Scudo Sports

İstanbul yol bisiklet grubu

Scudo
Sabah trenini bu sabah yakaladım çok keyifli bir antreman oldu. Bu arada bende kadanslı çevirdiğimi sanıyordum ama yanılıyormuşum meğer :) Muhammed sen bu işi gerçekten çok iyi biliyorsun kardeşim, sana ve katılan herkese teşekkürler.
 
Yarın yanımda raptiye getirip Muhammed' in yollarına dökeceğim. Başka türlü başa çıkmak mümkün değil.

Bu arada yüksek kadansın kıymetini, önemini geç de olsa kavramış bulunuyorum. Teşekkürler Mami, teşkkürler katılan herkese.
 
  • Beğen
Tepkiler: hız ve Alp Aslan
@Serhat Yılmaz
Cümleden çıkan sonuç gayet açık serhat bey; geniş bilgi için ısrarcı iseniz Hafta içi yapılan antremanlara yada haftasonu antremanlarına bekleriz, iyi günler.
 
Yarın cuma sabahı bi aksilik olmazsa sabah 7:15 deki antrenmana katılacağım.İlk defa grup turuna cıkmanın vakti geldi artık
 
Yeni cicimle ilk düzgün antrenmanı yaptım sayenizde :) Teşekkürler
 
arkadaşlar selam yorucu tur sonucu 3 kilo vermiş durumdayım

bakalım verdiklerimi akşama kadar alacak mıyım:))))))

ben dragostan sonra koptum karnım acıktı ve hafiften başım ağrıyor gibi olunca da bıraktım. bu pazar niye böyle oldu bilmiyorum ama geçen hafta bbi bu kadar yol yapmıştım gayet iyiydim

şu an yine iyiyim de dragosta tedirgin olunca zorlamadım gittim sosyal tesise bi patates bi de kola tur arası atıştırdım, gözüm açıldı:))))

güzel ve kalabalık bir turdu:))))

teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: hız ve Alp Aslan
ilk (ve son :D ) antrenmandan sonra muhtemelen yanlış sele ayarı yüzünden sol bacaktaki adalede çekme gibi birşey oldu o yüzden gelemedim.Ağrılar tamamen geçti şimdi en uygun sele ayarını ayarlamaya uğraşıyorum.Haftasonu 8 deki turlara geleceğim inşallah
 
Arkadaşlar merhaba,

24 Temmuz Pazar günü Caddebostan'da ilk defa Triatlon yarışı düzenlenecek. Her hafta bindiğimiz parkur bu sefer yarış için kullanılacak. Forumda konu ile ilgili başlık var ama gözlerden kaçmiştır belki diye buradan da paylaşmak istedim.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=85028

Bir de, o gün oralar trafiğe kapalı olacağı için belki bir seferliğine Kantarcı durağı yerine Bostancı'da buluşmak gerekebilir. Bilginize..

Aslında daha güzeli gelin yarışa katılın :) Kendini denemek için güzel fırsat, ayağınıza kadar gelmiş. Yüzerim, koşarım diyen herkesi bekleriz :)

Kayıtlar Delta'nın web sitesinden.

Ayrıca, güncellemeleri duyurduğumuz facebooktaki etkinlik sayfasını takip edebilirsiniz: (link)

Sevgiler,
-levent
 
HERKES KENDİNE DİKKAT ETSİN....SON KEZ LÜTFEN OKUYUN...

Bu yazdıklarım sert bir dille yazdığımı Lütfen düşünmeyin.Ama malesef hiç kimse

inatla bu konuları okumuyor vede uygulamıyor( Çekirdek kadro haricinde çünkü

onlar senelerdir uygulamaktadır.)

Arkadaşlar grup için bazı şeyleri hatırlatmakta fayda olduğuna inanıyorum...

Sonuç olarak hepimizin başına gelebilir ve bu yazıyı yazmakta fayda var...

Bu spor mukavemet üzerine kurulu olduğunu hepimiz biliyoruz.

Bütün fiziki olaylar kişiye göre tepkileri farklı olabilir.

Her birey tempolara ayak uydurmak zorunda değildir ve gücü yetmediği yerde

kendine DUR DEMEYİ BİLMELİDİR...

Kişisel vücut tepkilerinizi dinlemeli ve kesinlikle DOKTOR KONTROLÜNÜ

YAPTIRARAK KAPASİTESİNİ BİLMELİDİR...

