İstanbul'u Amsterdamlaştırmak.

Scudo

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.464
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sanırım biraz ters gelecek ama olmayacak duaya amin demek gibi bir şey bu sanırım. İyimser olmak için elimizde çokça sebep yok. Neden dersen.
1-Bisikletin holandada yaygınlaşmasıda bir ihtiyaç mucibince gerçekleşmiş. Geçmişi biraz takip edersek trafik ve kazaları o kadar yaygınlaşmışki bir çıkış yolu arayan Felemenkler bisiklete yönelmişler. İnsanoğlunu harekete geçiren en önemli dürtü ihtiyaç duymak.
2-Farklı ekollerden geliyor olmamız. Holanda ve tabi olduğu kuzey Avrupa ekolü daha bir sosyal devletçi, üretimle birlikte en azından kendi ülkelerinde farklı şeyleri önceliyorlar. Bizde ise sanki Amerikan ekolü ağır basıyor, çağı yakalamayı, kalkınmış ülkeler arasına girmeyi bunun içinde hızlı olmayı düstur ediniyoruz.
3-Araç bizde gösterge toplumunun bir öznesi. Öznesi diyorum çünkü biz ona nesne gibi davranmıyoruz. Bu döngüden de çıkabileceğimize pek ihtimal vermiyorum. Çevremde bisiklete binme eyleminden dolayı övülen bir insana rastlamadım. Tam tersi durum geçerli.
4-Topografik nedenler...
5-İş ve ev arası mesafelerin bisikletin etkin kullanımı için uzak olması.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Ne güzel bir başlık :) Okuması bile insanı mest ediyor abi :)
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.627
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
@mehmetsunu 'nun dediği gibi her şey ihtiyaçtan doğuyor.
Açıkçası benim hala umudum var.

Neden?
TomTom firmasının Trafik İndeksi var (bkz. (link)).
İstanbul, en sıkışık trafik sıralamasında -%50 sıkışıklık oranı ile- 3. sırada. Bu bilgi doğrulusunda, yakın bir zamanda İstanbul'da böyle bir devrimin gerçekleşmesi işten bile değil. Ancak tabii İstanbul'un "yedi tepe" (ki şu anda muhtemelen 17 tepe olmuştur) olmasından kelli bir topoğrafya sıkıntısı var. Bu da elektrikli bisiklet ile çözülebilecek bir şey bence. Bunun için de elektrikli bisikletlerin biraz ucuzlaması gerekiyor.

ekleme: Şimdi baktım, sabah sıkışıklık oranı %62, akşam sıkışıklık oranı ise %94... %94 ne la!! %6 da zaten ara sokaklardır.
 

gmfaruk

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Kasım 2013
Mesaj
1.096
Tepki
1.090
Şehir
istanbul
Bisiklet
Kron
Bu halktan hic bi beklentim yok

Bi gun istanbulda aksam trafiginde arabada olan herkesi oldurecek bi kaza olsun bi gun sonra hayatta kalan herkes yine arabaya biner
 
  • Beğen
Tepkiler: aydin ozturk

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Mesaj
774
Tepki
2.025
Yaş
53
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
Belki de aşamalı gitmek lazım. Araba kapıda ama ben bu mesajı metrobüsten yazıyorum. Çıkmadan yandexe baktım, eve 3 saatte gidersin dedi. Yaşasın toplu ulaşım :)

Bir sonraki aşama bisiklet, tabii işi eve biraz yaklaştırınca (şu an 40km).

Önce arabadan vazgeçmek gerekiyor, arkası çorap söküğü gibi gelir.

Tapatalk kullanılarak gönderildi.
 

vatan

Daimi Üye
Kayıt
24 Mart 2016
Mesaj
289
Tepki
115
Yaş
26
Şehir
Konya-Ankara
İsim
Vatan
Bisiklet
Mosso
kablosuz elektrik daha mantıklı
 

orneken

Aktif Üye
Kayıt
5 Kasım 2015
Mesaj
165
Tepki
108
Şehir
istanbul
İsim
Engin O.
Bisiklet
Corratec
Amsterdam gibi olmak için; bisiklet için söylenen "buna mı para verdin la" cümlesini söyleten bilinçaltını temizlemek gerek. Çamaşır suyu ile mi olur eğitim ile mi bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato