Scudo Sports

İzmir'in bisiklet yolları

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Karşıyaka'da oldukça sık pedal basan birisiyim. Karşıyaka'da Bostanlı sahildeki bisiklet yolunu saymazsak ki o da şu an tranway nedeniyle tadilatta, hiç bisiklet yolu yok. Geçen gün Karşıyaka-Bornova-Balçova yapayım dedim, her zamanki gibi sinirlerimi bozmaktan başka bir işe yaramadı. Konak-Güzelyalı arası sahil bisiklet yolu gerçekten de çok güzel ama hepsi bu. Bunun dışında yapılan hiçbir şey yok. Taşıt yollarından vazgeçtim yeni yapılan 2-3 metre genişliğindeki kaldırımlarda bile bisikletle ilgili yapılan hiçbir şey yok. Bu yetmezmiş gibi engelliler için yaptırdıkları ve kaldırımda bisiklet sürmeyi zorlaştırma dışında hiçbir işe yaramayan sarı karoları daha da kalıcı yapmışlar. Adamlara defalarca yazdım, başkaları da söyledi sanki inat yapıyorlar, kaldırımları özellikle bisiklet giremesin diye yapıyorlar. Eskiden 1,5-2 metrelik düz betondan sonra sanırım süs olsun diye 2 sıra kırmızı kilit taşı döşüyorlardı şimdi onun yerine tırtıklı granit taş döşüyorlar. Bu adamlar Avrupa görmemişler gibi davranıyorlar. Avrupa'nın birçok yerinde bisiklet yolu kaldırımla bütünleşik değil mi? Kaldırımın yarısı yaya yarısı bisiklet yolu değil mi? Hiç mi görmezsiniz bunları? Artık bu belediyelere söyleyecek hiçbir sözüm kalmadı. Başta İzmir Büyükşehir Belediyesi olmak üzere tüm İzmir ilçe belediyelerini Allah'a havale ediyorum. İnşallah bir gün bu bisiklet düşmanlığından vazgeçerler, diyeceğim ama hiç mi hiç umudum yok. Yine de yılmak yok, inadına pedala kuvvet...
 
Scudo
İzmir de böyle ise vay halimize:kötü:
 
2. Fotoğrafta kaldırımlara döşedikleri kırmızı kilit taşları var bu taşlar sürüş kalitesini müthiş bozuyorlar. Bu taşların kaldırımlara neden döşendiği hakkında fikri olan var mı?

Bayraklı-Liman geçiş bisiklet yolu ne oldu? Bu konuda bilgisi olan var mı?
 
bisiklet kaldırımda çok zorda kalmadıkça sürülmez 1 engelli vatandaşlarımızı düşünmediğiniz için sizi kınıyorum 2 kilit taşlar iyi dursun diye döşeniyor bizim burada kaldırımların neredeyse tamamı kilit taş 3:)

hem geçen sene izmire gittim birçok ilden daha hoşgörülü bisiklete insanlar bir ikikere hariç yolda ne bir tacize uğradım nede başka bir şeye beldiye planlamalarıda okadar kötü değil bizim burada da okadar kötü değil ama insanlar biraz dert mazgalları söküp romen vatandaşlarımız hurdacıya satmakta geçen gün iki kişi düşmüştü o yüzden artık roman mahhlelerine uğramıyorum hele geceyse alternatif yollardan geçiyorum.
 
Merhaba,
Fikrimce, bisikletin yeri kaldırım değildir. Bisiklet yoludur, sizin de dediğiniz gibi. Kaldırımda öncelik her daim;
1. Engelli
2. Yaya şeklinde olmalıdır.
Maalesef bizde engelli arkadaşlarımıza da gerekli özen gösterilmemekte, bu ayrı bir konu.
Burada belediyeye kızılacak nokta neden kaldırıma kilit taşı döşediği değil neden bisiklet yolu artırımı yapmadığıdır. Fakat bisiklet yolu yok ise bisikletlinin işgal etmesi gereken yer kaldırım değil (engelliler için ayrılan kaldırım hiç değil) araç yoludur. Bisikletliler araç trafiğinde tüm normal araçlar ile aynı hak ve kullanım sorumluluklarına sahiptirler. (ışıkta durmak, aslında bisikletliye uygun şekillerde sinyal vermek, yaya geçitlerinde dikkatli olmak vb.) Ama trafiğe çıkan bisikletliyi de maalesef araçlarımız yok saydığı için insan "e ben nerden sürücem" ikileminde kalıyor. Bu durumda yapılacak şeyin trafikte kendimizi geliştirmek olduğunu düşünüyorum.

