Scudo Sports

Jant akıcılığı nedir?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
305
Arkadaşlar jant akıçılığı ne demektir? Mesela Aynı hızda aynı yolda daha üst sevive jantın alt seviye janta oranla daha hızlı ve daha yormadan gitmesi gibi birşey midir?
 
Scudo
yokuş aşağı giderken pedal çevirmeden
yol lastiği takılmış bir normal jantlı mtb nin
dişli bir lastik takılmış akıcılığı yüksek jantlı bir mtb tarafından geçilmesidir jant akıcılığı.
yani bunun gibi bişe.
 
@chnkrmz tur veya yarışlarda önemi yüksek galiba, günlük kullanımda çok gerekli mi üstad?
 
@chnkrmz hocam o şastik sürtünmesinin etkisi değilmi?
arkadaş jant akıcılığını sormuş.
Jant akıcılığı göbekle alakalı.

Edit: mesajı yarım okumanın zararları :D cihan hocama birebir katılıyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: lealtad
Benimde merak ettiğim bir konu, şöyle ki Carraro Cr052 bisikletim var. 3-4 kişi performans turlarına çıkıyoruz. Grup arkadaşlarımda 16-17 bin tl lik bisikletler var. Sadece jantları benim bisikletin neredeyse bir buçuk, iki katı fiyatında. Fakat yokuş aşşağı saldığımızda onlarla aynı hızda gidebilmek için frene basmam gerekiyor. Yani zaman zaman ben daha çok hızlanıyorum pedal çevirmediğim halde bu neden kaynaklanıyor hafif (zayıf) olduğumdan olabilir mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@ahmtayd aynısı benede var bende ng 650 var adamda 14500 tl lik bisiklet ama ikimide pedal çevirmeden bırakırsak ben hep önde oluyorum
 
Rampa asagi hizlanmanin, jant akiciligiyla direkt alakali olmadigini saniyorum. Isin icinde aerodinamizm, surucu+bisiklet agirligi gibi faktorler var cunku. Turda mtbli arkadaslarla rampayi ayni hizda iniyoruz ancak is duz yolda oyle olmuyor. Neticede yer cekimi birim agirliga ayni kuvveti uyguluyor.
Akicilik en guzel dumduz yolda test edilir.
 
@ahmtayd Aslında zayıflık rampa aşağı -65 km hızlarda dezavantaj. Eğimli yollarda hızlanmak @Kuzey Ege n,n de dediği üzere aerodiami, sürüş tarzı, duruş, anlık rüzgara göre hareket oldukça önemli...;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Almayamadığım sonuçta jnatlar jant gobeğine bağlı.bu göbek çekişi nasıl olurda etkileyebilir. Sonuçta birçoğu kendi kategorisinde malzemeden
 
@hüseyin muhammed odabaş bkz. sürtünme katsayısı
olay tamamen sürtünmede bitiyor sonuç olarak sürtünme azsa daha akıcı çoksa değil (göbeğin içinden bahsediyorum)
 
Jant akıcılığı Mühendisler yeni bir şey bulmadıkça sürüp gidecek. Sürtünme en iyi yada en kötü canta da var Kaçış yok. En az Sürtünme seramik göbek çünkü mutlak sertlik aynı zamanda sağlamlık. Çeliği seramik kadar sertleştirdiğinde hem çabuk aşınıyor hem daha kırılgan oluyor.
Kendi jantınız yeterince akışkan mı?
Jantı iki elinize aynı maşanın tuttuğu Şekil alacaksınız ellerinizin işaret ve baş parmağı arasında olacak milin uçları ve tekerleği mili baş parmakla sıkı tutarak çevirip daha sonra jantın kendi ağırlığı ile dönerken işaret parmaklarınızın üzerinde serbest duran mil dönmeden tekerlek rahatça dönüyorsa akıcılık yeterli eğer baş parmaklarınızı serbest bıraktığınızda mil işaret parmaklarınızın üzerinde dönüyorsa yada ara ara dönüp tekrar takılıp dönüyorsa göbek bakım yapılmalı bilyeler değişmeli.
 
Dental ekipmanlarda kullanılan havalı rulmanlar veya turbo moleküler pompalarda kullanılan manyetik rulmanlar evrim geçirip bisiklet jantlarına uyarlanırsa işte o zaman akıcılığı görürüz.
O zaman gelene kadar bütçenin elverdiği en iyi mekanik çözümün peşinde koşmak kafi.
 
@Sadettin Z. Havalı rulmanlı zaten kompresörle çalıştırdığı bir alete uygulanıyor. Manyetik rulmanlar da yük taşımaya dayanıklı değil ama gelişmeleri zaten bisikletten önce otomotiv de olur. Metal ve seramik harici daha sert yani elmas yüzeyli rulmanlar daha önce olur. Tabi seramik rulmanların kalitesinin üzerine nekadar koyar yapmaya değermi bilinmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Yarışa çıkılmayacaksa çok üst seviye ürünle orta seviye ürün arasındaki farkı anlamanız teknik olarak mümkün değil. Zorlu koşullarda dağda bayırda gitmiyorsanız Taiwan malı rulmanlı göbekler işini çok iyi yapıyor.
 
yokuş aşağı, daha ağır bisiklet tabi ki daha hızlı olur.
ama bir jantın akıcılığını önemli etkileyen bir faktör de ağırlığı oluyor. sonuçta dönen nesnelerin ataleti çok etkilidir.
yani 2 kg'lık bir yol jantınız var diyelim. siz de 88 kilosunuz. toplamı 90 kg ediyor.
1.5 kg'lık bir jant takıp 89.5 olmakla,
2 kg'lık jantta devam edip yarım kilo vererek 89.5'e inmek aynı performansa sebep olmaz.

o yarım kiloyu sabit bir nesneden vermekle, dönen janttan kaybetmek, hele dönüş çapı en yüksek olan çemberden vermek gerçekten büyük performans sağlayacaktır.
 
@chnkrmz Bende bazı mtb'ciler benim hibrit bisikleti yokuş aşağı neden hızlı geçiyorlar diyordum oysaki lastikleri dişliydi bunların. Bunuda öğrendim jant en önemli parçalardan :)
 
@hashus1099
@hashus1099

Benim mesleki olarak tam katılmadığım konular var burada. Evet tek başın jant için bu doğrudur, ağır bir jant tek başına sürtünme kuvvetine daha çok maruz kalır fakat bir sistem içinde üstünde 70-80 kg yük varken 0,5 kg'nun ciddi bir etken olduğunu düşünmüyorum. Yani hızda büyük bir etki de bulunmaz. Zaten benzer konular tartışıldı, yarışla ilgilenmiyorsanız 10 kgluk bisikletle 14 kgluk bisiklet arasında pek bir fark oluşmuyor. Bu arada atalet momenti cismin şekliyle ilgilidir, ağırlığı ancak ağırlık merkezinden uzaklaştıkça fark yaratır. Yani toplam bisikletin ağırlık merkezini düşündüğümüzde esas olan kişinin ağırlığıdır, oraya 20 kg hafif biri oturmadığı sürece ağırlık merkezi çok değişmez. Demem o ki hafif bir jant ile çok ağır bir jantın atalet momenti sistem için de aynıdır(sürtünme kuvveti farklıdır).
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayrettin
Geri