Kilosu olanlar ,tansiyonu olanlar, astımı olanlar,şekeri olanlar veya herhangibir

rahatsızlığı olanlar kesinlikle DR. onayıyla hareket etmelidir.

Sadece haftasonu olarak yapılan bu sporda bugün yaşadığımız acı olaylar hepimizin

başına gelebilir.

Böylebir olayı hiçbir zaman kimsenin yaşamasını istemem.

Yukarıda yazdıklarıma ek olarak;

Yol bisikleti sürüş tekniklerini her bireyin harfiyen uygulaması şarttır.

TURUMUZA KATILAN VE KATILACAK OLAN ARKADAŞLARIN DİKKATİNE!

Konu:Makara Cevırme ve Yol Konsantrasyonu

1)Esas olan belirlenen tempoda bireylerın gücünden istifade ederek daha uzun ve daha rahat bırsekılde mesafeyı katedmektir

2)Teklı yada ıkılı dızılımde önde olan sürücü yada sürücüler km. saatınde belırlı olan tempo hızını sabıt tutmalıdırlar.(Örnk:30km tempoyu fazla yukarı yada asağı düsürmemek sartıyla sabıt tutma gıbı)

3)Öndekı sürücü yada sürücüler yolun durumunu gruba ısaretlerle yada pozısyona gore seslı uyarı olarak her hangı bır kazaya mahal vermemek ıcın önceden belırtmelıdır.(Örnek:Çukurlar,mazgallar,kırık cam parçaları, yol calısmaları,yol kenarına parketmıs araclar vs. vs. vs.)NOT:5-6mt KALA BUNLARI GÖSTERMENİN HİÇ BİR ANLAMI OLAMAYACAKTIR.

4)Özellıkle ıkılı dızılımde yol calısması(Beledıye,İgdas,Tck,vs. kamu kurulusları)olan yerlerde veya sağ serıtte ağır ılerleyen tasıtları gecerken fermuar(koprü yolu katılımlarında polıs ekıplerının uyguladıgı gıbı)sıstemı uygulanarak teklı sıraya gecıp,bölgeden gecıldıkten sonra tekrar ıkılı dızılıme gecılmelıdır.iKİLİ VE TEKLİ DİZİLİM GEÇİŞ ŞEMALARI AŞADIDAKİ GİBİDİR;

İkili Dizilim

Tekli Dizilim

5)Seyir esnasında tekli yada ikili dizilimde arkadan gelen sürücüler, önünde giden sürücünün lastiğinin yarım boy gerisinde(bu önde gidenin riskli hareketleri olursa durum dahilinde değişebilir) ve aynı hizada elleri frende olarak dikkatli bir şekilde takip etmelidir.

6) İkili dizilimde önde grup liderliği yapan sürücüler değişim vakti geldiğinde (değişim olayında süre yoktur sürücülerin mukavemetine göre değişkenlik gösterebilir) sürücüler kendi tempolarını çok az bir değerde yükselterek sağ taraftaki sağa soldaki de sola açılarak arkadan gelenlerin yolunu açacak şekilde ve işaret doğrultusunda ayrılır.Ayrılma işlemi bittikten sonra pedal çevirmeyi ta ki arkadan gelen gurubu ortalayıncaya kadar bırakır ve tekrar pedal çevirmeye başlayarak gurubun temposuna ayak uydurarak gurubun en arkasına yerleşirler. Bu olayın genel tabirde bilinen ismi MAKARA ÇEVİRME’dir

İkili Dizilimde Değişim

7) Değişim bittikten sonra arkadan gelen sürücüler biraz önce değişim yapan sürücülerin bıraktığı tempoyu yükseltmeden devam eder.(Örnek; 30km/h hızla ilerlerken değişim oluyorsa arkadan gelen sürücüler bu tempoyu düşürmeden ya da yükseltmeden devam ederler Aksi durumda gurup bölünebileceği gibi anlaşmazsızlıklarda ortaya çıkacaktır.)

8) Tekli dizilimde de önde giden lider sürücü değişim vakti geldiğinde gurubun temposunun üstüne kısa bir süreliğine çıkarak(işaretle birlikte) sol tarafa çapraz bir yönde sürüş yaparak pedal çevirmeyi bırakır. Ayrılma işlemi bittikten sonra pedal çevirmeyi ta ki arkadan gelen gurubu ortalayıncaya kadar bırakır ve tekrar pedal çevirmeye başlayarak gurubun temposuna ayak uydurarak gurubun en arkasına yerleşir.

