Bora Kıraç
Aktif Üye
- Kayıt
- 5 Nisan 2013
- Mesaj
- 195
- Tepki
- 404
- Yaş
- 37
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Bora Kıraç
- Bisiklet
- Scott
Merhaba,
Yaklaşık 2 yıldır aklımda olan İstanbul - Çanakkale turunu dün gerçekleştirmeyi başardım. Aslında bu konuyu açmamdaki temel sebep benim gibi bu rotada sürüş yapmak isteyen arkadaşlara yardımcı olmak. Ben tura çıkmadan önce bu bölgeyle ilgili tüm yazıları okumuştum fakat konuların çoğu eski 2-3 yıllık konular olduğu için yol durumu vs. konularda fazla bilgi sahibi olmadan yola çıkmak durumunda kaldım. Umarım verdiğim bilgiler benden sonra bu güzergahta sürüş yapacak arkadaşlar için faydalı olur
Öncelikle turun genel bilgilerini paylaşayım ;
Rota : İstanbul - Tekirdağ - Malkara - Keşan - Gelibolu - Çanakkale
Toplam Mesafe : 314 KM
Bisiklet Üstünde Geçen Süre : 11 Saat 33 Dakika
Ortalama Hız : 27.2
Yakılan Kalori : 8.580
Max Hız : 69 KM
Sürüşün Strava Kaydı : (link)
Sabah 5'te erkenden yola koyulup Avcılar'a geçiyorum
https://i.hizliresim.com/y5QlQj.jpg
Silivri'ye kadar yol "idare eder". Silivri'den sonra Tekirdağ'a kadar temiz bir asfalt var ve çok rahat tempo yapılıyor.
https://i.hizliresim.com/kBogoD.jpg
Bu rotada sürüş yapacak arkadaşlar için dikkat etmeleri gereken en mühim şey rüzgar. Rüzgar karşıdan eserse hiç şansınız yok o yüzden çok iyi ayarlamak gerekiyor güzergaha göre.
Tekirdağ yolunda 40-45 KM'lik tempolar yapıyorum.
https://i.hizliresim.com/j3Z2Zm.jpg
100 KM sonunda İlk durak
https://i.hizliresim.com/d3p2R4.jpg
Tekirdağ'dan sonra sağlam rampalar başlıyor. Malkara'ya kadar sürekli iniş ve çıkış olan bu bölüm turun fiziksel olarak en zorlayıcı kısımlarından biri. Malkara tarafına doğru yol yapım çalışmaları var ve yer yer bozuk yollar.
https://i.hizliresim.com/VadLkv.jpg
Rampalar bitince ufukta Keşan görünüyor.
https://i.hizliresim.com/GRV5Qb.jpg
Nereye gitsek?
https://i.hizliresim.com/3L0PB9.jpg
Keşan'dan sonra yol durumu mükemmel. Asfalt akıyor.
Gelibolu öncesi son engel Koru dağı. 250 KM'lik sürüşün üzerine bu rampalar adamın canına okuyor
28.5 olarak gelen ortalamam Koru dağında 27'lere indi.
https://i.hizliresim.com/8ZBQ01.jpg
Koru dağının tepesi. Keşan arkada kaldı.
https://i.hizliresim.com/D2Z9Xm.jpg
Koru dağından Gelibolu yarım adasına doğru iniş zamanı.
https://i.hizliresim.com/Zk4J1g.jpg
Aşağıya indikçe rüzgar etkisini arttırıyor. Bazen karşıdan estiği için bu bölümde hızım 20-22 KM/S civarına kadar iniyor.
https://i.hizliresim.com/bD3Y4G.jpg
Çok sevdiğim Güneyli beldesi sağda kaldı.
https://i.hizliresim.com/j3Zjv9.jpg
314 KM boyunca ne bir lastik patlatan, ne de en ufak arıza çıkaran yol arkadaşım.
https://i.hizliresim.com/ljl9LB.jpg
Turun son bölümleri. Eceabat'a doğru ilerliyorum. 300 KM sınırına yaklaştıkça vücudumdaki en ufak enerji kırıntısının dahi sona yaklaştığını fark ediyorum.
https://i.hizliresim.com/g8ay5Q.jpg
Ve turun finali...
