baktı akor gerekli dedi sadece bir teker için 15tl.imiş bana çok yüksek geldi.Bi tanıdığımı aradım.Çok uzun süredir bisikletle uğraşıyor onun daha tecrübeli olduğunu düşünerek ona danışayım dedim o ise beni başka bir tamirciye yolladı,orada 5tl.ye hal eder dedi servisin dediğine göre başkasının yapması garanti dışında kalmama neden oluyormuş arkadaş salla bişey olmaz dedi ama kafam karıştı sizlerinde yorumunu alayım dedim.Bu arada servisteki arkadaş tek teker mi 15tl. dediğimde 5e de yapanlar var istersen bende yaparım fark etmez ama o zaman yapacaklarımla 15e yapacaklarım aynı değil dedi.Telleri söküp tekrar bağlamaktan falan bahsetti ama şaşkınlıktan pekte dinlemedim.Sizce ne yapmalıyım açıkçası öğrenci olduğum için aradaki 20tl. benim için çok ufak bir para değil.Şimdiden teşekkürler
 
Scudo
Telleri söküp tekrar bağlama diye bir şey yoktur. Yani buna akort denmez herhalde. Ancak akort yaparken zedelenmiş, kırılmış ve hatta o sırada kırılan teller değişir. Bu usta sanırım olayı biraz zor gösterip (ki bunu bir çok usta yapıyor) çok para koparmak istiyor. Haklılar da adamlar geçimlerini sağlamaları lazım ki yaz/kış hizmet versinler. Yoksa Anadolu'da bisikletçilerin bir bir kapandığını duymuştum.

Neyse bence bu akort olayını öğrenmeli. Sıkma pensi bir kenara hizalama aletine herkes sahip olamıyor. Acaba fren pabuçlarından bu iş olmaz mı acep? Sonuçta yapa boza öğreneceğiz. Değdiği kısımdaki teli tutuyor sıkıyor. Elbet vardır püf noktası ama devlet sırrı değil ki öğrenmek lazım.
 
Gayet iyi anlıyorum seni para konusu olarak . Şimdi söyle söleyeyim garantiden bahsetmişsin cıakr demişsin. Suanda madem cıkmadı nie para alıor? Yani bisikletin garanti kapsamı içinde olusu yada dısında olusunun sana ne getriisi var ki? zaten o adamda para ile yapıor ne yapıcaksa. Belli ki o kişi cıkarcı birisi 3-5 gün için hem seni kırmış hemde paranı almak niyetinde. Böyle insanlara pirim vermemeni öneririm yani 10 tl 5 tl bile dese suanda hal tavrından dolayı neden ona kazandıracaksın bosver.

Arkadasının söyledigi yere git 5 tl ye yaptır hosuna gitmesse yalpa yapmaya deam ediosa orda dene ve söyle bosamı para verdim falan gibisidnen üstünde dur yaparlar. Fren papuclarında sanırım akort bozuk diye yamuluyor. Zaten genlede akort yapıldıktan sonra frenlerde ayarlanır vites ayarınıda baktırısın toplamda akort fren vites 20 tl kadar tutar heralde.

Kolay gelsin.
 
dostum merhaba. sanırım tüm servislerin yaklaşımı aynı, ben de servisin önünden gecerken şu 6 ayda bir bakım için kuponlar varya bisikletin belgelerinde dedim 6 ay oldu bakıma getirdim,2 yıl garantili olmasına rağmen parayla yapıldını öğrendim ve miktarda belli deişlmi yani yapacağı işleme göre bakım sırasından belli olcakmış falan, ben de bu bakım işinden iyi anladığım için sürekli kontrol ediyordum zaten jant akordu fren akordu göbek bilya yağ durumu vs. adama heryerine bakım yaptıgımı söledimde farketmez dedi, bisiklet firması bunlara bakıma bisiklet geldiğinde müşteriye "kitleyin" demişmiş.ben de o zaman kitlicek başka enayi bul dedim ve aldım bisikleti gittim.zaten bisikleti alır almaz netten,videolardan vs bakım konularını oldukça öğrendim, sana tavsiyem sen de bakımını yapmayı öğrenmeye çalış. böylece milleti enayi yerine koyduklarını sanan bazı ....lar ekmek yemesin.bu arada bunu söyleyen bianchi bayisiydi.
 