Kilit taşı kullanım sebepleri;
1. Ucuz,
2. Görsel olarak çeşitlilik sağlanabiliyor.
3. Kaymıyor
4. Söküp çıkarma, bakım gibi durumlarda müdahalesi ve gerekirse yenilenmesi kolay.
5. Kaldırım konum ve durumuna göre imar kurallarınca kullanıması gereken malzemeler vardır. Bu kurallar dahilindeki bir malzeme olmasından dolayı da özellikle tercih edildiğini düşünüyorum.

Granit taş kullanım sebepleri;
1. Şık
2. Özellikle tırtıklı olmasının sebebi kaymıyor olması. Unutmayalım ki orası bir kaldırım ve bisikletliden çok koşturan çocuk çombalak ve yayalar kullanıyor. Dolayısı ile bizim hızımıza hız katacak düz yüzeyler yağmur ve buzlanma gibi durumlarda kayma tehlikesi oluşturabilmektedir.

Yurt dışında küptaşlara rağmen (ki küptaş dediğimiz şey kilit taştan daha bela bir şey) kimsenin kaldırımdan sürdüğünü görmedim.
Bisiklet yolu veya işareti olmayan yerde üstünlüğün yayada olduğu kanaatindeyim ve hele de engelli arkadaşların hayatını kolaylaştıran kılavuz karoların öneminin artmasından memnuniyet duyarım.

Güvenli sürüşler.
 
@Özgürpedal Hocam kesinlikle katılıyorum bu tespitlerinize. Bende İzmir'de yaşıyorum tatillerde Konya'ya geliyorum ve Konya'da özellikle yeni yapılan tüm ara ve ana yollarda bisiklet yolu var. İzmir bu konuda gerçekten sınıfta kalıyor. Yani bir çok açıdan sevmesem de belediyecilik konusunda Konya İzmir'i ne yazık ki solluyor her alanda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Güler
Ne kadar bisiklet yollarımızı motorsiklet ile elektirikli motorlu arkadaşlar ile paylaşsakta şükür halimize hiç bisiklet yolu olmasa ne yaparız:)
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtkvnc_pdr
@zlatan_1903 Olsun hocam en azından yol var:) İzmir de çok müsait olsa da çoğu yerde bisiklet yolu yok. En azından Konya'da fiziki olarak yol var. Tabi bisiklet kültürü ayrı bir olay. Yayalar bu konuda bilinçsiz malum:)
 
