hashus1099
Deprem Dede
- Kayıt
- 13 Haziran 2011
- Mesaj
- 815
- Tepki
- 1.396
- Şehir
- istanbul/beşiktaş
- İsim
- hashus1099
- Bisiklet
- Canyon
@darkdream
Siz heralde beni anlamadınız. Jantın dönme ekseni ön ve arka göbektir. Çember ağırlığı 500 gram daha fazla olan bir jant düşünelim. Sürücüsünün ağırlığı 500 gram hafiflese aynı kapıya gelmez çünkü dönen elemanda jant yarıçapı mesafedeki 500 gramın etkisi, göbeğe binen eksik 500 gram ile bir olmayacaktır. 500 gram hafif bir jant, sürücünün vereceği 500 gramdan çok daha etkili olacaktır. Bunun sürtünme kuvvetiyle alakasını kurmadım. Atalet kuvveti derken atalet momentinden bahsetmiyorum.
Çember ağırlığı ve jant çapı arttıkça dönme direnci artacaktır.
Konumuz jant akıcılığı ya, ondan bahsediyorum.
Siz heralde beni anlamadınız. Jantın dönme ekseni ön ve arka göbektir. Çember ağırlığı 500 gram daha fazla olan bir jant düşünelim. Sürücüsünün ağırlığı 500 gram hafiflese aynı kapıya gelmez çünkü dönen elemanda jant yarıçapı mesafedeki 500 gramın etkisi, göbeğe binen eksik 500 gram ile bir olmayacaktır. 500 gram hafif bir jant, sürücünün vereceği 500 gramdan çok daha etkili olacaktır. Bunun sürtünme kuvvetiyle alakasını kurmadım. Atalet kuvveti derken atalet momentinden bahsetmiyorum.
Çember ağırlığı ve jant çapı arttıkça dönme direnci artacaktır.
Konumuz jant akıcılığı ya, ondan bahsediyorum.