@Yağız Üçer
Eğer çok uzun süre geçmediyse,Pazartesi Carraro'yu arayıp,oradaki yetkili birine durumu anlatıver...
(link)
 
Ne kadar çıkarcı insan var diyesim geldi bu yorumu okuyunca.. Akord ayarı kolay bir iş değildir en azından evde oturup hoop diyerek yapılacak bi iş değildir.. Biraz bilgi ve tecrübe ister ki bu da yoksa ayarı iyice bozmak mümkündür.. Ancak ciddi bi hasar(birçok telin kopması, tekerin kullanılamayacak kadar dengesinin bozulması dışında) iki üç tel gerdirmeyle yapılan akord ayarları için (birçok kez kendim yaptırdığım için rahatlıkla söyleyebilirim) ortalama 5 ila 10 tl alıyorlar, tek teker için.. Bu fiyat farkı da şehre göre değişiklik gösteriyor genelde.. Sizin anlattıklarınızdan yola çıkarak biskletinizin jant telleri muhtelemelen yeni alınan bisikletlerde çoğunlukla olan bi şekilde, tekerler alışma evresinde akord ayarı bozulmuş.. Bunu yeni alınan bir elektroniğin ilk etaplarında yaşanan sorunlara ya da bir arabanın yeni alındığında belirli süre düşük devirde kullanılmasına(çünkü parçalar birbiriyle senronize hareket etmeye alışması içindir) benzetebilirsiniz.. Bu açıdan benim kanaatim 15 tl biraz fazla ama unutmamak lazım ki garanti kapsamı dışına çıkması bu 15 tl den daha değerli bir durum.. Bunu da düşünmenizde fayda var..
 
Az önce Carraro'yu aradım bana ilk 20gün bakımını yaptıramadığım için bisikletimin garanti dışı kaldığını söylediler.Aynı zamanda akort etmek garanti kapsamında olan bir işlem değilmiş.
 
Alet edevata ödenen para her zaman amorti eder. Ustanın istediği paraya tel sıkmak için olan aletten bir tane alınabilir. Hobi olarak uğraşıldığı için bisikletin hiç bir tamiri angarya gelmez. (Şarkı sözü gibi oldu :) )
Şu linkte ((link)) arkadaş ayrıntılı şekilde anlatmış.
 
Garanti konusu ne yazıkki,ülkemizde tam olarak bilinmemekte ve halkımızı da bilinçlendirmemek için herkes kafasına göre oynuyor.Bir tek bisiklet değil,otomobillerde de aynı.Garanti sadece fabrika hatasından ileri gelen sorunlar için geçerli.Oysaki "garanti" kelimesini tam anlamıyla uygulayan firmalar yok.Fakat burada şu anektot var,ilk bakım ücretsiz denilmiş,arkadaş zorunlu nedenlerden dolayı gidememiş ve bisiklet garanti dışı kalmış.Burada bazı sözcükleri yazmak yasak olduğundan sadece şunu söylüyorum;"hakkınızı arayın ve işin sonuna kadar gidin".
Akort ayarı meselesi içinse;bu ayarı herkes yapamayacağı gibi,yapsa da yapabilirmi?diye düşünmek lazım.Arkadaşların dediği gibi 5 TL ye akort ayarı yapan kişiye götürmen daha iyi.
 
Şöyle ki bir yanlış anlaşılma oldu galiba dediklerimden ilk bakım ücretsiz fakat 20gün sonra götürmek gerekiyormuş yani bu 20gün sonrası bi kontrol ama zorunda kaldığım için götüremediğimi söylememe rağmen bir şey değişmez denildi.
 