Olmaz ise olmaz. Atalara saygı zamanı.
https://i.hizliresim.com/z5XYVg.jpg
Yaklaşık 2 yıldır aklımda olan İstanbul - Çanakkale turunu dün gerçekleştirmeyi başardım. Aslında bu konuyu açmamdaki temel sebep benim gibi bu rotada sürüş yapmak isteyen arkadaşlara yardımcı olmak. Ben tura çıkmadan önce bu bölgeyle ilgili tüm yazıları okumuştum fakat konuların çoğu eski 2-3 yıllık konular olduğu için yol durumu vs. konularda fazla bilgi sahibi olmadan yola çıkmak durumunda kaldım. Umarım verdiğim bilgiler benden sonra bu güzergahta sürüş yapacak arkadaşlar için faydalı olur
Öncelikle turun genel bilgilerini paylaşayım ;
Rota : İstanbul - Tekirdağ - Malkara - Keşan - Gelibolu - Çanakkale
Toplam Mesafe : 314 KM
Bisiklet Üstünde Geçen Süre : 11 Saat 33 Dakika
Ortalama Hız : 27.2
Yakılan Kalori : 8.580
Max Hız : 69 KM
Sürüşün Strava Kaydı : (link)
Sabah 5'te erkenden yola koyulup Avcılar'a geçiyorum
https://i.hizliresim.com/y5QlQj.jpg
Silivri'ye kadar yol "idare eder". Silivri'den sonra Tekirdağ'a kadar temiz bir asfalt var ve çok rahat tempo yapılıyor.
https://i.hizliresim.com/kBogoD.jpg
Bu rotada sürüş yapacak arkadaşlar için dikkat etmeleri gereken en mühim şey rüzgar. Rüzgar karşıdan eserse hiç şansınız yok o yüzden çok iyi ayarlamak gerekiyor güzergaha göre.
Tekirdağ yolunda 40-45 KM'lik tempolar yapıyorum.
https://i.hizliresim.com/j3Z2Zm.jpg
100 KM sonunda İlk durak
https://i.hizliresim.com/d3p2R4.jpg
Tekirdağ'dan sonra sağlam rampalar başlıyor. Malkara'ya kadar sürekli iniş ve çıkış olan bu bölüm turun fiziksel olarak en zorlayıcı kısımlarından biri. Malkara tarafına doğru yol yapım çalışmaları var ve yer yer bozuk yollar.
https://i.hizliresim.com/VadLkv.jpg
Rampalar bitince ufukta Keşan görünüyor.
https://i.hizliresim.com/GRV5Qb.jpg
Nereye gitsek?
https://i.hizliresim.com/3L0PB9.jpg
Keşan'dan sonra yol durumu mükemmel. Asfalt akıyor.
Gelibolu öncesi son engel Koru dağı. 250 KM'lik sürüşün üzerine bu rampalar adamın canına okuyor
https://i.hizliresim.com/8ZBQ01.jpg
Koru dağının tepesi. Keşan arkada kaldı.
https://i.hizliresim.com/D2Z9Xm.jpg
Koru dağından Gelibolu yarım adasına doğru iniş zamanı.
https://i.hizliresim.com/Zk4J1g.jpg
Aşağıya indikçe rüzgar etkisini arttırıyor. Bazen karşıdan estiği için bu bölümde hızım 20-22 KM/S civarına kadar iniyor.
https://i.hizliresim.com/bD3Y4G.jpg
Çok sevdiğim Güneyli beldesi sağda kaldı.
https://i.hizliresim.com/j3Zjv9.jpg
314 KM boyunca ne bir lastik patlatan, ne de en ufak arıza çıkaran yol arkadaşım.
https://i.hizliresim.com/ljl9LB.jpg
Turun son bölümleri. Eceabat'a doğru ilerliyorum. 300 KM sınırına yaklaştıkça vücudumdaki en ufak enerji kırıntısının dahi sona yaklaştığını fark ediyorum.
https://i.hizliresim.com/g8ay5Q.jpg
Ve turun finali...
Olmaz ise olmaz. Atalara saygı zamanı.
https://i.hizliresim.com/z5XYVg.jpg