Tekli Dizilim Değişimi

9) DERYER (Hava Koridoru) ; Yukarıdaki kombinasyonlar uygulanırken rüzgarın durumuna göre pozisyonlar değişir.Eğer rüzgar ön cepheden esiyorsa deryer bölgesi kişinin arkasına doğru hizalıdır.Bu pozisyonda altta çizili şekle göre değişim yapılır.

10) Eğer rüzgar sağ çaprazdan esiyorsa gurup liderinin sol arka çaprazında yarım teker mesafe yakınlıkta bir dizilim uygulanır. Riskli olabilecek haraketler doğrultusunda bu mesafe değişkenlik gösterebilir.

Sağdan Esen Rüzgarda Değişim

11) Eğer rüzgar sol çaprazdan esiyorsa gurup liderinin sağ arka çaprazında yarım teker mesafe yakınlıkta bir dizilim uygulanır. Riskli olabilecek haraketler doğrultusunda bu mesafe değişkenlik gösterebilir.

Soldan EsenRüzgarda Değişim

12) Yukarıda yazılı maddelerdeki sürüş pozisyonları yapılırken ve seyir esnasında sürücüler şunlara özellikle dikkat etmek zorundadırlar.

a) Makara esnasında yapılan değişimlerde olabildiğince düz çizgi üzerinde hareket edilmelidir. Buna kendinizi tek olarak yapacağınız antrenmanlarda emniyet şeridi çizgisi üzerinde devamlı gitmeye çalışarak yapabilirsiniz.

b) Genelde yapılan antrenmanlar otoban türü yollarda yapıldığı için değişim yapılmadan önce değişim yapacak olan sürücülerin sola çıkış yapmadan önce ARKADAN GELEN ARAÇLARA DİKKAT EDEREK değişim yapmaları gerekmektedir.

c) Gurup olarak çıkılan antrenmanlarda gurup ortasında giden sürücülerin fevkalade bir durum olmaması halinde işaretsiz bir şekilde GURUP ORTASINDAN AYRILMAMASI gerekmektedir.

d) Gurup liderliğini devralan sürücülerin yaşanabilecek herhangi bir acil durumda frenlemeyi değişim esnasında olduğu gibi sağa ve sola açılarak yapmaları ve frenlemeye geçmeden önce arka gurubu sesli ve herkesin duyabileceği makul bir şekilde uyarması gerekmektedir ve bunu yoldaki sağ şerit çizgisinin dışına taşmadan gerçekleştirmesi gerekmektedir ve bu da TÜM GURUP İÇİN GEÇERLİDİR aksi hallerde çok ama çok ciddi sebeplerin oluşmasına mahal verilebileceği gibi bu ölümle bile sonuçlanabilir.

Daha fazla detaya girmeden yeterli olacak şekilde kesin uyulması ve uygulanması gereken kurallarımız bunlardır bu uygulamalara uymayan ve de uygulamak istemeyen arkadaşlar gurup tarafından ciddi şekilde uyarılacaktır.Bu hepimizin sağlığı emniyeti ve can güvenliği için en önemli gerekliliklerden biridir.

SAYGILARIMLA;
 
@elif inci

tek parça dönenler de oldu elbet ama biz içimiz paramparça döndük. çünkü bir arkadaşımız DÖNEMEDİ,can çekiştiği sırada kimbilir ne durumdaydı,lastik patladığında duran ve yardımlaşan grup olma ruhu o an neredeydi ? en üzücü olan,cumartesi günü grubumuzun uzun zamandır bir parçası olan,değerli bir pedal dostunu,değerli bir arkadaşımızı TAYFUN KAR ı elim bir şekilde tur içerisinde :( kaybettik.çok taze bir acıyı,bugün özellikle onun anısına pedal çevirerek onu hatırlayarak nötralize bir pazar turu şeklinde yapabilecekken,hiç bir şey olmamış gibi normal bir şekilde,ataklar yaparak,neşeli bir hava da yaşamış olmaktan üzüntü duydum,hepimizin başına gelebilecek böylesine bir durumda ertesi gün neler yaşanabileceğini,tepkilerin nasıl olabileceğini görmüş olduk.:(