@Yağız Üçer

Ben eşimin Salcano'sunu ilk bakıma götürmek için servisi önce telefonla aradım. Adamın ilk sorduğu bisikleti nereden aldığım oldu!!! Satın alırken kendisine kar ettirmemiş olmam herifi rahatsız etti sanırım. Konuşmanın sonunda beni bir sorun yoksa götürmeme gerek olmadığına (ücretsiz bakım, para alamayacak tabii), garantisinin bozulmayacağına ikna etti. İşin ilginci eşim o güne kadar bisikletine toplam sadece 3-4 km. binebildiği için bir sorun da yoktu. Gerçi hala yok, o da ayrı. Yani böyle şeyler de oluyor, belirteyim istedim. :in:
 
birincisi bisikleti aldigin yer istese bakimini yapip ilk 30gun bakimi olarakda gosterebilir.klasik turk esnaf ,is hizmete geldimi hatayi affetmezler.

yapman gereken tanis bi bianchi servisi bulup ilk bakimini onaylatmak.

genel olarak bisikleti servis disina goturmek garantiyi bozmaz.cep telefonu degil bu.

garanti ne ise yarar.benim masa bozuldugunda gonderdim adamlar sifiriyla degisti.baya ise yariyor yani.

son olarak boyle servisleri forumda duyuralim.ben erdoganlardan gayet memnunum.
 
milleti kandırmaktan başka işleri yok özellikle salcano servisleri bisikletimi 30 günlük mecburi bakımına götürdüm. yaptıları oda zorla civataları sıkmak akort ayarını kontrol etme ibaresi var kuponda söyledim yalandan eliyle kontrol etmiş gibi yaptı. abi 30 günde bozulmaz öyle dedi nasıl adam gibi servis bulucam bilmiyorum
 
Herhangi bir sanayi ürününün, ilk bakımı yapılmadı diye garanti dışı kalması makul ve mantıklı değildir.

Şöyle düşünelim; araba aldın ve ilk bakımına götürmedin, yağı eskidi/eksildi ve motorunda sorun çıktı... Tabi ki bunun mesulü sen olursun ve tamir masrafını ödersin.

Peki bu durum arabanın boyasının veya koltuk döşemesinin de garanti dışı kalmasına neden olur mu? Olmaz öyle saçmalık...

Bisikletin "ilk bakımı", montaj sonrasında ilk kullanıma bağlı olarak gelişebilen ve normal kabul edilen, ayarsızlıkların giderilmesinden ibarettir. Örneklersek, yeni teller kullanıma bağlı uzayabilir ve boyu oturur, buna bağlı olarak da vites ve fren ayarı kaçar. Kalite kontrolünde gözden kaçan hatalar varsa kendini belli eder, disk frenler (varsa) zaten balata ve rotorlar birbirlerine alışınca kendini bulur ve ince ayar gerektirebilir...

Ayrıca ilk 20 gün bisiklete binmediysen ne olacak ? Sırf adet yerini bulsun diye bakıma mı götüreceksin. Bayi de, Carraro da sığ bir yaklaşım sergilemiş.

Son olarak bir not, yaklaşık 3 ay önce yeni bir teker seti ördürdüm, yani ayar filan değil sıfırdan... 2 göbek, 2 jant ve 64 tel ile, toplam 30 lira vermiştim... Kısacası o servise o parayı verme kesinlikle...
 
Herkese ilgisi ve yardımcı yaklaşımından dolayı teşekkürler bende biraz daha üstüne gideyim o zaman tekrar Carraroyu arayım, servistekine de biraz daha net konuşabilirim.inşallah sorunu hallederim yine buraya yazarım olanları
 
Servise gitmedim,dışarıdan bir tanıdık vasıtası ile başka tamirciye gittim.Tüm sorunları çözdü akort ve ufak tefek bakım konularında,garanti işi ile ilgili öğrenci olduğum için telefon masrafı vs. ile uğraşmadım ve carraroyu tekrar aramadım fakat babama durumu anlattım ben bir arayım dedi.Bu konularda bilgili olduğu için daha etkili olacaktır.Hafta sonuna kadar netlik kazanır inşallah bende buradan tekrar haber veririm.
 
Ali expressden aldığım"pasak" marka jant 4300 küsur km lik sürüş boyunca 2 kez jant teli kopma sorunu yaşattı.1650 gramlık göbek sesi hoş bir janttir kendileri, performans olarak memnunum, söz konusu sitede hk.daki yorumlar da olumlu fakat o yorumlara da pek itibar etmemek gerektiğini biliyorum çünkü kargosu eline sağlam bir şekilde geçen 5 yıldızı basıyor.Sadede gelecek olursak bu jant klasik Çin malı kalitesizliğiyle mi malûl yoksa başka bir açıklama mümkün mü?
 
Janta kor diye okuduğum başlık
 
  • Beğen
Tepkiler: Eroseros
Geri