  • Beğen
Tepkiler: el_Aksa_1903
Birbirimizi ANLAMAMAK için elimizden geleni yapıyoruz. Ben yılda 2.000-2.500 km. pedal basan birisiyim. Ve de Türkiye'de yaşıyorum, kelle koltukta bisiklete binmeye çalışıyorum. İzmir'in taşıt trafiğine ayrılmış yollarının yüzde 99.9'unda ölüm tehlikesi atlatmaksızın pedal basmanız imkansız. Bisikletçiyi ezmek için özel arayış içinde olanlar bile var. Türkiye'de bisikletçinin de kanuni hakları olduğunu ve taşıt yollarını kullanabileceğini dayak yemeden anlatabileceğiniz 3-5 kişi bulursanız öpüp başınıza koyabilirsiniz. Buna karşın yoğun olarak kullanılmayan, günde yalnızca birkaç kişinin kullandığı kilometrelerce kaldırım mevcut. Ben 56 yaşımdayım ve kaldırımın ne olduğunu da çok iyi biliyorum. Ancak mesela yakın bir süre önce gittiğim Hamburg'da şehir içindeki kaldırımlarda (TAŞIT YOLLARINDA DEĞİL) kahverengi/kırmızı renkli bisiklet yollarını da kendi gözlerimle gördüm. Ben belediyelerden yeni yapılan oldukça geniş kaldırımların yarısını bisikletçilere ayırmalarını istiyorum. YAYA KALDIRIMLARININ BİSİKLETÇİLERE VERİLMESİNİ İSTEMİYORUM. GENİŞLİĞİ YETERLİ OLAN KALDIRIMLARIN YARISININ BİSİKLET YOLU YAPILMASINI İSTİYORUM. İzmir'de oldukça komik 0.5-1 m. genişliğinde daracık o kadar çok kaldırım var ki yayalar bile kullanamıyor. Birçok kaldırım da park eden araçlar nedeniyle yine yayaların kullanımına adeta kapalı. Sonuç olarak kaldırımların büyük bir çoğunluğunu engelsiz insanların bile kullanması mümkün değil. Durum böyleyken dalga geçercesine görme engelliler için kaldırımlarda düzenleme yapmış gibi yapmak en azından terbiyesizlik değil mi? SAĞLAM İNSANIN BİLE ZORLUKLA KULLANABİLDİĞİ KALDIRIMLARI GÖRME ENGELLİ NASIL KULLANACAK? Avrupa'da, ABD'de İzmir'deki gibi kaldırım görebilir misiniz? Defalarca yurtdışı inceleme gezilerine katılan Belediye Başkanlarımız bu kaldırımları görmemişler midir? Neden hala adam gibi kaldırım, bisiklet yolu ve de taşıt yolu yapılamıyor? BİLMEM ANLATABİLDİM Mİ?
 
Bende İzmir'de yaşıyorum. Bisiklet yolları İzmirde sadece sahil şeridinde var. Orası çok güzel ancak Bornovada dahi olmaması işin üzücü kısmı.
Ng650 bisikletim ve orjinal dişli lastikleri var. Sırf bu yollar yüzünden tekrar dağ bisikleti aldım ancak eski çift amortisörlü bisikletimi bazen arıyorum. Malum kilit taşlarının verdiği titreşim..

Forumda genellikle kaldırımda bisiklet kullanılmaması gerektiği savunuluyor. Aslında bende öyle düşünüyorum ancak pratiğe gelince kaldırımdaki yayalar fazla değilse yani benim bisikletle oradan gitmem sorun yaratmayacaksa kaldırımdan giderim. Bu yüzden sıkça asfalt-kaldırım arasında atlama yapıyorum :D
Asfaltta arabalar çok fazla sıkıştırıyor. Trafik ya akan trafik olacak yada duran. Kalabalık ise çok riskli.
Araba kullanırken ise rüzgarımdan etkilenmesin diye yan şeride geçiyorum o şekilde solluyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: cngz
@cerenk mantıklı olmuş bi kısmı ama avrupa da yolun tehlikeli oluşturacağı yerlerde bisikletin yeri kaldırımlardır. Türkiye'de kaldırım genisligi uygun olan yerler degerlendirilmiyor. Belediye yolda bisiklet güvenliğini saglayamazsa kaldırım önceliği bisikletindır. Oluşabilecek bi kaza durumunda yayadan daha riskli olduğu için.

Yani işin özeti anayola bisiklet icin yer ayiramiyorsan kaldırımın 1 bisikletlik yeri haktır. Aksini düşünen bisikleti elinde taşıyabilir zira Türkiye'de bisiklet yolu %15 bile değil
 
Eksiklikleri sebebiyle hayıflandığım Eskişehir gerçekten çok iyi bunları duyunca...:(


HayatatribündenbakanlaR
 
Ankara da yaşıyorum ve atmıyorum, HİÇ BİSİKLET YOLU GÖRMEDİM. Ciddiyim. Belki de ben Ankara da 2 , 3 ilçeye gitmedim ondandır.
 