allahtan kendisine rahmet diliyor,ailesine ve dostlarına sabır diliyor,tüm pedal dostlarına sağlıklı uzun bir spor yaşamı diliyor,bu acıların tekrar mümkün olduğunca yaşanmamasını diliyorum :(

ayrıca bu yaşadığımız acı durum ile ilgili tek bir satır söz edilmemesi, kimse tarafından bir cümle ile dahi olsa anılmaması, grup içerisindeki samimiyet derecesini,sportmenliğe ve arkadaşlığa ve dostluğa verilen önemin de bir yansımasını gözler önüne sermiş oldu :(
 
@hasan mehmet yalı

Hasan bey selamlar, bu elim olayla ilgili üzüntümüzü Salı-Perşembe grubu bölümünde dile getirmeye çalıştık. Keşke arkadaşımız hiç aramızdan ayrılmasıydı keşke hala yanyana pedal çevirseydik gerçekten üzgünüz ama elden birşey gelmiyor ölüme çare yok
 
  • Beğen
Tepkiler: hasan mehmet yalı
Hala inanamıyorum...*Allah rahmet eylesin.*Allah ailesine ve yakınlarına sabır versin....*

Dün uzun bir aradan sonra katıldığım sabiha turunda yol boyunca*sohbet etmiştik kendisiyle*:(*En son *Kaynarca bakkaldaki moladan sonra sahil yolu başında konuştuk... Ben bakkaldan biraz geç çıkmıştım, o da biraz geride ön gruptan kopmuştu, hadi gel yetişelim gruba gelmiyor musun dedim. Tamam geliyorum dedi ama gelmedi, sanki birşeyler yolunda değil gibiydi, sessizdi. Keşke yavaşlayıp onunla beraber gitseydim,*Anlayamadım...*Offf.... Benden sonra gören bir kaç arkadaş daha olmuş, soranlara iyi olduğunu devam etmelerini söylemiş... Dünkü Sabiha turunu tamamlamak nasip olmadı dostumuza :(((( *

Gerçekten beni üzen bir başka konu ise Mehmet abinin dediği gibi onun anısına çevirmek için çıktığımız bu sabah, grupta sanki bir gün önce böyle bir olay hiç yaşanmamış gibi davranılması oldu. Bilgisi olmayan arkadaşları tenzih ediyorum. Geç kaldığım için ben duraktan katılamadım bu sabah ama durakta bu konu mutlaka konuşulmuştur diye düşünüyorum.

Nur içinde yat dostum. Seni çok özleyeceğim...

http://img41.imageshack.us/img41/60/tayfunkar.jpg


M. Salih
 
tayfun arkadaşın acı sonunu bu gün turdan döndükten sonra öğrendim önce inanamadım evet cüneyt söyledi ,,beyin kanaması geçirmiş,, gerçekten çok üzüldüm ,,,,,
ailesine başsağlığı dilerim ,,,,,
 
detayı bilmiyorum ama pek çogunuzun aktif sporcu olmadıgını iyi biliyorum,daha öncede defalarca uyardım gene uyarıcagım bu işi temmuzun sıcagında yaparsanız olucagı budur.Bunu adam gibi yapmanız lazım bireyleri kategorilere ayırın fiziki güçlerine göre bütün dünyada böyle uygulanıyor bu.Si ferrarilerle şahinleri aynı yere koyup antreman yapıyorsunuz elbet birinin motoru patlar.Bu spor oyuncak değil şileye gidemedim kudret abilerle sonraki haftasonu tek gittim adamın kendine kastı olması lazım cidden eve geldiğimde mayk taysından dayak yemiş gibiydim.Bir daha asla heleki bu örnekten sonra.Birde grubun liderlerine söylüyorum ben testlerimi yaptırdım bir şeyciğim yok diyene güvenmeyin siz kategorilere ayırın zaten bir bakışda anlaşılır ciddi sporcuyla acemiler.Büyük ihtimalle kardeşimiz aşırı sıcaktan vefat etti yeterince sıvı alamadı sonrada gruba yetişebilmek için kastı.Dediğim gibi gavurlar bu işi kategoriyle çözmüş sizde o yola girin derim bende çok bir bok bildiğimden değil ama yabancıları izliyoruz biraz sonuçta bizden ilerdeler.
 
Geri