Scudo Sports

İstanbul'lu olarak trafik sıkışıklığında birinciliği kimseye kaptırmıyoruz...

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2011
Mesaj
2.067
Tepki
7.702
Yaş
57
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
İstanbul, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da, 194 ülkenin trafik sıkışıklığında birinci seçilmiş. Bu kadar plansız, bu kadar keşmekeş trafiği olan bir kent olduğumuz için bunu yılda bir gün kutlamamız lazım. Sürdürülebilir ulaşım planlarında ne öneriliyorsa, kısa vadede oy kapmak için tam tersini yaptıkça bu büyük başarıszlık da kaçınılmaz oluyor. Bunun ne nüfusla, ne şehrin coğrafik yapısıyla, ne de başka bir faktörle ilgisi var. Çözümünü merak edenlerin, geçen yıl Kalkınma Bakanlığı tarafından hazırlatılan Sürdürülebilir Ulaşım Planı tezine bakmalarında fayda var. Başka bir konuda paylaşmıştım.

Oy kapma nedeniyle bunun yapıldığının ispatını arıyorsanız, TÜİK'in dün açıkladığı on yıllık tüketim rakamlarına bakmanız yeterli olur. TÜİK'e göre, halkın son on yılda ulaşıma harcadığı paranın genel tüketimdeki payı %9,5'tan %17,8'e yükseldi. Acaba halkımız bu paraları nerelere harcamış dersiniz?

http://i.sozcu.com.tr/wp-content/uploads/2015/09/30/tomtom-trafik-istanbul.jpg

(link)

http://i.sozcu.com.tr/wp-content/uploads/2015/09/30/trafik-istanbul-tomtom-670.jpg
 
Scudo
Huyumuz kurusun nerde saçma sapan şey var orda Türkiye birinci.:cool:
 
her 5 aileden 4 tanesinde araba varken
her 5 aileden 2 tanesinde 2 araba varken
bu olay kaçılılmaz oluyor
istatistik tamamen bana aittir her hangi bir dayanağı yoktur :D
 
@chnkrmz

Sayılar da yanlış, mantık da.
2010 verileri ile konuşuyorum; 1000 kişi başına düşen otomobil sayısı Türkiye'de 102, Fransa'da 505, Almanya'da 517, İtalya'da 609, Lüksemburg'da 671. Sorunun kaynağı araç sayısının fazlalığı olsaydı, adamların trafiklerinin hiç hareket etmiyor olması gerekirdi.
 
dün ya da bugün haberlerde gördüm esnek mesai saati uygulaması düşünüyorlarmış. adamlarda araba dışında bir alternatifi düşünebilecek vizyon yok.

bu arada uzun zaman sonra bugün ilk kez otobüse bindim. eskiden e-5 havalimanı kavşağında sıkışmaya başlayan trafik artık iyice aşmış. ta sefaköy'den başlıyor, yolun gerisini de bilmiyorum belki küçükçekmece, avcılar vs. hep sıkışıktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
oo sözcü haberi paylaşılmış :D hemen gelip aksini savunurlar şimdi. ben çekirdeğimi aldım ekran karşısındayım heyecanla bekliyorum.
birazdan gelip, ne kadar harika bi şehirde yaşadığımızı anlatmaya başlarlar eheh
 
@Serkan Mıstınoğlu yok abi sözcü falan değil tv'de gördüm. muhtemelen cnn'di. aslında hep a haber izlerim :p
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97
İstanbul trafiğinin New York trafiğini geçmesine imkan veremiyorum sanki.
 
sorunun araba sayısıyla alakalı olduğunu düşümüyorum.. bigün insanların otoparklarından çıkamayacak hale gelmelerini dört gözle bekliyorum;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
istanbulun trafik probleminin çözülmesi ancak depremden sonra olur.. o yüzden böyle kalsa daha iyi..
çok fazla insan var. bu şehrin tek sorunu bu
 
@Serkan Mıstınoğlu Allah korusun öyle bir felaket olsa meydana gelecek trafiği hayal edemiyorum. o anda bisiklet ve motosiklet en önemli ulaşım aracı olacaktır.
 
@baykuş97
Uzak degil hocam, gunde ortalama 600 yeni arac trafige sifirdan katiliyor istanbulda.
Trafigin tikali oldugunu her gordugumde "beter olun" diye intizar eder oldum.
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97
Hindistan yok mu? Hiç mi yok? Ya da tokio?
 
Ben Bükreş'i onaylayabilirim, 2 milyon nufusla bu halde (insanlar bisikletlere çok saygılı o ayrı). Tam ders kitabı, nasıl belediyecilik yapılmaz.. :)
 
şehir planlamamızı daha düzgün yapmamız gerektiğini anlatması bile başlı başına bi çözüm bence.
diğerlerini saymıyorum zaten. (nüfusu yarıya indirecek olması vs.)
ölmezsek gelir yine tartışırız burda
 
Bırakın trafikte sıkışıp kalsınlar ,yanlarından bisiklet ile geçin tozunuzu yesinler.belki bir gün uyanırlarsa işlerine bisiklet ile giderler
 
Geri