  • Beğen
Tepkiler: cngz ve amoush00
Bence yine de böyle yollarınızın olması iyi. İstanbul'da var olanların son hali tam bir skandal. Sırf bu yüzden yol bisikleti almaktan vazgeçtim . MTB'yi yol lastikleri takarak kullanıyorum. ( onun bile lastik çapı fazla ). Sahil yolunuz nispeten bizim sahil yoluna kıyasla Avrupa otobanları gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Change.og kampanyalarının işe yaradığı ya da yaramadığı ayrı dursun, isteyenler aşağıdaki imza kampanyasına katılabilir

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Seçkince
Ben Seferihisarda yaşıyorum yılda en az 1000-1500 km pedallıyorum şehir içindede her yere bisikletimle gider gelirim, çoğunlukla Çiğli Sasalıya kadarda pedalladığım oluyor, yapılan veya yapılmayan hizmetlerde en büyük sıkıntı karar alma ve uygulama ya yetkili olanların vizyonlarının olmayışı artı bu tür hizmetlerin yapılmasına taraftar olan azınlıktaki yetkililerinde(durun şimdi bisiklet yolumu sıktı, hergeleler dağa ovaya oraya buraya gidip binsinler zihniyetinde olanlarca) heveslerinin kırılması. Ben yaşadığım yerde bisiklet biniyorum diye spor için koşuyorum diye hafife alınıyorsam kulağım duya duya bana ve az sayıdaki diğer bu tür aktivitelerde bulunanlara kafası kırık bunların yaa kardeşim ne işiniz var hemde bu yaşta bisikletle caddelerde gibi söylemleri yükseliyorsa birde bunları dile getirenlerde toplumun öne çıkanları aydın gözüyle baktığımız avukat doktor öğretmen gibi kesimlerse ben bu hizmetlerle ilgili çokda büyük beklenti içinde olamıyorum maalesef. Böyle olunca da yoğun telepte bulunan bizlerin sesini kısmak için İzmir'in vitrini konumunda olan sahil kesimine göstermelik bisiklet yolu konuyor oda çoğunlukla kullanılamıyor, diğer taraflar keşmekeş zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: CY3535
Ülkemizde İzmir ve Antalya'ya bisikleti daha fazla yakıştırıyorum. Bu yakıştırmanın hakkını vermeleri gerekirdi.

İzmir'in yerleşkesinde bisiklet yolları açılmalı, dağlarındaki çiçekler gibi :)
 
izmir bisiklet cennetidir. bisiklet yolu sadece bayrakli sahil, mavisehir-sasali ve goztepe sahil de olmasina ragmen, biraz kafamizi kaldirirsak. kuzey yonu menemen-aliaga-foca-dikili-ayvalik, dogu yonu kemalpasa-turgutlu-manisa-bayindir, guney yonu gumuldur-seferihisar-selcuk-kusadasi..., bati yonu cesme. 15-20dk da sehirden cikmis oluyorsun. tirmanis desen karagol, spil dagi, radar, sabuncubeli, torbali...vs CENNET :)
 
Bisiklet sürmek için bisiklet yolu değil başta saygı daha önemlidir ben açıkçası özgür bir şekilde geniş yolda sürmeyi daha çok seviyorum izmir gibi vilayetlerde tabii çok olmasada bisikletliye gösterilen saygı daha iyi ben bisiklet yolu olmayan bir ilde yaşıyorum ama birazda olsa saygılı insanlar var ve trafik sakin yani bisiklet yolu olsada saygısız insan üstünde yürür mangal yapar iş kafada
 
  • Beğen
Tepkiler: cerenk ve CY3535
Bisiklet yolu için 50 yılımız daha var, Daha henüz arac yollarımız köy yollarından daha beter. Çok şikayet eden biri değilimdir fakat, Arkadaş izsu için kazmışlar kumla kapatmışlar üzerini, asfalt dökmek için neden 2 ay beklerler.
Neden senkronize yapmazlar anlamış değilim.

Tramvay projesinden önce, konak - incirlaltı arası bisiklet yolunda en az 30 adet mazgal vardı, araba yolunda ise sadece 1 tane(mithatpaşa lisesi hizası) anlamış değilim.
Kordondaki bisiklet yolu desen aralarına arnavut kaldırımla bölen yollar var. Şekil yapcaz diye yolu berbat etmişler.

Onun için tavsiyem "umma ki küsmeyesin"
 
  • Beğen
Tepkiler: CY3535
Geri