Jant akıcılığı nedir?

????

Aktif Üye
Kayıt
19 Şubat 2014
Mesaj
155
Tepki
149
Arkadaşlar jant akıçılığı ne demektir? Mesela Aynı hızda aynı yolda daha üst sevive jantın alt seviye janta oranla daha hızlı ve daha yormadan gitmesi gibi birşey midir?
 
Scudo

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.729
Tepki
5.177
Yaş
34
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
yokuş aşağı giderken pedal çevirmeden
yol lastiği takılmış bir normal jantlı mtb nin
dişli bir lastik takılmış akıcılığı yüksek jantlı bir mtb tarafından geçilmesidir jant akıcılığı.
yani bunun gibi bişe.
 

Emre Örsel

Aktif Üye
Kayıt
19 Mayıs 2014
Mesaj
150
Tepki
41
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Bisiklet
Salcano
@chnkrmz tur veya yarışlarda önemi yüksek galiba, günlük kullanımda çok gerekli mi üstad?
 

mehmet.ali

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.721
Tepki
3.439
Yaş
37
Şehir
Kayseri
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@chnkrmz hocam o şastik sürtünmesinin etkisi değilmi?
arkadaş jant akıcılığını sormuş.
Jant akıcılığı göbekle alakalı.

Edit: mesajı yarım okumanın zararları :D cihan hocama birebir katılıyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: lealtad

ahmtayd

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Mart 2015
Mesaj
528
Tepki
392
Şehir
Istanbul
İsim
Ahmet
Bisiklet
Carraro
Benimde merak ettiğim bir konu, şöyle ki Carraro Cr052 bisikletim var. 3-4 kişi performans turlarına çıkıyoruz. Grup arkadaşlarımda 16-17 bin tl lik bisikletler var. Sadece jantları benim bisikletin neredeyse bir buçuk, iki katı fiyatında. Fakat yokuş aşşağı saldığımızda onlarla aynı hızda gidebilmek için frene basmam gerekiyor. Yani zaman zaman ben daha çok hızlanıyorum pedal çevirmediğim halde bu neden kaynaklanıyor hafif (zayıf) olduğumdan olabilir mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Falkee

Üye
Kayıt
1 Mayıs 2015
Mesaj
76
Tepki
10
Yaş
23
Şehir
Gaziantep
İsim
Emre
Bisiklet
Salcano
@ahmtayd aynısı benede var bende ng 650 var adamda 14500 tl lik bisiklet ama ikimide pedal çevirmeden bırakırsak ben hep önde oluyorum
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.376
Tepki
10.041
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Rampa asagi hizlanmanin, jant akiciligiyla direkt alakali olmadigini saniyorum. Isin icinde aerodinamizm, surucu+bisiklet agirligi gibi faktorler var cunku. Turda mtbli arkadaslarla rampayi ayni hizda iniyoruz ancak is duz yolda oyle olmuyor. Neticede yer cekimi birim agirliga ayni kuvveti uyguluyor.
Akicilik en guzel dumduz yolda test edilir.
 

lealtad

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Aralık 2014
Mesaj
1.623
Tepki
1.665
Şehir
İstanbul
İsim
Hüseyin
Bisiklet
Diğer
@ahmtayd Aslında zayıflık rampa aşağı -65 km hızlarda dezavantaj. Eğimli yollarda hızlanmak @Kuzey Ege n,n de dediği üzere aerodiami, sürüş tarzı, duruş, anlık rüzgara göre hareket oldukça önemli...;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege

????

Aktif Üye
Kayıt
19 Şubat 2014
Mesaj
155
Tepki
149
Almayamadığım sonuçta jnatlar jant gobeğine bağlı.bu göbek çekişi nasıl olurda etkileyebilir. Sonuçta birçoğu kendi kategorisinde malzemeden
 

Güncemden

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Temmuz 2010
Mesaj
597
Tepki
452
Şehir
İzmir
Bisiklet
Giant
@hüseyin muhammed odabaş bkz. sürtünme katsayısı
olay tamamen sürtünmede bitiyor sonuç olarak sürtünme azsa daha akıcı çoksa değil (göbeğin içinden bahsediyorum)
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.105
Tepki
1.676
Şehir
İstanbul
Jant akıcılığı Mühendisler yeni bir şey bulmadıkça sürüp gidecek. Sürtünme en iyi yada en kötü canta da var Kaçış yok. En az Sürtünme seramik göbek çünkü mutlak sertlik aynı zamanda sağlamlık. Çeliği seramik kadar sertleştirdiğinde hem çabuk aşınıyor hem daha kırılgan oluyor.
Kendi jantınız yeterince akışkan mı?
Jantı iki elinize aynı maşanın tuttuğu Şekil alacaksınız ellerinizin işaret ve baş parmağı arasında olacak milin uçları ve tekerleği mili baş parmakla sıkı tutarak çevirip daha sonra jantın kendi ağırlığı ile dönerken işaret parmaklarınızın üzerinde serbest duran mil dönmeden tekerlek rahatça dönüyorsa akıcılık yeterli eğer baş parmaklarınızı serbest bıraktığınızda mil işaret parmaklarınızın üzerinde dönüyorsa yada ara ara dönüp tekrar takılıp dönüyorsa göbek bakım yapılmalı bilyeler değişmeli.
 

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.105
Tepki
11.481
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Cyclocross
Dental ekipmanlarda kullanılan havalı rulmanlar veya turbo moleküler pompalarda kullanılan manyetik rulmanlar evrim geçirip bisiklet jantlarına uyarlanırsa işte o zaman akıcılığı görürüz.
O zaman gelene kadar bütçenin elverdiği en iyi mekanik çözümün peşinde koşmak kafi.
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.105
Tepki
1.676
Şehir
İstanbul
@Sadettin Z. Havalı rulmanlı zaten kompresörle çalıştırdığı bir alete uygulanıyor. Manyetik rulmanlar da yük taşımaya dayanıklı değil ama gelişmeleri zaten bisikletten önce otomotiv de olur. Metal ve seramik harici daha sert yani elmas yüzeyli rulmanlar daha önce olur. Tabi seramik rulmanların kalitesinin üzerine nekadar koyar yapmaya değermi bilinmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp

darkdream

Daimi Üye
Kayıt
17 Eylül 2015
Mesaj
300
Tepki
326
Yaş
38
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yarışa çıkılmayacaksa çok üst seviye ürünle orta seviye ürün arasındaki farkı anlamanız teknik olarak mümkün değil. Zorlu koşullarda dağda bayırda gitmiyorsanız Taiwan malı rulmanlı göbekler işini çok iyi yapıyor.
 

hashus1099

Deprem Dede
Kayıt
13 Haziran 2011
Mesaj
819
Tepki
1.591
Şehir
istanbul/beşiktaş
İsim
hashus1099
Bisiklet
Canyon
yokuş aşağı, daha ağır bisiklet tabi ki daha hızlı olur.
ama bir jantın akıcılığını önemli etkileyen bir faktör de ağırlığı oluyor. sonuçta dönen nesnelerin ataleti çok etkilidir.
yani 2 kg'lık bir yol jantınız var diyelim. siz de 88 kilosunuz. toplamı 90 kg ediyor.
1.5 kg'lık bir jant takıp 89.5 olmakla,
2 kg'lık jantta devam edip yarım kilo vererek 89.5'e inmek aynı performansa sebep olmaz.

o yarım kiloyu sabit bir nesneden vermekle, dönen janttan kaybetmek, hele dönüş çapı en yüksek olan çemberden vermek gerçekten büyük performans sağlayacaktır.
 

Arseyus

Daimi Üye
Kayıt
20 Aralık 2015
Mesaj
295
Tepki
223
Şehir
Yeraltı Dünyası
@chnkrmz Bende bazı mtb'ciler benim hibrit bisikleti yokuş aşağı neden hızlı geçiyorlar diyordum oysaki lastikleri dişliydi bunların. Bunuda öğrendim jant en önemli parçalardan :)
 

darkdream

Daimi Üye
Kayıt
17 Eylül 2015
Mesaj
300
Tepki
326
Yaş
38
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@hashus1099
@hashus1099

Benim mesleki olarak tam katılmadığım konular var burada. Evet tek başın jant için bu doğrudur, ağır bir jant tek başına sürtünme kuvvetine daha çok maruz kalır fakat bir sistem içinde üstünde 70-80 kg yük varken 0,5 kg'nun ciddi bir etken olduğunu düşünmüyorum. Yani hızda büyük bir etki de bulunmaz. Zaten benzer konular tartışıldı, yarışla ilgilenmiyorsanız 10 kgluk bisikletle 14 kgluk bisiklet arasında pek bir fark oluşmuyor. Bu arada atalet momenti cismin şekliyle ilgilidir, ağırlığı ancak ağırlık merkezinden uzaklaştıkça fark yaratır. Yani toplam bisikletin ağırlık merkezini düşündüğümüzde esas olan kişinin ağırlığıdır, oraya 20 kg hafif biri oturmadığı sürece ağırlık merkezi çok değişmez. Demem o ki hafif bir jant ile çok ağır bir jantın atalet momenti sistem için de aynıdır(sürtünme kuvveti farklıdır).
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayrettin
Yukarı Alt