Scudo Sports

Iyi göbeğin kötü göbekten farkı...

Erhan Doğaner

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Aralık 2006
Mesaj
1.023
Tepki
62
Şehir
Ankara
Evet arkadaşlar, bisiklet işine yeni başlayan arkadaşlar(bende çok yeni olmasamda yeniyim:)) için önemli bir başlık. deneyimli olan arakdaşlar söylesinler: ağırlık faktörünün dışında iyi bir göbeğin kötü göbekten farkı nedir? yani 125 lirayada 10 lirayada göbek var. Farzedelim ki aynı ağırlıktalar, peki aralarında ne gibi farklar olucaktır??
Merak ettim yani bu göbek konusu çok derin bir konumudur???
 
Scudo
Bu iki göbek arasında ilk olarak dayanıklılık fark ı olacaktır. Daha sonrada Yatakların işlenmesinden kaynaklanan dönüş kalitesi farkı ve tekerleklerin akışındaki fark bariz olacaktır... onun dışında ufak tefek detaylar vardır ama uzun ömür ve akışkanlığın fazla olması durumu zaten fiyatı arttıran en büyük özelliklerdir...
 
1)Göbeklerde hafiflik önemli olduğundan 400gr lık bir göbekle 350 veya 300gr lık bir göbeği kesinlikle aynı fiyata alamazsınız.100gr fark için çok büyük fiyat farkı oynayabilir.
2) Çağrı'nın da dediği gibi sağlamlık farkeder.Uzun ömürlü olur.
3) Sertlik (rijidite) artırılmıştır.Daha sert kullanıma direnci yüksektir.
4) Dönüş direnci iç yapısı sayesinde düşüktür.Kolay döner.
5) Sızdırmazlık geliştirilmiştir.Su, çamur göbek yataklarına ulaşamaz, veya daha zor ulaşır.Bu da yine uzun ömrü artıran bir özelliktir.
6) İç ve gövde malzemesi/alaşımı farklıdır, bu da yine yukarıdaki tüm maddelere olumlu yönde katkı sağlar.
 
Seramik yataklı-bilyalı göbeklerde sürtünme sıfıra yakındır, fiyat da 500 euro dan fazladır.
 
rulmanlı göbekler de var bildiğim kadarıyla aşınma oranı düşük rulmamla yatakyenileme imkanı var bunların da pahalı olabileceğini düşünüyorum
 
Rulmanlı göbekler de kendi aralarında farklı fiyatlara sahip olabiliyorlar.
Seramik yataklı tekerlek göbeklerinin de seti 1000$ seviyelerinde sanırım (DT Swiss).
 
bende kendi kullanımımdan edindiğim izlenimi aktarıyım
xt göbekli setimden sonra xtr göbekli seti kullandığım anda
bariz bir akışkanlık farkını hissettim
bisiklet daha az güçle daha çok verim sağlıyor(hız bakımından)
xtr'a veya diğer pahalı göbeklere verilen para boşa gitmiyor yani hakkını veriyor göbekler
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Hakan Koç
arkadaşlar heryerde tekrar tekrar edilen bir yanlışa dikkat ediyorum,"göbek rulmanlı" deniyor.rulman türkçeye çevriliminde bir sorun var şöyle ki;
rulman,iç bilezik, kafes, dönen eleman (bilya ve ya makara--bilirsiniz genelde furşların alt rulmanları silindiriktir onlar kastediliyor--olabilir), dış bilezik gibi elemanlardan oluşan sürtünmeyi en aza indirerek döndürülmek istenen elemanların bir eksen üzerinde hareketini sağlayan araçtır ama türkçe kullanımda küre şeklindeki topları açıkta olan rulmanlara bilye deniyor,"rulman" ise madde girişiyle zedelenebilecek bilye sistemini dış etkilerden korumak için kapalı halde yapılmış rulmanlar diye biliniyor.buradaki yanlış şu;rulman(fransızca dönmek kökünden türemiş--roullette gibi--ingilizcesi roll olan),bu sistemlerin genel adıdır.eğer kastettiğiniz kapalı rulmansa ingilizceden alınan(cartridge bearing) yani kartuş rulman,(sealed bearing) gömme rulman, yada basitçe kapalı rulman deyiniz.açık rulmansa yalnız rulman veya açık rulman demeniz yeterli."rulmanlı" bu gerçekliğe ters,sanayide benim bahsettiğim gibi kullanılıyor.(firmalar bazında, usta/çırak boyutunu bilemem).herkesin diline yerleşmişken değişmesi zor olabilir diyorum. herkese iyi sürüşler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan Bayram
Geri